Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopettaa imetys kun tuttipullo tai nokkamuki ei kelpaa?

11.08.2006 |

Minulla on kohta 6kk poika joka ei ole koskaan suostunut juomaan tuttipullosta. Kiinteitä olemme antaneet jo jonkun aikaa, ja niitä syödään vaihtelevalla menestyksellä. Kärsin itse synnytysmasennuksesta ja nyt olen harkitsemassa imetyksen lopettamista n.kk sisällä. Miten ihmeessä se onnistuu, kun nesteytystä ei ole saatavilla muilla keinoilla? Nokkamukia ollaan kokeiltu myös, mutta ei. Tilanne on todella epätoivoinen!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 4kk poika todellinen tissi-imuri ja nyt alkaa olla pakko keksiä jotain muutakin. Syöminen on tahtiin 1-2tunnin välein ja yöt ihan hurjia...

Tämä päivä erityisesti ollaan sitten testattu erilaisia nokkia ja tutteja ja versioita. Pojan yleisreaktio pulloon on että morjes (takana siis jo 3 viikon lepsumpi harjoittelu, tyyliin kerran päivässä tarjottu huonolla menestyksellä) ja kauhea huutokohtaus päälle. Sitkeänä olen kuitenkin ollut ja lopputuloksena oli lopulta riemullinen onnistuminen 6 tunnin paaston jälkeen! Kaiken kukkuraksi vauva söi maitonsa kuin vanha tekijä (eli osasi todella hienosti imeä tutista, vaikka muuta antoi aiemmin ymmärtää) ja oli ihan tyytyväinen...Tuttina MAM, pullo sellainen koottava koliikkimalli ja maito Nan Standard.

Nyt yritin uudelleen, kun normaalisti tähän aikaan herättyään syö. Ei kelvannut, mutta ei rähjännytkään pullolle. Eli annan poitsun odotella isompaa nälkää, jospa sitten iltaunille mennessä kelpaisi.

Eli oma kantani on, että sitkeyttä ja uskoa!!!

Vierailija
2/4 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kuopuksemme imetyksen tämän ollessa juuri ja juuri 9kk (syitä, jos niitä joku kaipaa oli omat allergiat ja lääkitys, vauvan nukkuminen valehtelematta tississä kiinni ja siitä minulle aiheutunut kestämätön väsymys). Vauva oli oikeastaan täysimetyksellä 8kk koska hänen ekan vuoden aikansa joka ikinen asia oli hankalaa ja meni huonosti.

Meillä tyttö ei ole koskaan huolinut tuttia, pulloa tai nokkista. Kun lopetin imetyksen, tyttö siirtyi juomaan tavallisesta mukista. Oletteko kokeillut sitä? Aluksi lapsi joi siitäkin vähän nihkeästi mutta kun imetys oli loppu niin pikkuhiljaa kaikki neste rupesi maistumaan mukista tai lasista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juodaan mukista silloin jos en imetä. Tyttö on nyt 8,5kk. Olemme juuri aloitelleet hieman karkeammet kiinetät ja ruokajuomana meillä on vesi. Ei sitä paljoa mene mutta jonkun verran. Se siis juodaan aina mukiata. Voi kokeilla jotain pientä kippoa tai pientä pilttipurkkia ensin kunnon mukin asemasta. Meillä ei ole koskaan kelvannut tuttipullo eikä nokkamuki.

Vierailija
4/4 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt varmaan riitä puolivuotiaalle tavallisesta mukista hörppiminen. Maitoa pitäisi kuitenkin saada se 6desiä vorokaudessa ja jos olet imetyksen kerta lopettamassa niin onhan se jostain sit saatava. Eli tuttipullo on must. Olen lukenut jostain, että tuttipulloon totuttaminen onnistuisi helpoiten niin, että lähdet itse pois näköpiiristä ja jätät esim isän kotiin vauvan kanssa ruoka aikaan. Isä sitkeästi tarjoaa pulloa niin kyllä se jossain vaiheessa sitten kelpaa kun nälkä vie voiton. Sitten kun vauva oppii juomaan sen maidon eka isältä niin sit voi kokeilla äiti sen jälkeen. Tämä siksi, että kun äiti on tisseineen poissa ei vauva saa houkutinta siihen tuttuun tissiin joka tuoksuu lähellä. Tottakai vauva haluaa maidon sieltä mihin se on totutettu. Sama juttu jos vauvalle annetaan eka vain pullosta, niin saattaa olla etä tissi ei kelpaakkaan myöhemmin.