Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta all-inclusive on vähän surullinen juttu

Vierailija
16.09.2022 |

Ei näe mitään, ei koe mitään, ei saa ruokaelämyksiä.

Kommentit (258)

Vierailija
181/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käy hotellissa tai airbnb:ssä kuin nukkumassa. Ihan matkustamisen tuhlausta, jos ei näe kaikkea paikasta.

Ei kaikkea tarvitse nähdäkään, köyhyyttä slummeja ja kerjäläisiä. Heitä ei onneksi all-inclusive paikoissa näy.

Vierailija
182/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelle on aikansa ja paikkansa. Olen aina ollut mieheni kanssa omatoimimatkailija, mutta nyt kun on kaksi pikkulasta, pakettimatka&all inclusive ovat yllättävän kiva ratkaisu :). Kun lapset vähän kasvaa niin palataan taas varmaan normilomailijoiksi mutta nyt tärkeintä on että päästään uimaan joka päivä ja että pöydässä on monenlaista sapuskaa ja ruoka on lähellä eikä tarvitse kävellä helteessä nälkäisten lasten kanssa ruoan perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi kun alkoi tehdä mieli Karibian risteilylle. Koronan vuoksi peruuntui kahden viikon risteily 2020. Olen ollut myös neljä kertaa Välimeren risteilyllä. Royal Caribbean mielestäni Costaa, Norwegiania ja MSC parempi. Epäilijöitä suosittelen kokeilemaan kerran.

Mieluummin vietän aikani Karibian saarella sukulaisten luona. Autenttinen ympäristö, varmasti aitoa ruokaa, hedelmät ja avokadot suoraan puista, rannat ja viidakko, pienet ihanat kylät.

Risteilyn hinnalla pärjää puoli vuotta:)

Globetrotterit ovatkin oma rotunsa : ) Pitävät myöx erilaista yrteistä.

Vierailija
184/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hyvää siinä on, ettei ketään pakoteta tähän kurjuuteen. Voit olla aivan hyvin ottamatta sitä ja mennä vaikkapa sellaiseen hotelliin, jossa sitä ei ole saatavilla. Ja turha surra niiden puolesta, jotka ajattelevat tästä toisin ja valitsevat eri tavalla.

Vierailija
185/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen all-inclusive tyyppiset lomat aiheuttaneet myötähäpeää, nyt kahden pienen lapsen äitinä en muunlaista lomaa perheenkesken voisi kuvitella. Kun lapsiperhearjesta päästään, palaan nauttimaan seikkailuista!

Olin tulossa kommentoimaan aivan samaa. All-inclusiven, ja samoin staycationien ihmeellinen maailma on avautunut minulle lasten saamisen myötä. Mikään kulinarismielämys ei ole sen stressin ja vaivan arvoista, että roudaa pieniä lapsia ympäri kaupunkia ruoan perässä monta kertaa päivässä ja jännittää, löytyykö tämänkertaisen ravintolan listalta jotain, mikä uppoaa heille. Siitä on loma ja rentoutuminen kaukana. Siis juuri ne asiat, joita ruuhkavuosien hullunmyllyssä ryvettynyt vanhempi lomaltaan kaipaa.

Riippuu ihan siitä mihin lapset on tottuneet. Esim kuopuksen kanssa reissatessa joku 80km suuntaansa ravintolan takia oli hänelle ihan ok. Perille päästyä kysyi vain että otetaanko kaikki eri ruokia niin hän saa maistaa kaikkea:) Tai kalaosuuskunnan kuppilassa tilasi saavillisen simpukoita vaikkei ollut niitä koskaan ennen syönyt. Kaikki meni ja totesi että hyvää oli muttei mitään erityisherkkua:) Tällä reissulla 10v

Avainsana tässä oli pieniä lapsia. Olisikohan onnistunut 160km ravintolamatkat ja simpukoiden maistelu yhtä mukavasti, jos yhden 10v. lapsen sijaan sinulla olisi ollut mukana vaikka kaksi alle 5-vuotiasta? Kaikella kunnioituksella, mutta uskallan epäillä.

Kuopuksella on 3 isompaa sisarusta joiden kanssa olemme ajaneet Euroopan halki /kiertäneet Eurooppaa siitä lähtien kun ovat olleet 1v, muita matkoja 3kk iästä lähtien. Vauva etupenkillä istuimessa ja minä isompien nyrkkeilysäkkinä takapenkillä:),

Juu on kokemusta muttei ongelmia. Homma on otettu seikkailun kannalta. Lapsista on ollut yhtä hauskaa syödä hienoissa ravintoloissa kuin motarin taukopaikallakin. Ja kaikkea tuosta väliltä.

Ilmeisesti ei ole huonoja muistoja koska reissaavat samoin omien lastensa kanssa😁

Ei kai vauvaa saa etupenkille laittaa?

90 luvulla vauvan istuimet oli etupenkillä selkä menosuuntaan.

Vierailija
186/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös aika lailla kohteesta. Esim Kuubassa Varadero on aivan ehdoton AI mesta

Näin on. Lisäksi Jamaikalla Negril. Ilman AI:ta ja vartioitua hotellin yksityisrantaa sen paikan voi unohtaa saman tien.

Nuo paikat eivät tosiaan ole sellaisia, että kannattaa tai edes viitsii lähteä minnekään samoilemaan itsekseen päivän mittaan. Kuubassa hankalaa, Jamaikalla vaarallista. Toki turvalliset retket ovat asia erikseen.

https://www.iberostar.com/en/hotels/varadero/iberostar-laguna-azul/#gal…

Aivan mahtava paikka!

Vierailija
187/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Noin sanoo ihminen, joka ei tiedä mistä puhuu.

Viiden tähden hotellien ai:ssa on mahdollista saada mitä upeampia ruokaelämyksiä.

Kokemuksiin ja näkemisiin en ota kantaa, koska niillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, missä syö.

Nojaa, minä kävin Turkissa 5 tähden hotellissa all inclusive. Olihan se elämys, todeta että tulipa maksettua halvasta ruoasta kova hinta. Joka päivä samat ruoat, ranskalaiset ja tomaatteja, kurkkua ja muutama muu vaihtoehto. Jälkiruoat aina samoja tulitikkuaskin kokoisia minikakkupaloja tai suklaavanukasta 1 dl. Aamupala oli kuivaa leipää ja pari juustoviipaletta ja kinkkusiivua.

Tietysti jollekin tuo voi olla suurikin elämys mutta itse odotin aika paljon enemmän.

Vierailija
188/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillan seuduilla esimerkiksi Dominikaanisessa tasavallassa all-inclusive on paras vaihtoehto. Tosin en suosittele menemään koko maahan.

Miksi? Tosin onhan sekin mennyt pilalle jenkkien takia.

Kaverit olivat 5* luksusresortissa Punta Canassa ja saivat hirveät vatsataudit, ruoka oli kuulema järkyttävää jenkkimättöä. . Me olemme asuneet maaseudulla, vuokrakämpässä ja pienessä laadukkaassa 3* turistihotellissa ja viihtyneet oikein hyvin

Vierailija
189/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niille, jotka eivät halua poistua hotellista koko lomalla. Turvallinen ja tylsä vaihtoehto.

Sehän se pointti on. Mahdollisimman laadukas all inclusive omalla rannalla takaa mutkattoman löhöloman. Sieltä hotellilta tulee aina käytyä jossain, mutta kerran vuodessa pitää kyllä saada vaan olla paikallaan. Lunkia syömään, hakea kahvi, ahmia kasa kirjoja viikossa ja olla yksinkertaisesti tekemättä mitään. Ihan loistavaa lomaa aivot narikassa.

Olen reissannut niin paljon elämässäni, etten pysty edes laskemaan matkojani. Olen reppureissannut siellä ja täällä, kiertänyt Yhdysvaltoja, kiertänyt Kauko-Itää, käynyt Euroopan isoimissa kaupungeissa useasta, Lontoossa peräti 15 kertaa. Olen toki lomaillut tavallisia rantalomakohteissa kuten Playa Del Ingles, Rodos ja Alanya lukemattomia kertoja. Nykyään kerran vuodessa lähdetään vaan makaamaan all inclusiveen ja se on se lomanaloitus kesäkuussa. Ensimmäinen lomaviikko. All Inclusive on oiva tapa lomailla ja sopii pienten lasten kanssa erinomaisesti.

Ja olen pian 50-vuotias, matkustanut lapsesta saakka säännöllisesti. Aikuisiällä 3-5 matkaa vuodessa, joten kyllä niitä kertynyt on. Viimeksi elokuussa kävin Malagassa pyörähtämässä itsekseni ilman perhettä. Kesäkuussa Rodoksella, huhtikuussa Lontoossa, tammikuussa Roomassa jne. Kaukomatkoja en oikein enää jaksa. Lisäksi koronan takia on ollut kaikkia typeriä sääntöjä.

Tulikohan varmasti kaikki paikat mainittua?

Vierailija
190/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät kokemukset all inclusivesta. Etenkin juomatarjoilusta. Hotellihuoneessa kolme pulloa kirkasta ja ilmaiset drinkit joka baareissa hotellissa ja rannalla. Eikä limiittiä. Samoin ruuista. Mahtavat monipuoliset aamias- ja välipalapöydät sekä lounaat ja päivälliset. Eikä pelkoa ruokamyrkytyksestä. Mahtava vaihtoehto.

Paitsi että noissa todella isojen hotellien buffeteissa kaikki vatsataudit leviävät todella rivakasti.

Jaa, eipä ole kertaakaan tullut : ) Salaatit ja kuorettomat vihannekset kannattaa tietenkin jättää syömättä. Sehän on perussääntö ulkomailla ruokaillessa.

Vierailija
191/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ihmeellistä välttämättä ole, mutta ehtiihän sitä hyvin kuusikin tuntia siinä välissä matkustella ja kokea, sitten taas illalliselle ja viinille. Ja vaikka jokin päivä jäisi hotellin illallinen välistä niin mitä sitten? Käteväähän tuo on eikä se mihinkään sido.

Vierailija
192/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissääntönämme matkoillamme on vähintään 4 tähden hotelli mieluimmin 5 tähteä. Ei ole ollut valittamista. Oli ai tai ei.

Vierailija
193/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät kokemukset all inclusivesta. Etenkin juomatarjoilusta. Hotellihuoneessa kolme pulloa kirkasta ja ilmaiset drinkit joka baareissa hotellissa ja rannalla. Eikä limiittiä. Samoin ruuista. Mahtavat monipuoliset aamias- ja välipalapöydät sekä lounaat ja päivälliset. Eikä pelkoa ruokamyrkytyksestä. Mahtava vaihtoehto.

Paitsi että noissa todella isojen hotellien buffeteissa kaikki vatsataudit leviävät todella rivakasti.

Jaa, eipä ole kertaakaan tullut : ) Salaatit ja kuorettomat vihannekset kannattaa tietenkin jättää syömättä. Sehän on perussääntö ulkomailla ruokaillessa.

Valmiiksi leikattu vesimeloni on pahin.

.Salaatteja ja vihanneksia olen syönyt aina, jäätelöä, streetfoodia kojuista. Kermavaahtoa karttelen vähän jos ei ole kylmätiskissä. Lounas- ja päivällisbuffetteja vältän minäkin koska ruoka lilluu lämpimässä pitkiä aikoja. Haluan ruuan vastavalmistettuja ja freesinä.

Yli 90 matkaa ja ainoat ruokamyrkytykset Helsingistä ja Espoosta:D

Vierailija
194/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo riipu aivan lomakohteesta ja siitä, mitä lomaltaan haluaa. Itse olen ollut AI:ssa sekä Jamaikalla että Kuubassa, ja siellä ne olivat oiva ratkaisu. Ravintoloita löytyi jokaiseen makuun ja ruoka niissä viiden tähden hotelleissa oli todella hyvää. Ja tarkoituksena noissa oli rantalomailu joitakin retkiä lukuun ottamatta eikä kuljeskelu siellä sun täällä.

Eihän noissa maissa edes voi kuljeskella siellä täällä.

Tietenkin voi - mikä sen muka estäisi?

Vierailija
195/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolihoito on myös oikein hyvä ratkaisu lapsiperheelle. Syö aamupalan, lähtee kylille, syö jotain kevyttä jossain ja kun illan suussa palaa hotellille, pääsee sitten päivällispöytään. Mun kokemus on, että näissä illallisbuffetrissa on ollut aika autenttista paikallista ruokaa, kun taas hotellin ulkopuolella olisi lähinnä Mäkkäreitä, kiinalaisia, italialaisia jne bulkkisyöttölöitä.

Kuinka monessa euroopan rantakohteessa on mäkkäri?

Kaikissa?

Vierailija
196/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiassa ai on ainoa vaihtoehto jos et halua viettää lomaa vessan seinää katsoen.

Intia on hieno maa.

Vain yksi tuntemani Intian matkaaja selvisi ilman pysyviä vaurioita.

Ja takuulla oli korkeatasoista, sangen kypsää ja pullotettua.

Pysyviä vaurioita? Kas kun kenellekään tuntemalleni Intian matkaajalle ei ole tapahtunut mitään "pysyviä vaurioita"... Ja ihan tiedoksesi, että siellä matkustaa aika paljon populaa jotka eivät majoitu ai:ssa, eikä kaikille tule vatsatautia, vaikka toki se on mahdollinen ihan jo erilaisen bakteerikannan ym takia. Vatsataudin voi tosin saada sieltä ai:n buffetistakin.

Vierailija
197/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden tähden hotellien ai:ssa on mahdollista saada mitä upeampia ruokaelämyksiä.

Kokemuksiin ja näkemisiin en ota kantaa, koska niillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, missä syö.

Nojaa, minä kävin Turkissa 5 tähden hotellissa all inclusive. Olihan se elämys, todeta että tulipa maksettua halvasta ruoasta kova hinta. Joka päivä samat ruoat, ranskalaiset ja tomaatteja, kurkkua ja muutama muu vaihtoehto. Jälkiruoat aina samoja tulitikkuaskin kokoisia minikakkupaloja tai suklaavanukasta 1 dl. Aamupala oli kuivaa leipää ja pari juustoviipaletta ja kinkkusiivua.

Tietysti jollekin tuo voi olla suurikin elämys mutta itse odotin aika paljon enemmän.

No mitä sä luulit? Turkissa kaikki on paskaa paitsi kusi.

Vierailija
198/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käyn vain all-incel lomilla

Vierailija
199/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo riipu aivan lomakohteesta ja siitä, mitä lomaltaan haluaa. Itse olen ollut AI:ssa sekä Jamaikalla että Kuubassa, ja siellä ne olivat oiva ratkaisu. Ravintoloita löytyi jokaiseen makuun ja ruoka niissä viiden tähden hotelleissa oli todella hyvää. Ja tarkoituksena noissa oli rantalomailu joitakin retkiä lukuun ottamatta eikä kuljeskelu siellä sun täällä.

Eihän noissa maissa edes voi kuljeskella siellä täällä.

Tietenkin voi - mikä sen muka estäisi?

itsesuojeluvaisto

Vierailija
200/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin Mauritiuksella All Inclusivessa ja kaikki toimi. Aurinkotuoleja ei saanut varata, joten tilaa altaalta löytyi aina. Syömässä sai käydä buffassa tai ala Cartessa useissa ravintoloissa. Vasta 2 viikon loppupuolella alkoi tuntumaan, että kaikkea haluamaansa oli jo maistanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi