Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta
Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.
Kommentit (1184)
minimi kirjoitti:
Kuten aikaisemmin jo kerroin väärinperustein erotetusta lähihoitajasta Tampereen kaupungista... lisää ihmeteltävää. 2000-luvun alkupuolella vielä seula oli hyvin tiukka: Ketä opiskelijaksi kelpasi. Haastattelussa kysyttiin esim. onko ollut poliisin kanssa tekemisissä ja minkälaisissa asioissa. Ylinopeussakot aiheuttivat pitkän keskustelun; vastuuntunnosta ja harkintakyvystä parin haastattelijan tentatessa opiskelijan sopivuutta alalle.
Taitaa olla erittäin vaikeaa saada nykyään opiskelijoita hoiva-alalle; jokainen pyrkijä kelpuutetaan taustoista viis välittämättä.
Luin juuri uutisia Tampereen seudulta ja ihmettelen tosissani: EX-vanki ja ammattirikollinen teki lähes 5-kymppisenä suunnanmuutoksen elämässään. Kaukajärveläinen kouluttautuu nyt lähihoitajaksi Tampereen Hervannassa. Mies on entinen taparikollinen, ryöstöjä, pahoinpitelyitä, päihdeongelmaa, äkkipikaiseksi kuvailtu jne.
Minä itse en kyllä ymmärrä miten valintaperusteet ovat näin hatarat? Miten ihmeessä moniongelmainen voi päästä hoitoalalle, todella haavoittuvien hoitajaksi, ehkäpä vielä ns. "kenttätyöntekijäksi", joka kiertää paikasta toiseen. Raportteja tekee sen jälkeen omaiset, jos jotain valitettavaa on... ja riippuen siitä onko niitä omaisiakaan, jotka raportoisivat epäkohdista.
Hiton hienoa, jos mies tosiaan on tehnyt pysyvän elämänmuutoksen, mutt työpaikaksi on löydyttävä todella hyvin valvonnassa oleva mesta, ei hoitokoti, eikä yksin asuvien vanhusten yksityisasunnot. Toivottavasti Tampere tällä kertaa harkitsee tarkasti: hänen työnkuvansa!
Eräs entinen opiskelukaverini kertoi joskus 2009-2010 paikkeilla saaneensa tietää, että hänen exänsä, myös päihde- ja rikostaustainen, oli aloittanut lähihoitajaopinnot. Opiskeluaverini totesi minulle, että "se jos mikä todistaa, että todellakin kuka tahansa pääsee lähihoitajaksi, eikä taustoja tarkisteta!". Tämä tapahtui Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jatkan sairaanhoitajan työssäni, koska tykkään siitä.
Tämänhetkinen työpaikkani on ihan kiva ja palkkakin riittävä.Mutta ikinä enää en äänestä demareita!
Ja toivon, että Milla-Riikka tipahtaa tuoliltaan. Hän on vain sekoittanut pakkaa ja pitänyt huolta omasta palkastaan. Näkee jo naamastakin!
Minä aion myös jatkaa työssäni, sillä
arvostan sitä, että töitä löytyy aina.
Liiton maksut olen lopettanut.
Kaikki on mennyt niin riitaisaksi, että liiton asiat ei enää kiinnosta. En enää ymmärrä, kenen etua olevinaan ajaa, kun saa eri alojen hoitajatkin tappelemaan keskenään.
Pakkolain ja sen, että rahaa ei Sote-puolelle ole tää demarivetoinen hallitus löytänyt, muistan sitten äänestyskopissa.
Ehkä äänestän persuja.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten hoitajat eivät ollenkaan mieti että myös he itse tai heidän läheisensä voivat sairastua ja joutua kärsimään tämän ihme lakkoilu/irtisanoutumis sekoilun takia. Kyllä varmaan sitten harmittaakin yhtäkkiä kun minä itse ei saa hoitoa.
olen hoitaja ja minulla on lapsi joka tarvitsee jatkuvasti erikoissairaanhoitotasoista hoitoa sekä pitkäaikaissairaat vanhemmat joista toinen tarvitsee ympärivuorokautista palveluasumista.
Tälläkään hetkellä se hyvä hoito ei toteudu, on liian pitkät odotusajat hoitoon pääsyssä, liian vähän hoitohenkilökuntaa, liian paljon vaaratilanteita, liikaa läheltä piti-tilanteita. Liikaa päiviä jolloin palveluasumisessa edes asianmukaista perushoitoa ei voida toteuttaa.
Ei pidä olettaa että hoitajilla ei olisi niitä sairaita omaisia joiden hengissä pitäminen vaatii sen laadukkaan hoidon. Se ei ole vuosiin enää ollut mahdollista. Muutama ylityökielto ja lakko ei enää tilannetta pahemmaksi vie, paitsi että nyt saadaan syyllisiksi tilanteeseen hoitajat eikä tahot jotka oikeasti ovat olleet tästä korttitalosta vastuussa jo vuosia
Kuten aikaisemmin jo kerroin väärinperustein erotetusta lähihoitajasta Tampereen kaupungista... lisää ihmeteltävää. 2000-luvun alkupuolella vielä seula oli hyvin tiukka: Ketä opiskelijaksi kelpasi. Haastattelussa kysyttiin esim. onko ollut poliisin kanssa tekemisissä ja minkälaisissa asioissa. Ylinopeussakot aiheuttivat pitkän keskustelun; vastuuntunnosta ja harkintakyvystä parin haastattelijan tentatessa opiskelijan sopivuutta alalle.
Taitaa olla erittäin vaikeaa saada nykyään opiskelijoita hoiva-alalle; jokainen pyrkijä kelpuutetaan taustoista viis välittämättä.
Luin juuri uutisia Tampereen seudulta ja ihmettelen tosissani: EX-vanki ja ammattirikollinen teki lähes 5-kymppisenä suunnanmuutoksen elämässään. Kaukajärveläinen kouluttautuu nyt lähihoitajaksi Tampereen Hervannassa. Mies on entinen taparikollinen, ryöstöjä, pahoinpitelyitä, päihdeongelmaa, äkkipikaiseksi kuvailtu jne.
Minä itse en kyllä ymmärrä miten valintaperusteet ovat näin hatarat? Miten ihmeessä moniongelmainen voi päästä hoitoalalle, todella haavoittuvien hoitajaksi, ehkäpä vielä ns. "kenttätyöntekijäksi", joka kiertää paikasta toiseen. Raportteja tekee sen jälkeen omaiset, jos jotain valitettavaa on... ja riippuen siitä onko niitä omaisiakaan, jotka raportoisivat epäkohdista.
Hiton hienoa, jos mies tosiaan on tehnyt pysyvän elämänmuutoksen, mutt työpaikaksi on löydyttävä todella hyvin valvonnassa oleva mesta, ei hoitokoti, eikä yksin asuvien vanhusten yksityisasunnot. Toivottavasti Tampere tällä kertaa harkitsee tarkasti: hänen työnkuvansa!