Tuntuu kuin muut vanhemmat ei tykkäisi minusta
Tunnistaako kukaan tällaista tilannetta? Osaisiko sanoa mikä tässä voi olla syynä? Minusta siis tuntuu, että muut vanhemmat ei pidä minusta. Minulla on neljävuotias lapsi, enkä saa oikein ystävystyttyä kenenkään toisten lasten vanhemman kanssa. Yritän jutella mukavia, kysellä kohteliaasti kuulumisia jne, mutta en saa mitään vastakaikua, ainoastaan etäisyyttä kuin vinkkinä, että kanssani ei haluta jutella.
Tämä ei johdu ainakaan siitä, että jauhaisin omasta lapsestani, sillä en tee niin. En myöskään jätä puuttumatta oman lapseni tekosiin, jos hän kohtelisi muita huonosti. Tosin ei kohtele, koska alusta saakka olen kasvattanut niin, että muille pitää olla mukava. Ujo lapseni on kyllä, mutta eikös lapset monesti ole.
Olen työelämässä ja muutenkin ihan pidetty ihminen, enkä ole muissa ympyröissä kuin näissä lapsikuvioissa kohdannut tätä, että minusta ei pidettäisi eikä kanssani haluttaisi jutella. Hämmentää siksi tämä.
No kutsu sitten leikkipuistoon vanhempansa kanssa. Pointti on kuitenkin se, että sinun on käytävä suoraan asiaan, eikä yrittää lämmittää jotain small talk -keskustelua, joka kahden vuoden päästä saattaa syventyä ystävyydeksi. Lapselle se on pitkä aika, ja helpoimmalla pääset suoraan kysymällä. Jos ei tärppää, niin sitten ei. Sitten seuraavaa kehiin.