Tiimini miesten puheet
Olen siirtynyt uuteen työpaikkaan ja yllätys on ollut tiimini miesten puheet. He puhuvat innoissaan nuorista, näteistä tytöistä, että jos voisimme sellaisia saada tiettyihin avustaviin töihin joskus. Muutenkin innoissaan hehkuttavat, jos näkevät jossain tällaisen nuorennätintytön.
Olemme asiantuntijatiimi ja kaikki keski-ikäisiä, puolet naisia ja puolet miehiä.
Minusta tämä tuntuu oudolta, olen ollut naisvaltaisella alalla, enkä aiemmin ole kokenut tällaista. Ihan kuin meitä naisia ei olis paikalla ollenkaan. Puheet eivät ole mitenkään irstaita. Olenko itse vaan outo? Kateellinen en koe olevani mutta jollain tasolla nää häiritsee.
Onko muilla tällaista?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko jollekin uutinen se, että nuoret nätit tytöt ovat ilo silmälle? Ihan samalla tavalla naisetkin tykkää katsoa nuoria komeita miehiä. Jos puheet jäävät sille tasolle eikä aleta irstailemaan, niin itse en ainakaa ajattelisi asiasta sen enempää. Omalla työpaikka oli nuori kovaa treenaava komea mies, jonka hauista keski-ikäiset naiset kävivät hihitellen puristelemassa ja kehuivat ulkonäköä. Tämä jannu punasteli ja näytti vaivaantuneelta, ei oikein tiennyt miten suhtautua. Ei nostettu ahdistelusyytöksiä tai vaadittu esimiehen puuttumista asiaan, normisettiä.
Kuvailit juuri sellaisen läpimädän työyhteisön joita yritetään karsia kokonaan pois. Ja kuvailit juuri sellaisen välinpitämättömän ongelmien pahentajan joiden takia näitä läpimätiä yhteisöjä on, eli itsesi.
Juu, kauheaa mätää jos kokee että nuori ja komea/kaunis näyttää hyvältä ja vaikka sanoo sen joskus ääneen. Ikuiset traumat ja terapiaa.
Kuten sanoin. Sinunlaisesi välinpitämättömät hölmöt ovat suuri osa ongelmaa.
Ok. Mun mielestä sinunlaisesi saarnahenkiset kaiken paheksujat ovat suurempi ongelma.
Johtuu kai siitä että minua voit paheksua ilman että joudut tekemään mitään. Elämäsi ei muutu mitenkään. Sehän on sinulle tärkeintä. Olla ja möllöttää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ottavat niin vakavasti asioita? Kaikessa nähdään jotain traumaattista seksuaalista ahdistelua. Ei saa edes sanoa enää että joku on nätti.
Trollit löysivät ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko jollekin uutinen se, että nuoret nätit tytöt ovat ilo silmälle? Ihan samalla tavalla naisetkin tykkää katsoa nuoria komeita miehiä. Jos puheet jäävät sille tasolle eikä aleta irstailemaan, niin itse en ainakaa ajattelisi asiasta sen enempää. Omalla työpaikka oli nuori kovaa treenaava komea mies, jonka hauista keski-ikäiset naiset kävivät hihitellen puristelemassa ja kehuivat ulkonäköä. Tämä jannu punasteli ja näytti vaivaantuneelta, ei oikein tiennyt miten suhtautua. Ei nostettu ahdistelusyytöksiä tai vaadittu esimiehen puuttumista asiaan, normisettiä.
Kuvailit juuri sellaisen läpimädän työyhteisön joita yritetään karsia kokonaan pois. Ja kuvailit juuri sellaisen välinpitämättömän ongelmien pahentajan joiden takia näitä läpimätiä yhteisöjä on, eli itsesi.
Juu, kauheaa mätää jos kokee että nuori ja komea/kaunis näyttää hyvältä ja vaikka sanoo sen joskus ääneen. Ikuiset traumat ja terapiaa.
Kuten sanoin. Sinunlaisesi välinpitämättömät hölmöt ovat suuri osa ongelmaa.
Ok. Mun mielestä sinunlaisesi saarnahenkiset kaiken paheksujat ovat suurempi ongelma.
Johtuu kai siitä että minua voit paheksua ilman että joudut tekemään mitään. Elämäsi ei muutu mitenkään. Sehän on sinulle tärkeintä. Olla ja möllöttää.
Olen pahoillani että elämäsi on moraalisaarnaamista av-palstalla, kun et muuten koe saavasi sisältöä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkakaa te naiset puhumaan samalla tavalla siellä töissä. Että kuinka ihanaa olisi kun tulisi joku nuori komea mies tänne jne.
Olen ollut aina miesvaltaisella alalla ja ei ole tuollaista ollut. Vaikka voisi kuvitella että duunarit puhuu roisejakin. Jotain kevyttä juttua toki joskus molemmin puolin, mutta ei mitään häiritsevää.
Sekö on ratkaisu että keski-ikäiset naiset ja miehet alkavat kilpaa esineellistää nuoria alalle tulijoita? Vai löytyisikö jokin parempi keino?
No ei sekään auta että ollaan vaan hiljaa. Jotkut ihmiset ei vaan tajua omaa käytöstään ennenkuin joku toimii heitä kohtaan samoin. Toki toinen keino on kertoa että tuo ei ole kivaa, mutta ei se läheskään aina auta.
Miesten ajatusmaailma jaksaa aina hämmästyttää. Onko niillä liian paljon aikaa ja liian vähän töitä töissä ja kotona kun niillä on aikaa ja energiaa miettiä tuollaisia? Olen keski-ikäinen nainen enkä edes muista koska olisin nähnyt miehen, vaikka niitä varmasti on. Ei ole inastakaan energiaa miettiä mitään muuta kuin omaa persettä ja lasten asioita. Olen kateellinen kuningatar Elisabethille kun se saa maata arkussa ja kiertää pitkin englantia ja vihdoin levätä! Kyllä jotain on vialla jos aikaa ja energiaa jää miettiä mitään muuta kuin välttämättömiä! Eli enemmän töitä miehille jos on aikaa lorvia.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa erikoiselta että jakavat halujaan noin avoimesti.
Tämä. Luulin että tällainen rehellinen avoimuus oli jo tukahdutettu kaikkialla. Vielä jossain joku uskaltaa puhua avoimesti kaiken meetoo-pelottelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkakaa te naiset puhumaan samalla tavalla siellä töissä. Että kuinka ihanaa olisi kun tulisi joku nuori komea mies tänne jne.
Olen ollut aina miesvaltaisella alalla ja ei ole tuollaista ollut. Vaikka voisi kuvitella että duunarit puhuu roisejakin. Jotain kevyttä juttua toki joskus molemmin puolin, mutta ei mitään häiritsevää.
Sekö on ratkaisu että keski-ikäiset naiset ja miehet alkavat kilpaa esineellistää nuoria alalle tulijoita? Vai löytyisikö jokin parempi keino?
No ei sekään auta että ollaan vaan hiljaa. Jotkut ihmiset ei vaan tajua omaa käytöstään ennenkuin joku toimii heitä kohtaan samoin. Toki toinen keino on kertoa että tuo ei ole kivaa, mutta ei se läheskään aina auta.
Lapsille puhutaan kivasta. Aikuisille sanotaan, että tuo käytös ei ole työpaikalle sopivaa ja antaa epäammattimaisen kuvan.
Sama ketju toisin päin niin naiset yhtyisivät intoon ajatuksesta että komeita nuoria miehiä tulee työpaikalle eivätkä näe siinä mitään vikaa että näin ajatellaan. Miehen puheet tietysti pitää päästä tuomitsemaan.
Tämä ketju tiivistettynä: Voimmeko alkaa nyt moralisoimaan miehiä yhä pienemmistä, kun isoja rikkeitä ei juuri tapahtu ja itsetuntoni saa kohotusta siitä että pääsen moralisoimaan ja tuomisemaan heitä?
En halua työkavereiksi mitään missejä tai komeita jätkiä. Vaan ammattitaitoisia ihmisiä. Mikä ihmisiä vaivaa kun ulkonäkö on kaikki kaikessa? Töissä ollaan tekemässä töitä eikä masturboimassa työkaverin perseelle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei enää ole tuollaista, koska olen ihan ääneen sanonut, että minusta se ei ole asiallista käytöstä. Niinpä eivät tee sitä enää minun läsnäolessani. Varmaan toki tekevät kun olen kulman takana.
Kyllä on ihan ok (poliittisesti korrektia) sanoa suoraan, että huono käytös on huonoa, ja ettei halua sitä nähdä. Aikanaan se ehkä vaikuttaa laajemminkin.
Enkä nyt keksi, että mistä ap voisi olla kateellinen? Siitä, että ei osaa/saa esineellistää samalla tavalla nuoria miehiä vai siitä, että seksikkäitä nuoria miehiä ei ole näkyvillä? Vai mistä?
Esineellistämisestä puheenollen, yhdellä entisellä työpaikallani lensi melkoiset jutut, kun toimistomme naapuritalossa tehtiin kesähelteellä kattoremonttia. Siellä keski-ikäiset asiantuntijanaiset kokoontuivat aina ikkunoiden ääreen katselemaan ja arvioimaan raksamiesten kroppia. En tiedä mitkä oli toimiston muutaman miehen fiilikset.
Vierailija kirjoitti:
Sama ketju toisin päin niin naiset yhtyisivät intoon ajatuksesta että komeita nuoria miehiä tulee työpaikalle eivätkä näe siinä mitään vikaa että näin ajatellaan. Miehen puheet tietysti pitää päästä tuomitsemaan.
Höps. Kyllä mä olin pahoillani myös yhden nuoren komean miehen puolesta, joka suunnitteli firmallemme uuden visuaalisen ilmeen.
Yksi törppö työkaveri sanoi miehelle, että "kiva on sinuakin katsella" kun tämä esitteli jotain uutta banneria kuvaten sitä kivaksi katsoa.
Nuori mies vaivaantui, me muut Keski-ikäiset vaivaannuimme ja luulen, että tuo möläyttäjäkin saamastaan vastaanotosta tajusi, että nyt tuli huono heitto sanottua.
Oho, olen miesvaltaisessa työpaikassa, ja ei meillä kuulu tuollaista.
Olen miesvaltaisella alalla ja miehet aina kyttäämässä naisia. On ihan ns normaali meininki äijien kesken. Itselleni tulee hieman kiusaantunut olo. En tiedä miten pitäisi reagoida. En haluaisi vaikuttaa niuholta. Yritän vaan ohittaa ne jutut. En reagoi mitenkään.
Kuulostaa vähän meikäläisen työyhteisöltä. Meillä kolmi-nelikymppisiä miehiä. Vertailivat yhdessä palaverissa ulkomaankomennuksiaan. Yksi heistä oli tälläkin hetkellä Jenkkilässä ja kuvaili lähiasuinaluettaan "siellä on parhaimman näköiset soccer wifet". "Juu, tiedän", totesi toinen.
Perheellisiä miehiä molemmat. Toinen näistä yritti ahdistella kännissä naispuolista kollegaani eräissä bileissä.
Olen mies. Pidän kauniista naisista, tunnen moniin heistä seksuaalista vetovoimaa. Saatan haaveilla jopa seksistä. Pidän seksistä, varsinkin kauniin naisen kanssa. Saa kivittää.
Meillä töissä miehille tulee tappelu kuka saa perehdyttää uutta naistyöntekijää. Sitten kun tulee uus mies töihin niin perehdyttäjää ei meinaa löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Pidän kauniista naisista, tunnen moniin heistä seksuaalista vetovoimaa. Saatan haaveilla jopa seksistä. Pidän seksistä, varsinkin kauniin naisen kanssa. Saa kivittää.
Niin pitkään kun et mölise mielihaluistasi töissä, kaikki ok.
Olen lihava keski-ikäinen nainen ja mullakin on seksifantasioita . Monet niistä kohdistuu kommeisiin miehiin, mutta työpaikalla osaan silti käyttäytyä.