***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***
Kommentit (71)
Hitsit meillä tulee vieläkin vaan vettä taivaan täydeltä täällä etelärannikolla. Ainoa vaan että se on kylmää vettä :) Mutta ei siis lunta. Vaunutkin sain jo kasteltua aamukävelyllä. Olisi tosiaan parempi jos asuisi vaikka jossain yhtä kaukana rannikosta kuin Lahti tai jotain niin olisi pikkasen paremmat ilmat eli nyt jo lunta ja kesällä ehkä jopa lämpösempää.
Muutosta puheenollen babybel oli Tampereelle muuttamassa. Minulla sinne muuttanut jonkinverran tuttuja ja ovat tykänneet kun hinnat ovat pikkasen alhaisemmat kuin pk seudulla mutta kaupunki sopivan kokoinen. Minullakin olisi optio siellä työn tekemiseen jos haluaisin muuttaa mutta eipä taida tehdä mieli lähteä täältä kotiseuduilta pois kun täällä on ne sukulaiset ja tuttavat. Jännää tosiaan etsiä ihan vieraalta seudulta kämppiä. Vaikea tietää mitkä alueet on kivoja yms. Kannattaa kysellä vaikka nettipalstoilla tai tulevilta työkavereilta.
puuhapetelläkö oli hornet kanalla tullut vauvan masu kipeeksi. Meillä taisi käydä sama kuin vetäsin maissikuorissa taco kastiketta joka oli niin tulista että mun huulet oikeasti paloi. Muuten ei enää pahemmin masu vaivaa vaikka mä syönkin välillä suklaata ja juon coca colaa. Löysin taas uutta sokeritonta suklaata kun olen periaatteessa makean välttelijä jota muka nyt sitten saa syödä joskus ;)
vieteri: Minäkin olen taas tämän viikon sitten ihan yksinhuoltaja kun mies lähti taas kaukomaille. Toivottavasti ehtii kotia meidän lomareissua varten ettei tule jotain pahaa lumimyräkkää jonka takia lentokoneet ei vaikka lentäisi. No on siinä onneksi yksi päivä bufferia ja siinä tapauksessa me sitten vaan livahdettaisiin sinne etelään kahdestaan ja käskettäisin miehen ottaa äkkilähtö samalle saarelle.
NIMISTÄ: Mäkin olin miettinyt meidän tytölle sitä Elisa nimeä jo pitkään, mutta sitten se operaattori yhteys oli miehen mielestä liikaa. Joku oli sen nimen antanut tällä palstalla ja oli kaunis.
Pia ja tyttö
k.h.p: meillä poika ei tunnu kanssa viihtyvän missään...kuin pari minuuttia kerrallaan! Puuhamatolla taitaa viihtyä max 10min. Sylissä ei jaksaisi koko aikaa pitää, kun on selkä vähän kipeenä. Nyt rauhoittuii sitteriin... Syötin lisää vähän aikaa sitten ja tuntui viihtyvän sen jälkeen pidempään paikallaan. Eilen laitoin mobilen sängyn yläpuolelle ja tykkäsi kauheesti! Harmi vain, että sain rikottua soittorasian, joka myös pyörittää mobilea...ei soi kuin hetken ja sitten loppuu. Sain sen työpaikaltani lahjaksi.
VAATEKOKO: meillä on vielä jotain 56cm, mutta taidan kohta kokeilla 62cm. Ajattelin tilata vielä Ellokselta 68cm, koska luulisi niiden menevän vielä jonkun aikaa..vai mitä luulette. 74cm taitaa olla vielä ennenaikaista vaikka mieli tekis. Minkäköhän ikäisenä on sen pituinen??Perjantaina on 2kk neuvola. Veikkaan pituudeksi 59/60.
KAKKAAMINEN: meillä kakataan n. kerran päivässä...välillä joka toinen päivä ja silloin pari kertaa päivän aikana...ja koko vaippa kakassa!
Ulkona on talvi...kunpa ei ihan pysyvä vielä!
Viime yö meni suht ok...kaveri oli hieman levoton.
T: Pia ja Patrik
Kirjoittakaa viesti vaikka wordpadillä jos windows kone. Sitten samalla voi selaimella katsella viestejä palstalla ja sitten vaan ctrl&A eli valitse kaikki ja ctrl&c eli kopioi ja sitten ctrl&v tälle ikkunalle eli kopioi.
Notepadiakin voi käyttää mutta siinä ei rivinvaihdot tule niin mukavasti kuin wordpadilla.
kun täällä toinen samanlainen. Toisaalta sitten kukaan ei enää tunne mua :(
...eli minähän se niitä menin mässäämään. Mutta kun tuoksu oli NIIIIIN ihana - maku onneksi ei ihan niin taivaallinen. Mutta joo, väliin tarvii jättää ainakin vielä hetkeksi aikaa. Cokista olen juonut kanssa riippuvaisuuteen asti joskus, mutta se on molemmissa raskauksissakin jo tökkinyt ja imetyksen aikana ihan nou nou - vaavit huutaa. Nyt vaan tuntuu että kaikki limsa on pahasta. Kevyt olo ananas makuvissy on herkkua, mutta eipä taida Peppi siitäkään välittää.
No jopas osui toi Oliver-nimi homma. taitaa olla sitten muillekin vähän vaikee pala totta tosiaan. Lisäksi se I-pääte tulee siihen kovin helposti esim. isäni puhuu aina Oliveri mutta papalle se anteeksi annettakoon.
Mutta nyt käyn jo kurkkiin kuin tpi typsykin näin kauan nukkuu:)
Vieteri
puppe: Meillä ihan sama juttu eli suunnilleen sama aika meni siihen että tämä tyttö saatiin vihdoin ihan valmiiksi asti masussa kasvatettua.
Ihana rauha, kun esikoinen on hoidossa ja poitsu vetää unta. Heräsi tänään poikkeuksellisesti ekoilta päikkäreiltä JO 2,5 h unien jälkeen eli nukkuu jo toisia päikkäreitä.
Heh, kun tulin kysyneeksi vaatekoista, niin fiksusti jätin itse mainitsematta pojan koon. Eli Onni oli 2kk nlassa 58cm ja 5,3 kg ja tuohon parin viikon takaiseen lienee tullut lisää mittaa molempiin. Mutta siis, mun mielestä noi 60senttiset vaatteet menee hirmu nopeasti pieneksi jos vertaa 70senttisiin, joita pidelläänkin sitten varmaan puoli vuotta (hatara tämä muisti kyllä on).
KAKKA: Onni kakkaa yleensä kerran päivässä ja miltei aina samoihin aikoihin päivästä, usein myös suoraan hoitopöydälle. Pissavahinkoja on alkanut tulla entistä enemmän, eli kohta mennee tuo hoitopöydän edessä oleva matto pesuun kun pissa lentää kaaressa lattialle :)
VAUVAN PUUHAILUT: näistä joku kysyi pari päivää sitten. Meillä valveillaoloaika on max 2h ja siitä menee syömiseen about vartti (syö sinä aikana yleensä 2 kertaa), sit ehditään vaihtaa kahdet vaipat ja olla ilmakylpyjumppaa (Onni potkii tosi terhakkaasti kun pääsee vaipasta eroon), muu aika meneekin sitterissä, puuhamatolla ja sylissä (oikeastaan jopa tässä järjestyksessä vireystilasta väsymykseen!). Sitterissä viihtyy just jonkun ruokailun ajan ja aamuisin jaksaa tuijottaa siinä, kun föönaan hiuksia ja pesen hampaita, myös pyykinripustus kiinnostaa :)
TAIDOT: Nyt olen huomannut, että poju alkaa yhä enemmän pitää käsiään auki ja sormet ovat alkaneet mennä suuhun. Käsillään heiluttelee jo puuhamaton esineitä, mutta ei vielä tartu kiinni (esikko taisi olla 3kk kun tarttui esineisiin). Hymyilee myös paljon ja juttelee " grr, öyy" ja tirskuu oikein hauskan paikan tullen.
Jep, nyt tilaa muille. Oon koko aamun odottanut ystäväni vauvauutisia, kun heillä oli tiedossa suunniteltu sektio. Ei ole vaan vielä kuulunut mitään, joten toivottavasti kaikki on kunnossa (en tosin tiedä leikkausaikaakaan, jos vaikka onkin ollut iltapäivällä).
Kerttukasperi ja Onni 260806
No onpas tänään hyvä päivä Veeralla. Nukkui yön loistavasti ja ekat päiväunet lähes neljä tuntia ja toisia on nukkunut pian kolme. Pitänee kohta herätellä ellei itse herää, jotta unta jää yöksikin.
Pia 74: kiitos kopiointi vinkistä! Vai teillä takana samanlainen lapsentekoprojekti. emmepä ehtineet niin paljoa silloin tapaamisessa jutella, vaikka vierekkäin istuimmekin. Eli pikkujouluissa sitten... Olettehan tulossa?
Hyvää yötä kaikille! Toivottavasti saadaan nukuttua!
siis pikkujouluihin.
No nyt pitää vääntäytyä piskien kanssa vesisateeseen. Ei sitten yhtään huvittaisi mutta sellaista se on kun on koiraihmisiä eikä kissaihmisiä ;)
Pia taas
Lapset nukkuu. Kaipa neiti herää kohta, mutta nyt jo tunnin nukkunut... Toivon, että olisi oikeeta yöunta jo, niin vältyttäisiin iltaitkuilta.
Vieteri: Meillekin tytön nimeksi ehdotettiin Oliviaa, mutta on hiukka liian lähellä pikkuherran nimeä. Todella kaunis mielestäni kuitenkin. Muita Olivereja on tullut yksi vastaan asukaspuistossa. Oli muutaman vuoden vanhempi. Meidän pikkumies siis 25.12.04 syntynyt. Nimi on kuitenkin viime aikoina ollut kovin suosittu.Mulla se oli mielessä jo vuosikaudet eli enpä edes miettinyt muita vaihtoehtoja. Tytsyn nimen sai mies päättää ja hänestä tuli Amanda Jasmin. Tuo Amandakin on näköjään 10 suosituimman nimen listalla. En sitäkään tiennyt. Tarvittiin vaan sellainen suomalaiseen ja englantilaiseen suuhun istuva nimi....
Olen hiukka kateellinen tuosta oman talon projektista vaikka raskastahan se varmasti on olla yksinään lasten kanssa paljon. Itse haluaisin joko kunnon rempan tähän tai sitten uuden talon kokonaan. En kuitenkaan halua pois meidän alueelta eli remppa on ainoa vaihtoehto. Tonttien hinnat on aika huimaavat nykyään täällä meidän ympäristössä.
Vielä jonkun juttuun piti jotakin sanomani, mutta ID iski eli hyvää ja rauhallista yötä kaikille!
Air ja muksut
Molemmat lapset nukkuvat ja nyt on se hetki päivästä kun minä saan olla hetken itsekseni. Laitoin puhelimenkin äänettömälle.
Tyttö tänään 2kk, mihin se aika oikein katoaa.
Täällä on jo pari tuntia satanut lunta ja nyt alkaa tuullakin kovempaa. No takassa on valkee, koska olen ihan varma että taasen menee sähköt. Niinhän ne meni perjantainakin 19-21 väliseksi ajaksi ja pitkin yötä räpsi.
Meillä menee 62 koon vaatteita ja jotkut 56 housut on vielä käytössä. Meille taitaa tulla pitkä ja hoikka vauva, aivan kuin veljensäkin on ollut. On muutenkin kuin kopio veljestään. Luonne tosin on erilainen.
Meillä tyttö kakkaa useamman kerran päivässä. Vihertävää ja limaista on täälläkin mutta vatsavaivoja ei mielestäni itke. Olen kyllä maidottomalla dietillä mutta siitä huolimatta välillä on ripulimaista ja välillä ihan normaalia. Kuhan kauppaan pääsen niin alan taas maitotuotteita käyttää. Paukuttelee todella epänaismaisesti.
Kerutus: Minä olen myös syntyjäni porvoolainen. Ensimmäiset 8 vuotta asuin Porvoossa, sitten muutettiin vanhempieni kotiseudulle Pukkilaan, Yläasteen ja lukion kävin Askolassa, Lahdessa opiskelin lähihoitajaksi ja Mäntsälässä olin 4 vuotta töissä. Samoja polkuja ollaan tallattu.
Tiedän tuon tilanteen, kun mies on paljon pois ja juuri iltaisin, kun kaikkein kipeimmin tarvitsisi miestä avuksi. Meillä mies ajaa rekkaa ja työajat ovat epäsäännölliset. Oli koko viikonlopunkin töissä, otti lauantaina pojan matkaan mukaan, niin sain minä olla tytön kanssa kahden. Tulevana viikonloppunakin on ajossa jomman kumman päivän. Välillä olen todella turhautunut tähän elämän malliin mutta luovuttaakaan en halua.
No, nut tuli taas omaa napaa liikaa. Menen nauttimaan kupposen teetä ja pari keksiä ja heittäydyn sohvalle odottelemaan lapsia herääviksi.
Huhti, tyttö 2kk ja poika 2v9kk