Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän siitäkin tulee. Noh, jotain piti kommentoidakin.

SAUNOMISESTA joku kysyi. Meilläkin on lämmitelty saunassa kaikkien vauvojen kanssa ihan muutaman viikon ikäisestä lähtien.

NIMIEN VASTAANOTTO. Hallas kyseli nimien vastaaotosta. Kurjaa tuollaiset kommentit, niistä jää kuitenkin ikävä muisto. Meillä esikoisen nimi on vanha suomalainen nimi, jonka kantajia löytyy niin vvareista kuin vauvoistakin. Anoppi ja appi kommentoivat nimeä, että " eihän se mikään X voi olla!" Anopin naapurissa oli asunut anopin ollessa lapsi samanniminen vanha hampaaton vaari ja nyt anoimme tuon hampaatoman miehen nimen vauvalle...Ei mennyt kauaa, kun radiossa oli kerrottu vanhojen nimien tulosta suosioon ja poikammekin nimi oli mainittu siinä esimerkkinä. Tämän jälkeen asia hyväksyttiin. Samoin esikoisen kummitäti kommentoi, että " joo ihan kiva nimi, mutta minkä te oikeasti annatte nimeksi?" .

Kakkosen nimi on varsin harvinainen, mutta kalenterista löytyvä vanha nimi. Äitini otti nimen vastaan sanoen: " no kai tähänkin nimeen aikanaan tottuu" . No, edelleen hän lisää pojan nimen perään i:n, mutta eipä tuo ole vakavaa.

Kolmosen nimi oli todella monen ihmisen mielestä väärällä kirjaimella alkava, sillä se ei istu samaan sarjaan kuin isoveljien nimet. Emme ole kakkosen nimeä valinneet sen perusteella, että se alkaa samalla kirjaimella kuin esikoisen, joten nytkin valitsimme vain mielestämme kivan nimen, alkoi se millä kirjaimella hyvänsä. Eelin nimeä on kommentoitu tyyliin " onko se tytön vai pojan nimi" jaäidilläni on kai joku perustarve sanoa lastemme nimet väärin. Eelikin oli alkuun aina Eelin, hän osti Eelinille sitä ja puki Eelinille tätä päälle.

HARRASTUKSET Eeli kulkee siellä missä me muutkin, eli kerran viikossa perhekerhossa, yleensä 2krt/vko avoimessa päiväkodissa (kun esikoinen on omassa kerhossa) ja kerran viikossa muskarissa. Eli aika paljon on menoja pienellä miehellä.

JOULULAHJAT. ESikoisen saaneet voivat hyvin toivoa lahjaksi syöttötuolia (vaikka isovanhemmat kustantaa yhdessä), vauvalusikoita, mukeja jne. lähiaikoina tarpeellista. Muuta mieleentulevaa:

- lampaantalja

- vauvapulkka

- uimapuku

- valokuva-albumi

- vauvan vaaka tms.- lastenmusiikkia

- jotain keräilyjuttuja, kuten brion junarata, nukke-juttuja yms., jotka ovat suht kalliita kertaostolla, mutta niitä voi pikkuhiljaa kerätä varastoon tulevaa käyttöä varten.

isommille lapsille ajattelin toivoa, jos toiveita kysellään, kaikkea aina tarvittavaa, kuten askartelutarvikkeita, papreita, liituja, sormivärejä, yms. kädentaitoja kehittävää, muovailuvahaa, DVD-levyjä ja musiikkia ja joitain tiettyjä lelujakin, joita meiltä vielä uupuu. Esikoinen jo kirjoitti pukille ja toivoo kovasti autorataa. Sillä varmasti on käyttöä kolmen pojan ja yhden innokkaan isän perheessä. EN minäkään halua mitään tolkutonta krääsää meille vaan kaikkea aina tarvittavaa ja sellaisia kokonaisuuteen sopivia leluja (legot, muut palikat, junarata jne.)

Jaahas, taas meni kakkosella ja isällään kommunikaatio ristiin, joten pitää mennä selvittämään tilanne...tää on niiiiiin rasittavaa, kun isä ei kelpaa.

Pumpuli taas

Vierailija
42/71 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttukasperi: Meillä on neiti 3kk ja 60 senttisen vaatteet sopivia. Vielä sopii muutamia pienempiäkin eli esimerkiksi 56 senttisiä bodeja.

LUMESTA...ei ole vielä tullut tänne ihan etelä-rannikolla mutta nyt illalla tuntui asfaltti jäiseltä elikkä huomenna saattaa se lumi tosiaan tulla jos vaan satelee.

Tänään sain aikaiseksi viedä vanhoja omia vaatteita UFF laatikkoon. Jotenkin vaikea mun on mitään roskiin heittää.

jamssa: Meidänkin tyttö on alkanut heräilemään muuten kuin syömään. Käännän välillä masulleen olemaan niin saattaa helpottaa jos on vatsavaivoja.

peeveli: mahtuu isoilla kärryillä ei ole mikään ongelma siis. Viidennessä kerroksessa elikkä hissillä sitten ylös vaan suoraan. Nähdään ja no hätä jos kaikki ei ihan tasan samalla minuutilla ole paikalla :)

Meillä ei olekaan tänään nukuttu yhtään pitkiä päikkäreitä elikkä nyt kun mies tuli kotiin niin teki mieli päästä itsekseen nettiin kun ei päivällä ole oikein ehtinyt mitään itsekseen puuhata.

nimien hyväksynnästä: Meilläkin anoppi ei suostu sanomaan meidän nimelle keksimää lempinimeä vaan keksii jotain omia lemppareita ja lausuu oikean nimen niinkuin riikinruotsalaiset. Huh.

pumpuli: Sulla olikin hyviä lahjatoiveita. Minäkään en tykkää jos lastenhuone täyttyy tarpeettomasti leluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jättiläiskaksoset, nimittäin poika on jo 62 cm pitkä ja painoa jo 6,5 kg. Käytämme kokoa 62 ja 68 vauvoilla. Ja ikää heillä siis 2,5 kk.

Toivottavasti päästään mukaan tapaamiseen perjantaina. Meille tuo aamuaika on tosi paha, sillä nukutaan yleensä ysiin.

Vierailija
44/71 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti lukea tuo " isommille lapsille toivon" , eli tosiaan sormivärit ovat vielä mieleen meidän pian 2v:lle ja 3 v:llekin, vaikka vesiväritkin ovat jo pop. Ehkä kuitenkaan Jamssan varhaisteini ei enää sormiväreistä piittaa...

Mutta tosiaan jotain tollasta yleispätevää voi antaa vinkiksi sellaiselle, joka ei oikeasti osaa ostaa " mitään" . Kuka hyvänsä osaa ostaa riisin paperia tai tiimarista silkkipapereita, liimapuikkoja tms. jos vaan vinkin antaa.

Vauvoille voi myös toivoa unipussia, jos sellaista ei vielä löydy.

Vaatteet on aina tarpeellisia, mutta jännä niissäkin, että monet niin ihanilta näyttävät vauvanvaatteet ovat loppupelissä niin epäkäytännöllisiä.

KERÄILYLAHJOISTA vielä. Mä itse keräsin veljen pojalle ekasta joulusta lähtien joka joulu ja syntymäpäivä juuri tuota Brion junaa. Musta oli hirmu helppo, kun ei aina tarvinnut miettiä, että mitä ostais ja toisaalta veljen perhe tiesi aina kertoa, mitä seuraavaksi toivoisivat lisää junarataan. Noista nukkejutuista olen totta puhuen aika ulkona...mutta itse nuken ohella voi tytöille pikkuhiljaa keräillä nukenvaatteita, tuttipulloa, ammetta, rattaita ja kaikkea lisuketta.

Nyt taas eksyin kokonaan miettimään lahjoja, mutta onneksi joulu on paljon muutakin kuin lahjat =) Mutta kieltämättä on eduksi miettiä, mitä oikeasti tarvitsee nyt tai lähitulevaisuudessa, niin välttyy turhilta humpuukeilta ja rahanmenolta ja lahjan ostaja tietää lahjan olleen mieleinen.

Vierailija
45/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä pakkasta ilmassa näin aamutuimaan. Meillä alkaa lapsilla nousta matkakuumetta... 8-v tyttö juui kyseli että voisiko hän jo kysyä lomaviikon läksyt tänään?

Me kävimme Eetun kanssa eilen siellä passikuvassa. Kuvaajalla oli kiva asenne kun menimme sissään ja sanoin että tarttis ssada kuva tästä vauvasta. Hän sanoi että se on kyllä tosi hankala saada kuvaa noin pienestä, täytyy olla kuva suoraan edestä, silmät auki, suu kiinni, käsiä ei saa näkyä. Sanoi vielä perään että juuri kävi joku vauva jo neljättä kertaa... no sanoin siihen että kokeillaan nyt sitten. Poika laitettiin syöttötuoliin istumaan tyyny selän takana. Siinä hän istui polleana poikana eikä tarvittu kuin kaksi otosta ja kuvasta tuli täydellinen. Kuvaajakin ihmetteli että kylläpä kävikin nopeasti ja tuli tosi hyvä kuva.

opemamma: meillä on nyt käytössä deetipat ja niitä annetaan muutaman kerran viikossa ja vatsakin on tyytyväinen.

kerutus: teilläpä onkin tulossa suuret juhlat. Mukavaa kastejuhlaa siis teille.

vieteri: tervetuloa mukaan! Meidän kahdella ensimmäisellä lapsella oli hauck-merkkiset peräkkäinistuttavat rattaat ja olivat talvikelillä aika raskaat työntää. Muuten kyl olivat ihan kivat.

huhti: meillä poju kääntelee päätään selällä maatessaan. Ei ole vielä kulunut kaljua kohtaa tukkaan.

jamssa: meillä poika nukkuu aamuun asti eikä yleensä pitele mitään ääniä nukkuessaan

pepper: tuossa iässä juuri on tiheän imun kausi joka kai joskus voi kestää parikin viikkoa

kerttukasperi: tuo kalenterijuttu on tosi hyvä idea. Me teetimme edellisjouluna sukulaisille sellaisia kalentereita ja olivat tosi haltioissaan. Tänä vuonna ajattelimme taas teettää niitä.

miuku: meidän kaikki viisi tenavaa ovat aloittaneet saunomisen muutaman viikon ikäisenä. Ensin heitämme hiukan löylyä ja annamme lämmön tasaantua ja sitten vauva hetkeksi lämmittelemään.

jamssa: saitkin jo vastauksen että lapsia ei tosiaan voi liittää enää aikuisen passiin. meillä on muut lapset vielä viisi vuotta minun passissa. pojalle tosiaan haettiin eilen oma passi. kyllä tulee tuosta passisstakin todella kallista kun me viiden vuoden päästä joudumme hakemaan kaikille omat passit.. huh!

vaatteista oli puhetta... meillä käytössä 62-68cm vaatteet. Paljon on laitettu jo vaatteita pois käytöstä.

ihanaa pakkaspäivää kaikille!

myry ja Eetu

Vierailija
46/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekoosta: Meillä poju on nyt muutaman päivän yli 3 kk vanha ja viime viikon neuvolamitat oli 65 cm ja 6,9kg. Meillä on käytössä nyt 68 cm ja pari 74 cm:sta. Kaikki vaatteet mitä olen viimeaikoina hommannut ovat olleet 74 cm, koska en viitsi osta 68:a kun jäävät kuitenkin heti pieniksi.

yöunista: talviajan myötä meillä mennään nukkumaan nyt tuntia entistä aiemmin. Viimeyönä meillä nukuttiin klo 23-6.30 ja sitten nopean syötön turvin klo 8 saakka. Olis kyllä nukuttu pidempään, mutta jääkaapin korjaaja piti niin hirveetä kolinaa että poju heräsi etukäteen ja nyt meinaa koko ajan nukahtaa mun syliin.

mutta nyt pitää mennä - lähdetään kaverille kylään, kolmella bussilla pitää mennä. Toivottavasti ei tule mitään myräkkää että päästään vielä kotiinkin.

*k*

Vierailija
47/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talviajasta: meillä ei rytmiin oikeestaan vaikuttanu,oon sitkeesti pitäny rytmistä kiinni että syönnit meni eilen pikkasen pipariks mut nytte viime yönä meni taas omalla painolla että söi illalla 20.00 ja nukahti 21.30 söi 2.00-> ja heräs 6-> nukku vielä puol 8 ja nyt natisi nii annettiin maitoo ja ottaa ehkä pikku unoset ja 12.00 lähen nukuttaa pihalle. illat on tuskaa ku pitää viihdyttää mut on niin väsy että natisee vaan..:( kyl ne siitä,aamulla on niin aurinkoinen. eilen intoili muumilehden kuvalle oikeen jalat ja kädet vispaili ja pää kääntyy puolelta toiselle kivasti :)

nyt menoks mul oliki vast tänään jälkitark. erehdyin päiväst..:D

k.h.p ja iida huomena 8vk

Vierailija
48/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni ensimmäisten viikkojen aikana 56 senttiset pieneks. Poikahan oli heti sairaalasta tultuaan 55cm pitkä. Monet vaatteet on ihan liian leveitä kun tämä niin pitkä huipelo. Vielä menee jopa jotkut 60 senttiset ja yksi 70 senttinen body jo käytössä. Vaatteiden koot vaihtelee tosi paljon, nimittäin jäi heti ekoilla viikoilla pieneksi yksi 62 senttinen ja vielä nyt 7vk vanhana pidän monia 62cm bodyja ja housuja.

Meillä edelleen kukutaan aamuyön tunneille.. :o/ Nyt menen vauvan viereen lepäilemään hetkeksi... ZZZZzzzzzz...

Vierailija
49/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko sitä päätetty missä se joulukuun tapaaminen järjestetään? Tule vain rohkeasti mukaan pikkuisen kanssa! Mä oon kans vähä huono lähtemää tuon vauvan kanssa mihinkään vielä... mut eiköhän meitä uusia tule moniakin vielä mukaan silloin? :)

Vierailija
50/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas pitkästä aikaa!

Kiva kuulla kaikkien kuulumisia. Meillekin kuuluu hyvää, lunta odotellaan. Hauska kuulla Opemamma teidän nimestä, meidänkin poitsu on Leevi! Leevi on kasvanut huimasti, taitaa paina jo 7,5kg. Vaatteista menee jo 68 senttiset.

Meillä herätään tällä hetkellä 1-2 kertaa yössä syömään ja vähän voidaan välillä tuhista joka menee tutilla ohi. Päivällä nukutaan 2x3h vaunuissa. Hankalaa kun ei oikein tiedä mitä pukis päälle aina.

Meillä kakataan kerran viikossa tai kymmenessä päivässä. Olenkin nimennyt poitsun Rupsu-Petteriksi kun väliajat sitte rupsuttelee kun ei kakkaa kuulu.

Perjantainako on treffit, mahdettaiskohan me päästä mukaan. Olis hauska nähdä.

Papuna ja Leevi 10 vkoa

Vierailija
51/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pinolla mittaa. Just sain luettua kun Teemu heräs nyt makaa tossa jalkosen päällä mahallaan. Yritän keretä kirjoittamaan ennenkuin hermostuu kokonaan.

vaatekoko: Nyt on käytössä pääasiassa 62cm vaatteita niistäkin osa rupee oleen pieniä. 68cm vaatteita oon nostanut kaappii muutamat. Varsinkin sellasia jotka ovat isompien poikien vanhoja.

Tänään olis iltapäivällä 2kk neuvola niin saa uudet mitat.

Eilen tupruttikin vähän räntälunta ja nyt on maa ihan jäässä. Kesä renkaat olis vielä alla. Mies tosin lupas ne vaihtaa kunhan herää yövuoron jäljiltä. Kauppaan pitäis päästä jääkaapissa on enään vaan valo.

Meillä Teemun rytmi muuttui ihan kivasti kellojen siirron myötä. Onneksi. Meni ihan alkuun 23-24 nukkumaan, aika pian aikaistu 23. Viime viikolla meni parina iltana jo 22 ja nyt kellojen siirron myötä menee 21. Tää on ihan luksus aikaisin tosin olen itse mennyt nukkumaan vasta 23 vanhan rytmin mukaan. Josko sitä osais itsekkin mennä aikasemmin nukkumaan kun herätys on joka aamu 6.30 isompien osalta. Teemu herää viimestään 7.30.

Meillä Teemu ei ole ollut vielä saunassa. Me kun asutaan kerrostalossa ja on saunavuoro. Teemu lähteen mukaan omassa kaukalossa jossa odottaan suihkuhuoneessa vaatteet päällä siihen asti kun me muut ollaan saunottu ja mä oon pessyt isommat ja itseni. Viihtyy hyvin kunhan suihku valuu koko ajan. Suihkun kohina rauhoittaa Teemua ja usein nukkuukin sen ajan. Teemun pesen viimeisenä ja silloin yleensä avaan saunan oven ja heitän löylyä kun muuten on aikas kylmän oloinen pesuhuone.

Mulla oli kaverilta koe käytössä peräkkäin istuttavat rattaat aikanaan itse en tykännyt niistä kun ei niillä päässyt eteenpäin. Kesällä pääsi suht kivasti asvaltilla mutta hiekkatiellä ja varsinkin kuoppaisella tiellä aikas onnettomat samoin talvella. Täällä kun aurattiin tiet vasta iltapäivällä. Kaupunki oloissa varmasti ihan mukavat. Niin ja yksi huono puoli lisää täällä kun ei oo kaikki linkut matalalattia busseja niin linja-autoon nostaminen oli tosi hankalaa jos muksut olivat kyydissä.

Miuku81: nyt heräs mielenkiinto ollaankohan me tuttuja keskenään? No mut kyllä tunnistaa tästä lapsilaumasta.

Joulusta: Mä oon kanssa ihan vannoutunut jouluihminen. Mulla lukee kauppa lapussa torttutaikinaa. aattelin ekat tortut paistaa tällä viikolla. Glögi ei oo mun makuun. Pari viikkoo sitten olin kynttilä kutsuilla ja nyt oottelen että saisin kynttiläni pääsisin niitä polttelemaan. Lasten kanssa saa vaan olla tosi tarkka noitten kynttilöiden kanssa. Jouluna ollaan ihan omalla porukalla kotona. joulupäivänä käydään sitten anoppilassa ja tapanina käydään mun äitillä syömässä.

Joululahjoista: Vauvalle aattelin pyytää lahjaksi. Sellasen lämpöpussin rattaisiin ja ihan vaan vaippoja kun vaatetta on isompien jäljiltä riittävästi. Vaipat tulee aina tarpeeseen.

Meillä kanssa esikoinen sai kummitädiltänsä monta vuotta brion junarataa nyt saa sitten aina uusimman Risto Räppääjä kirjan. Kakkosen kummisetä on taas kerännyt tytölle Mauri Kunnaksen kirjoja.

Kolmosen kummitäti on osatanut pojalle brion puisia koottavia. Pelit ovat olleet myös lasten suosikkeja. Kalliita robotteja sun muita meille ei kyllä tuu. Ennenmin ostan sillä rahalla sitten pikku legoja tai duploja. Legoista pojat ovat sitten rakentaneet itse robottinsa ja örkkinsä.

Meillä on ollut lasten kanssa tapana muistaa jollain itsetehdyllä lahjalla mummoja, vaareja ja kummeja. Joku pieni helppo askartelu. Viime vuonna tehtiin ihan vaan wc paperi rullasta ja kreppipaperista hyasintteja. Olivat tosi kivan näköisiä ja lapset osasivat tehdä ihan itse. Tämän vuoden laskartelu on vielä hakusessa kun ollaan jo 8vuonna peräkkäin tehty niin loppuu tämän mamman ideat. tarvii lähteä kirjastoon etsimään askartelu kirjoista malleja josko löytyisi sille joulukortillekin malli. Nekin ollaan joka vuosi tehty itse. Nyt kyllä miein kun kaikki lapset ovat tässä niin ottaa heistä kuva tonttulakit päässä ja lähettää sen.

jotain piti vielä kirjoitella mutta nyt Teemu hermostuu ihan kokonaan. Tuun sitten iltapäivällä kertomaan neuvola kuulumisia.

puuhis ja Teemu tasan 9vk

Vierailija
52/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Johan on myräkkä tuolla ulkosalla!! Kerettiin just tuiskun alta kotiin kun oltiin vähän kaupungilla ja nyt molemmat minit koisailee. Mä pistin kiireellä keittiön kuntoon ja sit vaan itelle hiukka välkkäriä naaman eteen ja koneelle:)) Tarvii ottaa joka hetki hyödyksi.

Meiän pirpanalla on ollut aikamoinen vuorokausi. Su-ma yönä alko tosiaan vähän tuhiseen ja se on ehkä hiukan pahentunut. Yön nukku kyllä ihan rauhallisesti, heräs klo5 syömään ja jatko siitä sitten tonne puol 9. Mutta se eilisilta...tukkosuuden lisäks järkyttävät vatsakivut tod.näk. ja syyllisenä mun sunnuntai-iltana syömät 5 Hornet broilerinsiipee. Niin ne vaan oli liian tulisia ja tyttö kärsi. Kakkas jo päivän aikana monta kertaa ja aattelinkin, että ei sitten muuta oiretta tullutkaan, mutta n. klo 20 se sitten alkoi ja kaks tuntia kesti kunnes tyttö simahti mun syliin. Missään ei ollut hyvä olla, tissi ei kelvannut, sit jo laitoin Tuttelia pulloon kun aattelin, että saa tissistä vaan lisää poltetta, mutta ei tuttelikaan menny. Vesi oli ainoo jota hiukan otti. Eli edessä taitaa olla tällä mammalla piiitkä pätkä ilman hornetteja, limuja, suklaata ja mitäköhän vielä minkä olen jo bongannut huudon aiheuttajiks - huokaus:(

Muutenkin on ollut vähän alakuloiset fiilikset viime päivinä. Mua rassaa niin suunnattomasti toi meiän raksaprojekti tai siis se, että mies on siellä illat niin kiinni. Olenkin sanonut, että jos mies tulis normisti kotiin töistä 4-5 välillä niin ei tässä perheen pyörittämisessä olis mitään ongelmaa. Päivät sujuu ihan hienosti, mutta illat vähän stressaa. Eilen mies totes illalla siirtäneensä mun tilille rahaa, että voin käydä täydentään lasten vaatevarastoja. kaunis ele, mutta meinasin sanoa että annatko pliis vielä vapaa-aikaa, että pääsen kauppoihin ihan yksin - toi meiän poika kun ei todella viihdy niissä rattaissa ja viel talvikamppeissa niin ei tule mitään. Mutta ehkäpä joskus nekin rahat sit pääsen törsäileen.

Tosta nimijutusta piti sen verran kommentoida, että yllätys yllätys myös täällä anoppi on töpeksinyt. Silloin kun meiän Oliver kastettiin niin anoppi sanoi heti kahvitilaisuudessa että hän sanoo kyllä vauvaa Onniksi (Onni on pojan toinen nimi ja tällä nimellä häntä kutsuttiin syntymästä ristiäisiin) eikä Oliveriksi. Ei ilmeisesti tykännyt nimestä Oliver. Ehdotti jopa että eikö nimi voisi olla Onni Oliver - no juu ei voi!! Pepin kohdalla en ole kommetteja kuullut, mutta tuskin tämäkään nyt ihan osu ja upposi.

No jooh, taidampa siirtyä taustalle, tulihan tässä jo tekstiä

Vieteri ja vielä hiljaiset minit

Vierailija
53/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on talvi! Esikoinen innoissaan kolaa polkuja pitkin pihaa. Ja illalla luvassa lumipyryä tännekin.

Viime viikko oltiin mummolassa, kyllä on taas kivaa olla kotona vaikka pyykkivuori onkin valtaisa.

Molemmat mummot asuvat noin 300 km päässä, saisi asua lähempänäkin hoitoavun yms kannalta. Ollaankin nyt etsitty asuntoa Tampereen/Nokian seudulta kun vanhempani asuvat sielläpäin.

Olikos täälä ketään elokuisia siltä suunnalta?

Olipahan reissu, lauantaina oli sähköt pois vähän aikaa ja lämmin vesi ja lämmitys poikki useamman tunnin. Onneksi ei kumpikaan tytöistä kakannut silloin, kakkaa tulee vain 1-2 kertaa viikossa melkoinen lasti. Ei ois peppupyyhkeillä pärjätty :)

VAATEKOKO: Enimmäkseen 62 cm käytössä, jonkun verran jo 68 cm vaatteita myös. Huomenna 3kk neuvola josta saa tuoreet mitat.

No nytpä tyhjeni mamman pää totaalisesti, paljonkin oli asiaa mutta ei muistu mieleen :) Taitaa pahemman luokan imetysdementia olla taas päällä :)

Hirvittää mahdollinen MUUTTO. Toiselle puolelle suomea pitäisi raahata perhe ja tavarat, missä välissä sitä mitään ehtisi pakkailla jne.

Vaan nyt Ninni heräs..pitänee lopetella. Palailen neuvolan jälkeen ja kerron tuoreia mittoja.

Babybel + tytöt

Vierailija
54/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kivaa ulkoilla lumisateessa ;) poika oli ihan innoissaan eikä olisi millään halunnut tulla sisälle.

Vieteri: Minkäs ikäinen teidän Oliver on? Kaima täällä on 1v10kk ;) Ja kovasti jaksamista sekä pitkää pinnaa iltoihion. Kyllä on varmasti ihanaa päästä sitten omaan kotiin.'

Kakkaamisesta: meillä neiti kakkaa PALJON. Ja melkeinpä joka syötön aikana sellaista vihertävän limaista. Yöllä eikä keskipäivällä ei ole niinkään, mutta aamulla klo 5 ja 6 parit isot sekä illasta toiset isot ja siinä välissä aina vähän.

Kutsu käy...

Air+poju 12/04 ja tytsy 28.08

Vierailija
55/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu puhuttaa ihmisiä...suomalaiset ovat tunnetusti joulukansaa! Lahjoista oli juttua...Meillä on leluja niin hurjat määrät, että pukki saapi unohtaa kontista kyllä ihan rauhassa kaikki lelut ja tuoda tilalle harrastus- ja askartelutarvikkeita, dvd-levyjä, kirjoja, yöpukuja ja vaatteita. Isommille hankitaan kännykät ja rahaakin tuo pukki aina laittaa kuoriin. Meillä on paljon duploja ja legoja, Brion junarataa ja Brion puista rakennussarjaa. Pikkuautoja on joka lähtöön ja Pikkuväki maatila ja paloasema...minä inhoan kaikkea pikkukrääsää ja heti rikki meneviä hömpänpömppiä.

Laitamme lasten kanssa yhdessä kummeilla ja muille sukulaisille pakettiin jotain pientä. Pienet tallilyhdyt, itsekoristeltuun ruukkuun istutetut amaryllikset, Marimekon Kivet, Itseleivottuja pipareita täynnä olevat purkit, pienet valokuvakansiot täynnä lasten kuvia,itsetehtyä sinappia tai saunaan liittyviä juttuja ,siinä muutamia esimerkkejä vuosien varrelta.

Meillä on yöt sujuneet edelleen aivan loistavasti (koputtaa kop, kop, puista otsaansa...)., yhdellä syötöllä. Poika on alkanut seurata kovin tarkasti muiden puuhasteluja ja jokeltelee silmiin tapittaen. Vaatteista 56cm on jo aikoja sitten laitettu pois, käytössä 62cm ja nekin alkavat olla siinä ja siinä että mahtuvat. Siirrymme vähitellen 68cm. Maanantaina on neuvola, saapi nähdä kuinka paksu tuo poika on...kolmatta leukaa pukkaa jo näkyviin...

Pitipä kommentoidakin vaikka mitä, mutta täytyy kaivaa paperia ja kynää esiin, jotta voin kirjoittaa muistiin asioita. Siispä palaan...

Papuna: Teillähän on ollut hyvä nimimaku:)

Nyt painun hommiin ja tulen sitten kommentoimaan. Nyt oli vain omaa (.).

Opemamma ja Leevi 2kk 2vrk

Vierailija
56/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut on tarkoitus viettää Töölöön Chicos ravintolassa 1.12. KLO 12. olen varannut kabinetin klo12-15 väliseksi ajaksi. Varaus täytyy vielä ensi viikolla vahvistaa.

Teippi: Pari pysäkin väliä pohjoiseen teiltä eli Korson kupeessa asustelemme.

Nimistä oli puhetta. Meillä aikoinaan esikoisen nimi herätti keskustelua. meidän mielestä nimi on lyhyt ja ytimekäs. Nimi kuvaa poikaa hyvin osuvasti. huomenna meillä vietetäänkin nimppareita :) Tytön nimi ei herättänyt kenessäkään kiihkeitä tunteita. Tai Annin kummisedän äiti meenas tulla lankoja pitkin kun kummi ilmoitti että tyttö sai nimekseen Elsa Aina Lempi. No rauhoittui kun kuuli oikean nimen.

Lyhyestä virsi kaunis :)

pubu ja Anni

Vierailija
57/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiän Oliver on kaimaansa kuukauden nuorempi eli 01/05 - meiän OO synty 20.1.05:)))) Ei kauheen paljoo ole kaimoja vastaan tullut, ootteko te pongaillu?

Mikäs teiän tytölle tuli nimeks vai oletteko vielä ristiäisiä pitäneet (en muista olenko lukenu sun vaavin nimeä)? Meiän tytöstä tuli 1.10. Peppi Helmi Maria. Monet ehdotti Oliviaa, mutta Peppi vei voiton.

kyllä se oman talo varmasti on sitten melkoinen palkinto kun sinne päästään. Jokaiselle tulee oma huone ja muutenkin tilaa ja pihaa painaa. Sit ei tarvii enää uusia kämppiä miettiä. Mies on luvannut ettei kahteen ekaan kuukauteen liikahdakaan meiän viereltä, kun homma on valmis. Kärsii kovasti, kun ei kerkee olla lasten kanssa.

Mutta nyt kotihommiin kun edelleen minit koisaa:))

Vieteri

Vierailija
58/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta sataa ihan pyryttäen täällä..

Perhekerhoiltu ollaan tänään ja itkun kanssa sieltä taas lähdettiin. Tyttö viihtyy siel niin hyvin muiden lasten seurassa, ettei leikkejä millään malttais lopettaa. Katselee nyt muumeja ja äidillä hetki omaa aikaa - poika pitkillä päikkäreillä.

Eilen kirjoittelinkin, ettei anoppi pitänyt pojan nimestä - ja yksi kolmesta nimestä on Oliver (ei kutsumanimi). Ehkä nimi ei taivu ihan jokaisen suuhun, kun Vieterikin kertoi samansuuntaista. Ihanan reipas nimihän se on!! Osasin kyllä jo varautua anopin reaktioon ristiäispäivänä, ei hän aluksi tykännyt myöskään tyttäremme nimestä :-/

Meillä lapset vielä kesäajassa. Tuntia aikaisemmin molemmat heräävät kuin vielä viimeviikolla. Eikä tunnu auttavan myöhempään nukkumaan laittaminen.

Nyt kotihommia tekemään.

Hallas ja lapset 12/03 ja 8/06

Vierailija
59/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kauheampi kitinä päivä kuin eilen. Eli mikään ei neidille oikein kelpaa. Tissilläkin on välillä huutanut. Masu vissiin jostain syystä taas vaivaa. Muutakaan syytä en nyt keksi. Noista päiväunista ja valvomisen pituudesta k.h.p kyseli. Musta on aina, kun on sun juttujas lukenut, tuntunut siltä, että täältä löytyy samanlainen neiti kuin teiltä. Eli ei oikein nuku kauheasti päivisin ja ainakaan mitään kauhean pitkiä unia. Tutti ei pysy millään suussa! Tänäänkin neiti heräsi seitsemältä ja nyt vasta puoli kahden aikaan sain sen nukkumaan. Kauhean huudon saattelemana. On päivällä syliin/tissille nukahtanut, mutta kun laittaa sänkyyn niin samassa kohta herää, niin ettei ehdi edes vessassa rauhassa käydä. Nyt on nukkunut ton 20 minsaa, harmittaa vaan kun täytyy esikoinen lähteä hakemaan kohta hoidosta niin sitten se taas herää pukemiseen.

No tulipa tästä tämmöistä valitusta, muitten juttuja en voi nyt kommentoida, kun niitä äsken tuossa huudon lomassa lueskelin, ei mieleen jäänyt mitään. No pubulle sen verran, että lähellähän tuota sitten asustellaan.

Teippi ja Iiris 7vko3pv

Vierailija
60/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jo on ihme! Taas viestini hävisi bittiavaruuteen. En ymmärrä miksi, sillä nyt ei tullut edes mitään taukoja...

Ihanaa, kun sataa lunta. Se peittää syksyn harmauden. Ja samalla tosiaan alkaa nousemaan joulufiilis. Olen armoton jouluihminen. Lauantaina kävimme Veeran kanssa ensimmäisillä joululahjaostoksilla. Oli hyvä ostella kummilapsille lahjoja, kun lastenvaateliikkeessä oli alennusmyynti! Siinä säästää mukavasti.

Veera nukkui viime yönä elämänsä parhaat unet, joten täällä pirteä äiti! Meni nukkumaan kymmenen hujakoilla ja heräsi ekan kerran puoli viisi ja nukkui sitten puoli yhdeksään saakka. Ja nyt on sitten vetelemässä jo neljättä tunnin päiväunia! Mikäköhän unitauti häneen on iskenyt?! Anoppi kyllä sanoi, että kun kolme kuukautta lähenee niin silloin unirytmikin usein paranee. Toivottavasti pitäisi meidän kohdalla paikkansa. Ensi viikolla eniti siis täyttää 3kk. Ja heitin juuri varastoon 60/62cm vaatteita. Ihan hurjalta tuntuu, missä se pikkuvauva onkaan?

Nyt lähden keittämään teetä ja syömään eilen leivottua unelmatorttua! (Se on mun vakkari leivonnainen ja kestää meillä nippanappa pari päivää, kun mies syö niin valtavasti!)

Nauttikaahan vauvoistanne!

t: Veera ja Puppe (, joka on edelleen aivan sekaisin onnesta pikkutyttönsä takia. Teimme Tyttöä yhteensä neljä vuotta ja lääkärin avulla vihdoinkin sai alkunsa, joten hän on meille aivan äärettömän rakas lahja. Niin kuin varmaan kaikki lapset vanhemmillen!)