Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin miehen lompakosta kympin kun hän nukkui, palautin sen 2 tunnin sisällä, silti järjetön raivokohtaus

Vierailija
16.09.2022 |

Minun piti päästä keskustaan auttamaan yhtä ystävää joka oli hädässä. En halunnut herättää miestä koska oli menossa töihin. Kun huomasi tuon rahan puuttuvan, alkoi huutaa. Mm. "täytyykö täällä pitää rahat lukkojen takana kun tällaista on" Ehkä hieman ylimitoitettu raivokohtaus tekoon nähden?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millasissa perheissä nillitetään noin mitättömistä oikein loukkaantumiseen asti. Voisin ottaa miehen lompakosta vaikka 500 euroa, eikä se edes huomaisi. Mies voisi ottaa minulta, ja minä huomaisin, jolloin mies sanoisi mihin hän tarvitsi nimenomaan käteistä, ja minä vastaisin, että aha.

No ei kai teitä kosketa jos lompakosta häviää rahaa kun ne rahat ei ole teidän vaan ties mistä varastettu.

Vierailija
22/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä kuulostaa:

"Otin kaupan kassasta kympin kun ajattelin lahjoittaa sen itselleni, aikomus oli palauttaa se kun voitan lotossa, mutta esimies hurjistui ja antoi mulle potkut, mokoman pikkuasian takia! Heti olisin palauttanut kun olisin voittanut lotossa!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset elävät niin erilaisissa parisuhteissa. Meillä tuo olisi täysin ok. Olen lähdössä töihin ja tarvitsen vähän käteistä leipomoon, jos omassa lompakossani on vain suurempia seteleitä, ja katson olisko hänellä vitosta tai kymppiä. En ehkä muista edes sanoa. Jos muistan, hän vastaa aha.

Vierailija
24/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Jos vaimoni ottaisi lompakostani vaikkapa 50€, sanoisin korkeintaan "aha". 😂 Kuinka persaukisia nihilistejä ihmiset oikein on, jos jonkun hikisen kympin lainaaminen saa suuttumaan. Ja ei, jos vaimoni tarvitsee minulta kympin tai satasen, en edes halua sitä takaisin (ja meillä toki myös päinvastoin).

Meillä taas on sopimus vaimon kanssa, että hän maksaa takaisin nuo annetut rahat luonnossa.

Ei sekään tuu halvaksi.

Vierailija
25/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap.ta ja toisaalta ymmärrän miestä. Vaikuttaa valitettavasti siltä, että teillä ei keskusteluyhteys oikein toimi.

Ps. Minua suututtaa aloitusten ylimalkaisuus, tämä hyvä esimerkki. Ap puhuu miehestä. Aviomies?Avomies? Miesystävä? Oltu pari kuukautta vai kymmenen vuotta yhdessä? Anteeksi vaan mutta minun mielestäni tarkentavilla tiedoilla voi olla iso merkitys.

Kuulostaa siltä että ovat olleet joko tosi lyhyen aikaa yhdessä tai sitten tosi pitkä. Keskusteluyhteys ei toimi, ja voi olla alkukankeutta ja se varmasti paranee ajan kanssa. Menettämisen pelkoa, epävarmuutta ja muuta isompaa joka heijastuu noin. Tai sitten on oltu tosi kauan yhdessä ja suhde ei voi hyvin ja suututaan ihan joka pikku asiasta ihan kiusallaan ja välit on tulehtuneet. Tässä tapauksessa kannattaisi harkita esim terapiaa. Tsemppiä joka tapauksessa ap!

Vierailija
26/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kiinnostaa että mikä se ystävän hätätilanne oli, joka kympillä korjaantuisi.

Vierailija
27/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät :D

Vierailija
28/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tiedä.

Millainen suhde teillä on?

Olette varmaan kovin erilaiset arvomaailmaltanne.

Kyllä mä hyvästäkin suhteessa kirjottaisin laoun, että otin lainaan, enkä vaan ottaisi.

Minun mielestäni tuo on joko iso asia tai pieni asia.

Mikäli olette sopineet, että ottaa voi, niin Ok.

Jos sinulla on tapana olla kunnioittamatta toisen rajoja muutenkin ja tert ratkaisuja, joissa et informoi toista niin en tykkäisi.

Ja asenteesi kuvaa paljon.

Sinusta on kummallista, että toinen suuttuu, kun hänen lompakostaan on

luvatta otettu rahaa. Minusta se kuvaa sinun käytöstäsi ja asennoitumisessa suhteessa toiseen ihmiseen olisi opeteltavaa. Et kunnioita..

ajattelet vain omaa nappasi ja etujasi.

Luulisi ihan tavallisen ihmisen olevan pahoillaan, että tekee noin, mutta sinä äimistelet.

Olet minusta melkoisen typerä tapaus.Ehkä jotenkin tyhmä, asiaton .

Opettele elämään toisen ihmisen kanssa.

Teillä lisä keskustelun paikka. Opetelkaa.

Sinä ylitit toisen rajat. Ota vastuu. Ihan turha pistää toisen kontolle omaa mokaasi.

Ihmisillä ln rajoja. Noin niitä oppii.

Jos osaat ottaa opiksi.

Vai meinaatko, että teit ihan oikein, eikä mitään väliä?

Vierailija
29/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo.

Vierailija
30/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaisi se, jos puoliso ottaisi lompakostani rahaa. Yhteiset rahat on jokatapauksessa. Mutta, jos taustalla on jotain muutakin yksityisyyden rikkomista, helposti se kamelin selkä katkeaa pienestä jutusta.

Vierailija
31/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Kuka muka herättyään katsoo ensimmäiseksi lompakkoonsa? Ei kukaan.

Vierailija
32/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset elävät niin erilaisissa parisuhteissa. Meillä tuo olisi täysin ok. Olen lähdössä töihin ja tarvitsen vähän käteistä leipomoon, jos omassa lompakossani on vain suurempia seteleitä, ja katson olisko hänellä vitosta tai kymppiä. En ehkä muista edes sanoa. Jos muistan, hän vastaa aha.

Ihan eri asia ln, jos tuo ln tapa.

Nyt aapee vaan otti.

Ja lopuksi vähättelee omaa vastuutaan tai ri edes näe sitä. Ja ihmettelee ja kauhistelee toisen reaktiota.

Aapee väistää kokonaan omaa vastuutaan.

Varasti rahaa ja nyt kivasti ihmettelee, kun joku suuttui.

Vierailija
33/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene aapee ittees.

Vierailija
34/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä kuulostaa:

"Otin kaupan kassasta kympin kun ajattelin lahjoittaa sen itselleni, aikomus oli palauttaa se kun voitan lotossa, mutta esimies hurjistui ja antoi mulle potkut, mokoman pikkuasian takia! Heti olisin palauttanut kun olisin voittanut lotossa!"

Voi pyhä Sylvi sentään! Kaupan kassasta "lainaaminen" on kyllä nyt ihan eri asia kuin puolison kukkarosta lainaaminen. Kummallisia parisuhteita ihmisillä on. Kas kun ei velkakirjaa pitänyt kympistä tehdä ja maksaa lainasta korkoja!

Vierailija
35/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lompakko on ehkä yksityisintä aluetta lukuunottamatta kehonosia. Minua ei sinänsä vaivaisi rahan ottaminen, mutta se kylläkin että lompakolle mennään lupaa kysymättä.

Vierailija
36/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni otti minulta saamani rahat ylioppilas juhlista sillävälin kun olin matkalla. Otti useamman satasen. Eikä ikinä myöntänyt ottaneensa eikä maksanut takaisin.

Vierailija
37/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia. Siis aivan helvetin sama olisi mulle jos kerran vielä palautit sen :D Ei mulla ole lompakossa mitään salaisuuksia joita mieheni ei saisi nähdä.

Vierailija
38/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kyse on siitä 10 eurosta vaan siitä, että toisen lompakolle ei mennä omin luvin.

Vierailija
39/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lompakko on ehkä yksityisintä aluetta lukuunottamatta kehonosia. Minua ei sinänsä vaivaisi rahan ottaminen, mutta se kylläkin että lompakolle mennään lupaa kysymättä.

Pitänee jatkaa vielä että se turvattomuudentunne on lähin ajatus tuollaisen teon jälkeen, koska lompakossa on elämän sujuvuuden kannalta oleelliset asiat, kuten henkilökortti, ajokortti, aseluvat, luotto ja pankkikortit, yms luvat joiden katoaminen saa asianomaisen elämän hetkeksi raiteiltaan.

Vierailija
40/68 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä kuulostaa:

Ap ei pelannut lottoa matkallaan, vaan palautti rahan parissa tunnissa. Eli tiesi, että voi palattuaan palauttaa sen kympin. Lotto on epävarma, ja siitä ei saa rahaa kahdessa tunnissa. Ihan mielipuolinen esimerkki!! ;D

Ja aika eri asia parisuhde, ja lainata raha vähäksi aikaa, minkä olisi ilmoittanut/kysynyt luvan, mutta ei halunnut herättää, kuin että ottaa työnantajalta. Mies ei kai tarvinnut sitä kymppiä nukkuessaan?

Millaisia suhteita teillä oikein on?

Ja kuulostaa todella tyhmältä, kun nyt kysyit. Ja tuollainen mies olis entinen. Mun mies saa ihan varmasti ottaa rahaa mun lompakosta kympin tai kaksi, eikä tarvi edes palauttaa, kun mä taas voin ottaa puolestani häneltä. ilmoitetaan tietty. Ja puhelimiakin saa lainata vapaasti jos vaikka akku loppuu.

Ehkä meillä kai sitten on luottamus kunnossa. Yhdessä oltu yli 30 vuotta, ilman mitään isompia riitoja, ainakaan rahasta tai noista puhelimistakaan. Molemmat rehellisiä.