Kun näet poliisiauton, hätkähdätkö?
Vai ajatteletko niin kuin minä että poliisi on täällä minun turvanani?
Kommentit (28)
En hätkähdä enkä muutenkaan ajattele mitään kummempaa. Näen useita poliisiautoja päivittäin, joten ovat minulle yhtä ihmeellinen asia kuin se, että talvella sataa lunta tai av:lla pesii trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi on turva ja apu. Viimeksi soitin itse hätänumeroon, poliisit tuli ja setvittiin lapsen ja heilansa tappelua. Siitä onneksi jo pari vuotta aikaa
semmoisen olet sitten kasvattanut
Vierailija kirjoitti:
No kyllä aina ensimmäiseksi vilkaisen nopeusmittariin, että ei kai vaan ole sen kriittisen rajan yli 😅 Ja koskaan eivät ole kääntyneet pysäyttämään, että ei sitä nopeutta koskaan niiin paljon yli ole ollut :P Mutta hätkähdän ja pelästyn, että teenkö just nyt jotain väärää!
Ja sitten tositarina: ajelin rajoitusten mukaan viittäkymppiä kaupungin laitatiellä ja poliisit tuli vastaan. Menivät ohi, ja meikä tietysti sivupeilistä katsomaan kääntyykö vai ei (ja mitään syytä pysäyttää mua ei edes ollut!). No, kun katse kääntyi pois menosuunnasta, ajauduin sen verran pois loskaurasta, että eturenkaat haukkasi sohjoa ja siitä se perä sitten lähti pyörähtämään. Menin 380 astetta ympäri ja pyörähdys pysähtyi nätisti nokka menosuuntaan ja jatkoin matkaa. Eikä poliiseilla ollut mitään käryä aiheuttamastaan vaaratilanteesta🤣
Tarkoitatkohan 360 astetta vai mittasitko noin tarkasti pyörähdyskulman, että 20 astetta yli täyden kierroksen? Ja ei ne poliisit aiheuttaneet mitään, sinun tarkkaavaisuus herpaantui.
Hätkähdän, pelkään että tulevat vihdoin hakemaan minua kauheuksista mitä olen tehnyt.
En. On tullut nähtyä niin paljon poliisien elämää läheltä, että en aina edes liikenteessä huomioi. On sitten saattanut kyydissä oleva sanoa, että poliisi oli tuossa, enkä edes huomannut.
Jos tulisi taloyhtiömme pihaan, niin hätkähtäisin! Vuosia sitten poliisiauto ja tuntemani sosiaalityöntekijä ajoivat pihaan. Perheeni oli muutamia minuuttia aiemmin tullut kotiin, joten heti tajusin, että asia ei koskenut meitä.
Silti, niin surullinen, naapuriperhettä koskeva asia oli kyseessä.
Hätkähdän tietysti vaistomaisesti. Oli sitten haku päällä/kamaa laukussa tai ei.
En hätkähdä, ei ne minua ole jäljestämässä.