Tiimini miesten puheet
Olen siirtynyt uuteen työpaikkaan ja yllätys on ollut tiimini miesten puheet. He puhuvat innoissaan nuorista, näteistä tytöistä, että jos voisimme sellaisia saada tiettyihin avustaviin töihin joskus. Muutenkin innoissaan hehkuttavat, jos näkevät jossain tällaisen nuorennätintytön.
Olemme asiantuntijatiimi ja kaikki keski-ikäisiä, puolet naisia ja puolet miehiä.
Minusta tämä tuntuu oudolta, olen ollut naisvaltaisella alalla, enkä aiemmin ole kokenut tällaista. Ihan kuin meitä naisia ei olis paikalla ollenkaan. Puheet eivät ole mitenkään irstaita. Olenko itse vaan outo? Kateellinen en koe olevani mutta jollain tasolla nää häiritsee.
Onko muilla tällaista?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Pidän kauniista naisista, tunnen moniin heistä seksuaalista vetovoimaa. Saatan haaveilla jopa seksistä. Pidän seksistä, varsinkin kauniin naisen kanssa. Saa kivittää.
Ja puhut tästä a) töissä b) naisseurassa c) muutoinkin julkisesti, vaikka olisit perheellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko jollekin uutinen se, että nuoret nätit tytöt ovat ilo silmälle? Ihan samalla tavalla naisetkin tykkää katsoa nuoria komeita miehiä. Jos puheet jäävät sille tasolle eikä aleta irstailemaan, niin itse en ainakaa ajattelisi asiasta sen enempää. Omalla työpaikka oli nuori kovaa treenaava komea mies, jonka hauista keski-ikäiset naiset kävivät hihitellen puristelemassa ja kehuivat ulkonäköä. Tämä jannu punasteli ja näytti vaivaantuneelta, ei oikein tiennyt miten suhtautua. Ei nostettu ahdistelusyytöksiä tai vaadittu esimiehen puuttumista asiaan, normisettiä.
Kuvailit juuri sellaisen läpimädän työyhteisön joita yritetään karsia kokonaan pois. Ja kuvailit juuri sellaisen välinpitämättömän ongelmien pahentajan joiden takia näitä läpimätiä yhteisöjä on, eli itsesi.
Juu, kauheaa mätää jos kokee että nuori ja komea/kaunis näyttää hyvältä ja vaikka sanoo sen joskus ääneen. Ikuiset traumat ja terapiaa.
Eri mutta kuvailet itse miten vaivaantunut se nuori mies oli.
Kaikki äijät naisista puhuu. Tässä tietenkin vaan se virhe, että seura missä puhutaan (myös naispuoliset työntekijät mukana) on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki äijät naisista puhuu. Tässä tietenkin vaan se virhe, että seura missä puhutaan (myös naispuoliset työntekijät mukana) on väärä.
Lisäksi tässä ei puhuta naisista, vaan nuorista tytöistä, siis alle parikymppisistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt tämän ilmiön sekä nuorena naisena, että keski-ikäisenä naisena, ja vaikka se ei nykyään haittaakaan, tuo pitäisi karsia pois - nuorten naisten takia.
Heillä ei ole vielä niin paksu nahka, että osaisivat ottaa tuon kevyesti.Miehet joko eivät tajua miten vaivaantuneeksi tuollainen puhe tekee, tai sitten se pahempi vaihtoehto: se on naisvihaa mikä on naamioitu kehun muotoon.
Tietenkin miehet tajuavat. Tästä asiasta on puhuttu ainakin 40 vuotta.
Tuo vähättelypuhe on täysin tietoista ja tarkoituksellista. Asiat olisivat jo muuttuneet jos kaikki haluaisivat että ne muuttuvat. Silti joka kerta kun tulee vastaan näitä ihmisiä, aletaan pohtia että eivät ne varmaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Pidän kauniista naisista, tunnen moniin heistä seksuaalista vetovoimaa. Saatan haaveilla jopa seksistä. Pidän seksistä, varsinkin kauniin naisen kanssa. Saa kivittää.
Olen nainen. Inhoan isomahaisia ukkoja. Se mahan yli kiristetty pinkeä kauluspaita on sanoin kuvaamattoman kamala. Toivoisin että he kaikki laihduttaisivat. Pidän kuitenkin nämä mietteet omana tietonani työpaikan kahvipöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko jollekin uutinen se, että nuoret nätit tytöt ovat ilo silmälle? Ihan samalla tavalla naisetkin tykkää katsoa nuoria komeita miehiä. Jos puheet jäävät sille tasolle eikä aleta irstailemaan, niin itse en ainakaa ajattelisi asiasta sen enempää. Omalla työpaikka oli nuori kovaa treenaava komea mies, jonka hauista keski-ikäiset naiset kävivät hihitellen puristelemassa ja kehuivat ulkonäköä. Tämä jannu punasteli ja näytti vaivaantuneelta, ei oikein tiennyt miten suhtautua. Ei nostettu ahdistelusyytöksiä tai vaadittu esimiehen puuttumista asiaan, normisettiä.
Kuvailit juuri sellaisen läpimädän työyhteisön joita yritetään karsia kokonaan pois. Ja kuvailit juuri sellaisen välinpitämättömän ongelmien pahentajan joiden takia näitä läpimätiä yhteisöjä on, eli itsesi.
Juu, kauheaa mätää jos kokee että nuori ja komea/kaunis näyttää hyvältä ja vaikka sanoo sen joskus ääneen. Ikuiset traumat ja terapiaa.
Eri mutta kuvailet itse miten vaivaantunut se nuori mies oli.
Niin kuvaili ja ilmoitti myös että hän ei välitä. Kirjoittaja kehui myös että asialle ei tehty mitään.
Tuo kirjoittaja on oivallinen esimerkki näistä ihmisistä, jotka pilaavat työpaikat. He ihannoivat ihmisten kiusaamista. Aivan aidosti nauttivat siitä. Tietenkin he toivovat että kiusaamisen kohteet vain mukautuvat. Täysin turhaa sanoa heille että joku on vaivautunut. Siitä he nauttivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen. Inhoan isomahaisia ukkoja. Se mahan yli kiristetty pinkeä kauluspaita on sanoin kuvaamattoman kamala. Toivoisin että he kaikki laihduttaisivat. Pidän kuitenkin nämä mietteet omana tietonani työpaikan kahvipöydässä.
Ja ne kuvottavat kaljut ja parrat.
Olin jonkin aikaa tuollaisella työpaikalla, ainoana naisena, muut äijät about 40-50-v, itse silloin 51-v. Näitä nuoria naisia ihasteltiin minun kuultensa monet kerrat. Sen olisin vielä kestänyt hyvin, mutta lisäksi ihan tarkoituksella jauhettiin irstaita juttuja keskenään mun kuullen. Niin ja minä olin kuulema Pirkko, kun "meille täällä kaikki naiset on Pirkkoja"... Lähdin koeajalla kävelemään ja pomo oli todella pahoillaan selitettyäni hänelle lähtöni syyn.
No mun mielestä oli ällöä kun aikanaan ollessani töissä päiväkodissa, siellä oli harjoittelussa nuori mies, josta keski-ikäiset tädit puhuivat irstaaseen sävyyn. Tyyliin: Voisipa Pekka heittää paidan pois tänään kun ilmat on lämmennet. ja innoissaan puhuivat muutakin sopimatonta. Olin itse silloin 25 ja minua tädit vihasivat :D Mutta ikäiseni Pekka oli niin ihana heidän mielestään.
Pidin tuota outona ja kiusallisena käytöksenä. Joskus naisetkin osaavat
Epämiellyttävää esineellistämistä.
Valtaosa työkavereista on rumia ja lihavia vanhoja puolikaljuja miehiä, jotka ymmärtävät olla hiljaa.
Olen nähnyt tämän ilmiön sekä nuorena naisena, että keski-ikäisenä naisena, ja vaikka se ei nykyään haittaakaan, tuo pitäisi karsia pois - nuorten naisten takia.
Heillä ei ole vielä niin paksu nahka, että osaisivat ottaa tuon kevyesti.
Miehet joko eivät tajua miten vaivaantuneeksi tuollainen puhe tekee, tai sitten se pahempi vaihtoehto: se on naisvihaa mikä on naamioitu kehun muotoon.