Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otin miehen lompakosta kympin kun hän nukkui, palautin sen 2 tunnin sisällä, silti järjetön raivokohtaus

Vierailija
16.09.2022 |

Minun piti päästä keskustaan auttamaan yhtä ystävää joka oli hädässä. En halunnut herättää miestä koska oli menossa töihin. Kun huomasi tuon rahan puuttuvan, alkoi huutaa. Mm. "täytyykö täällä pitää rahat lukkojen takana kun tällaista on" Ehkä hieman ylimitoitettu raivokohtaus tekoon nähden?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse reagoisit, jos puolisosi ottaisi rahaa sinulta kysymättä lupaa?

Kaikki läheiset ihmissuhteet perustuu luottamukselle. Vaikkei kyse ole yhtä vakavasta pettämisestä kuin syrjähyppy, tilanne todennäköisesti särki miehessäsi luottamuksen tunnetta. Se, ettet pyytänyt anteeksi ajattelemattomuuttasi vaan todennäköisesti pyolustelit tilannetta niin jää vaivaamaan häntä ja luottamustaan sinuun. Se voi tulla tunteena hänelle eteen myöhemmin. Erityisesti, jos kyse on rahaan liittyvistä päätöksistä. Jutelkaa asiasta. Mielestäni sinun ei pitäisi vähätellä hänen reaktiotaan. Puhukaa asiasta mahdollisimman pian ja pyydä anteeksi ajattelemattomuuttasi sekä sitä, että kuinka tilanteessa olisi tullut menetellä. Sinä vein häneltä jotain, mikä oli hänen.

Vierailija
2/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et jättänyt lappua lompakon viereen että olit ottanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasissa perheissä nillitetään noin mitättömistä oikein loukkaantumiseen asti. Voisin ottaa miehen lompakosta vaikka 500 euroa, eikä se edes huomaisi. Mies voisi ottaa minulta, ja minä huomaisin, jolloin mies sanoisi mihin hän tarvitsi nimenomaan käteistä, ja minä vastaisin, että aha.

Vierailija
4/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ollut kymppiä omassa lompakossa? Miehen siivelläkö sinä elät?

Vierailija
5/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes on paska tyhmä mikset jätä sitä.

Vierailija
6/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap.ta ja toisaalta ymmärrän miestä. Vaikuttaa valitettavasti siltä, että teillä ei keskusteluyhteys oikein toimi.

Ps. Minua suututtaa aloitusten ylimalkaisuus, tämä hyvä esimerkki. Ap puhuu miehestä. Aviomies?Avomies? Miesystävä? Oltu pari kuukautta vai kymmenen vuotta yhdessä? Anteeksi vaan mutta minun mielestäni tarkentavilla tiedoilla voi olla iso merkitys.

Vierailija
7/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran varas, aina varas!

Vierailija
8/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitääkö siellä pitää rahat lukkojen takana ettei häviä sillä välin kun nukkuu?

Vierailija
9/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakko, puhelin ja päiväkirja (jos joku sellaista enää nykyään pitää) ovat niiiiin yksityisiä, ettei niihin ole muilla mitään asiaa mennä koskemaan, paitsi jos toisin sovittu on.

Vierailija
10/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millasissa perheissä nillitetään noin mitättömistä oikein loukkaantumiseen asti. Voisin ottaa miehen lompakosta vaikka 500 euroa, eikä se edes huomaisi. Mies voisi ottaa minulta, ja minä huomaisin, jolloin mies sanoisi mihin hän tarvitsi nimenomaan käteistä, ja minä vastaisin, että aha.

Ei meillä oteta kysymättä toiselta rahaa. Toisaalta ei ole tarvetta ollut lainatakaan.

Vierailija
11/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin miehen joka kympistä nostaa metakan. Mutta tämähän olikin keksitty tarina.

Vierailija
12/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Jos vaimoni ottaisi lompakostani vaikkapa 50€, sanoisin korkeintaan "aha". 😂 Kuinka persaukisia nihilistejä ihmiset oikein on, jos jonkun hikisen kympin lainaaminen saa suuttumaan. Ja ei, jos vaimoni tarvitsee minulta kympin tai satasen, en edes halua sitä takaisin (ja meillä toki myös päinvastoin).

Vierailija
13/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa tehdä johtopäätöksiä parisuhtee jatkosta tuon perusteella.

Ei niinkään siksi että toinen hikeentyi aiheesta, vaikkakaan ei sekään aikuisen käytöstä ole, vaan siksi että jos kymmenellä eurolla on mitenkään liikuttava merkitys miehelle, on syytä pohtia haluatko viettää elämäsi tyypin kanssa joka on tuossa sarjassa taloudellisesti.

Vierailija
14/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mieleenikään, että suuttumisessa olisi kysymys rahasta, vaan toisen yksityisyyden rikkomisesta.

Vierailija
15/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, jätä se varasteleva lehmä.

Vierailija
16/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki varakkaampi mies, jolta voit ottaa vaikka 500 euroa, eikä se tunnu missään. Potkaise tuo köyhä 10 eurosta riehuva kitupiikki helv... iin!

Vierailija
17/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on oikeus yksityisyyteen, mutta lompakkossa on rahaa, ei mitään sen ihmeenpää. En tajua, mikä oli miehellä ongelma.

Vierailija
18/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itse reagoisit, jos puolisosi ottaisi rahaa sinulta kysymättä lupaa?

Kaikki läheiset ihmissuhteet perustuu luottamukselle. Vaikkei kyse ole yhtä vakavasta pettämisestä kuin syrjähyppy, tilanne todennäköisesti särki miehessäsi luottamuksen tunnetta. Se, ettet pyytänyt anteeksi ajattelemattomuuttasi vaan todennäköisesti pyolustelit tilannetta niin jää vaivaamaan häntä ja luottamustaan sinuun. Se voi tulla tunteena hänelle eteen myöhemmin. Erityisesti, jos kyse on rahaan liittyvistä päätöksistä. Jutelkaa asiasta. Mielestäni sinun ei pitäisi vähätellä hänen reaktiotaan. Puhukaa asiasta mahdollisimman pian ja pyydä anteeksi ajattelemattomuuttasi sekä sitä, että kuinka tilanteessa olisi tullut menetellä. Sinä vein häneltä jotain, mikä oli hänen.

Jos mun mies ottaisi multa kympin ja palauttaisi parissa tunnissa, niin reaktioni olisi luokkaa "ok".

Vierailija
19/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei todellakaan ole ok, jos menisi mun kukkarolle. Kysyä voi, ja se on ok. En itsekään menisi ikinä toisen kukkarolle kysymättä. Eikä ole rahasta kiinni, jotkut asiat vaan on mun.

Vierailija
20/68 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että ette ole olleet kauaa yhdessä. Tai mies pelkäsi että löysit natalian käyntikortin.