Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta all-inclusive on vähän surullinen juttu

Vierailija
16.09.2022 |

Ei näe mitään, ei koe mitään, ei saa ruokaelämyksiä.

Kommentit (258)

Vierailija
201/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo riipu aivan lomakohteesta ja siitä, mitä lomaltaan haluaa. Itse olen ollut AI:ssa sekä Jamaikalla että Kuubassa, ja siellä ne olivat oiva ratkaisu. Ravintoloita löytyi jokaiseen makuun ja ruoka niissä viiden tähden hotelleissa oli todella hyvää. Ja tarkoituksena noissa oli rantalomailu joitakin retkiä lukuun ottamatta eikä kuljeskelu siellä sun täällä.

Eihän noissa maissa edes voi kuljeskella siellä täällä.

Tietenkin voi - mikä sen muka estäisi?

itsesuojeluvaisto

Ilmeisen ylikorostunut itsesuojeluvaisto sitten sinulla, kutsuisin sitä enemmän arkuudeksi tai peloksi.

Henkikulta on itsellekin tärkeä, mutta itsesuojeluvaisto tai pelko ei sentään ole noissa maissa estänyt tutustumasta seutuun.

Vierailija
202/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Noin sanoo ihminen, joka ei tiedä mistä puhuu.

Viiden tähden hotellien ai:ssa on mahdollista saada mitä upeampia ruokaelämyksiä.

Kokemuksiin ja näkemisiin en ota kantaa, koska niillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, missä syö.

Taas vedetään mutkat suoriksi joissain vastauksissa. Ollaan olevinaan nokkelia "kai sitä saa poistua jos haluaa" No mutta jos kyseessä esim. matka missä haluaa ajella ympäriinsä, ei all inclusive paras. Esim. jos olet koko päivän pois jää ruuat syömättä. Kuulemma mukaan saa ottaa jotain paketissa, mutta mieluummin sitten jossain ravintoloissa matkan varrella. Hieman tylsää, jos ei käy muualla syömässä ehkä, paitsi jos tarkoitus hengailla lähinnä samassa kaupungissa ja lähimaastossa tai pienten lasten kanssa, ehkä harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. Riippuu varmaan hotellista minkä tasoista ruokaa on tarjolla.

Itse luulet olevasi kovinkin nokkela. Mitä se sinua häiritsee, jos maksamme all inclusiven ja siltikin ajelemme sinne tänne. Syödään sitten se mitä ehditään. Ja ihan pienenä vinkkinä. Eri päivinä on kyllä eri ruokaa ja löytyy vaihtoehtoja lihasta kalaan, ihanista tuoreista kasviksista puhumattakaan. Oikein hyviä ruokia on ollut. Syö sinä vaan sitä kanapihviä siellä lähikuppilassa ilman mitään hyviä tuoreita kasviksia.

No jos ei rahasta kiinni. Joitain voi harmittaa, jos on maksettu all inclusive ja syödään muualla kuitenkin. Joistain kuppiloista saa ihan hyvää ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää, mutta vielä säälittävämpää on ihmiset jotka syövät hotellilla aamupalan. Aamupala pitää aina syödä paikallisissa kahviloissa, pienissä leipomoissa tai basaareissa. Jos aamupalalla mättää hotellin skeidaa kitusiinsa niin ei ymmärrä ruoasta tai maan ruokakulttuurista yhtään mitään. Pahinta on nämä möhömahaiset suomalaiset, jotka syövät aamupalan 07-09 aikaa mättämällä itsensä täyteen prosessoitua skeidaa. 

Sanoo hän, joka ei ole koskaan ollut luksushotellissa.

Yksi vaikuttavimmista aamupaloista oli Gran Melia Bahia del Duquessa. Aamiainen oli katettu valtavaan pyöreään saliin, jossa oli varmaan toistakymmentä standia vähintään. Yksi pöytä notkui tuoreiden hedelmien runsaasta valikoimasta, toinen standi oli aasialainen, löytyi arabialaista, löytyi perinteistä, löytyi ihan mitä kuvitella saattoi ja muutama kokki seisoi koko ajan valmiina täyttämään asiakkaan pienimmätkin toiveet aamiaisen suhteen.

Vierailija
204/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut tuollaisella lomalla, mutta jotenkin houkuttelisi sillä ehdolla, että ympäristössä olisi muutakin tekemistä, kuin rannoilla makoilu. Kiinnostaisi todella, jos olisi hienot maisemat ja mahdollisuus erilaisiin vaellusreitteihin. Ei tietenkään haittaa, jos rantaakin olisi missä seikkailla ja vaikka vähän aikaa lepotuolissa istuksia.

Vaellusreissut on eri juttu kuin all inclusive. Molemmat on hyviä omaan tarkoitukseensa.

t. kumpiakin tekevä pienten lasten äiti (lasten kanssa all inclusive, naisporukalla vaeltamaan)

No eihän ole. Me on lasten kanssa oltu ai ja silti tehty sukellusreissuja, vaellusreissuja jne. Ei ai tarkoita että sun täytyy 24/7 istua siellä baaritiskillä tai ravintolassa.

Mitä teet all inclusivella vaellusreissulla? Tulet vasta illalla takaisin hotellille, varsinkin jos joku vuoristo kyseessä, lähdet liikkeelle jo aamulla? Tai näin meillä ainakin meni edellisellä naisporukan reissulla (lasten kanssa en ole tehnyt). Meillä oli spa/wellness-hotelli, illalla spa:han tai hierontaan vaelluksen jälkeen. Ruoka syötiin muualla, vain aamupala hotellilla.

Sen sijaan lasten kanssa all inclusive kompaktina ympäristönä, jossa aktiviteetit, rannat, uima-altaat, lastenkerhot jne. samassa, toimii hyvin.

Paljonkin, ei sitä ihan joka päivä vaellella tai sukellella.

Ja ai kun on, illalla vaelluksen jälkeen saa lasillisen ja myöhäisen illallisen, lapsille iltapalan ja vaikka yösnäkiä lasten nukkuessa jos haluaa.

Mikä ruoka on yösnäki? Kuulostaa yököttävältä.

Vierailija
205/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niille, jotka eivät halua poistua hotellista koko lomalla. Turvallinen ja tylsä vaihtoehto.

Ei kai hotellialueelta poistuminen ole kiellettyä all-inclusivessakaan. Minusta mukava ratkaisu. Aina ruoka pöydässä kun palaa hotellille eikä tarvitse tuskailla että minne sitä tänään lähtisi syömään ja onko mikään ruokapaikka enää avoinna.

Juuri näin, että all inclusive ei tarkoita hotellilla istumista. Meillå on usein ollut all invlusive matkoilla. Aamiaisella käydään, joskus lounaalla, ei joka päivä ja illallisella kyllä yleensä käydään ja monesti illallisen jälkeen kävellään vielä vähän kaupungilla. Parasta all inclusivessa on se, että milloin tahansa saa ruokaa ja juomaa, yleensä vieläpä nopeasti. Tekee mieli kahvia, no käynpä hakemassa tai altaalla jos viettää jonkin päivän, ei tarvitse rahaa mukaan. Vaikka olen aikuinen, syön jäätelöä vähintään kerran päivässä lomalla. Huoletonta elämää. Hedelmiä voi ottaa mukaan rannalle. Jos on aikainen lähtö vaikka retkelle, hotellin henkilökunta pakkaa aamiaista mukaan, siis sämpylää ja hedelmää ja sellaista.

Vierailija
206/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niille, jotka eivät halua poistua hotellista koko lomalla. Turvallinen ja tylsä vaihtoehto.

Sehän se pointti on. Mahdollisimman laadukas all inclusive omalla rannalla takaa mutkattoman löhöloman. Sieltä hotellilta tulee aina käytyä jossain, mutta kerran vuodessa pitää kyllä saada vaan olla paikallaan. Lunkia syömään, hakea kahvi, ahmia kasa kirjoja viikossa ja olla yksinkertaisesti tekemättä mitään. Ihan loistavaa lomaa aivot narikassa.

Olen reissannut niin paljon elämässäni, etten pysty edes laskemaan matkojani. Olen reppureissannut siellä ja täällä, kiertänyt Yhdysvaltoja, kiertänyt Kauko-Itää, käynyt Euroopan isoimissa kaupungeissa useasta, Lontoossa peräti 15 kertaa. Olen toki lomaillut tavallisia rantalomakohteissa kuten Playa Del Ingles, Rodos ja Alanya lukemattomia kertoja. Nykyään kerran vuodessa lähdetään vaan makaamaan all inclusiveen ja se on se lomanaloitus kesäkuussa. Ensimmäinen lomaviikko. All Inclusive on oiva tapa lomailla ja sopii pienten lasten kanssa erinomaisesti.

Ja olen pian 50-vuotias, matkustanut lapsesta saakka säännöllisesti. Aikuisiällä 3-5 matkaa vuodessa, joten kyllä niitä kertynyt on. Viimeksi elokuussa kävin Malagassa pyörähtämässä itsekseni ilman perhettä. Kesäkuussa Rodoksella, huhtikuussa Lontoossa, tammikuussa Roomassa jne. Kaukomatkoja en oikein enää jaksa. Lisäksi koronan takia on ollut kaikkia typeriä sääntöjä.

No tulipa sitten kehutuksi, missä kaikkialla olet käynyt, oijjoijjoi, miten monta maata ja miten monta kertaa, olen niin kateellinen. Not 😂 Tunnetko nyt itsesi paremmaksi kuin muut täällä olevat? Näköjään sinulta kuitenkin puuttuu se oikea elämä, kun vauvapalstalla pitää luetella, missä kaikkialla olet matkustellut.

Vierailija
207/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalla se menee minulla näin (ei all inclusive, mutta aamupala pitää olla).

1. Aamiainen

2. Rannalle/jonnekin pienelle retkelle

3. Pieni välipala ja pari olutta siinä

4. Hotellille kaupan kautta. Pari olutta mukaan

5. Kirjojen lukemista, auringonottoa parvekkeella, oluen siemailua

6. Suihku ja iltaan sopivat vaatteet päälle ja etsimään ravintolaa, jossa syön

7. Ehkä parille drinkille jollekin terassille tai baariin

8 Paluu hotellille, seksiä vaimon kanssa, hampaiden pesu + särkylääke ja nukkumaan.

Aamulla toista eri ravintoloilla, retkillä, rannalla.

Viikon reissulla yksi autonvuokraus.

Ja vastasit ap:n kysymykseen?

Vierailija
208/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on nyt tulossa meidän kahden teinipojan kanssa Kanarian loma ja AI oli varsin kohtuuhintainen. Vertailuna samanhintaiseen ja samantasoiseen ei mitään ateriota sisältävään oli vain noin 400-500 €. Siis yhteensä 3 hengeltä. Ja AI:hin tosiaan kuuluu ihan kaikki, mikä on jatkuvasti nälkäisten miesten reissussa mahtavaa. Ja iskäkin saa poolilla oluensa.

Meinasivat muutaman kerran syödä muuallakin ja lounaita biitsillä. Eli sopiva yhdistelmä vaihtelua ja helppoutta viikoksi.

Vierailija
209/258 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suurperhe, lapset välillä 1-15-vuotta..pienin herää kello 6 oli lomallatai ei, teini nukkuu puoleen päivään. Otamme aina allin koska ruokaa ja juomaa on tarjolla joustavasti ja itse äitinä nautin kun ei tarvitse kokata viikkoon. Näin jokainen voi syödä omaan rytmiin vaikka toki pyrimme illallisella yms olemaan kaikki samassa pöydässä. Loma tarkoittaa meille nimenomaan lomaa..otetaan rennosti eikä ole sieltä hotellilta kiire mihinkään. Yleensä on vuokrattu auto muutamaksi päiväksi ja sillä liikutaan sitten eri kokoonpanoilla, minä haluan shoppailee ja otan mukaan ne ketkä viihtyy kaupoilla, mies rakastaa historiaa ja koluaa jotain raunioita läpi niitten kanssa ketkä niistä kiinnostuneet.

Vierailija
210/258 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suurperhe, lapset välillä 1-15-vuotta..pienin herää kello 6 oli lomallatai ei, teini nukkuu puoleen päivään. Otamme aina allin koska ruokaa ja juomaa on tarjolla joustavasti ja itse äitinä nautin kun ei tarvitse kokata viikkoon. Näin jokainen voi syödä omaan rytmiin vaikka toki pyrimme illallisella yms olemaan kaikki samassa pöydässä. Loma tarkoittaa meille nimenomaan lomaa..otetaan rennosti eikä ole sieltä hotellilta kiire mihinkään. Yleensä on vuokrattu auto muutamaksi päiväksi ja sillä liikutaan sitten eri kokoonpanoilla, minä haluan shoppailee ja otan mukaan ne ketkä viihtyy kaupoilla, mies rakastaa historiaa ja koluaa jotain raunioita läpi niitten kanssa ketkä niistä kiinnostuneet.

Mulla taas jostain syystä hotellit (pl suurkaupunkien keskustoissa) ei ole koskaan olleet lomaa. Ahdistun siitä hälinästä kun ympärillä on paljon ihmisiä, altaalla ruuhkaa, buffetissa juoksevia ihmisiä jotka räpläävät kaikkea, huutoa ja hälinää jos paikalla on lapsia (itsellä 4) jne

Hrrrrrr! Tuollaisen reissun jälkeen olen todella loman tarpeessa.

Nautin siitä että voin syödä aamiaisen omaan tahtiin yksin ja perheen kanssa, nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta. Uida omassa altaassa ilman että jaan sen jonkun venäläisen kännisen ukon kanssa. Oleilla uikkareissa koko päivän jos haluan. Saan aina majapaikan parhaan näköalapöydän. Ruokaa syön mitä, missä ja miten haluan. Yölläkään ei käytävillä tai ulkoalueilla juokse kukaan häiritsemässä.

Vierailija
211/258 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen all-inclusive tyyppiset lomat aiheuttaneet myötähäpeää, nyt kahden pienen lapsen äitinä en muunlaista lomaa perheenkesken voisi kuvitella. Kun lapsiperhearjesta päästään, palaan nauttimaan seikkailuista!

Olin tulossa kommentoimaan aivan samaa. All-inclusiven, ja samoin staycationien ihmeellinen maailma on avautunut minulle lasten saamisen myötä. Mikään kulinarismielämys ei ole sen stressin ja vaivan arvoista, että roudaa pieniä lapsia ympäri kaupunkia ruoan perässä monta kertaa päivässä ja jännittää, löytyykö tämänkertaisen ravintolan listalta jotain, mikä uppoaa heille. Siitä on loma ja rentoutuminen kaukana. Siis juuri ne asiat, joita ruuhkavuosien hullunmyllyssä ryvettynyt vanhempi lomaltaan kaipaa.

Riippuu ihan siitä mihin lapset on tottuneet. Esim kuopuksen kanssa reissatessa joku 80km suuntaansa ravintolan takia oli hänelle ihan ok. Perille päästyä kysyi vain että otetaanko kaikki eri ruokia niin hän saa maistaa kaikkea:) Tai kalaosuuskunnan kuppilassa tilasi saavillisen simpukoita vaikkei ollut niitä koskaan ennen syönyt. Kaikki meni ja totesi että hyvää oli muttei mitään erityisherkkua:) Tällä reissulla 10v

Avainsana tässä oli pieniä lapsia. Olisikohan onnistunut 160km ravintolamatkat ja simpukoiden maistelu yhtä mukavasti, jos yhden 10v. lapsen sijaan sinulla olisi ollut mukana vaikka kaksi alle 5-vuotiasta? Kaikella kunnioituksella, mutta uskallan epäillä.

Kuopuksella on 3 isompaa sisarusta joiden kanssa olemme ajaneet Euroopan halki /kiertäneet Eurooppaa siitä lähtien kun ovat olleet 1v, muita matkoja 3kk iästä lähtien. Vauva etupenkillä istuimessa ja minä isompien nyrkkeilysäkkinä takapenkillä:),

Juu on kokemusta muttei ongelmia. Homma on otettu seikkailun kannalta. Lapsista on ollut yhtä hauskaa syödä hienoissa ravintoloissa kuin motarin taukopaikallakin. Ja kaikkea tuosta väliltä.

Ilmeisesti ei ole huonoja muistoja koska reissaavat samoin omien lastensa kanssa😁

Kyllä monilla lapsilla itse asiassa voi olla huonojakin muistoja tuollaisista reissuista. Useampi kaveri on ollut pienenä roadtripillä ulkomailla, eikä se kyllä ole ollut mitenkään päin pelkkää juhlaa, vaikka kivojakin hetkiä on tietysti ollut.

Sinun lapsesi varmaankin ovat ihan aidosti viihtyneet, mutta moni kokee lapsena tuollaiset reissut myös vähän turvattomina ja väsyttävinä. Ei lapset välttämättä kaipaa tai hyödy loputtomasta virikkeiden tulvasta, mitä tuollaisilla varsinkin pidemmillä matkoilla on tarjolla, ja ihan aikuisellekin on raskasta istua autossa tuntikausia. Monelle lapselle ihan vaan ne kotiympyrät olisi riittävä ja turvallinen paikka viettää aikaa. Huom. puhun nyt siis sellaisista useiden viikkojen pituisista matkoista, lyhyemmät reissut ovat varmaan helpompia lapsillekin. Mutta aikuiset ei ehkä osaa aina ajatella miltä niistä lapsista oikeasti tuntuu olla tuollaisilla reissuilla. Varmasti riippuu myös paljon lapsen synnynnäisestä temperamentista, itse olin äärimmäisen arka lapsi, ja luulen että minulle tuollainen pitkä roadtrip olisi pienenä ollut aika raskaskin kokemus.

212/258 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lomani ei keskity mihinkään ruokailuihin. Se syöminen on ihan sivuseikka.

Vierailija
213/258 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaa notkua hotellilla, notkuu siellä oli ai tai ei. Me otetaan ai tosi usein ja silti kuule kierretään nähtävyyksiä silloin kun halutaan. Köyhäähän se vtuttaa, sanois meidän pappa.

Olen ollut hotelleissa all inclusivessa, pelkällä aamupalalla ja ilman sitäkin huoneistohotelleissa. Huomasin että all inclusive ei ole todellakaan minun juttu. Yhtä syömistä joka on turhan aikataulutettua ja sitovaa. Ei se maksa kuule niin paljoa etteikö sitä kaikki voisi ottaa jos haluaisi. Ehkä niille sopiva jotka löhöää pääasiassa altaalla/rannalla ekä ole seikkailumieltä matkustelussa. Olen aika pitkälle ap:n kanssa samaa mieltä asiasta. Mutta makuasioista ei voi kiistellä. 

Vierailija
214/258 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut niin monella etelänlomalla Kreikassa ja Espanjassa, että kyllästyttää jo mennä iltaisin rantakadulle ravaamaan ja etsimään ruokapaikkaa turistiravintoloiden joukosta.

Pakettimatkoilla on just parasta vaivattomuus ja täydellinen lekottelu jossain 4-5 tähden hotlassa. Ja vaikka on AI ollaan silti viikon reissulla syöty aina muuallakin. Mutta on ihana kun ei oo pakko lähteä mihinkään.

Kaupunki - ja kaukomatkat on sitten erikseen.

Vierailija
215/258 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden tähden hotellien ai:ssa on mahdollista saada mitä upeampia ruokaelämyksiä.

Kokemuksiin ja näkemisiin en ota kantaa, koska niillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, missä syö.

Nojaa, minä kävin Turkissa 5 tähden hotellissa all inclusive. Olihan se elämys, todeta että tulipa maksettua halvasta ruoasta kova hinta. Joka päivä samat ruoat, ranskalaiset ja tomaatteja, kurkkua ja muutama muu vaihtoehto. Jälkiruoat aina samoja tulitikkuaskin kokoisia minikakkupaloja tai suklaavanukasta 1 dl. Aamupala oli kuivaa leipää ja pari juustoviipaletta ja kinkkusiivua.

Tietysti jollekin tuo voi olla suurikin elämys mutta itse odotin aika paljon enemmän.

Turkin 5 tähteä hotelli ei tarkoita sitä että hotelli olisi oikeasti hyvä.

En kutsuisi tuota ai:ksi.

Vierailija
216/258 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut niin monella etelänlomalla Kreikassa ja Espanjassa, että kyllästyttää jo mennä iltaisin rantakadulle ravaamaan ja etsimään ruokapaikkaa turistiravintoloiden joukosta.

Pakettimatkoilla on just parasta vaivattomuus ja täydellinen lekottelu jossain 4-5 tähden hotlassa. Ja vaikka on AI ollaan silti viikon reissulla syöty aina muuallakin. Mutta on ihana kun ei oo pakko lähteä mihinkään.

Kaupunki - ja kaukomatkat on sitten erikseen.

Kyllä, hyvä pointti. Ravintoloissa saa tietyissä maissa jonottaa ja sen jälkeen odottaa ruokaa tunnin. Ei sovi suomalaisen mielen laatuun. Huonoissa ravintoloissa ei ole ruuhkaa eikä niihin viitsi rahojaan laittaakaan. Meillä on ainoastaan hyviä kokemuksia hotellien ravintoloista, olipa sitten all inclusive tai puolihoito. Joskus ei ole otettu aterioita, mutta sitten pitää varautua etsimään paikkaa ja että aikaa menee. Emme viihdy hiljaisissa lomakohteissa, kun kotimaassa asutaan taajaman ulkopuolella.

Vierailija
217/258 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa, minä kävin Turkissa 5 tähden hotellissa all inclusive. Olihan se elämys, todeta että tulipa maksettua halvasta ruoasta kova hinta. Joka päivä samat ruoat, ranskalaiset ja tomaatteja, kurkkua ja muutama muu vaihtoehto. Jälkiruoat aina samoja tulitikkuaskin kokoisia minikakkupaloja tai suklaavanukasta 1 dl. Aamupala oli kuivaa leipää ja pari juustoviipaletta ja kinkkusiivua.

Tietysti jollekin tuo voi olla suurikin elämys mutta itse odotin aika paljon enemmän.

Turkin 5 tähteä hotelli ei tarkoita sitä että hotelli olisi oikeasti hyvä.

En kutsuisi tuota ai:ksi.

Turkin all inclusive on vähän oma juttunsa. Halpaa on, mutta lihat sekundaa ja muutenkin taso hiukan erilainen kuin kaikkialla muualla. Niin on kyllä ravintoloissakin isoja tasoeroja.

Vierailija
218/258 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo riipu aivan lomakohteesta ja siitä, mitä lomaltaan haluaa. Itse olen ollut AI:ssa sekä Jamaikalla että Kuubassa, ja siellä ne olivat oiva ratkaisu. Ravintoloita löytyi jokaiseen makuun ja ruoka niissä viiden tähden hotelleissa oli todella hyvää. Ja tarkoituksena noissa oli rantalomailu joitakin retkiä lukuun ottamatta eikä kuljeskelu siellä sun täällä.

Eihän noissa maissa edes voi kuljeskella siellä täällä.

Miksi ei voisi? Esimerkiksi Kuuba on ihan turvallinen maa. Ympäri maata pääsee linja-autolla, lentokoneella tai vaikka vuokra-autolla. Mutta jotkut ei tietysti uskalla poistua edes hotellialueelta ja kököttävät Varaderon luksushotellissa koko loman. Harmi, Kuubassa on niin paljon mielenkiintoista nähtävää.

Vierailija
219/258 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoisten juttu jotka ei ole maailmaa kiertäneet. En ole koskaan ollut lasten kanssa emmekä mene mitään perus buffa mättöä syömään 24/7

Ootpa ihanan yksinkertainen. Me nimenomaan ollaan kierretty, ihan asuttukin toisessa maanosassa. Silti tällainen ai edustaisi meille nimenomaan sitä LOMAA, joten käy tosi hyvin.

Vierailija
220/258 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pakonomainen ruokapaikkojen etsiminen etelänlomilla on ihan peestä, joten AI:n edut on selvät tässä mielessä.  Ei tarvitse vaeltaa pitkin katuja sisäänheittäjien ahdisteltavina tuijottamassa samanlaisia ruokalistoja, joista joku seurueen jäsen aina löytää jotain nyrpisteltävää ja matka vaan jatkuu, nälkä kasvaa ja kiukku & kyllästyminen lisääntyy. Lopulta sitten jämähdetään siihen jo ensimmäisenä koluttuun paikkaan ja odotellaan kyllästyneinä ensin ruokia ja sitten laskua, josta saattaa usein löytyä vielä jotain huomautettavaa.

Ei kiitos. Siksi AI.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi