Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tuntea sympatiaa hoitajien lakolle

Vierailija
16.09.2022 |

Eipä tässä itsekkään ole saanut tuntuvia palkankorotuksia. Olen tehnyt vartijan töitä jossa palkka oli bruttina noin 1700 euroa ja siitä miinus verot. Vuorot oli 12 tuntisia. Olen myös tehnyt asiakaspalvelussa töitä jossa brutto palkka noin 1800 euroa kuukaudessa. Missä on minun tuntuvat palkankorotukset ja säälipisteet? Hä? Kysynpä vaan. Alkaa mennä kuppi nurin kun nämä vaan vaatii, vaatii, ja vaatii kokoajan tuntuvempia palkankorotuksia eikä mikään enää riitä. Mistä rahat? Aletaan sitten kaikki vaatia parempaa palkkaa, joka alalla. Ei tässä muillakaan ole varaa enää elää, kun sähkö on törky korkealla, bensan hinta törkeä edelleen ja mitä tuleekaan ruoan hintaan. Alkaa riittämään. Yleislakko pystyyn!!!!!

Kommentit (305)

Vierailija
101/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noi lylleröt voi vertaa omia palkkojaa ja rakennuinsinöörin liksaa. Näky vaan olleen joku kyltti ja eroa 840 eur. Mitä uittua noilla on tekemistä keskenään?

Ei mitään. Ovat tulleet leuhkoiksi ja yrittävät ylentää itsensä. Lähihoitajaksi ei tarvi olla edes ylioppilas, koulutuskin vain  kai 2 - 3 vuotta.

Vierailija
102/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Tässä näkee että ihmishengillä ei ole oikeesti väliä vaan rahalla. Ei se hoitajien palkka nytkään ole niin huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehy on vuosikausia (-kymmeniä) luonut narratiivia hoitoalasta vaativimpana ja rankimpana alana mitä Suomesta löytyy. Valitusvirsi omaksutaan jo opiskeluvaiheessa ja uhrimarttyyrikertomus on valmis. Siinä tuskin mikään palkankorotus auttaa, kun uhripositiosta halutaan pitää kiinni. ...En väitä, etteikö hoitoala ole tärkeä ala, tottakai se on, mutta niin ovat monet muutkin alat. Esim. poliisi- ja pelastustyöntekijät tekevät raskasta vuorotyötä ihan samanlaisella palkalla. Mielestäni olisi täysin epäreilua, jos sairaanhoitajien palkkoja nostettaisiin vaadittuihin lukemiin. Joissakin tehtävissä palkankorotus olisi ymmärrettävää, mutta ei todellakaan kaikissa. Monet sairaanhoitajat tekevät kuitenkin aika iisiä duunia, esim. terkkarit, röntgenhoitajat jne. 

Vierailija
104/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävisi kaikki myötätunto tämän viimeisimmän tempauksen mukana

Vierailija
105/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa niiden intoilussa ole enää mitään järkeä. Vastuu on sivuseikka, tekevät vaan työtä rahasta.

Vierailija
106/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan seko ketju. Jos suomalaiset haluavat vartijoita tehoitajiksi, kyllä se mulle sopii,

Vierailija
107/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö vanhan laulun "sisar hento valkoinen"?

Yhdessä kohtaa lauletaan: hän hymyävän katseensa luopi, lohtua suopi ain.

Ei ole Tehyn puh.johtajan motto tämä?

Vierailija
108/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin ravintolapäällikkönä. Työpuhelimessa äänet täysillä 24/7, töitä tehdään vaadittaessa. Eli ole olemassa vapaa-aikaa. Viikonloppureissuissakin työpuhelin on mukana. Töissä ei tod syödä koska kiire, aamulla tankataan niin paljon että jaksaa koko päivän. Äkillinen saikku tarkoittaa, että jään vielä oman työpäivän jälkeen vetämään iltavuoron alimiehityksellä. Sen jälkeen suoraan aamuun.

En edes muista koska oisin saanut 2000e käteen. Nyt sain 1800e ja riemuitsin

Vierailija
109/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään jaksanut enää tuntea sympatiaa hoidettaville jne. Lopetin hoitotyöt. Ihanaa kun ei tarvi enää välittää! Nyt kaupassa töissä ja se on pientä se vastuu verrattuna hoitovuosiin.

Ja rahako olisi auttanut? Tuskin. Kyllä ihan muussa mättää näillä hoitajilla.

Vierailija
110/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajatutkinto on amk tasoa ja kestää 3,5vuotta ja palkka on 2700e. Jos opiskelet amk rakennusinsinööriksi tai ympäristöinsinööriksi niin palkka on 3500€ ylös päin siitä, eli palkka ero huomattava. Hoitakaa itse omaisenne, miä lähden ruotsiin töihin😎

Vierailija
111/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehy on vuosikausia (-kymmeniä) luonut narratiivia hoitoalasta vaativimpana ja rankimpana alana mitä Suomesta löytyy. Valitusvirsi omaksutaan jo opiskeluvaiheessa ja uhrimarttyyrikertomus on valmis. Siinä tuskin mikään palkankorotus auttaa, kun uhripositiosta halutaan pitää kiinni. ...En väitä, etteikö hoitoala ole tärkeä ala, tottakai se on, mutta niin ovat monet muutkin alat. Esim. poliisi- ja pelastustyöntekijät tekevät raskasta vuorotyötä ihan samanlaisella palkalla. Mielestäni olisi täysin epäreilua, jos sairaanhoitajien palkkoja nostettaisiin vaadittuihin lukemiin. Joissakin tehtävissä palkankorotus olisi ymmärrettävää, mutta ei todellakaan kaikissa. Monet sairaanhoitajat tekevät kuitenkin aika iisiä duunia, esim. terkkarit, röntgenhoitajat jne. 

Niinpä. Pitäisi neuvotella siten, että tietyn palkkatason alle jäävien palkkoja korotetaan. Esim. alle 2500e peruspalkkoja nostettaisiin. Mut ei, kunnon korotus kaikille kouluterkkareista alkaen...

Olisipa hupaisaa, jos poliisit ja palomiehet aloittaisivat palkkakuoppakampanjan, jossa he vertaisivat palkkaansa hoitajien palkkaan.

Vierailija
112/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajatutkinto on amk tasoa ja kestää 3,5vuotta ja palkka on 2700e. Jos opiskelet amk rakennusinsinööriksi tai ympäristöinsinööriksi niin palkka on 3500€ ylös päin siitä, eli palkka ero huomattava. Hoitakaa itse omaisenne, miä lähden ruotsiin töihin😎

Just just.

T. Konetekniikan inssi, brutto 2950

Vierailija
113/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut lukea tusinasta ketjusta pelkästään täällä kuinka toimistotyöt on helppoja ja palkka on "joku 4-5k" kun kaveri kertoi.

Oikeasti meidän toimistolla kukaan ei saa tuollaista palkkaa. Kaikkien bruttotulot on alle 2.5k 5-30v työkokemuksella. Vain tiiminvetäjä tienaa n. 3.3k ja ramppaa psykologilla kovan stressin takia.

Vierailija
114/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just just.

Ja sairaanhoitajien keskipalkka muuten on juuri tuon 3 500 lisineen.

Vierailija
115/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No menepä sinne. T. FM palkka bruttona omalla alalla 2200e. Ja koulutus kesti ihan pikkuisen kauemmin kuitenkin.

Vierailija
116/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen saanut lukea tusinasta ketjusta pelkästään täällä kuinka toimistotyöt on helppoja ja palkka on "joku 4-5k" kun kaveri kertoi.

Oikeasti meidän toimistolla kukaan ei saa tuollaista palkkaa. Kaikkien bruttotulot on alle 2.5k 5-30v työkokemuksella. Vain tiiminvetäjä tienaa n. 3.3k ja ramppaa psykologilla kovan stressin takia.

Tämä. Itse olen valtiolla. Vedän omaa yhden hengen osastoani 2400e bruttopalkalla. Koulutus on maisteri.

Mulle tarjottiin esimiespaikkaa, mutta kieltäydyin. En olisi ikinä kestänyt sitä stressiä ja palkkaa olisin saanut jopa 200e enemmän bruttona.

Meillä on muitakin maistereita töissä. Heillä on mua pienempi palkka, koska heillä ei ole tuota mun osastovastuuta.

Vierailija
117/305 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just just.

Ja sairaanhoitajien keskipalkka muuten on juuri tuon 3 500 lisineen.

Ei ole! Älä valehtele!

Vierailija
118/305 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikalaki pystyyn, että itse itsensä irtisanova hoitaja joutuu karenssiin 10 vuodeksi ja koskee myös ihan kaikkia tukia. Sitähän nää pe***ttään levittävät bimbot ajattelee, että.heittäytyvät.vastikkeettomalle, yhteiskunna tuelle, pieremään ja haisemaan.

Vierailija
119/305 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijalla on huono palkka. Vaatikaa lisää. Niin me hoitajatkin teemme, mutta se että me saamme aikaiseksi emmekä vaan nillitä vauva-palstalla, ei edellytä meitä vaatimaan teidänkin palkkaan korotusta. Tehkää nyt edes itse jotain kun niin korvaamattomia olette kiinnipitotehtävissäkin.

Ai niin. Usein ne hoitajat ehtii saamaan turpaansa ennenkuin te hitaat tajuatte raahautua paikalle. Jos olisitte nopeampia niin vois maksaakin. Sori siitä.

Tuolla asenteella saat jatkossa suojella itse itseäsi, ketään vartijaa ei kiinnosta kiittämätön hoitaja. Sinä kun osaat toimija vartijanakin. Sen kun näkisi.

Niinpä. Tiedän kyllä näitä, jotka hidastelee hälyn saatuaan, ettevät joudu ikävään tilanteeseen.

Vierailija
120/305 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vartijalla on huono palkka. Vaatikaa lisää. Niin me hoitajatkin teemme, mutta se että me saamme aikaiseksi emmekä vaan nillitä vauva-palstalla, ei edellytä meitä vaatimaan teidänkin palkkaan korotusta. Tehkää nyt edes itse jotain kun niin korvaamattomia olette kiinnipitotehtävissäkin.

Ai niin. Usein ne hoitajat ehtii saamaan turpaansa ennenkuin te hitaat tajuatte raahautua paikalle. Jos olisitte nopeampia niin vois maksaakin. Sori siitä.

Tuolla asenteella saat jatkossa suojella itse itseäsi, ketään vartijaa ei kiinnosta kiittämätön hoitaja. Sinä kun osaat toimija vartijanakin. Sen kun näkisi.

Niinpä. Tiedän kyllä näitä, jotka hidastelee hälyn saatuaan, ettevät joudu ikävään tilanteeseen.

Miksi hoitajilla on kauhea tarve haukkua kaikki muut työt lääkäristä alkaen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan