Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin miehen lompakosta kympin kun hän nukkui, palautin sen 2 tunnin sisällä, silti järjetön raivokohtaus

Vierailija
16.09.2022 |

Minun piti päästä keskustaan auttamaan yhtä ystävää joka oli hädässä. En halunnut herättää miestä koska oli menossa töihin. Kun huomasi tuon rahan puuttuvan, alkoi huutaa. Mm. "täytyykö täällä pitää rahat lukkojen takana kun tällaista on" Ehkä hieman ylimitoitettu raivokohtaus tekoon nähden?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni otti minulta saamani rahat ylioppilas juhlista sillävälin kun olin matkalla. Otti useamman satasen. Eikä ikinä myöntänyt ottaneensa eikä maksanut takaisin.

Tulipa kurja tunne tästä :( Voin vaan kuvitella mitä sinä tunsit! Omalta lapselta!

Vierailija
42/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran varas, aina varas!

Luitko muutakin kuin pari ensimmäistä sanaa? Mun mielestä tuo oli luvaton kahden tunnin laina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millasissa perheissä nillitetään noin mitättömistä oikein loukkaantumiseen asti. Voisin ottaa miehen lompakosta vaikka 500 euroa, eikä se edes huomaisi. Mies voisi ottaa minulta, ja minä huomaisin, jolloin mies sanoisi mihin hän tarvitsi nimenomaan käteistä, ja minä vastaisin, että aha.

Minusta kyse ei ole rahamäärästä, vaan siitä, ettei edes lappua/viestiä jätetä.

Vierailija
44/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap.ta ja toisaalta ymmärrän miestä. Vaikuttaa valitettavasti siltä, että teillä ei keskusteluyhteys oikein toimi.

Ps. Minua suututtaa aloitusten ylimalkaisuus, tämä hyvä esimerkki. Ap puhuu miehestä. Aviomies?Avomies? Miesystävä? Oltu pari kuukautta vai kymmenen vuotta yhdessä? Anteeksi vaan mutta minun mielestäni tarkentavilla tiedoilla voi olla iso merkitys.

Sinua oikein suututtaa...

Millä tahansa voi olla ido merkitys, mutta että tiedon puuttuminen suututtaa sinua. Se hämmästyttää minua.

Vierailija
45/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko muutakin kuin pari ensimmäistä sanaa? Mun mielestä tuo oli luvaton kahden tunnin laina.

Luvaton laina joopa joo XD vähän kuin ryccäkään ei sodi vaan luvatta lainailee muiden maita ja luvatta ammuskelee XD

Vierailija
46/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvisin käteistä, ja miehellä olisi ja nukkuisi niinntodellakin voisin ottaa. Jättäisin toki lapun siitä ja maksaisin takaisin. Se olisi pikku juttu.

Sitä en taas ymmärrä miksei ap kertonut itse lainanneensa vaan mies huomasi itse puuttuvan rahan, jolloin vasta tunnusti. Minusta tuo on jo varkaus ja alkuvaiheessa suhteessa menisi minultakin luottamus.

Vierailija
47/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lompakko, puhelin ja päiväkirja (jos joku sellaista enää nykyään pitää) ovat niiiiin yksityisiä, ettei niihin ole muilla mitään asiaa mennä koskemaan, paitsi jos toisin sovittu on.

Juuri näin!

Vierailija
48/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ja parisuhteita on erilaisia. Aikanaan pitkässä suhteessa exän kanssa (yhdessä alle parikymppisestä) asia olisi ollut "ok" tasoa. Nyt eron jälkeen kun olen elänyt vuosia itsekseni niin huomaan että uudessa suhteessa rajani on paljon tiukemmat. En tykkäisi yhtään että kumppani menisi penkomaan rahapussiani tai lainaisi rahaa kysymättä. Kysyttäessä tottakai ok. Tässä uudessa suhteessa olen joutunut "pitämään puoliani" muutenkin joten rajat tulevat siitä.

Vierailija
49/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kiinnostaa että mikä se ystävän hätätilanne oli, joka kympillä korjaantuisi.

Provo ei kerro.

Piti mennä vetämään ahdas puku päälle ja saada  selkäpuolelta vetoketju kiinni?

Ystävä pyysi ap:tä tuomaan tullessaan kahvipaketin, eikä ap:lla ollut rahaa yhtään, ainoastaan bussikortti matkaan, joten otti lainaksi mieheltään. Ystävä antoi kympin setelin, jotta ap voi palauttaa rahan niin, ettei mies huomaa.

Vierailija
50/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä on selvästi jotain salattavaa. Lompakossa on piilossa jotain jota ei halua sinun näkevän. Järkyttyi siitä ettei piilo ollutkaan hyvä ei siitä kympistä. Mä tutkisin sen lompakon kuitit, korut, jäsenkortit, muistilaput, kuvat yms. Todella huolellisesti.

Vierailija
51/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottaisi ikinä kymppiä ilman lupaa, enkä kattoisi miehen puhelinta. Sama toisinpäin.

Vierailija
52/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luvaton laina joopa joo XD vähän kuin ryccäkään ei sodi vaan luvatta lainailee muiden maita ja luvatta ammuskelee XD

No eikös VARASTAMINEN ole sitä, ettei palauteta sitä minkä on ottanut? Jopa autovarkauksista puhutaan luvattomana käyttöönottona, vaikka ottaja ei palauta autoa. Ja tämä jälkimmäinen on se varkaus, siis oikeasti.

Jos tuosta mies oikeusjutun nostaisi, niin luuletko että nainen saisi varkaussyyteen?

Vierailija
53/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sillä on selvästi jotain salattavaa. Lompakossa on piilossa jotain jota ei halua sinun näkevän. Järkyttyi siitä ettei piilo ollutkaan hyvä ei siitä kympistä. Mä tutkisin sen lompakon kuitit, korut, jäsenkortit, muistilaput, kuvat yms. Todella huolellisesti.

Jep, jos varkaaksi alkaa niin ei kannata kymppiin tyytyä. Samalla lisää yksityisyydenloukkausta ja pitäskö puhelinkin tutkia? Soittasko äidit, sisaret ja eksät läpi, kun on kerran alkuun päässyt ja jäiköhän sinne lompakkoon rahaakin lisäksi🙄

Vierailija
54/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä on varkauden määritelmä hakusessa monilta.

Vierailija
55/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös VARASTAMINEN ole sitä, ettei palauteta sitä minkä on ottanut? Jopa autovarkauksista puhutaan luvattomana käyttöönottona, vaikka ottaja ei palauta autoa. Ja tämä jälkimmäinen on se varkaus, siis oikeasti.

Jos tuosta mies oikeusjutun nostaisi, niin luuletko että nainen saisi varkaussyyteen?

Autojen luvaton käyttöönotto on vain autovihamielisen politiikan seurausta. Minkään muun esineen varastamista ei lievennetä "käyttövarkaudeksi".

Vierailija
56/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi oudolta mennä penkomaan toisen lompsaa kysymättä.

Itse rahan ottaminen vakisuhteessa taas on mielestäni ihan ok. Muutenkin pyydellään miehen kanssa kymppi tai kaksi välillä toisiltamme jos rahat vähissä ja jotain pitää ostaa. Ollaan vähävaraisia.

Vastaavassa tilanteessa olisin pyytänyt anteeksi miehellä, että herätän ja kysynyt olisko kymppiä kun on hätätilanne. Olis vastannut, että ota lompakosta ja kaikki olisi tyytyväisiä.

Vierailija
57/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla salattavaa, mutta ei se silti oikeuta toisen papereita kaivelemaan.

Vierailija
58/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko erositte?

Vierailija
59/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ylimitoitettu. Ihan eri asia jos vaikka varastaisit koska sinulla on peliongelma. Minun ja mieheni rahat ja tavarat on yhteisiä. Senkun ottaa multa käteistä, käyttää mun shampoota tai syö mun karkkipussista.

Vierailija
60/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hätä sillä ystävällä oikein oli? Se nyt kiinnostaa eniten.