Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirani ei pidä miehestä, jota tapailen.

Vierailija
16.09.2022 |

Ei ole koskaan ennen murissut kenellekään ihmiselle, mutta ei siedä tätä miestä. On aina ollut hyvä kaveri kaikkien muiden miesten kanssa joita olen treffaillut. Onkohan miehessä jotain pielessä? Kyllä, mietin ihan vakavasti koska koira ei KOSKAAN ole suhtautunut noin epävarmasti keneenkään. Oli myös noiden treffien jälkeen ihan oma itsensä, ja suhtautui normaalisti kavereihin jotka tuli käymään. Aamulenkillä tavalliseen tapaan moikkasi kaikki lapset läheisen päiväkodin pihalta intoa ja rakkautta uhkuen.

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirasi tietää, että se ei ole hyvä mies.

Vierailija
62/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

En usko että koira pystyy vaistoamaan pahuuden ihmisessä.

Koira murisee ja haukkuu, jos se kokee jonkun ihmisen tai tilanteen uhkaavaksi, mutta se ei tarkoita, että se ihminen tai tilanne oikeasti olisi vaarallinen.

Noin on, mutta kyllä koira pystyy vaistoamaan myös ihmisen pahuuden, vaikka se ei mitenkään näkyisi päällepäin. Esim. rikollinen etc.

Ap'n tapauksessa kyse ei ilmeisesti liene muusta kuin miehen alkujännityksestä. Eli varmaan kannattaisi tutustua paremmin, niin asia selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko se mies pelätä koiria? Jotkut koirat reagoivat aggressiolla ihmisen pelkoon. Jollei tästä ei voi olla kyse, harkitsisin kyllä vakavasti tapailun lopettamista.

Minulla oli nuoruudessani koira, joka oli hyvin ihmisystävällinen, mutta kerran lenkillä asettui karvat pystyssä muristen minun ja erään puolitutun miehen väliin, vaikka mies oli useamman metrin päässä tien toisella puolella, eikä käyttäytynyt uhkaavasti, vaan pysähtyi vain vaihtamaan muutaman sanan. Itse en myöskään ollut tilanteessa peloissani, minkä koira olisi voinut vaistota ja siksi käyttäytyä noin, sillä olimme ihan julkisella paikalla ja henkilö tosiaan ennalta tuttu. Tapasin muitakin ihmisiä tämän koiran kanssa lenkkeillessäni, mutta tuo käytös oli ainutkertaista.

Myös toinen nykyisistä koiristani murisi kerran lenkillä vastaantulijalle, vaikka on yleensä ystävällinen ihmisiä kohtaan. Minun silmääni henkilö vaikutti aivan tavalliselta, eikä mitenkään uhkaavalta tai siltä, että olisi pelännyt koiraani (koira on vielä todella pieni, eli ei potentiaalisesti pelottava), mutta jotain koira hänestä aisti, mistä ei pitänyt. 

Itse luottaisin kyllä eläimen vaistoon. Ns. kuudes aisti löytyy kyllä meiltä ihmisiltäkin, muttemme useinkaan kuuntele sen varoituksia, sillä pidämme sitä lähtökohtaisesti huuhaana. 

Vierailija
64/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira on Ceskoslovensky vlciak, joka on hyväluonteinen susimaisesta perimästään huolimatta.

On yksi mieshenkilö josta se ei kerta kaikkiaan pidä. Jo kaukaa nähdessään miehen koiran selkäkarvat nousevat pystyyn ja se alkaa murista ja haukkua. Ei ole selvinnyt miksi se käyttäytyy noin, ja vähän hävettääkin sen miehen puolesta.

Vierailija
65/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään ihme ettei miestä tuollainen kiinnosta. Mitäs tunget uteliaana tykö sitten?

Ei meidänkään kissa katurotasta perusta.

Vierailija
66/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pihalle.

Vierailija
67/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corgi kirjoitti:

Queen Elisabethin koirakin käyttäytyi noin (haukkui vihaisesti) kun V.Putin tuli visiitille. Josta kuningatar totesi, että onpa viisas koira. ;)

Niin, koirat todellakin ovat viisaita.

Ei, vaan kuningatar oli todennut, että "koirilla on mielenkiintoiset vaistot".

Tämä tapahtui jo 90-luvulla.

Vierailija
68/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira on Ceskoslovensky vlciak, joka on hyväluonteinen susimaisesta perimästään huolimatta.

On yksi mieshenkilö josta se ei kerta kaikkiaan pidä. Jo kaukaa nähdessään miehen koiran selkäkarvat nousevat pystyyn ja se alkaa murista ja haukkua. Ei ole selvinnyt miksi se käyttäytyy noin, ja vähän hävettääkin sen miehen puolesta.

:D

Vierailija
69/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haistaa jopa syöpäsolut, niin onko se sitten kovin kummallista jos vaikkapa pari päivää pidetyt kalsarit pistää vähän murisemaan.

Vierailija
70/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Corgi kirjoitti:

Queen Elisabethin koirakin käyttäytyi noin (haukkui vihaisesti) kun V.Putin tuli visiitille. Josta kuningatar totesi, että onpa viisas koira. ;)

Niin, koirat todellakin ovat viisaita.

Ei, vaan kuningatar oli todennut, että "koirilla on mielenkiintoiset vaistot".

Tämä tapahtui jo 90-luvulla.

Noinhan se meni. En ihan sanatarkasti muistanut, mutta jotain sinne päin.

Elisabeth jos kuka tunsi kyllä koirat!🐕

Vierailija
71/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimillä on usein aika hyvät vaistot.

mies54v

Vierailija
72/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, antakaa koiran valita puoliso itsellenne. Koiran vaisto ei erehdy.

Vierailija
73/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vika on koirassa, jos se murisee ihmiselle.

Juuri näin. Koira piikille.

Vierailija
74/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, antakaa koiran valita puoliso itsellenne. Koiran vaisto ei erehdy.

Mut jos koiralla on eri maku kuin mulla :) ?

Vierailija
75/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteys koirapsykologiin tai vastaavaan, puolueettomaan asiantuntijaan.

Entisenä koiranomistajana kyllä minäkin ihmettelen, jos koira vain yhdelle, tietylle ihmiselle murisee. En koko ketjua lukenut, liekö niin ollut, että koira murisee vain miehen tullessa vai usein tai koko vierailun ajan.

Ymmärrän, että aloittajaa mietityttää.

Koirapsykologi?! Kai tämä on vitsi?

Vierailija
76/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitenkäs on selitettävissä se, että minä, joka todella rehellisesti inhoan koiria. Siis en halua suin surminkaan koskea niihin ja menen aivan tönkköjäykäksi jos koira lähestyy jne. Niin koirat RAKASTAVAT minua. Tulevat nuolemaan naamaani, ja jäävät jalkoihini tuijottamaan häntä viuhtoen, ja minä yritän parhaani mukaan olla kuin en niitä huomaisikaan. Ei voi käsittää.  

Vierailija
77/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirallasi on hyvä vainu ihmisten suhteen. Eli kertoi sinulle, että ei sopiva sinulle. Eläimet yleensä vaistoavat enemmän kuin me ihmiset.

Vierailija
78/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira (joka oli kaikkien kaveri) oli epäluuloinen ensimmäistä poikaystävääni kohtaan. Ei nyt varsinaisesti murissut, mutta oli outo, tuli meidän väliimme ja tuijotti sitä poikaa suoraan silmiin. Ei exäni silti mikään "paha" ollut, hän vain oli allerginen joten hänellä ei ollut oikein mitään kokemusta koirista tai muistakaan lemmikeistä.

Uskon että hän vain jännitti koko tilannetta, niin koiraani (allergiansa ja koirakokemattomuutensa takia) ja myös itse niitä ensitapaamisiamme. Koirahan vaistoaa myös pelon. Kyllä hänestä ja koirastani tuli ihan parhaat kaverit sitten siinä kun seurustelimme muutaman vuoden. Itse asiassa exäni sanoikin että erotessamme hänelle oli vaikeinta kun ei nähnyt enää koiraani ;)

Toki jos koira oikein murisee miehelle, se voisi vähän epäilyttää minuakin, varsinkin jos on kyseessä koira joka ei muille tee sellaista. Koirat kuitenkin vaistoaa paljon enemmän asioita kuin ihminen. Ota kuitenkin huomioon tuo mitä sanoin, että koira voi vaistota myös pelon, eli ehkä sitä miestä vain jännittää tosi paljon. Että ei nyt ihan liikojakaan kannata lähteä olettamaan. Treffeillä käymiset ovat aina kuumottavia tilanteita.

Vierailija
79/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan tämän kanadalaisen ukon mielipiteen koiramammoista

Vierailija
80/163 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin ketjua lukemalla on ilmeistä, että koirat eivät oikeasti vaistoa yhtään mitään, eikä niiden käytöksestä voi päätellä mitään. Ainoastaan lemmikkejäänkin typerämmät av-mammulit lukee koiran elkeisiin jotain salattuja merkityksiä.