Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex yrittää vieraannuttaa lapsia

Vierailija
16.09.2022 |

Mitä voi tehdä kun ex yrittää vieraannuttaa lapsia?
Lapset on 9 ja 12v. eikä ole halunneet enää kevään jälkeen tulla minun luo niin kuin on sovittu. Joskus on käyneet mutta silloinkin pitkän väännön jälkeen. Täällä ovat ihan normaalisti ja tehdään niitä asioita mitä he haluaa.

Ex väittää että lapset on hänen luo takaisin mennessään kiukuttelevia. Syy on muka se etteivät halua tänne. Epäilen että ex värittää noita asioita, koska täällä lapset viihtyy hyvin. Enhän minä tiedä mitä hän lapsillekin puhuu silloin kun lapset on hänellä.

Kommentit (209)

Vierailija
61/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin aloittajalla todeta, että se ei yritä vaan se tekee sen että erkaannuttaa sinut lapsistaan!

Eihän ap ole pystynyt esittämään mitään sen tueksi, että ex olisi lapsia vieraannuttamassa hänestä.

Vierailija
62/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija Ps vieraannuttaminen on rikos, siis ihan oikea sellainen eikä vain moraalinen.[/quote kirjoitti:

Ei ole Suomen lain mukaan rikos. Perussuomalaiset yrittivät saada tuon erkaannuttamisen rikoslakiin mutta luonnollisestikaan eivät saneet muilta puolueilta tukea tuohon ja tuo on siis laillista Suomessa edelleenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraannuttaminen aiheuttaa mm sen, etteivät lapset koe aikuisinakaan aitoa empatiaa etävanhempaa kohtaan eivätkä kadu tälle aiheuttamaansa mielipahaa, koska eivät näe tätä ihmisenä. Isä itkee vielä seitsemänkymppisenäkin ja miettii päänsä puhki, mitä väärää hän on tehnyt kun ei saa lapsiltaan mitään vastakaikua pinnalllsten kuulumisten vaihtamisten (aina hänen aloitteestaan) lisäksi, ei vaan ymmärrä, miksi hänen lapsensa eivät rakasta häntä. Täysin sydän murtuneena, mutta miehenä ei tietenkään voi sanoa tätä suoraan aikuisille lapsilleen, vaan pitää aina hyväntuulista fasadia ja yrittää kaikkensa ollakseen kaikin tavoin mieliksi häntä välinpitämättömästi kohtelevalle jälkikasvulleen. Itkee sitten jouluisin ja syntymäpäivinä, kun kortin korttia tai edes onnitteluviestiä ei tule. Koskaan.

Siis mitä ihmettä juuri luin?

"etteivät lapset koe aikuisinakaan aitoa empatiaa etävanhempaa kohtaan eivätkä kadu tälle aiheuttamaansa mielipahaa"

Pitäisikö niiden lasten siis mielestäsi jotenkin syyllistyä nyt tässä? Siksi, etteivät väitetysti koe empatiaa etävanhempaa kohtaan. Ja miksi ihmeessä lasten pitäisi katua jotain tälle aiheuttamaansa mielipahaa? Mitä mielipahaa?

Uusi vaimo ottaa tosissaan miehen marttyyriesityksen. Lapset eivät kiinnostaneet miestä pieninä ja sitten, kun isäressu olisi joskus halunnut isoiksi kasvaneiden lastensa kanssa jotain puuhata, lapsia ei ventovieraan mielihalut enää kiinnostaneetkaan.

Päälle uhriutuu ihan omatoimisesti tekemästään vieraannuttamisesta ja syyllistää lapsia "kylmyydestä".

Ja syyllistää lapsia näemmä kaikesta muustakin.

Vierailija
64/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypit ihan oikeesti kyselee täällä, mitä mielipahaa se sellainen muka tuottaa, että käyttää isäänsä vain rahasampona tai kaikessa mahdollisessa ilmaisena apuna, eikä edes tämän vanhuuspäivillä vaivaudu siitä kaikesta saadusta edes yhdellä kortilla kiittämään?  Miksiköhän, äly hoi! 

Miksi isä ei olisi elättänyt omia lapsiaan? Sehän on kaikkien vanhempien velvollisuus.

Vierailija
65/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12-vuotiaan osalta homma on taputeltu, nuoremman kohdalla sopimukseen voit vedota.

Oleellista olis muuttaa se, mikä menee pieleen, eikä vain vedota sopimukseen.

No tottakai, mutta vaikuttaako siltä, että ap tiedostaa ongelman?

Vierailija
66/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija Ps vieraannuttaminen on rikos, siis ihan oikea sellainen eikä vain moraalinen.[/quote kirjoitti:

Ei ole Suomen lain mukaan rikos. Perussuomalaiset yrittivät saada tuon erkaannuttamisen rikoslakiin mutta luonnollisestikaan eivät saneet muilta puolueilta tukea tuohon ja tuo on siis laillista Suomessa edelleenkin.

Erkaannuttamisesta ja vieraannuttamisesta tulisi lätkäistä rangaistus myös vanhemmalle, joka itsenså erkaannuttaa tai vieraannuttaa omista lapsistaan.

Vähentäisi myös kostomielessä tehtyjä valheellisia vieraannuttamis- ja erkaannuttamissyytöksiä poliisille, kun joutuisikin itse tuomituksi, jos oikeudessa havaittaisiin syytteitä latoneen itse aiheuttaneen vieraannuttamisensa ja erkaantumisensa.

Vierailija
67/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erkaannuttamisesta ja vieraannuttamisesta tulisi lätkäistä rangaistus myös vanhemmalle, joka itsenså erkaannuttaa tai vieraannuttaa omista lapsistaan.

Vähentäisi myös kostomielessä tehtyjä valheellisia vieraannuttamis- ja erkaannuttamissyytöksiä poliisille, kun joutuisikin itse tuomituksi, jos oikeudessa havaittaisiin syytteitä latoneen itse aiheuttaneen vieraannuttamisensa ja erkaantumisensa.

Uskomatonta horinaa??

Vierailija
68/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta horinaa??

Väitätkö, ettei moni etävanhempi ihan tahallaan hylkää lapsiaan ja keskity helppoon elämään? Elareista katkeroituneena (ihan kuin omien lasten elättäminen ei kuuluisi myös etävanhemmalle) tekee sitten kostoksi perättömiä syytöksiä vieraannuttamisesta ja voidakseen näyttää uhrilta eikä kylmältå lapsiensa hylkääjältä muiden silmissä.

Vierailija
69/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta horinaa??

Eikö toisen vanhemman hylkääminen muka aiheuta lapsille mittavaa henkistä vahinkoa?

Vierailija
70/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niin nähty ja exän vika aina tietysti. Omassa kaveripiirissä olen todistanut kahden eri lapsen kohdalla tätä "vieraannuttamista". Oikea syy on ihan isässä. Ensimmäisen kohdalla isä räyhäsi ja tiukkasi syytä, miksei 13v tyttö halunnut enää tulla isän luo. Isä syytti eksää mutta todellinen syy on se, ettei tämä 13v halunnut tulla sinne lapsenvahdiksi, oli nimittäin laitettu vahtimaan puolisisaruksiaan yksin, samaan aikaan kun isä lähti ulos baariin. Samaisella isällä ei puolta vuotta kauempaa pysy heilat ja tähänkin epävarmuuteen oli tyttö kyllästynyt, mutta isä ei tietenkään näe itsessään mitään vikaa. 

Toisen tytön kohdalla sai tarpeekseen 12 vuotiaana, sama juttu, isä syyttää eksää. Tässä tapauksessa syy oli se, ettei isä viettänyt tytön kanssa yhtään aikaa, isä oli käytännössä ihan vieras lapselle ja hänen mielestään oli ikävää mennä vieraaseen kotiin olemaan yksinään kun voisi ihan hyvin viettää sen ajan omassa kodissa kavereitten kanssa. Isä oli siis kieltänyt kaverit ym. koska nyt on heidän laatuaikaa mikä tarkoitti että isä teki viikonloputkin töitä tai teki omiaan täysin erillään lapsesta. 

Katsokaa ihan vaan sinne peiliin jos lapset ei halua tulla. Monelle lapselle myös älyttömän vaikea paikka sanoa tällaista, koska eivät todellakaan halua loukata. Kannattaisi myös pitää avoimet keskusteluvälit.

Vierailija
71/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan todella uskon, että vieraannuttamista tapahtuu ja se on väärin, mutta haluan myös muistuttaa, että on meitä eronneita äitejä, ketkä toivoo, että lasten isä osallistuisi lapsiarkeen enemmän, mutta isä ei halua. Esim. pitää riidellä siitä, että tuleeko se isä nyt viemään sen toisen lapsen harrastukseen (vai pitääkö lähivanhemman viedä pikkusisarus lahkeessa roikkuen), ja voisiko isä ottaa lapset esim. aina to-su, kun nyt isäviikonloput pe-su. Eli muistakaa, että on myös äitejä, jotka toivoo isältää suurempaa osallistumista, kuin mitä isä antaa.

Vierailija
72/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun lasteni isä ainakin vieraannutti ihan itse itsensä lapsistaan. Katosi vain lasten elämästä muualle asumaan eikä juuri näy eikä kuulu. Itsekäs on.

Myös ap voi katsoa peiliin ja miettiä millainen on lasten ja lasten äidin seurassa. Osaako asettaa lapset elämässä kaiken edelle.

Vierailija
73/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko yhtään näihin vieraannuttamisjuttuihin. Jos isällä on tapaamisaikaa ja tapaa lasta säännöllisesti, hänellä on mahdollisuus luoda lapseen suhde, joka kestää myös jonkun muun mahdolliset myrkyt. Lapset muistaa sen tunteen, joka isästä tai äidistä tulee, onko hänen kanssaan hyvä olla ja hyvä mieli ja jos on, ei lapsi sellaista vanhempaa hylkää vaan ihan itsekkin pyrkii tapaamaan mahdollisimman paljon, jopa "extraa". 

Mun eksä on todella hyvä isä ja hänellä aina ollut lapsiin erinomaiset ja lämpimät välit ja siitä johtuen meillä on myös perheenä hyvät välit, vaikka emme enää yhdessä olekaan. Lapset soljuu kotien välillä luonnollisesti ja asioista tai hankinnoista ei koskaan tarvitse vääntää. Huono isä on huono isä myös eron jälkeen. Aika moni eroaa juuri tästä syystä, ettei toinen tue arjessa ja osallistu, mihin tämä muuttuisi eron jälkeenkään joten ihan peiliin katsomisen paikka on kyllä.

Vierailija
74/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko yhtään näihin vieraannuttamisjuttuihin.

Se on sun ongelma että et tajua tosiasioita!

Vierailija
75/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun lasteni isä ainakin vieraannutti ihan itse itsensä lapsistaan. Katosi vain lasten elämästä muualle asumaan eikä juuri näy eikä kuulu. Itsekäs on.

Myös ap voi katsoa peiliin ja miettiä millainen on lasten ja lasten äidin seurassa. Osaako asettaa lapset elämässä kaiken edelle.

Meillä eron hetkellä, kun lapset oli pieniä, sovittiin, että ovat pääasiassa mulla ja joka toinen viikonloppu isällään. Silloin ajattelin, että menee max. 4kk ja lasten isä tajuaa, että näkee lapsiansa niin vähän, että haluaisi tasapuolisemman jaon. Itse toki nautin lasten seurasta, etten mitään 50-50 olisi toivonutkaan (joskin olisin suostunut, jos lasten isä olisi halunnut). Mutta ei, edes 2v eron jälkeen lasten isä ei halua päivääkään enempää kuin mistä alunperin sovittiin. Lisäksi hän mm. ilmoitti, ettei joulun aikaan ota lapsia 5,5 viikkoon, kun lähtee lomareissuun. Mitäpä  minä voin tähän sanoa? Aha. Ok. Järjestelen.

Eikä ole mikään laitapuolen kulkija kyseessä, vaan korkeakoulutettu, hyvätuloinen isä.  Mutta jotenkin ärsyttää nämä jutut siitä, että vieraannutettaisiin miehiä lapsista. Tämä vain mahdollistaa itsekkäille sluibille sen, että tähän vedoten on sosiaalisesti hyväksyttyä, että he eivät näe lapsiaan.

N37

Vierailija
76/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille vieraannuttamisen uhreille. Se on kova kohtalo ja todella huonosti tunnistettu ilmiö, niin kuin tämäkin ketju kertoo. Pitäkää huolta itsestänne!

Vierailija
77/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta horinaa??

Väitätkö, ettei moni etävanhempi ihan tahallaan hylkää lapsiaan ja keskity helppoon elämään? Elareista katkeroituneena (ihan kuin omien lasten elättäminen ei kuuluisi myös etävanhemmalle) tekee sitten kostoksi perättömiä syytöksiä vieraannuttamisesta ja voidakseen näyttää uhrilta eikä kylmältå lapsiensa hylkääjältä muiden silmissä.

No erkaannuttaminen on aika helppo todistaa. Ainut vaan että tällä hetkellä ne todisteetkaan ei riitä kun asiasta ei ole selkeitä linjanvetoja. Äidit voittaa oikeudessa lähes aina vaikka erkaannuttaminen olisi kuinka selvää.

Vierailija
78/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta horinaa??

No erkaannuttaminen on aika helppo todistaa. Ainut vaan että tällä hetkellä ne todisteetkaan ei riitä kun asiasta ei ole selkeitä linjanvetoja. Äidit voittaa oikeudessa lähes aina vaikka erkaannuttaminen olisi kuinka selvää.

*vieraannuttaminen

Vierailija
79/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä eron hetkellä, kun lapset oli pieniä, sovittiin, että ovat pääasiassa mulla ja joka toinen viikonloppu isällään. Silloin ajattelin, että menee max. 4kk ja lasten isä tajuaa, että näkee lapsiansa niin vähän, että haluaisi tasapuolisemman jaon. Itse toki nautin lasten seurasta, etten mitään 50-50 olisi toivonutkaan (joskin olisin suostunut, jos lasten isä olisi halunnut). Mutta ei, edes 2v eron jälkeen lasten isä ei halua päivääkään enempää kuin mistä alunperin sovittiin. Lisäksi hän mm. ilmoitti, ettei joulun aikaan ota lapsia 5,5 viikkoon, kun lähtee lomareissuun. Mitäpä  minä voin tähän sanoa? Aha. Ok. Järjestelen.

Eikä ole mikään laitapuolen kulkija kyseessä, vaan korkeakoulutettu, hyvätuloinen isä.  Mutta jotenkin ärsyttää nämä jutut siitä, että vieraannutettaisiin miehiä lapsista. Tämä vain mahdollistaa itsekkäille sluibille sen, että tähän vedoten on sosiaalisesti hyväksyttyä, että he eivät näe lapsiaan.

N37

Vieraannuttaminen on ihan selvä ilmiö, se ei voi sekoittua siihen että toinen ei edes halua enempää lapsiaan nähdä.

Vierailija
80/209 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono isä on huono isä myös eron jälkeen. Aika moni eroaa juuri tästä syystä, ettei toinen tue arjessa ja osallistu, mihin tämä muuttuisi eron jälkeenkään joten ihan peiliin katsomisen paikka on kyllä.

Juuri näin.

Eron jälkeen tosin muuttuu se, että eron jälkeen niistä lapsista on tosissaan vastuussa ihan itse silloin kun lapset on itsellä. Ei voikaan enää ajatella, että kyllä se toinen hoitaa. Vaan ei, eron jälkeen pitääkin kaikki tehdä silloin ihan itse.