Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta
Nyt sen tein! Jätin eroilmoituksen työnantajalle! Nyt loppui sairaanhoitajan ammatti minulta. Ihanan vapautunut tunne kaiken sen taistelun jälkeen.
Kommentit (1184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän oikeudella täällä käytetään arvostetuista ammattihenkilöistä nimitystä hoitsu? Ja mietin vain, mihin tämä mistään mitään ymmärtämätön räkyttäjäjoukko suuntaa sairastuessaan? On hyvä tietää, että lääkärit ovat aika kädettömiä ilman hoitajia, jopa pulassa. Mieti kun makaat kivuissasi polilla, kunpa tulisi joku niistä laiskoista ja tyhmistä roistoista joita käytät lattiarätteinä ja antaisi jotain helpottavaa, tutkisi, selvittäisi ja hoitaisi. Entäpä jos alkaisikin toimia kuvaamallasi tavoin. Kyselepä joltain vakavasti sairaana osastolla maanneelta sairaanhoitajien työstä.
Vaikka tiedän näiden suutaan soittavien olevan vain sossun rahoilla kaljaa kittaavia joutoihmisiä, silti harmittaa miten yksi koulutettu ammattiryhmä voidaan joukkolynkata unohtaen että lopulta henki voi olla jonain päivänä näiden ihmisten käsissä.Kerro ihan rehellisesti, nostaako hoitajan arvostusta se, että leikitään kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten hengellä uhkaamalla ja kiristämällä teho-osastolakolla? Itse olen tehnyt yli 20 vuoden työuran ja edelleen olen töissä. Viittauksesi kaljaa kittaaviin joutoihmisiin ei ainakaan nosta hoitajien arvostusta.
Osa hoitajista on ylipainoisia. Syökö ne donitseja?
Traenomi Hönö Tiainen saapui linjoille. Mitäs sinne Lahteen kuuluu? Onko Päijät-Sotelta soiteltu, tai oikeustalolta?
Paljonko sijoitit vaatteisiin viime tilistä. Niillähän on hyvä jälleenmyyntiarvo ;DDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päätös. Saadaan ahkerampaa ja korkeamman työmoraalin tuntevia aasialaisia hoitajia. Vieläpä hymyilevät 😉
Jos mitä, nämä valittavat hoitajat aukaisevat vihdoinkin uuden raikkaamman, nuoremman, fiksumman ja ahkeramman työvoiman maahantulon.
En ole koskaan kuullut levyseppä-hitsarit valittaisi työstää saati uhkais joukkoirtisanoutumisella.
Kyllä nyt alkaa näyttää todella siltä, että aiheuttavat itse itsensä syrjäyttämisen.
Onko levyseppä-hitsarin työ ergonomisempaa vuorotyötä? Jonkun kommentissa oli, että hoitajille kelpaisi hyvin teollisuuden ergonomisempi vuorotyö. Mitä ihmettä tuo mahtaa tarkoittaa?
Kuvittelee,että teollisuudessa työtä tehdään joka alalla vain ma-pe ja että silloin 5 yötä putkeen on vähemmän raskasta kuin se,että viikkoon sisältyy eri vuoroja .
Paitsi jos kyseessä on jatkuva prosessi. Esim rauta, paperi tai sellu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän oikeudella täällä käytetään arvostetuista ammattihenkilöistä nimitystä hoitsu? Ja mietin vain, mihin tämä mistään mitään ymmärtämätön räkyttäjäjoukko suuntaa sairastuessaan? On hyvä tietää, että lääkärit ovat aika kädettömiä ilman hoitajia, jopa pulassa. Mieti kun makaat kivuissasi polilla, kunpa tulisi joku niistä laiskoista ja tyhmistä roistoista joita käytät lattiarätteinä ja antaisi jotain helpottavaa, tutkisi, selvittäisi ja hoitaisi. Entäpä jos alkaisikin toimia kuvaamallasi tavoin. Kyselepä joltain vakavasti sairaana osastolla maanneelta sairaanhoitajien työstä.
Vaikka tiedän näiden suutaan soittavien olevan vain sossun rahoilla kaljaa kittaavia joutoihmisiä, silti harmittaa miten yksi koulutettu ammattiryhmä voidaan joukkolynkata unohtaen että lopulta henki voi olla jonain päivänä näiden ihmisten käsissä.Kerro ihan rehellisesti, nostaako hoitajan arvostusta se, että leikitään kaikkein heikoimmassa asemassa olevien ihmisten hengellä uhkaamalla ja kiristämällä teho-osastolakolla? Itse olen tehnyt yli 20 vuoden työuran ja edelleen olen töissä. Viittauksesi kaljaa kittaaviin joutoihmisiin ei ainakaan nosta hoitajien arvostusta.
Ja tämä liittyy hoitajien arvostukseen miten?
Kyllä tuo teho-osastolakolla uhkailu oli juuri se asia, joka käänsi monen ihmisen mielipiteen, vaikka olisivat aiemmin suhtautuneet hoitoalan palkankorotuksiain myönteisesti. Jos et tuota tajua, ei voi mitään.
Mä rupesin miettimään lääkärien roolia. Eikö ne osaa hoitaa tehoa itse?
Toivottavasti et jää meidän veronmaksajien niskoille kustannettavaksi, elätettäviä kun on jo ihan tarpeeksi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi Hönö Tiainen on taas aamusta alkaen suoltanut ketjun taliaivoituksiaan täyteen. Eli yli 70% ketjusta on hönötyksiä. Lihanleikkausta ja kodinkoneiden kantamista myöten.
Tuo lahtelainen kainuun korvesta kotoisin oleva ylijäämä on ottanut sairaanhoitajat nyt oksennuksensa kohteeksi. Sähkölämmittäjien ketju kun ei enää loista.
Hönö pakotettiin hakemaan 4 työpaikkaa/kk, voi mikä parku ja valitus siitä Hönöllä jatkui koko kevään. Nyt sitten työllistyy hetkeksi ;DDDDDDDD miten liekin hiljaa VIELÄ tuosta työstä. Ei edes kehu, taitaa olla tavan pakkotyötä "toimistossa". Heh
eli summa summarum taas lukijoille muistutukseksi tuosta jankkaajasta:
Ah Hönö
se kaikille kateellinen 171cm keski-ikäinen työtön tradenomimuija
joka kerran eläissään pääsi sairaalan osastolle palkkatuella sinisissä sairaanhoitajan vetimissä leikkimään työntekoa
ja näki miten siellä vietettiin tunnin kahvitaukoja ja juoruttiin
hönö joutui tekemään kaikki työt
mutta ei päässyt jatkoon
kuten ei muissakaan vastaavissa palkkatuetuissa töissä
viimeksi kunnalla
sielläkin lusmut vain jatkuvasti sairastelivat ja olivat ylipitkillä tauoilla
hönö päätti kuvata kauppareissuillaan noita lusmuja, ja lähettää kuvat ja terveiset noiden pomoille ;p
jotta nuo lusmut irtisanottaisiin ja hönö palkattaisiin tilalle ;p
Hönö on erityisen kateellinen juuri hoitajille. Omistavat mokomat taloja ja autoja, käyvät ulkomaanreissuilla, joillakin on jopa HEVOSIA!
entäs sitten asfalttimiehet, ai että hönöä kiukuttaa
lomailevat talvet Thaimaassa, nyt loppuu lomailu hönön mukaan - työtä on haettava 4x/kk
ja Uudenkaupungin autotehtaan työläiset - siis rakennuttaneet omakotitaloja! eiköhän tuo pröystäily lopu kun lomautukset tulee!
paperityöläisistä puhumattakaan
hönön ukko on vielä hönömpi, hankkii 1600€ netto/kk, vuorotyössä kaupan alalla
Onko tuossa sitä hoitsukiusaamista? Kyvyt, koulutus, kotipaikka, pituus, työttömyys, kaikki heruttaa mukavat pilkat naisoletetulle. Työttömyysavustuksilla hoitsutkin kohta elää eikä ole kovin suosittuja nyt työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päätös. Saadaan ahkerampaa ja korkeamman työmoraalin tuntevia aasialaisia hoitajia. Vieläpä hymyilevät 😉
Jos mitä, nämä valittavat hoitajat aukaisevat vihdoinkin uuden raikkaamman, nuoremman, fiksumman ja ahkeramman työvoiman maahantulon.
En ole koskaan kuullut levyseppä-hitsarit valittaisi työstää saati uhkais joukkoirtisanoutumisella.
Kyllä nyt alkaa näyttää todella siltä, että aiheuttavat itse itsensä syrjäyttämisen.
Onko levyseppä-hitsarin työ ergonomisempaa vuorotyötä? Jonkun kommentissa oli, että hoitajille kelpaisi hyvin teollisuuden ergonomisempi vuorotyö. Mitä ihmettä tuo mahtaa tarkoittaa?
Kuvittelee,että teollisuudessa työtä tehdään joka alalla vain ma-pe ja että silloin 5 yötä putkeen on vähemmän raskasta kuin se,että viikkoon sisältyy eri vuoroja .
Mutta miten ergonomia liittyy tuohon?
No vuorotyö on työntekijää kuormittavaa.On tutkittu,että sitä vuorotyöstä aiheutuvaa kuormitusta voidaan vähentää "työvuorojen ergonomisella suunnittelulla".Ilmeisesti tuo kirjoittaja ajattelee,että teollisuudessa oltaisiin jotenkin ergonomisemmin suunniteltu työvuoroja,että se vuorotyö on vähemmän raskasta,kuin hoitoalla.Todellisuudessa monella alalla on jatkuva vuorotyö,eli viikonloputkin töitä ja se ma-pe vuorotyökin saa kuupan yhtä sekaisin.
Itse olen saanut aina hyvää hoitoa hoitoa, jos on jotain ollut. Ei ole pahaa sanottavaa. Tosin olen käynyt lääkärissä viimeisen kymmenen vuoden aikana 3 kertaa.
Mulla on jokin skisma lähihoitajiin. Olin kerran mummolla käymässä ja mummo oli maksamassa rahapussistaan lähihoitajille. Ne kieltäytyi, koska näki mun olevan paikalla.
Tuon jälkeen en ikinä luota lähihoitajiin. Ovat rosvoja ja epärehellisiä. En ikinä päästä kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Suojatyöpaikasta työttömäksi 😂 Onnea vaan työnhakuun.
Toisaalta hyvä juttu kun mätä aines poistuu alalta
Mätä aines? :D Suurin osa "mädästä aineksesta" jää kyllä töihin.
oikein teki hoitaja, Hoitaja ei ole orja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat aatokset, en tiedä mikä siinä on niin vaikeeta. Minä ajattelen kyllä työnantajaa, ei haluasi minusta luopua, kysytty on, mutta itse haluan parempiin palkkoihin. Tsempatkaa mua, että saan itseni irtisanottua!
Lääkäriksikö aiot kouluttautua? Lääkikseen ei olekaan ihan helppo päästä.
Lääkelaskut 🤣. Joku itkee lääkelaskujen olevan vaikeita. Oikeastihan nuo yksinkertaiset laskut on laskettavissa peruskoulun matematiikalla. Ammattikoululaisetkin osaavat laskea nuo laskut.
Vierailija kirjoitti:
Onnea rohkeudesta! Olen varma että löydät nyt jonkun mieluisamman kivan homman, jossa voit tuntea arvostusta ja et pala loppuun
Epäilemättä löytää kovapalkkaisen työn - hoitsun papereilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä, teen saman tempun itsekin ja niin tekee tuttavanikin. Ja kyllä, on muita suunnitelmia ja työtä tiedossa.
Tottakai on,kaikille lähteville sotelaisille on jo huippuvirat valmiina odottamassa.
Kukaan ei kuvittele tuollaista. Se ei myöskään estä lähtijöitä lähtemästä.
Tositilanteessa aika montaa saattaa estää.
Kuten myös se,että kun täälä paljon puhutaan siitä uuden ammatin opiskelusta,se ei liene niin yksinkertaista,kuin moni kuvittelee.Suuri osa koulupaikoista on varattu ensimmäistä tutkintoaan suorittaville ja opintotukikuukausia ei saa lisää.Täytyy siis joka tapauksessa mennä töihin.
Onkohan tämä nyt kolmas vai neljäs kerta, kun totean, että hoitaja(kin) voi mainiosti opiskella vielä töissä ollessaan, tai tehdä määräaikaisuuksia tai keikkaa. Opintotuki on kaikista heikoin tukimuoto, ei siihen kannata tähdätä ellei ole pakko. Tietysti niistä, jotka eivät koskaan uskalla ottaa minkäänlaisia riskejä, ei ole alanvaihtoonkaan.
Suurin osa on ollut sanomassa,että ei aio hoitoalan työtä tehdä enää,joten keikkailu ja määräaikaisuudet ei silloin taida olla vaihtoehto.Vielä,jos oikeudet poistattaa,ei niitä edes voi tehdä.Pääosa opinnoista kuitenkin on päiväopintoja,mikä rajaa mahdollisuutta työskennellä aika paljon.
Heillä varmaankin on sitten muita suunnitelmia. Ala sopisi loistavasti keikkailuun, ellei vedä kerrasta liinoja kiinni. Toki on myös mahdollista irtisanoutua niin, että ennemmin tosiaan jää työttömäksi tyhjän päälle kuin palaa enää koskaan entiseen (tietäjät tietää). Ei mitenkään harvinaista loppuunpalaneilla, joita varmaan hoitajissakin riittää.
Tuo on jotenkin......omituinen ajatus, mikä tässä ketjussa on vallallaan, ettei hoitaja voisi yhtään tietää mitä on tekemässä. Sen takia siellä vielä on väkeä töissä, ettei lähtöpäätös ole helppo vaikka olosuhteet ovat karmeat. Aina on punnittava plussat ja miinukset, mikä kenelläkin painottuu.
Hoitaja ei kauaa työttömänä ole, kun Te-toimisto pommittaa työhönosoituksilla. Jos poistattaa oikeudet, esim. vaka-alalla riittää töitä hoitajan taustalla, mutta ei palkalla.
Tämä joukkoirtisanoutumisilla uhkailu on tuttua jo vuodesta 2007, jolloin saivatkin tahtonsa läpi. Ei kukaan uskonutkaan, että suurin osa hoitajista oikeasti jättäisi hyväpalkkaisen ja etuisen työnsä.
Tuohon potilasturvallisuuslakiin on näemmä otettu huomioon tuo irtisanoutuminen tällä kertaa.
-Kovimmillaan avi voisi työnantajan hakemuksesta määrätä uhkasakon nojalla työhön työtaistelutoimena irtisanoutuneen sote-ammattilaisen. Määräykselle olisi ehtoja.
Ehdotettavaa lakia sovellettaisiin vain, jos muut keinot eivät olisi riittäviä. Laki olisi voimassa ensi tammikuun loppuun. IS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä, onnea jatkoon.
Mä sanoin itseni irti nykyisestä paikasta tällä viikolla. Vielä viikko töitä, sitten kohti uusia töitä. Mukavaa päästä kokeilemaan muuta työnkuvaa, kuin sitä tuttua ja turvallista.T. Lh, joka jatkaa hoitotyössä.
Ap aikoo jättää koko hoitoalan ja silti työllistyä kouluttamattomana koville liksoille.
No onhan Millariikalla varmaan ihan mukava liksa - ja hänkin koulutukseltaan vain hoitaja.
Itse olen huolissani tulevaisuudesta.
En usko alalle olevan tungosta, jos sun täytyy olla käsi ojossa ottamassa mitä tahansa pistosta ja kuinka usein tahansa, jotta saat pitää työpaikkasi.
Sulla ei myöskään olisi mitään keinoa yrittää nostaa palkkaasi osaamisesta huolimatta.
Jos kuvittelet, että muilla aloilla sulla tulee olemaan yhtään sen helpompaa, niin erehdyt. Asenne ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
oikein teki hoitaja, Hoitaja ei ole orja.
Ei todellakaan: orjatyö on palkatonta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä, teen saman tempun itsekin ja niin tekee tuttavanikin. Ja kyllä, on muita suunnitelmia ja työtä tiedossa.
Tottakai on,kaikille lähteville sotelaisille on jo huippuvirat valmiina odottamassa.
Kukaan ei kuvittele tuollaista. Se ei myöskään estä lähtijöitä lähtemästä.
Tositilanteessa aika montaa saattaa estää.
Kuten myös se,että kun täälä paljon puhutaan siitä uuden ammatin opiskelusta,se ei liene niin yksinkertaista,kuin moni kuvittelee.Suuri osa koulupaikoista on varattu ensimmäistä tutkintoaan suorittaville ja opintotukikuukausia ei saa lisää.Täytyy siis joka tapauksessa mennä töihin.
Onkohan tämä nyt kolmas vai neljäs kerta, kun totean, että hoitaja(kin) voi mainiosti opiskella vielä töissä ollessaan, tai tehdä määräaikaisuuksia tai keikkaa. Opintotuki on kaikista heikoin tukimuoto, ei siihen kannata tähdätä ellei ole pakko. Tietysti niistä, jotka eivät koskaan uskalla ottaa minkäänlaisia riskejä, ei ole alanvaihtoonkaan.
Suurin osa on ollut sanomassa,että ei aio hoitoalan työtä tehdä enää,joten keikkailu ja määräaikaisuudet ei silloin taida olla vaihtoehto.Vielä,jos oikeudet poistattaa,ei niitä edes voi tehdä.Pääosa opinnoista kuitenkin on päiväopintoja,mikä rajaa mahdollisuutta työskennellä aika paljon.
Heillä varmaankin on sitten muita suunnitelmia. Ala sopisi loistavasti keikkailuun, ellei vedä kerrasta liinoja kiinni. Toki on myös mahdollista irtisanoutua niin, että ennemmin tosiaan jää työttömäksi tyhjän päälle kuin palaa enää koskaan entiseen (tietäjät tietää). Ei mitenkään harvinaista loppuunpalaneilla, joita varmaan hoitajissakin riittää.
Tuo on jotenkin......omituinen ajatus, mikä tässä ketjussa on vallallaan, ettei hoitaja voisi yhtään tietää mitä on tekemässä. Sen takia siellä vielä on väkeä töissä, ettei lähtöpäätös ole helppo vaikka olosuhteet ovat karmeat. Aina on punnittava plussat ja miinukset, mikä kenelläkin painottuu.
Hoitaja ei kauaa työttömänä ole, kun Te-toimisto pommittaa työhönosoituksilla. Jos poistattaa oikeudet, esim. vaka-alalla riittää töitä hoitajan taustalla, mutta ei palkalla.
Tämä joukkoirtisanoutumisilla uhkailu on tuttua jo vuodesta 2007, jolloin saivatkin tahtonsa läpi. Ei kukaan uskonutkaan, että suurin osa hoitajista oikeasti jättäisi hyväpalkkaisen ja etuisen työnsä.
No mutta tämähän on hyvä asia, eikö? Mikä tässä on sitten ongelma? Antaa hoitajien tehdä mitä haluavat, niinhän me muutkin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut aina hyvää hoitoa hoitoa, jos on jotain ollut. Ei ole pahaa sanottavaa. Tosin olen käynyt lääkärissä viimeisen kymmenen vuoden aikana 3 kertaa.
Mulla on jokin skisma lähihoitajiin. Olin kerran mummolla käymässä ja mummo oli maksamassa rahapussistaan lähihoitajille. Ne kieltäytyi, koska näki mun olevan paikalla.
Tuon jälkeen en ikinä luota lähihoitajiin. Ovat rosvoja ja epärehellisiä. En ikinä päästä kotiini.
Jaa. No sitten varmaan tiedät miten hoidat itse itsesi vanhana. Eipä nyt oikein uponnut tuo uhkaus, kukaanhan ei tule sinua väkisin kotiisi hoitamaan.
Mutta miten ergonomia liittyy tuohon?