Minusta all-inclusive on vähän surullinen juttu
Ei näe mitään, ei koe mitään, ei saa ruokaelämyksiä.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut niin monella etelänlomalla Kreikassa ja Espanjassa, että kyllästyttää jo mennä iltaisin rantakadulle ravaamaan ja etsimään ruokapaikkaa turistiravintoloiden joukosta.
Pakettimatkoilla on just parasta vaivattomuus ja täydellinen lekottelu jossain 4-5 tähden hotlassa. Ja vaikka on AI ollaan silti viikon reissulla syöty aina muuallakin. Mutta on ihana kun ei oo pakko lähteä mihinkään.
Kaupunki - ja kaukomatkat on sitten erikseen.
No kuka hullu niihin turistikuppiloihin edes menee syömään? Ei ihme että kokemus on huono!
Nykyään on todella helppoa kotoa käsin surffailla kunnon ravintoiloita etukäteen, lukea ruokalistoja ja varailla pöytiä. Sitten vaan kävelee ovesta siään paikan päällä.
Omaa hölmöyttä jos juoksee ympäri kuin päätön kana😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolihoito on myös oikein hyvä ratkaisu lapsiperheelle. Syö aamupalan, lähtee kylille, syö jotain kevyttä jossain ja kun illan suussa palaa hotellille, pääsee sitten päivällispöytään. Mun kokemus on, että näissä illallisbuffetrissa on ollut aika autenttista paikallista ruokaa, kun taas hotellin ulkopuolella olisi lähinnä Mäkkäreitä, kiinalaisia, italialaisia jne bulkkisyöttölöitä.
Unohdit nyt lasten päikkärit tästä päiväjärjestyksestä ;) Siksi pienten kanssa ihan vaan se täysihoito. Sen uinti- tms. hommista väsähtäneen ja nälkäisen taaperon kanssa ei lähdetä klo11 etsimään kyliltä ravintolaa vaan syödään kätevästi hotellin tutuksi tulleesta allasbaarista jotain ja mennään sitten ottamaan ne päikkärit ;)
Niin no, minä en ole ihan pienten kanssa matkustanut, lapsiperhe se on sellainenkin, jossa lapsi on vaikkapa 5v.
Pullo murjulle ajaa saman asian.
Mies on helposti kännissä koko viikon.
Kun meidän lapset oli pieniä, me tehtiin aina touko-kesäkuussa viikon Kreetan-matka. All inclusive.
Otettiin huone jossa oma uima-allas terassilla keskeltä kylää.
Nukuttiin ja levättiin. Lapset pääsi pulaamaan siinä omassa altaassa, ei tarvinnut jatkuvasti raahata uimakamppeita edestakaisin.
Ravintola oli vieressä.
Tämä oli mun keino selvitä edes hengissä siitä elämänvaiheesta. Sain just sen verran uutta virtaa että jaksoin taas.
Me harrastamme joskus ai-lomia. Silloin emme haluakaan kokea tai nähdä mitään. Silloin idea on vain pysähtyä ja uida.
Mutta ap on todella väärässä, eikö ai:ssa saisi hyviä makuelämyksiä. Hyvässä viiden tähden ai-hotellissa on aivan yhtä hyvät makuelämykset kuin muissakin hyvissä ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Me harrastamme joskus ai-lomia. Silloin emme haluakaan kokea tai nähdä mitään. Silloin idea on vain pysähtyä ja uida.
Mutta ap on todella väärässä, eikö ai:ssa saisi hyviä makuelämyksiä. Hyvässä viiden tähden ai-hotellissa on aivan yhtä hyvät makuelämykset kuin muissakin hyvissä ravintoloissa.
Sama! Suurin osa reissuista on omatoimimatkoja jolloin nähdään ja koetaan mutta muutaman vuoden välein tulee otettua ai kun ei ole aikomustakaan tehdä muuta kuin lojua altaalla kirja kädessä ja käydä syömässä miettimättä mihin menee.
Ap ei tiedä mistä puhuu.. AI:ssa saa huippumakuelämyksiä. kokki esim tekee henk.koht pihvit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut niin monella etelänlomalla Kreikassa ja Espanjassa, että kyllästyttää jo mennä iltaisin rantakadulle ravaamaan ja etsimään ruokapaikkaa turistiravintoloiden joukosta.
Pakettimatkoilla on just parasta vaivattomuus ja täydellinen lekottelu jossain 4-5 tähden hotlassa. Ja vaikka on AI ollaan silti viikon reissulla syöty aina muuallakin. Mutta on ihana kun ei oo pakko lähteä mihinkään.
No kuka hullu niihin turistikuppiloihin edes menee syömään? Ei ihme että kokemus on huono!
Nykyään on todella helppoa kotoa käsin surffailla kunnon ravintoiloita etukäteen, lukea ruokalistoja ja varailla pöytiä. Sitten vaan kävelee ovesta siään paikan päällä.
Omaa hölmöyttä jos juoksee ympäri kuin päätön kana😂
Aika paljon sitoo, jos joka päiväksi ja illaksi on pöytävaraus johonkin ravintolaan. Pitää sitten tiettyyn kellonaikaan olla tietyssä paikassa. Yleensä nuo pöytävarauksen vaativat ravintolat ovat varsin tyyriitä, kalliksi tulee syödä niissä joka ilta ja päivä kahden viikon lomalla.
Ja ap, onnellinen olet jos surullisin asia elämässäsi on se, että jotkut ihmiset valitsevat all inclusiven lomallaan.
AI on pikkulapsiperheen pelastus. Kun meidän 5 lasta oli pieniä, oli ihana päästä viikoksi pois kotihommista. Uitiin paljon ja oltiin yhdessä. Lapsille oli puuhaa Bamse-klubissa. Viikon lomalla pidettiin yksi retkipäivä, mutta muuten vain uitiin ja syötiin hyvin. Lasten kanssa on kätevää myös se, että aamiaisen, lounaan ja päivällisen lisäksi välipalaa saa milloin vain. Ei tarvitse murehtia siitä, jos ruoka ei maistu juuri silloin, kun ollaan syömässä. Jätskiä, paljon tuoreita hedelmiä ja marjoja - just hyvä loma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa tosi yllätyksellinen matka. Ruokia myöten kaikki varattu ja sovittu ennakkoon, sitten vain mennään "suorittamaan lomaa".
Minä en ole koskaan ollut All Inclusive -lomalla, mutta voisin hyvinkin kokeilla. Usein niillä hotelleilla on ihan oma ranta, kun taas muiden hotellien kuvauksissa "rannalla" voi tarkoittaa, että silti pitää ylittää vilkas katu.
Ultra AI 5* hotellissa on ihanaa.
Minä joudun budjettini vuoksi ottamaan allinclusiven. Ei ole yksinkertaisesti rahaa syödä hyvin. Italiassa, kreikassa tai Espanjassakin hyvä illallinen kun maksaa yli sata euroa, Jenkeissä kolmekin sataa verojen ja tippien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on helposti kännissä koko viikon.
Voi kunpa olisikin vain miehet.
Mulla on aamuisin heikko olo ja nälkä, joten tuntuisi kauhealta lähteä kaupungille etsimään aamiaispaikkaa. Tosin, voihan sellaista yrittää katsella jo edellisenä päivänä. Ja ostaa vaikka jotain hedelmiä, jonka napata heti herättyä ja lähteä sitten kahvilaan. Aamupalan syöminen kahvilassa on tunnelmallista.
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään. Joku tykkää all-inclusivesta ja toinen ottaa huoneistohotellin jossa saa lomallakin kokata perheelle koko päivän.
Kuinka niin kokata koko päivän, voihan sitä mennä erilaisiin ravintoloihin syömään - niitä on turistirysissä vaikka kuinka paljon ja muita snackbaareja ja kahvibaareja ym. Jos välilla kokkaa itse niin sekin mahdollisuus on.
Turistirysässä ja lasten kanssa oikein toimiva.Ei ylihintainen ranskikset ja pihvi rantaravintolassa mikään ruokaelämys ole.Ja ainakin meillä tuo ruokapaikan valinta ainaista taistelua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aamuisin heikko olo ja nälkä, joten tuntuisi kauhealta lähteä kaupungille etsimään aamiaispaikkaa. Tosin, voihan sellaista yrittää katsella jo edellisenä päivänä. Ja ostaa vaikka jotain hedelmiä, jonka napata heti herättyä ja lähteä sitten kahvilaan. Aamupalan syöminen kahvilassa on tunnelmallista.
Kävin joku viikko sitten lapsen kanssa Milanossa brunssilla. 110€ meni ihan listalta valittuun settiin ja nälkä jäi. Olihan tuotteet hyviä ja tunnelmakin mukava, mutta kyllä kirpaisi kahdesti se lasku.
Paljon matkustelleena pidän all-inclusivea erittäin hyvänä konseptina silloin kun haluaa nimenomaan lomailla ja ottaa rennosti. Myös pienten lasten kanssa todella toimiva ratkaisu kun ei tarvitse odotella laskuja tai arpoa että mitähän tuossakin annoksessa on kun useimmissa all-inclusiveissa on lapsille joku noutopöytä.
Paikan pitää vain olla sen verran iso ja tasokas että ei joudu joka päivä syömään samassa ravintolassa (ellei halua). Monessa paikassa on myös tarjolla osittaisia all-inclusiveja esim niin että viikon lomalla illallinen kuuluu hintaan viitenä päivänä jolloin voi välillä käydä syömässä muuallakin.
Olen ihan riittävän paljon hortoillut vieraissa kaupungeissa tai maissa etsimässä jotain ruokapaikkaa nälkäisen pesueen kanssa ja en juurikaan kaipaa enempää niitä ns elämyksiä tai seikkailua. Been there done that.
Lisäksi oma etunsa on silläkin että loman kustannukset tietää hyvin tarkkaan etukäteen. Samoin esim vanhemmalle väelle tai vähän matkustelleelle all-inclusive voi olla turvallisemman tuntuinen valinta ja jopa mahdollistaa matkaan lähtemisen.
Tottakai jos haluaa uppoutua paikalliseen kulttuuriin ja ilmapiiriin sekä itse tutkia paikkoja ja löytää uusia aitoja kokemuksia niin silloin kannattaa valita jotain muuta.
Itse olen tuota omatoimimatkailua tehnyt tähän ikään ihan riittävästi ja nykyään osaan arvostaa myös sitä että lomalla voi astua kämpän ovesta ilman lompakkoa shortsit jalassa suoraan uima-altaalle, napata jäätelön tai drinkin ja asettua aurinkoon lukemaan kirjaa. Kun tulee nälkä niin voi siirtyä varjoisalle terassille syömään ja halutessaan jättää kirjan ja muut tilpehöörit siksi aikaa altaalle ilman suurempaa pelkoa että joku varastaa niitä. Ruuan jälkeen takaisin altaalle nauttimaan jouten olosta. Lapset voivat liikkua alueella aika vapaasti koska ollaan suljetulla ja vartioidulla alueella joten vanhemmatkin voivat ottaa vähän iisimmin.
Meidän reissut oli aina 4-5 vkoa joten paikallaoloakin vuokrataloissa tmv oli runsaasti