***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***
Kommentit (71)
Viikonloppuna iski alakulo ja väsymys. mies oli töissä ja minä lasten kanssa keskenäään kotona. Esikoinen päätti kokeilla hermojani oikein kunnolla ja pettihän ne kun tarpeeksi kauan kokeili. Jälkeen päin harmittaa kun tulee huudettua :(
Teippi: Me asutaan myös lahtiradan varrella Vantaalla. Naapureitako??
Tähtinova: mahtaaakohan täältä löytyä muita kaimoja? Hannelin esikoinen taisi myös olla Anni.
Tosiaan hienoja nimiä elokuiset ovat saanneet :) Hyvin selkeitä suomalaisia nimiä tai suomalaiseen suuhun sopivia. Taitaa " vanhat" nimet olla suosiossa.
Vaatekoosta oli puhetta. Meillä on käytössä 60-62cm vaatteet ja ne ovat sopivia. Toki valmistajien keskenkin saattaa olla suurtakin heittoa. Meillä on yhdet Tutan potkarit kokoa 56cm ja meidän tyttö melkein hukkuu niihin.
Jamssa: Anni on kanssa kova ähisemään öisin. enään ei vatsallaankaan nukuttainen rauhoita tyttöä. Syliin kyllä rauhoittuisi mutta minäkin haluaisin nukkua.
Nyt kun joulusta on ollut puhetta niin tulipas mieleen kysyä että MIKÄ olisi joululahja jota ET haluaisi lapsesi saavan?
Meillä se on RUMMUT!!!
Jos poika saa rumpusetin niin olen päättänyt että ne sijoitetaan lahjanantajan olohuoneeseen ja poika voi käydä sitten siellä harjoittelemassa soittamista. Ja toinen on Teräsmies-asu jota kovasti telkkarissa mainostetaa.
Tyttö on vielä niinpieni että taitaa saada lahjaksi vaatteita ja muuta yleishyödyllistä.
Nyt kahville.
pubu ja Anni 2kk
Täällä myös aurinko paistaa ja parin sentin hanget kimmeltävät:) Viikonlopun syysmyrsky aiheutti sen verran tuhoa, että upouusi aitamme kellahti toisesta päästään kumoon. Ai ai ukkoa ja appiukkoa, nyt oli taidettu vähän hutkia eikä tehdä aidana alla kulkevan kivimuurin pohjatöitä ihan ohjeiden mukaisesti... No eiköhän se uudelleen pystytettynä tule olemaan entistäkin ehompi, sen verran nolo koko juttu oli ukolle, joka sai mennä irroittelemaan kaatuneen pätkän aitaelementit irti tolpista:D
Onnittelut kaikille nimensaaneille! Vieteri, meillä on myöskin kotona Peppi-tyttö eli meidän pikkumiehen isosisko.
Vaatekoosta: Meillä menee tällä hetkellä 62-68 ja jopa 70 cm vaatteet hyvin päälle. Varsinkin bodyissa 70 cm on ok niin ettei vaate kiristä, mutta hihat jäävät vähän pitkiksi. Poika parka taitaa olla samanlainen persjalkainen kuin vanhempansakin, säärtä ei ole nimeksikään mutta sitäkin pidempi selkä!:/
Joulutunnelmaakin alkaa olla ilmassa. Opemamman tavoin minä tunnustaudun täysin jouluihmiseksi ja meillä myös aloitellaan glögittelyt ja jouluaskartelut ja -ideoinnit jo hyvissä ajoin. Joulun alla myös meille ostetaan joka vuosi jokin uusi joulukoriste ja tai ihana sisustusjuttu.
Nyt haisee ukkoa niin pahalle, että taitaa olla kakkapyllyn pesu tiedossa... Hyh!
Pantoufle
Ihana valkoinen maa. Ja säätiedotuksen mukaan pysyykin ainakin tämän viikon, kun lupaa pakkasta koko viikoksi. Ilmatieteenlaitoksen mukaan saattaisi myös Hki ja Turku saada lumipeitteen ti-ke yönä, kun sinne sitä taisi olla toivomuksena. Tosin myös merenranta kaupungissa asuneena tiedän että eipä sitä paljon maahan välttämättä jää.
Tänä aamuna herättiin taas viiden jälkeen ihmettelemään. Niin kuin monella muullakin, kellonsiirto oli just ¿väärään¿ suuntaan. Nälkä ei vielä pienellä ollut mutta ei enää nukuttanut. Täytyy varmaan yrittää ¿säätää¿ nukkumaan menoa myöhemmäksi ettei iltaunet verota yöunia. Tyttö kun käypi jo tuossa klo 19 yöunille, johtunee varmaan siitä¿hih.
Kummalliseksi on muuttunut tytön päikkärit, vain puolen tunnin tirsoja ottelee päivällä. Kaipa niihin joskus joku rytmi muodostuu ?
Noista lyhkäisistä päikkäreistä johtuen ei joka päivä ehdi kirjoittelemaan, joten on kiva että saadaan uusiakin kirjoittelijoita. Useimmilla varmasti sama tilanne että ehtii lukemaan mutta kun aloittaa kirjoittelemaan niin silloin käy kutsu.
Pepper; missä vaiheessa Neela alkoi syömään 200 ml kerralla ? Meillä kun tuo 3 kk tulee kohta täyteen ja syö maksimissaan 140 ml ja senkin tosi harvoin.
Pumpuli: varovasti kesärenkailla, tosin itsellänikin vielä suvikumit mutta ei kauaa.
Pieniä vaatteita paljon olen jo pakannut pois käytöstä. Meillä osa on jo 68 cm kokoa. Tosin täräytän melkein kaikki aina 60 asteen pesuun ja päälle vielä rumpukuivaus joten saattaa vähän kutistua. Olen vaan sitä mieltä että jos ei lapsen käyttövaate kestä 60 asteen pesua niin saa mun puolesta joutaakin roskiin.
Onnea omien nimien saamisesta kaikille pienille eloisille jotka nimensä viikonloppuna saivat. Niin kuin moni jo totesi, ihania nimiä olette antaneet.
t. Hanhikki & tyttö
Näin hihkui poikani, kun aamulla päästiin pihalle. Ei olisi malttanut millään sisällekään tulla, kun oli niin paljon tekemistä. Piti saada kola autotallista ja kelkkaansakin katseli muttei kuitenkaan pyytänyt. kaksi tuntia touhusi ja kyllä nukahti nopsaan päikkäreille. Tyttö nukkuu nyt pitkiä unia ulkona vaunuissa.
Meillä talviaikaan siirtyminen ei vaikuttanut tytön rytmiin juurikaan. Poika kyllä heräsi eilen seitsemältä ja tänään jo kuudelta mutta onneksi sain uudelleen nukahtamaan. Itse heräsin neljältä tyttöä syöttämään enkä osaa nukahtaa heti uudelleen, yleensä ainakin tunnin pyörin enne kuin uni tulee.
KERUTUSko kyseli mistä päin olen. No nykyään asun Hämeenlinnan ja Riihimäen välissä maalla. Mäntsälä, Pukkila, Askola ja Lahti ovat minulle tuttuja paikkakuntia asumisen ja opiskelujen myötä.
Mun autossakin on vielä kesärenkaat alla. En onneksi autoa juurikaan tarvitse, kun tykkään kävellä ja pojalle on seisomalauta hankittuna, jos kovin pitkälle aion kävellen lähteä. Tänään olisi autoilu jäänyt väliin. Mieskin soitti tienpäältä ja kirosi liukkautta ja kielsi meitä autoilemaan lähtemästä.
Eilen, kun illalla lähdettiin kaverilta kylästä, oli käsijarru jäätynyt kiinni. Parin kilometrin jälkeen onneksi päätti luovuttaa ja päästiin kotiin. Tervakoskelta meille ei ole kuin 20min matka mutta eilen se olisi tuntunut pitkältä. Onneksi auton huolto on parin viikon päästä niin korjaavat kässärin.
Kuuntelin aamulla säätiedotusta ja Pekka Pouta lupaili jo vuorokauden kestävää lumipyryä. En vaan kuullut lupasiko sen tänne etelään. Huomennahan sen sitten näkee.
Joko teidän vauvat vemppaa päätä puolelta toiselle selällään maatessaan? Meillä on nyt moinen alkanut ja taitaa olla kohta kalju takaraivo.
Kivoja nimiä olette tosiaan lapsillenne antaneet.
Jotain piti vielä kommentoida mutta ajatus katkesi.
Huhti ja tyttö (päivää vaille 2kk) ja poika (2v9kk)
Pikku-ukko vetelee sikeitä joten tässä on nyt ollu hetki aikaa olla koneella :)
PERJANTAIN TAPAAMISESTA: Aioin ottaa tuon meidän 1v10kk tytön mukaan, eli tullaan tuplaleveillä hyökkäysvaunuilla. Kai se on ok? MAhtuuhan sinne kahvilaan kun en ole ite siellä ennen käynyt (vai onko se siinä katutasossa?). Tullaan tällä kertaa junalla joten en välttämättä ole ihan tasa 10 paikalla.
Tiheän imun kaudet osuvat [u]yleensä[/u] 3 vkon, 6 vkon, 3kk ja 6kk iän kohdalle. Meillä varmaan oli sen takia jo nyt 2kk iässä kun ukko kasvaa painoa ja pituutta niin kamalasti että tarvitsee varmaan jo aika tuhdisti tuota maitoa.
Peeveli jälleen
Saas nähä kerkeenkö vielä tämän viestin rauhassa kirjotella vai joko alkaa jommalla kummalla oleen äipälle asiaa.
Ekaks niistä tupliksista - kiitos PUMPULI kun pistit jotain positiivistakin peräkkäinistuttavista matkiksista. Noi twinetet on NIIIIN raskaat jo nyt ja todella kun toi meiän Oliver-herra on ilmeisesti tosissaan päättänyt että vaunuilu on mälsää niin sehän sitten muksii riuhtoessaan tota Peppiä siinä vierellä. Ja muutenkin, vikaostos koko briot - työntöaisan säätö hajosi vajaan 2kk käytön jälkeen ja nyt odottelen sitten uutta osaa maahantuojalta kun en viitsinyt 100km ajaa korjauttaakseni. Mutta kun nuo nyt sais kuntoon ja kaupaksi niin sitten kyllä taidan tuplamatkikset hommata.
Tiheää imua siis täälläkin, täältä palstalta löytyi jälleen vastaus:)
Jäi viime viesti hieman kesken eli onko meiän Peppi ainoa jolla on ollut lonkkaluksaatio tässä porukassa?? Ekat 6vkoa tytöllä oli lonkkavaljaat mutta nyt sitten homma kunnossa. Seuraava kontrolli 6kk iässä. Syynä meillä mitä todennäköisemmin koko raskauden kestänyt perätila. Ovat sellaisia peruuttajia nää meiän minit, molemmat istuneet 9kk ja sitten pylly edellä pihalle. Pappaansa tulleita, isäni kun on oikea auton peruutusihme (tosin kuin tyttärensä:)))
Mutta nyt taitaa Oliverilla olla jo asiaa, sellainen kolina kuuluu ukkelin huoneesta!!
Vieteri (ilmeisesti jo ihan koukussa palstailuun) kera minien
Vaatteista piti vielä kommentoida elikäs aikas pitkälle meillä mennään jo 68cm kokosilla, Peppi kun oli iso pimu jo syntyessään(4560gr, 54cm)ja kasvu on ollut hurjaa.
Nyt saa jo riittää, V
Kylläpä tämä päivä on tuntunut pitkältä. Esikoinen jätti tänään päiväunensa kokonaan väliin ja Neelakin on ottanut vain pieniä tirsoja aamupäivän pitkien (3 h) unien jälkeen. Minusta tuntuu, että tyttö on koko ajan joko väsynyt tai nälkäinen. Koko ajan saa olla häntä pukemassa tai riisumassa, kun reppana osaa nukahtaa vain rattaisiin. Huono juttu, että on tuollaisen tavan oppinut. Juuri äsken kävin taas väsymystään pää punaisena huutaneen tytön laittamassa rattaisiin. Voi kun nyt malttaisi nukkua vähän pidempään.
Kohta pitäisi sissinä lähteä ulkoilemaan esikon kanssa. Vettä vain taitaa tulla kaatamalla, joten hirveästi ei huvittaisi. Mutta hermot menee, jos en kohta täältä kotoa ulos häivy.
TAPAAMISESTA. Meitä on ilmeisesti aika vähän tulossa tällä kertaa. Toivottavasti peruutuksia ei kauheasti tule! Harmi, ettet PUMPULI pääse tähän tapaamiseen. Olisin kovin mielelläni sinutkin tavannut. Me yritämme päästä tytön kanssa myös joulukuun tapaamiseen. Meillä tosin on miehen kanssa juuri tuolloin se hääpäivämme (ja edellisenä päivänä muuten työpaikan pikkujoulut), joten saa nähdä pääsenkö mukaan.
VAATEKOOSTA: Me käytämme tällä hetkellä 56-62 koon vaatteita. Neela on 60,5-senttinen juuri nyt, mutta osa pienistäkin (mm. esikoiselta peritty 56-senttinen toppapuku) menee vielä päälle.
YÖHERÄÄMISISTÄ: Neela yleensä herää öisin vain nälkäänsä, mutta välillä kyllä saattaa herätä johonkin muuhun (ääniin tai masuvaivaan) ja sitten häntä on vaikea saada uudelleen uneen. Imetys yleensä auttaa, vaikkei juuri silloin olisikaan nälkäinen.
KYSYMYS KAKKAAMISESTA: Kuinka usein teillä vauvat kakkaa? Meidän neito kakkaa lähes aina syödessään, myös öisin. Välillä jopa tuntuu, että hän haluaa tulla rinnalle vain siitä syystä, että masussa vääntää ja sitten hörppii vain sen ajan, että saa suolensa tyhjennettyä. Onkohan tuo nyt ihan normaalia?? Kakan määräkin on aivan valtava ja on viime viikon aikana muuttunut jälleen vihreäksi. Johtuisiko masuvaivoista vai rotavirusrokotteesta??
HANHIKKI: olen antanut Neelalle melkein läpi hänen elämän aina viimeiseksi ateriaksi korviketta. Aluksi vain jotain 30 ml, mutta aika pian koko pienen tuttipullollisen (120 ml). Noin pari viikkoa sitten otin käyttöön isot tuttipullot (200 ml) ja päätin kokeilla, uppoaisiko neitiin tuollainen määrä ja kyllä hän sen maidon hyvällä ruokahalulla imaisee.
piti vielä kysyä, että millaisia JOULULAHJOJA toivoisitte vauvoillenne? Tiedän, että sukulaiset ostavat kasapäin lahjoja myös tuolle pienelle, mutta kauhean vaikea on keksiä lahjavinkkejä. Vaatteet tietenkin ovat aina tarpeen, mutta mitä muuta? Vauvaleluja meillä on vaikka muille jakaa. Neela on saamassa ainakin rekisterikilven rattaisiinsa, se on minusta hauska, vaikka ei lainkaan tarpeellinen lahja.
Ja ULKOMAANMATKAILUSTA. Me haaveilemme talvimatkasta Dubaihin tuon katraan kanssa. Pitäisi kohta käydä Neelankin kanssa passikuvauksessa (kyllä nuo vauvakuvat ovat liikuttavia, esikoisella on omassa passissaan 2-kuisena otettu kuva) ja laittaa passihakemus eteenpäin, ettei reissuun pääsy ainakaan siitä ole kiinni.
JOULULAHJOISTA: me just puhuttiin miehen kanssa, että kielletään kaikkia ostamasta leluja lapsille, siis me ei haluta kenellekään noista lapsista leluja EIKÄ kirjoja. Niitä alkaa olla tuhottomasti ja jo monena jouluna on käynyt niin, että lapset saa leluja, joilla eivät koskaan leiki tai kirjoja, joita meillä jo on. Niitä kirjoja on sitten jaettu naapurustossa synttärilahjoiksi ym. Meillä nimittäin on kirjoja aivan älyttömästi kun itse tykkään ostella lastenkirjoja.
Meinattiin, että itse ostetaan kaikki lelulahjat, sukulaiset ja muut ostakoon sitten jotain muuta, jos haluavat jotakin ostaa. Vähän on käynyt myös ärsyttämään ihmisten tapa kysyä mitä lapset haluavat joululahjaksi, mutta kun jotain spesifiä toivotaan, niin sitähän ei voida sitten ostaa, vaan ostetaan jotain ihan järjetöntä, esimerkiksi 3-vuotiaalle vauvaleluja tai meidän esimurrosikäiselle alle kouluikäiselle tarkoitettuja värityskirjoja. Ja esimerkiksi viime vuonna nuo tytöt saivat bratz-nukkeja, mä itse inhoan niitä ja tytöt eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita niistä. Siispä kokonainen bratz-nukkelaukku nukkeineen ja vaatteineen ja tavaroineen makaa käyttämättömänä lastenhuoneessa... Mutta jospa tämä meidän nuorimmainen vaikka sitten innostuisi? Kyllä mä tiedän, että ajatus on tärkein, mutta aina vois vanhemmilta kysyä, että mikä olisi sovelias lahja ja toimia sitten ohjeiden mukaan.
Ah, tulipahan taas vaahdottua. Tuskin kukaan jaksaa lukea :)
PASSI: me ajateltiin liittää tämä meidän vauva vaan miehen passiin. Tuo meidän keskimmäinenkin on siinä, hänelläkään ei ole omaa passia. Pitää miettiä asiaa. Ollaan ajateltu ensi kesänä lähteä rantalomalle, joten siihen mennessä pitää nää passiasiat järjestellä.
Jamssa + tytsy 11vk
meillä menee tytöllä edelleen 56cm vaatteet. Yhden 50cm paidan ja 50cm puvun olen laittanut pois ja yhden 56cm puvun, mutta se on niin vanha, että lienee kutistunut alkuperäiskoostaan. Aika kirppu siis tuo meidän tyttö, vaikka syntyessään oli 52,5cm... Tosin mä kyllä käytän suurimmaksi osaksi 60cm ja 62cm vaatteita, jotta ovat löysempiä ja mukavempia vauvalle.
Jamssa *hiljenee nyt*
VAATEKOOSTA oli puhetta. Meillä on pojalla käytössä 62-senttiset vaatteet, 60-senttiset on saanut jo laittaa muistojen laatikkoon. Yksiä 68-senttisiä haalareitakin on pidetty eikä olleet hirmu isot nekään, pikkuisen piti lahkeita kääntää. 2kk pituus oli 58,8cm (51cm).
KAKKAA tulee meillä yleensä kerran päivässä iso satsi tai sitten vielä isompi joka toinen päivä... Nyt on muutamana kertana kakat olleet vaipassa klo 7.00; hyvä konsti saada äippä jalkeille rivakasti aamuisin, varokaa vain... ;0) Vihertävää liisteriä on meilläkin vaikkei mitään mahavaivoja olekaan (eikä olekin mielenkiintoista!!!!)
Joku kyseli pään kääntämisestä. Kyllä kääntyy puolelta toiselle tosi rivakasti, kun selällään makaa. Ei ole ollenkaan innostunut lattialla mahallaan olosta, varma konsti saada poju hermostumaan. Selällään kyllä jumppalelulle selittää ummet lammet, mutta sitteri on se paras ja mieluisin paikka.
Meilläkin on isommat muksut miun passissa,mut vanhaan passiin ei voi liittää lapsia enää myöhemmin.Eikä enää voi liittää uuteenkaan passiin, kun siirryttiin biopasseihin. Eli siis vauvalle piti hommata oma kuvallinen passi ja isommat saa kulkee miun passilla pelkillä nimimerkinnöillä vielä 5 vuotta. Hullulta tuntuu!
Hipsuhiiri ja Viljami(joka on jo pyöriny lattialla ittelleen komeen kaljun takaraivolle)
Huhti; Hauskaa:) Itse asun nyt ihan pukkilan kupeessa, Askolassa olen ratsastanut koko pienen ikäni, ja Porvoosta alunperin lähtöisin Lahdessa/Asikkalassa opiskelin viimeksi... Samat metropolit ollaan kierretty:D
Nyt ruuanlaittoon..
Ja niin, Minä löysin ristiäisiin vaatteet!!WOHOU!
Keru ja eemi
en tajuu ku tuntuu et tää ei viihdy taas ollenkaa. nukku pitkät unet söi ja otti 16.00-16.30 pikku unet söi ja taas natisee..miten muitten vaavit viihtyy? vai oiskohan taas ilmaa masussa mitä kitisee,ei vaa jaksa hyssytellä kokoaika ku paikallaankaan ei viihdy!! enkä haluis et nukkuu ja luulis ettei oliskaa väsy ku just koisas..
Hipsuhiiri: vai ei saa passiin enää lisättyä :( Kääk, no hyvä että tuli tietoon tätä kautta. Ihme homma, mutta sen mukaan täytyy sitten suunnitella. Nykyään kun on vielä niin hitsin tarkat ne passikuvajutskatkin ja määräykset ja muut...
KHP: Meillä vähän sama juttu, ei vauva viihdy, ei ainakaan itsekseen yhtään. Vihaa myös tätä tietokoneella istumista. Parissa minuutissa menee tytöltä hermo, jos pitää olla sylissä paikallaan, eikä kukaan edes seurustele.
Jamssa, joka vihdoin löysi tapaamispinon ja pääsi ilmoittautumaan.
...meillä on ollut tänään kitinä päivä. Neiti ei ole ollut missään/mihinkään tyytyväinen. Osasi olla niin vieraskorea viikonlopun ristiäisten aikaan!! Muutamat noin tunnin tirsat on ottanut, muuten on sylissä saanut kantaa ja hyssytellä. Nytkin just isänsä sylissä nukahti, mutta kun sitteriin siirrettiin, niin viiden minsan päästä jo heräsi. Nyt nyrkkiä tuossa lutkuttaa ja kädet ja jalat vispaa ja kohta huuto kuuluu...
Villa78: Pitää miettiä sitä joulukuun tapaamista, jos vaikka saisi hoidossa hoitopäiviä vaihdettua. Olen niin vaan huono lähtemään mihinkään yksinään tuon neidin kanssa. Onkos siitä ollut puhetta, missä tuo joulukuun tapaaminen järjesteään?
pubu: Meidät löytää Koivukylästä. Mistä teidät?
G: Meillä käytetään 56/62 kokoista vaatetta. Neiti on vasta tosin 55 cm, mutta pullukka 5,4 kg.
Joululahjoista: Esikoiselta on jäänyt paljon vauvaleluja, joten ollaan vähän ihmeisään mitä neidille lahjaksi ja kun vaatteitakin saa paljon halvemmalla alennusmyynneistä joulun jälkeen ja itse osaa valita ne mieleisimmmät ja käytännöllisimmät! Joten niitäkään ei oikein toivo sukulaisilta.
Mutta nyt neiti meinaa ruveta todella taas raivoamaan eli täytyy mennä pistämään sille tissi suuhun, jos sais sen hiljaiseksi. Meilläkin meinaa välillä olla noita tissiraivareita!
T:Teippi ja Iiris 7 vkoa 2 pv
Lumi on tullut maahan tähänkin cityyn. Pulkkakausi on tänään avattu tältä talvelta :-)
Meillä poika syönyt ensimmäiset annokset äidinmaitoa pullosta ja hyvin sujui. Olin perjantaina jumpassa ja anoppi oli poikaa syöttänyt, eikä ollut uskoa että ekaa kertaa pulloili, niin hyvin oli ottanut.. (Esikoinen ei pullosta suostunut vauva-aikana juomaan kertaakaan!) Nyt voi hyvillä mielin joskus jossain piipahtaa :)
Vaatteiden koosta on ollut puhetta. Meillä 62 cm on nyt just passeleita, 68 bodyt myös hyviä, varsinkin kestovaipan kanssa.
Meillä viikonloppuna nukuttiin ennätyspitkät yöunet: klo 21-07!! Mamma kyllä oli hereillä pariin otteeseen, juuri niihin aikoihin kun normaalisti yöllä syödään! (miksei sitä osaa hyödyntää näitä kokonaisia öitä?!)
Kakkaamisesta, meillä parit kakat päivässä ja lähes aina täytyy saada tissi silloin suuhun.
Moni tosiaan viettänyt ristiäisiä viikonloppuna, kivoja nimiä olette antaneet :) Kysymys: kuinka nimi on otettu vastaan lähipiirissänne? Meillä anoppi ei ollenkaan pitänyt nimestä, jonka pojalle annoimme ja on sen kyllä ilmaissut monin tavoin!! Asia oli tosi " kuuma" heti ristiäisten jälkeen mutta nyt on " pöly jo laskeutunut" ja olen päättänyt etten välitä anopin kommenteista ja mielipiteistä. Nimi on meidän mielestä PARAS pojallemme ja se riittää..
Nyt kutsu käy, mukavaa iltaa kaikille!
Hallas ja lapset (12/03 ja 8/06)
millasii pätkii muilla valvotaan,meillä iidalla ikää keskiv. 8vk
nytteki piti kapaloida että malttaa ottaa nokoset..saa nähä mikä pullohäsliki vikalla ruoalla on. vaatteitten koosta,meillä 56/62cm itse asiassa puin just 62cm on just sopivan oloset..
Pojat oli aamulla aivan intopinkeenä, kun karvahatun kokoisia hiutaleita alkoi sataa...minä en niin intona ollutkaan, mun autossa kun on vielä kesärenkaat alla. Mies eilen kysyi tämän päivän menojamme, että pärjätäänkö vielä, jos vasta illalla vaihtaa ja minä siihen , että tokitoki. Esikoisen kerhoon ei ole kuin kilsa matkaa, mutta tänään siihen meni rutkasti aikaa, kun ajoin 30km/h koko matkan kieli keskellä suuta. Vieläkin kymää ajatus viime talven autonpyörähdyksestä...
TAPAAMISESTA TAAS: Minä en nyt sitten pääsekään tähän marraskuun tapaamiseen, kun meillä onkin poikien valokuvaus aamusta (ellei nyt mies sitten hoida tätä asiaa, mutta epäilen vahvasti). Tätä se teettää, kun ei käytä kalenteria ja muisti on norsun luokkaa...Harmittaa, kun on uusiakin tulossa, Pepper ja Jamssa, mutta lupaattehan tulla pikkujouluihin!!!
VIETERI, tervetuloa joukkoon! Samoin tervetulontoivotukset kaikille, jotka olen ehkä unohtanut huomioida. Nyt on tullut apljon uutta sakkia, hieno homma!!
PEPPER, meillä myös imutellaan tiheään, tämä on sitä 3kk:n tiheänimunkautta ja ohimenevää. Sain neuvolasta sellasen äidinmaito-nimisen vihkosen, jossa oli mulle ihan uutta tietoa: niitä kausia on nimittäin monia. Minä kun olin kuullut vaan tästä 3kk:n kaudesta. Esikoinen on syntynyt 24.9. ja ekana jouluna, eli tasan 3kk ikäisenä, söi joulunpyhät 1h syöttövälillä...onneksi oli sukulaisia vauvaa hoitamassa, kun äiti veti päivällä tirsaa.
TUPLARATTAAT: Meillä oli eka vierekkäinistuttavat. Luovuin niistä kakkosen kasvettua istumaikään, sillä vaunujen paino+lasten paino+tavarat päälle alkoi jo käydä voimilleni. Hankimme peräkkinistuttavat ja kevyet rattaat, jotka meillä edelleenkin pelittävät ihan hyvin. Rattaiden takaosa oli vauvalle, istuimen sai kipattua makuuasentoon. Myös etuistuimen selkänoja kaatuu. Meillä on keskisuuret renkaat eli ei ihan sellaset jokasuuntaan pyörivät ja holtittomat, vaan pikkasen tukevammat. Ainoa haittapuoli oli se vaihe, kun kakkonen alkoi tarraamaan edessä istuvan esikoisen kiharoihin. Mutta se oli vain pieni vaihe. Me asuttiin ennen Helsingissä ja nyt lähes maalla. Rattaat ovat toimineet molemmissa paikoissa, paitsi niinä pöpperöpäivinä, jolloin lumet tarttuvat kaikenkokoisiin renkaisiin kuin liima.
Meilläkin juhlittiin viikonloppuna synttäreitä ja olikin ihana saada talo täyteen pientä ja isoa väkeä. Nyt enää 2 vkoa ja sitten alkaa miehellä isyysloma. Piristystä, vaikka kyllä minäkin etelän lämpöön mieluusti lähtisin...kade niille, jotka pääsevät lähtemään!
Pumpuli ja pojat 9/03, 11/04 ja Eeli 8.8.06