Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa hei avutonta Huutonetin käytössä!?

Vierailija
17.09.2022 |

Siis sieltä tuli minulle myyjän tilitiedot mutta tarvitsseeko minun ilmoittaa osoietietoni erikseen myyjälle vai menevätkö ne automaattisesti huutonetin kautta hänelle ostettuani tuotteen. En ole ole vuosikymmeneen ostanut sieltä mitään enkä muista yhtään miten homma toimii. Nyt tilasin punaviinilasi kourassa useammalta myyjältä Ralph Fiennes leffoja ja tajusin vasta nyt että siellä on ensinnäkin minun kymmenenvuotta vanha osoite, mikä ei sinänsä ole katasrofi koska veljeni asuu nykyään tossa asunnossa joten perille tulee anyways, mutta pitääkö myyjälle lähettää erikseen toimitusosoite?

Kiitos kovasti jos joku viitsii vastata!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjälle menee se osoitetieto, joka sulla on tallennettuna Huutonetin profiiliisi. Jos se on vanhentunut, tottakai sinun pitää ilmoittaa uusi osoitteesi, ei myyjä sitä muuten mistään tiedä!

Vierailija
2/10 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjälle menee se osoitetieto, joka sulla on tallennettuna Huutonetin profiiliisi. Jos se on vanhentunut, tottakai sinun pitää ilmoittaa uusi osoitteesi, ei myyjä sitä muuten mistään tiedä!

No tottakai mä nyt sen ymmärrän ettei hän voi uutta osoitettani tietää. Lähinnä tarkoitin ettei tarvitse erikseen sähköpostalla ilmoitella osoitetietojaan tai että on maksanut tuotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/10 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse erikseen ilmoittaa, mutta kyllä se fiksua on. Itse ilmoitan aina heti maksettuani että olen nyt maksanut tuotteen, ja että osoite on tämä ja tämä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/10 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ei tarvitse erikseen ilmoittaa, mutta kyllä se fiksua on. Itse ilmoitan aina heti maksettuani että olen nyt maksanut tuotteen, ja että osoite on tämä ja tämä.

Itsekin teen näin, ja samoin ilmoitan myyjänä maksutietoni, ellei toinen ole jo ehtinyt maksaa. Minusta se on kohteliasta ja varmistaa ostajalle tai myyjälle että tiedot on oikein.

Vierailija
5/10 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Kehtaanko laittaa myyjille sähköpostia ja kertoa nykyisen osoitteeni vai onko se vähän turhanpäiväistä vaivata heitä kun kuitenkin kaikki leffat maksoi alle kympin? Saan ne kyllä veljeltäni vaikka menisivätkin tohon vanhaan osoitteeseen. Tulee vähän fiilis että paljon melua muutaman ekun takia🙈

Vierailija
6/10 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Itsekin teen näin, ja samoin ilmoitan myyjänä maksutietoni, ellei toinen ole jo ehtinyt maksaa. Minusta se on kohteliasta ja varmistaa ostajalle tai myyjälle että tiedot on oikein.

Itselle tullut muutaman kerran niin inhottavaan sävyyn kirjoitettu vastaus tyyliin että joo, joo yritä nyt pysyä pöksyissäsi, lähetetää kun keretään. Ja todella en mitenkään hoputtanut tuotteen lähettämistä kunhan ilmoitin että se on maksettu. Sen jälkeen en ole viitsinyt enää ottaa myyjään erikseen yhteyttä. En osta sieltä kuitenkaan mitään niin kallista etteikö budjettini kestä sitä tulee sitten perille tai ei. Aika harvoin tulee nykyään enään käytettyä.

Ja muuten Ap Ralph Fiennes? Can't blame you girl😉🍷

Vierailija
7/10 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehtaat, onhan osoite online kaupankäynnissä oleellinen tieto. Ja päivitä se profiilisi osoite uudeksi ja korjaa jos on muitakin tietoja vanhentunut, niin ei jatkossa tarvitse viestitellä muuttuneen osoitteen ym. takia, eikä tarvitse hakea mutkan kautta tilailemiaan tavaroita.

Sähköpostiviestihän ei maksa mitään, joten mikä ongelma viestitellä vaikka euron tavaran vuoksi?

Itse myyjänä jopa kehoitan ostajaa ilmoittamaan, koska on maksanut, niin voin tarkemmin seurailla tilitapahtumiani. Lähetän tavaran nimittäin vasta kun maksu näkyy tililläni. Viestitän itsekin sitten ostajalle paketin seurantakoodin.

Vierailija
8/10 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kohteliasta se on ilmoittaa milloin olet maksanut. Moni kertoo myös että miltä pankilta on maksu suoritettu niin myyjä voi arvioida näkyykö samana päivänä vai seuraavana.

Osoitetta ei tietenkään tarvitse ilmoittaa jos toimitus veljelle onnistuu.

Vierailija
9/10 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä mukamas on enään nykypäivänä DVD-soitinta?

Vierailija
10/10 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä mukamas on enään nykypäivänä DVD-soitinta?

Minulla on myös vhs nauhuri vielä tänäkin päivänä ja enää -sanan perässä ei kuulu olla n-kirjainta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi