Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta
Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.
Kommentit (1184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole enää sairaanhoitajan ammattioikeuksia, ei voi ottaa vastaan sairaanhoitajan töitä. Ammattioikeuksista voi itse vapaaehtoisesti luopua lähettämällä hakemukseen Valviraan.
Viimeinen mahdollisuus on suojakännit.
Tuota muuuten käytetään yleisesti myös esimiestasolla teknisillä aloilla. Palataan asiaan maanantaina, eikös jees 🤣.
Hyvä aloittaja!
Olen aina ihmetellyt näitä hoitajia, jotka valittavat että kaikki on päin pe**ttä.
Vaihtakaa duunia! Jos parempaa on tarjolla niin uutta vaihdetta elämään vaan.
Sitten jos tähän ei ole mahdollisuutta/rohkeutta/oikeata halua/kykyä jne niin LOPETTAKAA ININÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvittelet, että muilla aloilla sulla tulee olemaan yhtään sen helpompaa, niin erehdyt. Asenne ratkaisee.
Olet väärässä. Itse olen ennen sairaanhoitajan ammattia työskennellyt mm kirjakaupassa, kahvilassa, eläintarvikekaupassa ja arkistossa. Kaikki nuo oli huomattavasti helpompia, kevyempiä ja vähemmän vastuullisia töitä. Palkka on huonompi, mutta ei niin paljon että olisi ratkaiseva asia. Sairaanhoitajan työstä pitäisi maksaa reilusti enemmän jotta alalle edelleen olisi motivoivaa jäädä.
Noilla aloilla on lähes tonnin pienempi palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole enää sairaanhoitajan ammattioikeuksia, ei voi ottaa vastaan sairaanhoitajan töitä. Ammattioikeuksista voi itse vapaaehtoisesti luopua lähettämällä hakemukseen Valviraan.
Viimeinen mahdollisuus on suojakännit.
Tuota muuuten käytetään yleisesti myös esimiestasolla teknisillä aloilla. Palataan asiaan maanantaina, eikös jees 🤣.
En pääse auton rattiin. Maksaako firma taksin?
Jos menee jotain pieleen, otatko vastuuna?
Toisaalta on huolestuttavaa, että ihmiset joutuvat turvautumaan suojakänneihin.
Pari olutta kaappiin ja ei tarvi tehdä töitä edes pakotettuna.
Kannattaa juoda vasta aamulla, jos ei ole tarkoitus oikeasti ruveta juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Kela suhtautuu tähän?
Kela ei voi tarjota sellaista työtä mihin hakijalla ei ole ammattipätevyyttä.
Kela ei ole tähänkään mennessä tarjonnut työpaikkoja kenellekään muille kuin virkailijoilleen, mutta siinä olet oikeassa että työkkäri ei voi tarjota sellaisia työpaikkoja joihin henkilöllä ei ole pätevyyttä. Nyt vähän tarkkuutta tai menee viimeisetkin uskottavuuden rippeet.
Nyt tarvittaisiin sairaanhoitajaa
- Sorry, mut mä en voi, mulla on Sandels kesken 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela ei ole tähänkään mennessä tarjonnut työpaikkoja kenellekään muille kuin virkailijoilleen, mutta siinä olet oikeassa että työkkäri ei voi tarjota sellaisia työpaikkoja joihin henkilöllä ei ole pätevyyttä. Nyt vähän tarkkuutta tai menee viimeisetkin uskottavuuden rippeet.
Mä tiedän kaksi hoitajataustaista etuuskäsittelijää. Hyvä vaihtoehto sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri ei koskaan tarjoa työpaikkoja, muita kuin omiin tarpeisiinsa. Työvoimatoimistossa olevana ei voi työllistyä. Työpaikat pitää hommata itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuvittelet, että muilla aloilla sulla tulee olemaan yhtään sen helpompaa, niin erehdyt. Asenne ratkaisee.
Olet väärässä. Itse olen ennen sairaanhoitajan ammattia työskennellyt mm kirjakaupassa, kahvilassa, eläintarvikekaupassa ja arkistossa. Kaikki nuo oli huomattavasti helpompia, kevyempiä ja vähemmän vastuullisia töitä. Palkka on huonompi, mutta ei niin paljon että olisi ratkaiseva asia. Sairaanhoitajan työstä pitäisi maksaa reilusti enemmän jotta alalle edelleen olisi motivoivaa jäädä.
No paljon ne hoitajat sitten tienaa jos itsellänikin on kaupan alalla päivätyössä peruspalkka 3965e/kk bruttona? En ole edes johtotehtävissä vaan ihan perus rivityöntekijä. Kaikki tsempit hoitajille minun puoleltani.
N21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri ei koskaan tarjoa työpaikkoja, muita kuin omiin tarpeisiinsa. Työvoimatoimistossa olevana ei voi työllistyä. Työpaikat pitää hommata itse.
TE-toimisto on oikeasti vain paikka, johon kuuluu ilmottautua, jotta saat liitosta rahaa. Tietenkin joudut kikkailemaan vähän parin pähkinätehtävän kanssa, jotta saat rastit oikeisiin ruutuihin. Saatat jopa käydä jutskaamassa jonkin kivan palkatun TE-mamman kanssa.
Tuota kautta et kuitenkaan töitä saa. Saat töitä vain omalla aktiivisuudellasi ja silloin, jos työnantaja palkkaa juuri sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa minuakin että voinko lopettaa työt ja ilmoittaa rekisteriin luopuvani ammattioikeuksista sekä nostaa ansiosidonnaista päivärahaa. T: Väsynyt lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huolissani tulevaisuudesta.
En usko alalle olevan tungosta, jos sun täytyy olla käsi ojossa ottamassa mitä tahansa pistosta ja kuinka usein tahansa, jotta saat pitää työpaikkasi.
Sulla ei myöskään olisi mitään keinoa yrittää nostaa palkkaasi osaamisesta huolimatta.
Missään julkisen alan työssä ei palkka nouse, vaikka mitä kurssia kävisi osaamisen laventamiseksi. Ei hoitoala tästä poikkea mitenkään.
Jos alan vetovoima on hiipunut, se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että Tehyn pomo on liannut alan imagon totaalisesti. Hänen jäljiltään kukaan ei enää arvosta hoitajia. Kaikkein eniten hallaa hän tekee niille yksilöille, joita hän yllyttää eroamaan vakituisesta paikastaan. Mutta toisaalta en usko, että kovinkaan moni vakipaikassa oleva eroaa, koska moni hoitaja on joutunut kestämään kymmenenkin vuoden määräaikaisuuksien ketjuttamisen ennen kuin on onni potkaissut vakituisen työn muodossa. Määräaikaisen pätkäläisen hoitajan(kaan) on vaikea saada esim. asuntolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarvittaisiin sairaanhoitajaa
- Sorry, mut mä en voi, mulla on Sandels kesken 🤣.
Aikoinaan kirurgia soitettiin leikkaamaan päivystysaikana ja hän oli huolissaan kun juhlissa jäi viinilasi kesken. Ei niinkään niistä juoduista lasillisista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-toimisto on oikeasti vain paikka, johon kuuluu ilmottautua, jotta saat liitosta rahaa. Tietenkin joudut kikkailemaan vähän parin pähkinätehtävän kanssa, jotta saat rastit oikeisiin ruutuihin. Saatat jopa käydä jutskaamassa jonkin kivan palkatun TE-mamman kanssa.
Tuota kautta et kuitenkaan töitä saa. Saat töitä vain omalla aktiivisuudellasi ja silloin, jos työnantaja palkkaa juuri sinut.
Tää ei kyllä ole totta. Olen hoitaja. Tästä on jo muutamia vuosia, mutta tarina menee näin. Äitiysloman aikana päätin, että nyt irtisanoudun töistä ja alan opiskella muuta / vaihdan työpaikkaa. Karenssin jälkeen kuvittelin, että eihän ne mua laita töihin enää kesäkuu-elokuu vaan saan olla työttömänä, koska koulu on alkamassa elokuun alussa... Toisin kuule kävi. Kesäkuun alussa tämmönen kuvailemasi te-mamma soitteli, että kyllä mun täytyy lapsi laittaa nyt päiväkotiin ja nyt pitäs hakee töihin ja hän aikoo suositella mua johonkin työpaikkaan ja antaa tietoni sinne. Noh. Minuun otettiin sitten yhteyttä kotihoidon kautta ja jouduin "pakotettuna" menemään haastatteluun... Tämä haastattelu oli täysi farssi. Jouduin täyttämään työhakemuksen tälle haastattelijalle ja oikeastaan tätä ihmistä ei kiinnostanut kysellä edes minun motivaatiota tms. Oli vain pakko saada väkeä töihin. Jos olisin kieltäytynyt, olisin saanut karenssia lisää. Myös lapsen päivähoito kuviot meni ihan uudelleen tän takia. Työpaikka oli kamala, enkä ihmettele, miksi siellä oli pulaa. Tämän kesän aikana masennuin. Olin tässä työpaikassa kaksi viikkoa ja jouduin olemaan lopun aikaa pois. Onneksi nyt muita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Millariikka Tuskin eroaa. On hänellä niin iso palkka.
Vuonna 2020 Millariikka tienasi 160 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millariikka Tuskin eroaa. On hänellä niin iso palkka.
Vuonna 2020 Millariikka tienasi 160 000.
Ja löytyy Julkiterhikistäkin tämä hoitaja, miksi ei ole itse pyytänyt ammattioikeuksiensa poistamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No paljon ne hoitajat sitten tienaa jos itsellänikin on kaupan alalla päivätyössä peruspalkka 3965e/kk bruttona? En ole edes johtotehtävissä vaan ihan perus rivityöntekijä. Kaikki tsempit hoitajille minun puoleltani.
N21
Missähän kaupassa olet töissä?
-Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Myyjä on 2 673 euroa kuukaudessa.
Tuntipalkka n. 12€, riippuen vuosilisistä.
-Myyjä itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N21
Missähän kaupassa olet töissä?
-Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Myyjä on 2 673 euroa kuukaudessa.
Tuntipalkka n. 12€, riippuen vuosilisistä.
-Myyjä itsekin
Ja tämä on ihan tarkistettavissa PAM.n sivuilta.
Ei, kelpaa ei. Hoitajaliitot niitä vastustaa, katsovat että hoiva-avustajat vievät töitä lähihoitajilta.
Apuja on yritetty antaa, mutta mikään ei näille kelpaa, vain raha.