Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitajilla on niin järjettömät vuorosysteemit?

Vierailija
16.09.2022 |

Kysyn täältä, kun täällä on paljon hoitajia. Itse olen töissä teollisuudessa, ja meillä on keskeytymätön kolmivuoro aamu/aamu/ilta/ilta/yö/yö, jonka jälkeen kolme vapaata. Aina. Hoitajilla taas on kaiken maailman aamu/ilta/yö/vapaa/yö/vapaa/aamu/yö/aamu/ilta/aamu/vapaa/yö/aamu/tuplavuoro/vapaa sairaanhoitajana. Miksi? Eikö tuo minun duunipaikan malli olisi kaikkien jaksamiselle parempi?

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia millä työhyvinvointia voi parantaa on, että hoitaja saisi itse valita mitä vuoroa saa tehdä, osa ei halua aamua, osa ei öitä ja osa ei iltaa. Toki olisi mahdollisuus tehdä kaikkea eli kuunnellaan hoitajia yksilöinä näissä.

Tämä. On ihan älytöntä, että kun olisi halukkaita vakiyökköjä, ja pelkkää aamua tai iltaa tekeviä, pitää kaikkien silti tehdä tasapuolisesti kaikkea.

Vierailija
182/184 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin 10 vuotta 3-vuorotyötä. Siirryin päivätyöhön klo 8-16.. ongelmaksi muodostui vähentyneet tulot, kun vuorolisät ja pyhälisät tippuivat pois.

Teen nyt päätyöni ohella satunaisia viikonloppu ja pyhäpäivä keikkoja iltaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinun mallisi toimii tehtaassa, jossa joka vuorossa on sama määrä väkeä. Osastolla voi olla aamussa 7, illassa 4, yössä 2. 

Kai tuotakin voisi järkevämmin kierrättää kuin tuollaisella poukkoilulla?

Tuttavallani on teollisuudessa viikko aamua, sitten viikko iltaa. Siten kaikkein helpoin.

Yksi syy miksi en ikinä hakeutuisi hoitoalalle on juurikin nuo aivan älyttömät työvuorot. Parasta oli kun aikanaan oli joku aamupätkä-vuoro myös, kaveri meni aamulla 7-12 töihin auttamaan mummut ja pappat sängystä aamupalalle jne, sitten kotiin ja yöksi takaisin töihin klo 21! Aivan järjetöntä, samana päivänä kaksi työvuoroa. Nuo vuorot sentään ovat ilmeisesti jo loppuneet? Joku alalla oleva tietää varmaan.

Vierailija
184/184 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän