Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hygieniapassi

Vierailija
04.02.2024 |

Siitäkin sitten tullut rahastusväline.

Muistan kun tämä passi tuli joskus uutena julki, opiskelumateriaali ja harjoitustestejä oli ilmaiseksi netissä. Nyt joutuu hankkimaan kirjan - ostamaan tai, jos onni on myötä, kirjastosta. Ja testit ovat maksullisia.

Mutta ovatko ne testikysymykset sellaisia, että saa passin käteensä, jos vain on lukenut kirjan. Siis kaikki vastaukset ovat kirjasta löydettävissä. Eli täytyy lukea ulkoa se kirja. 

Meinaan vaan, että jos olis se hygieniapassi, voisi hakea vaikka tukipalveluhenkilöksi jonnekin hoitolaitokseen. Sitten siinä jos jotenkuten viihtyis ja pärjäis, niin vois opiskella sitten hoiva-avustajaksi...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa kyllä löytyy ilmaiseksi netistä. Ainoastaan tyhmä ei osaa sitä hakea.

Vierailija
2/17 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin nopeasti että koulutus ja testi maksaa noin 90 euroa. Ei nyt mielestäni paha hinta kenellekään. Se on kuitenkin etuna työelämässä. Ei juuri mikään muukan kurssi tai koulutus ole ilmaista, miksi pitäisi ollakaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli päivän koulutus, josta olin paikalla puolet ajasta. Tentti oli lopuksi ja ihan yleistiedolla pääsi läpi. Paikalla oli kyllä viidettä kertaa yrittämässä ollut, en tiedä onnistiko.

Vierailija
4/17 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tyhmähän minä.

Ja kun kerran on oppimateriaali ko passia varten olemassa, niin kaipa se kirja olis sitten hyvä lukea ja opiskella. Ja kuten sanottu kirjastoista sitä löytyy, jos vain ei satu olemaan jollakin toisella lainassa. 

Kysyin muuten: ovatko testikysymykset sellaisia, että vastaus on kirjan lukeneella plakkarissa.

En kysynyt: Olenko tyhmä!

Vierailija
5/17 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan oli päivän koulutus, josta olin paikalla puolet ajasta. Tentti oli lopuksi ja ihan yleistiedolla pääsi läpi. Paikalla oli kyllä viidettä kertaa yrittämässä ollut, en tiedä onnistiko.

Yleistiedolla. Jos kysytään vaikkapa jotai lämpötiloja... Ehkäpä monivalintana... No, en minä tiedä, riittääkö minun yleistietouteni just noin pitkälle.

Vierailija
6/17 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testiä ei pääse ilmaiseksi suorittamaan. Passin hankintaan vaaditaan testin suoritus hyväksytysti, testitilaisuudet ovat maksullisia.

Vierailija
7/17 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan kysymyksistä riittää maalaisjärki, osaan yleistieto, osaan tarvitaan oikeaa osaamista. On täysin sattumanvaraista, millainen kysymyspatteri on vastassa.

Vierailija
8/17 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini teki tuon koulun yhteydessä pari vuotta sitten. Kotsanope oli ne oikeudet hommannut ja keräsi itselleen testiryhmän vapaaehtoisista, muutaman kerran jäivät koulun jälkeen opiskelemaan ja koe lopuksi. Mun muistaakseni se koekaan ei maksanut mitään tai korkeitaan kympin-pari.

Vierailija
10/17 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että osalla ei ole silti hyvä hygienia vaikka olisi passi, kärpäsiä kahvila "täynnä" ja kauppa, jos on lämmin ilma. Kauppiaan pitäisi olla aktiivinen ratkaisuissa etukäteen. Mutta taas joku jolla on hygieniataitoja muutenkin, ei ehkä ole siellä töissä. Kuulemma hyönteistä ei voi tappaa mihin tahansa tai miten tahansa, ettei se likaa kauppaa, joten insinöörille on kysyntää ja siivoojalle.

Vierailija
11/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työtön suorittaa jossain hygieniapassin ilmaiseksi, ei nimittäin todellakaan ole varaa maksella mitään 90e kuluja.

Vierailija
12/17 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin saa läpi lukematta lausettakaan, jos on yhtään järkeä päässä.

Vierailija
13/17 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä ehkä ihan pelkällä yleistiedolla pääse läpi, ellei satu helpot kysymykset. 

Vierailija
14/17 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testiä ei pääse ilmaiseksi suorittamaan. Passin hankintaan vaaditaan testin suoritus hyväksytysti, testitilaisuudet ovat maksullisia.

Työttömille / työttömyysuhan alaisille hygieniapassikoulutuksia ja -testejä.

https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/

Vierailija
15/17 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömille / työttömyysuhan alaisille hygieniapassikoulutuksia ja -testejä.

https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/

https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/?searchPhrase=hygieniapassikoulut…

Vierailija
16/17 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kysymyksistä oli tosiaan tasoa "pestäänkö kädet ennen ruoanlaittoa?" ja toiset tyyliin, että missä lämpötilassa hyönteiset lopetetaan. 

Vierailija
17/17 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tyhmähän minä.

Ja kun kerran on oppimateriaali ko passia varten olemassa, niin kaipa se kirja olis sitten hyvä lukea ja opiskella. Ja kuten sanottu kirjastoista sitä löytyy, jos vain ei satu olemaan jollakin toisella lainassa. 

Kysyin muuten: ovatko testikysymykset sellaisia, että vastaus on kirjan lukeneella plakkarissa.

En kysynyt: Olenko tyhmä!

Mun 15v poika suoritti sen testin täysillä pisteillä ihan ilman minkään lukemista. Ihan yleissivistyksellä ja koulun terveystiedon tuntien sisällöllä sen suorittaa. Sama homma pari vuotta myöhemmin alkoholipassin kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi