Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta

Vierailija
16.09.2022 |

Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.

Kommentit (1184)

Vierailija
661/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi hoitajille: kenenkään ei ole pakko osallistua lakkoon, vaikka kuuluisi liittoon. Pahinta, mitä voi tapahtua, on se, että sinut erotetaan liitosta, mutta liittoja ja kassoja on muitakin, jos sellaiseen haluaa kuulua.

Lisäksi KETÄÄN EI VOI PAKOTTAA IRTISANOUTUMAAN TYÖSTÄÄN, vaikka kuuluisi liittoon. Tehyn pomo voi vaikka heitellä kärrynpyörää yhdellä kädellä mutta hänellä ei ole oikeasti minkäänlaista valtaa määrätä ketään ottamaan lopputiliä.

Itse en pidä sellaista liittoa kovin hyvänä, joka käskee ihmistä eroamaan työpaikastaan ja vieläpä poistattamaan rekisteristä työoikeuden. Varsinkin kun ei itse näytä mallia ja tee sitä ensimmäisenä.

Mutta tämä siis tiedoksi niille (nuorille? ja kokemattomille) hoitajille, jotka nyt itkevät silmät päästään, että pitäisi luopua työpaikasta, kun on juuri valmistunut ja astunut työelämään. EI TARVITSE.

Vierailija
662/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole enää sairaanhoitajan ammattioikeuksia, ei voi ottaa vastaan sairaanhoitajan töitä. Ammattioikeuksista voi itse vapaaehtoisesti luopua lähettämällä hakemukseen Valviraan.

Miten Kela suhtautuu tähän?

Kela ei voi tarjota sellaista työtä mihin hakijalla ei ole ammattipätevyyttä.

Kela ei ole tähänkään mennessä tarjonnut työpaikkoja kenellekään muille kuin virkailijoilleen, mutta siinä olet oikeassa että työkkäri ei voi tarjota sellaisia työpaikkoja joihin henkilöllä ei ole pätevyyttä. Nyt vähän tarkkuutta tai menee viimeisetkin uskottavuuden rippeet.

Työkkäri ei koskaan tarjoa työpaikkoja, muita kuin omiin tarpeisiinsa. Työvoimatoimistossa olevana ei voi työllistyä. Työpaikat pitää hommata itse.

TE-toimisto on oikeasti vain paikka, johon kuuluu ilmottautua, jotta saat liitosta rahaa. Tietenkin joudut kikkailemaan vähän parin pähkinätehtävän kanssa, jotta saat rastit oikeisiin ruutuihin. Saatat jopa käydä jutskaamassa jonkin kivan palkatun TE-mamman kanssa.

Tuota kautta et kuitenkaan töitä saa. Saat töitä vain omalla aktiivisuudellasi ja silloin, jos työnantaja palkkaa juuri sinut.

Tää ei kyllä ole totta. Olen hoitaja. Tästä on jo muutamia vuosia, mutta tarina menee näin. Äitiysloman aikana päätin, että nyt irtisanoudun töistä ja alan opiskella muuta / vaihdan työpaikkaa. Karenssin jälkeen kuvittelin, että eihän ne mua laita töihin enää kesäkuu-elokuu vaan saan olla työttömänä, koska koulu on alkamassa elokuun alussa... Toisin kuule kävi. Kesäkuun alussa tämmönen kuvailemasi te-mamma soitteli, että kyllä mun täytyy lapsi laittaa nyt päiväkotiin ja nyt pitäs hakee töihin ja hän aikoo suositella mua johonkin työpaikkaan ja antaa tietoni sinne. Noh. Minuun otettiin sitten yhteyttä kotihoidon kautta ja jouduin "pakotettuna" menemään haastatteluun... Tämä haastattelu oli täysi farssi. Jouduin täyttämään työhakemuksen tälle haastattelijalle ja oikeastaan tätä ihmistä ei kiinnostanut kysellä edes minun motivaatiota tms. Oli vain pakko saada väkeä töihin. Jos olisin kieltäytynyt, olisin saanut karenssia lisää. Myös lapsen päivähoito kuviot meni ihan uudelleen tän takia. Työpaikka oli kamala, enkä ihmettele, miksi siellä oli pulaa. Tämän kesän aikana masennuin. Olin tässä työpaikassa kaksi viikkoa ja jouduin olemaan lopun aikaa pois. Onneksi nyt muita töitä.

Tämän uuden työnhakuvelvoitteen vuoksi myös ansiosidonnaisella opiskelevat joutuvat hakemaan sitä 3-4 työpaikkaa kuukaudessa saadakseen tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huolissani tulevaisuudesta.

En usko alalle olevan tungosta, jos sun täytyy olla käsi ojossa ottamassa mitä tahansa pistosta ja kuinka usein tahansa, jotta saat pitää työpaikkasi.

Sulla ei myöskään olisi mitään keinoa yrittää nostaa palkkaasi osaamisesta huolimatta.

Missään julkisen alan työssä ei palkka nouse, vaikka mitä kurssia kävisi osaamisen laventamiseksi. Ei hoitoala tästä poikkea mitenkään.

Jos alan vetovoima on hiipunut, se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Tehyn pomo on liannut alan imagon totaalisesti. Hänen jäljiltään kukaan ei enää arvosta hoitajia. Kaikkein eniten hallaa hän tekee niille yksilöille, joita hän yllyttää eroamaan vakituisesta paikastaan. Mutta toisaalta en usko, että kovinkaan moni vakipaikassa oleva eroaa, koska moni hoitaja on joutunut kestämään kymmenenkin vuoden määräaikaisuuksien ketjuttamisen ennen kuin on onni potkaissut vakituisen työn muodossa. Määräaikaisen pätkäläisen hoitajan(kaan) on vaikea saada esim. asuntolainaa.

Tämähän on yksiselitteisesti pötyä. Monessakin julkisen alan työssä palkka nousee kun työtehtävät muuttuvat vaativammiksi.

Vierailija
664/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole enää sairaanhoitajan ammattioikeuksia, ei voi ottaa vastaan sairaanhoitajan töitä. Ammattioikeuksista voi itse vapaaehtoisesti luopua lähettämällä hakemukseen Valviraan.

Miten Kela suhtautuu tähän?

Kela ei voi tarjota sellaista työtä mihin hakijalla ei ole ammattipätevyyttä.

Kela ei ole tähänkään mennessä tarjonnut työpaikkoja kenellekään muille kuin virkailijoilleen, mutta siinä olet oikeassa että työkkäri ei voi tarjota sellaisia työpaikkoja joihin henkilöllä ei ole pätevyyttä. Nyt vähän tarkkuutta tai menee viimeisetkin uskottavuuden rippeet.

Työkkäri ei koskaan tarjoa työpaikkoja, muita kuin omiin tarpeisiinsa. Työvoimatoimistossa olevana ei voi työllistyä. Työpaikat pitää hommata itse.

TE-toimisto on oikeasti vain paikka, johon kuuluu ilmottautua, jotta saat liitosta rahaa. Tietenkin joudut kikkailemaan vähän parin pähkinätehtävän kanssa, jotta saat rastit oikeisiin ruutuihin. Saatat jopa käydä jutskaamassa jonkin kivan palkatun TE-mamman kanssa.

Tuota kautta et kuitenkaan töitä saa. Saat töitä vain omalla aktiivisuudellasi ja silloin, jos työnantaja palkkaa juuri sinut.

Tää ei kyllä ole totta. Olen hoitaja. Tästä on jo muutamia vuosia, mutta tarina menee näin. Äitiysloman aikana päätin, että nyt irtisanoudun töistä ja alan opiskella muuta / vaihdan työpaikkaa. Karenssin jälkeen kuvittelin, että eihän ne mua laita töihin enää kesäkuu-elokuu vaan saan olla työttömänä, koska koulu on alkamassa elokuun alussa... Toisin kuule kävi. Kesäkuun alussa tämmönen kuvailemasi te-mamma soitteli, että kyllä mun täytyy lapsi laittaa nyt päiväkotiin ja nyt pitäs hakee töihin ja hän aikoo suositella mua johonkin työpaikkaan ja antaa tietoni sinne. Noh. Minuun otettiin sitten yhteyttä kotihoidon kautta ja jouduin "pakotettuna" menemään haastatteluun... Tämä haastattelu oli täysi farssi. Jouduin täyttämään työhakemuksen tälle haastattelijalle ja oikeastaan tätä ihmistä ei kiinnostanut kysellä edes minun motivaatiota tms. Oli vain pakko saada väkeä töihin. Jos olisin kieltäytynyt, olisin saanut karenssia lisää. Myös lapsen päivähoito kuviot meni ihan uudelleen tän takia. Työpaikka oli kamala, enkä ihmettele, miksi siellä oli pulaa. Tämän kesän aikana masennuin. Olin tässä työpaikassa kaksi viikkoa ja jouduin olemaan lopun aikaa pois. Onneksi nyt muita töitä.

Tämän uuden työnhakuvelvoitteen vuoksi myös ansiosidonnaisella opiskelevat joutuvat hakemaan sitä 3-4 työpaikkaa kuukaudessa saadakseen tukea.

Onneksi opiskelin ansiosidonnaisella ennen tätä uudistusta

Vierailija
665/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuvittelet, että muilla aloilla sulla tulee olemaan yhtään sen helpompaa, niin erehdyt. Asenne ratkaisee.

Olet väärässä. Itse olen ennen sairaanhoitajan ammattia työskennellyt mm kirjakaupassa, kahvilassa, eläintarvikekaupassa ja arkistossa. Kaikki nuo oli huomattavasti helpompia, kevyempiä ja vähemmän vastuullisia töitä. Palkka on huonompi, mutta ei niin paljon että olisi ratkaiseva asia. Sairaanhoitajan työstä pitäisi maksaa reilusti enemmän jotta alalle edelleen olisi motivoivaa jäädä.

Noilla aloilla on lähes tonnin pienempi palkka.

No paljon ne hoitajat sitten tienaa jos itsellänikin on kaupan alalla päivätyössä peruspalkka 3965e/kk bruttona? En ole edes johtotehtävissä vaan ihan perus rivityöntekijä. Kaikki tsempit hoitajille minun puoleltani.

N21

Väitätkö tosissasi, että tavan myyjä tienaa tuollaista palkkaa? Jotain rajaa tähän paskan puhumiseenkin.

Vierailija
666/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän oikeudella täällä käytetään arvostetuista ammattihenkilöistä nimitystä hoitsu? Ja mietin vain, mihin tämä mistään mitään ymmärtämätön räkyttäjäjoukko suuntaa sairastuessaan? On hyvä tietää, että lääkärit ovat aika kädettömiä ilman hoitajia, jopa pulassa. Mieti kun makaat kivuissasi polilla, kunpa tulisi joku niistä laiskoista ja tyhmistä roistoista joita käytät lattiarätteinä ja antaisi jotain helpottavaa, tutkisi, selvittäisi ja hoitaisi. Entäpä jos alkaisikin toimia kuvaamallasi tavoin. Kyselepä joltain vakavasti sairaana osastolla maanneelta sairaanhoitajien työstä.

Vaikka tiedän näiden suutaan soittavien olevan vain sossun rahoilla kaljaa kittaavia joutoihmisiä, silti harmittaa miten yksi koulutettu ammattiryhmä voidaan joukkolynkata unohtaen että lopulta henki voi olla jonain päivänä näiden ihmisten käsissä.

Kerro ihan rehellisesti, nostaako hoitajan arvostusta se, että leikitään kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten hengellä uhkaamalla ja kiristämällä teho-osastolakolla? Itse olen tehnyt yli 20 vuoden työuran ja edelleen olen töissä. Viittauksesi kaljaa kittaaviin joutoihmisiin ei ainakaan nosta hoitajien arvostusta.

Ja tämä liittyy hoitajien arvostukseen miten?

Kyllä tuo teho-osastolakolla uhkailu oli juuri se asia, joka käänsi monen ihmisen mielipiteen, vaikka olisivat aiemmin suhtautuneet hoitoalan palkankorotuksiain myönteisesti. Jos et tuota tajua, ei voi mitään.

Mä rupesin miettimään lääkärien roolia. Eikö ne osaa hoitaa tehoa itse?

Sä varmaan myös kuvittelet, että rakennustyömaalla vaikka vastaava mestari, arkkitehti tai inssiporras voi hyvin tehdä kaikki raksaduunit.

Koska paremmin koulutettuja, niin pakkohan niiden osata. Vai?

Vierailija
667/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko alalle olevan tungosta, jos sun täytyy olla käsi ojossa ottamassa mitä tahansa pistosta ja kuinka usein tahansa, jotta saat pitää työpaikkasi.

Sulla ei myöskään olisi mitään keinoa yrittää nostaa palkkaasi osaamisesta huolimatta.

Missään julkisen alan työssä ei palkka nouse, vaikka mitä kurssia kävisi osaamisen laventamiseksi. Ei hoitoala tästä poikkea mitenkään.

Jos alan vetovoima on hiipunut, se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Tehyn pomo on liannut alan imagon totaalisesti. Hänen jäljiltään kukaan ei enää arvosta hoitajia. Kaikkein eniten hallaa hän tekee niille yksilöille, joita hän yllyttää eroamaan vakituisesta paikastaan. Mutta toisaalta en usko, että kovinkaan moni vakipaikassa oleva eroaa, koska moni hoitaja on joutunut kestämään kymmenenkin vuoden määräaikaisuuksien ketjuttamisen ennen kuin on onni potkaissut vakituisen työn muodossa. Määräaikaisen pätkäläisen hoitajan(kaan) on vaikea saada esim. asuntolainaa.

Työkkärin mamma ehdotti minulle valtio.fi-sivua yhdeksi hakuvaihtoehdoksi. Voisin tietysti hoitaa vaikka puolustusvoimien logistiikkaa vasemmalla kädellä, jos siitä maksettaisiin kunnolla.

Vierailija
668/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin hoitaja, mutta valitettavasti tunnen syvää häpeää tämän työtaistelun vuoksi... Tämä punapää yllyttää hoitajia todella radikaaleihin toimiin. Minne ne kaikki joukkoirtisanoutuneet hoitajat menevät? Onko kassalla rahaa maksaa nämä tuet?

Muistan jo 10 vuotta sitten työpaikallani eräs nainen sanoi, että hoitajien pitäisi enemmän lakkoilla Ja pitää ääntä. Nyt todellakin ollaan sitten tässä tilanteessa. En olisi uskonut.

Vierailija
669/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi hoitajille: kenenkään ei ole pakko osallistua lakkoon, vaikka kuuluisi liittoon. Pahinta, mitä voi tapahtua, on se, että sinut erotetaan liitosta, mutta liittoja ja kassoja on muitakin, jos sellaiseen haluaa kuulua.

Lisäksi KETÄÄN EI VOI PAKOTTAA IRTISANOUTUMAAN TYÖSTÄÄN, vaikka kuuluisi liittoon. Tehyn pomo voi vaikka heitellä kärrynpyörää yhdellä kädellä mutta hänellä ei ole oikeasti minkäänlaista valtaa määrätä ketään ottamaan lopputiliä.

Itse en pidä sellaista liittoa kovin hyvänä, joka käskee ihmistä eroamaan työpaikastaan ja vieläpä poistattamaan rekisteristä työoikeuden. Varsinkin kun ei itse näytä mallia ja tee sitä ensimmäisenä.

Mutta tämä siis tiedoksi niille (nuorille? ja kokemattomille) hoitajille, jotka nyt itkevät silmät päästään, että pitäisi luopua työpaikasta, kun on juuri valmistunut ja astunut työelämään. EI TARVITSE.

Se joukkoirtisanoutuminen on tiettyyn paikkaan suunniteltu työtaistelutoimenpide eikä mikään pakko saatika liittyy mitenkään Valviran oikeuksien poistoon. Oletko täysin yleissivistystä vailla vai valehteletko tarkoituksella???

Vierailija
670/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän oikeudella täällä käytetään arvostetuista ammattihenkilöistä nimitystä hoitsu? Ja mietin vain, mihin tämä mistään mitään ymmärtämätön räkyttäjäjoukko suuntaa sairastuessaan? On hyvä tietää, että lääkärit ovat aika kädettömiä ilman hoitajia, jopa pulassa. Mieti kun makaat kivuissasi polilla, kunpa tulisi joku niistä laiskoista ja tyhmistä roistoista joita käytät lattiarätteinä ja antaisi jotain helpottavaa, tutkisi, selvittäisi ja hoitaisi. Entäpä jos alkaisikin toimia kuvaamallasi tavoin. Kyselepä joltain vakavasti sairaana osastolla maanneelta sairaanhoitajien työstä.

Vaikka tiedän näiden suutaan soittavien olevan vain sossun rahoilla kaljaa kittaavia joutoihmisiä, silti harmittaa miten yksi koulutettu ammattiryhmä voidaan joukkolynkata unohtaen että lopulta henki voi olla jonain päivänä näiden ihmisten käsissä.

Kerro ihan rehellisesti, nostaako hoitajan arvostusta se, että leikitään kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten hengellä uhkaamalla ja kiristämällä teho-osastolakolla? Itse olen tehnyt yli 20 vuoden työuran ja edelleen olen töissä. Viittauksesi kaljaa kittaaviin joutoihmisiin ei ainakaan nosta hoitajien arvostusta.

Kyllä tuo teho-osastolakolla uhkailu oli juuri se asia, joka käänsi monen ihmisen mielipiteen, vaikka olisivat aiemmin suhtautuneet hoitoalan palkankorotuksiain myönteisesti. Jos et tuota tajua, ei voi mitään.

Sä varmaan myös kuvittelet, että rakennustyömaalla vaikka vastaava mestari, arkkitehti tai inssiporras voi hyvin tehdä kaikki raksaduunit.

Tiedän raksamiehen, siis ihan duunaritaustaisen, soittaneen arkkitehdille ja väitelleensä jonkin osion toteuttamismahdollisuuksista. Muistaakseni raksaäijä voitti.

Vierailija
671/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuvittelet, että muilla aloilla sulla tulee olemaan yhtään sen helpompaa, niin erehdyt. Asenne ratkaisee.

Olet väärässä. Itse olen ennen sairaanhoitajan ammattia työskennellyt mm kirjakaupassa, kahvilassa, eläintarvikekaupassa ja arkistossa. Kaikki nuo oli huomattavasti helpompia, kevyempiä ja vähemmän vastuullisia töitä. Palkka on huonompi, mutta ei niin paljon että olisi ratkaiseva asia. Sairaanhoitajan työstä pitäisi maksaa reilusti enemmän jotta alalle edelleen olisi motivoivaa jäädä.

No paljon ne hoitajat sitten tienaa jos itsellänikin on kaupan alalla päivätyössä peruspalkka 3965e/kk bruttona? En ole edes johtotehtävissä vaan ihan perus rivityöntekijä. Kaikki tsempit hoitajille minun puoleltani.

N21

Missähän kaupassa olet töissä?

-Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Myyjä on 2 673 euroa kuukaudessa.

Tuntipalkka n. 12€, riippuen vuosilisistä.

-Myyjä itsekin

No hän on se Prisman puuttuva kassa.

Vierailija
672/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhut ihan eri asiasta? Noinko koville ottaa, kun kerrotaan, miksi hoitajien arvostus katosi?

Vierailija
673/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että satatuhatta hoitajaa on todellakin niin vi tun tyhmää väkeä että he eivät ilman Rytköstä tajua miten järkyttävällä mallilla asiat ovat, ainakin monessa paikassa? Että he olisivat tyytyväisiä mutta Rytkönen aivopesee?

Vierailija
674/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän raksamiehen, siis ihan duunaritaustaisen, soittaneen arkkitehdille ja väitelleensä jonkin osion toteuttamismahdollisuuksista. Muistaakseni raksaäijä voitti.

Tuo siis ylitti esimiehensä monessa portaassa, mutta voitti aikaa projektille jutellessaan suoraan arkkitehdille.

Vierailija
675/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ne ajat muuttuu.Meneppä nyt sinne eläinkauppaan tai kahvilaan tekemään työtä 20-30h/kk.Voi olla,että palkka tuntuu hivenen vielä huonommalta inflaation myötä.

Vierailija
676/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tätä tapahtuu. Ja kyllä monesti se työnjohtoporras onneksi myös kehtaa ihan kysyä siltä toteuttavalta taholta, että onnistuuko, tai onko ehdotuksia miten saadaan onnistumaan.

Vierailija
677/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N21

Väitätkö tosissasi, että tavan myyjä tienaa tuollaista palkkaa? Jotain rajaa tähän paskan puhumiseenkin.

Monesti tienaa enemmänkin, jos on hyvä tuote, hyvä myyjä ja profikkapalkka.

Vierailija
678/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös. Saadaan ahkerampaa ja korkeamman työmoraalin tuntevia aasialaisia hoitajia. Vieläpä hymyilevät 😉

Jos mitä, nämä valittavat hoitajat aukaisevat vihdoinkin uuden raikkaamman, nuoremman, fiksumman ja ahkeramman työvoiman maahantulon.

En ole koskaan kuullut levyseppä-hitsarit valittaisi työstää saati uhkais joukkoirtisanoutumisella.

Kyllä nyt alkaa näyttää todella siltä, että aiheuttavat itse itsensä syrjäyttämisen.

Onko levyseppä-hitsarin työ ergonomisempaa vuorotyötä? Jonkun kommentissa oli, että hoitajille kelpaisi hyvin teollisuuden ergonomisempi vuorotyö. Mitä ihmettä tuo mahtaa tarkoittaa?

Kuvittelee,että teollisuudessa työtä tehdään joka alalla vain ma-pe ja että silloin 5 yötä putkeen on vähemmän raskasta kuin se,että viikkoon sisältyy eri vuoroja .

Mutta miten ergonomia liittyy tuohon?

No vuorotyö on työntekijää kuormittavaa.On tutkittu,että sitä vuorotyöstä aiheutuvaa kuormitusta voidaan vähentää "työvuorojen ergonomisella suunnittelulla".Ilmeisesti tuo kirjoittaja ajattelee,että teollisuudessa oltaisiin jotenkin ergonomisemmin suunniteltu työvuoroja,että se vuorotyö on vähemmän raskasta,kuin hoitoalla.Todellisuudessa monella alalla on jatkuva vuorotyö,eli viikonloputkin töitä ja se ma-pe vuorotyökin saa kuupan yhtä sekaisin.

Jos ette tiedä mitä on työaikaergonomia työvuorosuunnittelussa niin kannattaako tulla tänne kommentoimaan?

Totta munassa se on ergonomisempaa olla viikko kerrallaan yhdessä vuorossa (kuten esim. koneistajat yleensä) kuin tehdä aamuiltaamuilta yksi vapaa, yö, ilta ja mahdollisesti jäädä vielä tekemään ylimääräinen vuoro kun vuorosta puuttuu työn tekijöitä. Tsiisus.

Vierailija
679/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Taisi tehdä Aki Linden elämänsä suurimman munauksen, järjestelemällä lain jonka mukaan hoitajilla ei ole lakko-oikeutta. Ehkä tällä hetkellä jotkut ovat tyytyväisiä hänen tinkimättömyydestään saada pakkotyölaki voimaan. Valitettavat seuraukset vaan tulee jälkijunassa, sillä niitäkin tulee olemaan. Suuret irtisanoutumiset ja sairaanhoitajan ammatista luopumiset, jo koulutettujen joukosta, sekä se ettei alalle ole senkään vertaa enää opiskelijoita tulossa tulevina vuosina. Jos Linden ajattelee ettei Suomesta löydy 3500 hoitajaa ensi kevääksi, totuus tulee olemaan luultavasti paljon suuremman luokan vajeesta.

Tuskin paljon vanhaa eläkeikäistä miestä kiinnostaa, kuin hommat hänen ministerikautensa jälkeen hoituu. Ministeri uran päätyttyä siirtyy hyvätuloiseksi eläkeläiseksi, ja rahalla saa palvelua yksityissektorilta, jos omat taidot ja voimat eivät riitä mahdollisen sairauden hoitoon. Myötätuntoni on niiden pieneläkkeiden ja työttömien kohdalla, jotka eivät pysty yksityispuolen terveydenhuoltoa käyttämään.

Vai onko tosiaan tarkoitus lopettaa kaikki kunnallisen puolen terveysasemat ja siirtyä yksityissektorin palveluihin, jotka kustannetaan yhteisistä verovaroista?

Sairauskassamaksut tulevat nousemaan äärettömästi, jos tuloista riippumattomasti kaikki palvelut maksetaan tasapuolisesti, vaikka miljonääreille samoin perustein.

Eikä se mitään tasapuoleista, sillä rahalla on maaginen mahti: ohittaa kaikki jonot, inkongito, pimeesti!

Onkohan Marinin harkintakyky pettänyt taas pahemman kerran, jos kuvittelee ett koko sotku menee Lindenin piikkiin.

Minimi 

Vierailija
680/1184 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja? Ei kiinnosta, en tunne sua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi