Koirani ei pidä miehestä, jota tapailen.
Ei ole koskaan ennen murissut kenellekään ihmiselle, mutta ei siedä tätä miestä. On aina ollut hyvä kaveri kaikkien muiden miesten kanssa joita olen treffaillut. Onkohan miehessä jotain pielessä? Kyllä, mietin ihan vakavasti koska koira ei KOSKAAN ole suhtautunut noin epävarmasti keneenkään. Oli myös noiden treffien jälkeen ihan oma itsensä, ja suhtautui normaalisti kavereihin jotka tuli käymään. Aamulenkillä tavalliseen tapaan moikkasi kaikki lapset läheisen päiväkodin pihalta intoa ja rakkautta uhkuen.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista, että koira olisi traumatisoitunut ja kyseinen mies muistuttaisi jostain syystä traumaattista tilannetta? Kyllä, koira vaistoaa asioita, joita ihminen ei kykene (esimerkiksi alhainen verensokeri), mutta se on myös eläin, ts. sen ns. kehittyneet aivotoiminnot eivät ole ihmiseen verrattuna kovinkaan kehittyneitä.
Tätä minäkin veikkaisin.
Ystäväni rescuekoira käyttäytyi kaikkia miehiä kohtaan vihamielisesti. Naisia rakasti. Oli ollut aiemmin Meksikossa miehellä joka tiettävästi oli pahoinpidellyt koiraa.
Eläimet ovat oikeasti aika liskoaivoja. Kuten kyllä ihmisetkin.
Ap tosin kertoi että hänen koiransa pitää kaikista muista miehistäkin, mutta ei tästä uusimmasta. Koirat pystyvät aika hyvin erottamaan ihmiset toisistaan, joten jotain mätää tässä tyypissä on. Ap vaan ei sitä rakkauden huumassaan huomaa. Ehkä katseeet, ilmeen, eleet, tai irvistely selän takaa kun ap ei näe tai kävelytyylin ja muiden eleiden matkiminen ilkeilymielessä.
Se on molemmin puollista. Koira aistii miehen inhon itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luota siihen koiraan. Miten mies suhtautui siihen, että koira murisi? Oliko halveksiva? Voi olla narsisti ja koira tietää sen.
Mun eräs narsismiin taipuvainen ex omisti koiran. Tyyppi suuttui, kun vähän ajan päästä koira tykkäsi musta enemmän kuin hänestä.
En suosittele taikauskoisuutta, mutta kyllä koira seuraa teidän välistänne vuorovaikutusta. Koirat tutkitusti ymmärtävät, milloin ihminen on avulias (pidempi poimii ylähyllyltä jotain, mihin lyhyempi ei yllä), miten läheinen suhde ihmisillä on (tuoksuvatko ihmiset yhdessä ollessaan endorfiineilta ja feromoneilta vai joutuuko toinen mielistelemään) ja koirat ovat tutkitusti epäluuloisia ns mänttejä kohtaan. Jopa silloin jos ihminen kohtelee koiraa hyvin, mutta kanssaihmisiä huonosti. Ehkä mies ei reagoi kutsuihisi, sivuuttaa saapumisesi huoneeseen, sinä väistelet/mielestelet häntä tai jotain muuta. Ehkä mies on ärähtänyt koiralle tai lukinnut sen vessaan ruuanlaiton ajaksi, mistä sitä tietää. Osa koirista on myös arkoja tai hitaasti lämpeäviä. Oli miten oli, koirasi tietää ettei miehesi ole koiraihminen :D
Ihmisiä kohtaan kyseinen mies oli sellainen vähättelevä, tykkäsi piikitellä kaikkia ja nauroi räkäisesti päälle. Koiransa suhteen oli melko ankara. Hän jotenkin ajatteli, että koirasta tulee ihan kamala jos sille ei pidä kuria 24/7. Suuttui siitä, kun annoin koiralle huomiota tai "lässytin" sille. Sitä ei olisi kuulemma saanut tehdä. Hän oli olevinaan aina oikeassa koiran suhteen, koska hänellä oli ollut lapsena koita ja minulla ei.
Koiran omistaneena sanon,että koira voi vaistota sellaista,mitä ihminen ei. Ja sen,jos joku uhkaa hänen isäntäänsä tai emäntäänsä. Joskus koirakin voi erehtyä,jos ei tunne ihmistä pitkältä ajalta. Esim. oma koirani tuli joskus haukkuen väliin,kun vähänkin oli sanaharkkaa exän kanssa <3ei kyllä murissut. Muuten kyllä tykkäsi exästä. Kunnon murina voi kyllä kertoa jostain. Koirat voivat tykätä joistain ihmisistä enemmän ja kuunnella tarkemmalla korvalla. Kerran sattui,että koirani kohtasi oikein koirien kanssa vuosia touhunneen ihmisen ja se oman koirani käytös,kun niin tarkkaavaisesti kuunteli ja totteli tätä ihmistä :O! ikinä samalla tavalla minua kuunnellut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki koirat pidä kaikista,eikä se ihminen silti tarvii paha olla. Olen huomannut,ettei minustakaan kaikki koirat pidä,vaistoavatko joskus pelkäämisen tai jännittyneisyyden?
Tämä. Kysy ensin mieheltä, pelkääkö/eikö pidä koirista. Voi olla koiran käytöksen selittävä tekijä.
Tuo myös että jokin piirre miehessä muistuttaa jostain ikävästä menneestä tapahtumasta.
Koirat nimenomaan menevät sellaisten ihmisten lähelle joka pelkää koiria. Vaimoni pelkää koiria ja kaikki vieraatkin koirat tulevat aina ensimmäiseksi tervehtimään vaimoani häntä vispaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista, että koira olisi traumatisoitunut ja kyseinen mies muistuttaisi jostain syystä traumaattista tilannetta? Kyllä, koira vaistoaa asioita, joita ihminen ei kykene (esimerkiksi alhainen verensokeri), mutta se on myös eläin, ts. sen ns. kehittyneet aivotoiminnot eivät ole ihmiseen verrattuna kovinkaan kehittyneitä.
Tätä minäkin veikkaisin.
Ystäväni rescuekoira käyttäytyi kaikkia miehiä kohtaan vihamielisesti. Naisia rakasti. Oli ollut aiemmin Meksikossa miehellä joka tiettävästi oli pahoinpidellyt koiraa.
Ap tosin kertoi että hänen koiransa pitää kaikista muista miehistäkin, mutta ei tästä uusimmasta. Koirat pystyvät aika hyvin erottamaan ihmiset toisistaan, joten jotain mätää tässä tyypissä on. Ap vaan ei sitä rakkauden huumassaan huomaa. Ehkä katseeet, ilmeen, eleet, tai irvistely selän takaa kun ap ei näe tai kävelytyylin ja muiden eleiden matkiminen ilkeilymielessä.
En tarkoittanutkaan että keissi olisi sama kuin ystäväni tapauksessa. Mutta kuten ihmisillä, vanhat muistot voivat tulla mieleen yllättävistäkin asioista, vaikkapa tuoksusta.
Tai sitten mies yksinkertaisesti ei pidä koirasta/koirista tai jännittää sen läheisyydessä. Koirat menevät sellaisesta enemmän tai vähemmän sekaisin.
Olisko syytä vaihtaa miestä. Koirat ei tykkää Putinistakaan.
Sanoisin myös, että luota koiraan.
Minun exäni luokse kun tuli kaksi koiraa, molemmat olivat peloissaan koko ajan exän lähettyvillä. Olivat pissata alleen, välttelivät häntä ja aivan luimussa olivat.
Sitä oli kamalaa katsella, sen huomasi, että mies osasi kontrolloida pelkällä olemuksellaan, istui vain ja saattoi vilkaista tummilla halveksivalla katseella koiria.
No arvaatte varmaan miten minun kävi?
Mies todella kontrolloi, alisti, oli väkivaltainen niin henkisesti kuten fyysisesti. Oli oikeasti paholainen, en ymmärrä miten selvisin siitä koko suhteesta näinkin tervejärkisenä. Edelleenkin menee kylmät väreet kun muistelen pahimpia hetkiä, joihin ei sanat riitä tulkitsemaan sitä demonista läsnäoloa.
Ei ikinä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä koirista, mutta koirat pitävät minusta. Aina häntä ilmoisesti vispaten tulevat tervehtimään, hyppivät ja tapittavat tarkkaavaisesti.
Mistä se kertoo?
Luottaisin kyllä koiraan tässä ap:n tapauksessa.
Oletko muuten eläinrakas? Ne vaistoavat senkin, tai jos olet hyväntahtoinen vaikka et niin välittäisikään kuolaisista suukoista tai päälle hyppimisestä.
Tää on kyllä totta. Itse olen enemmän kissaihminen, mutta lähes kaikki lenkillä olevat koirat ryntäävät luokseni häntä iloisesti heiluen. Välillä omistajat ihmettelevät, että mikä sille koiralle nyt tuli. Ja tottakai annan rapsutuksia vuhkeille kun tulevat luokseni 😊
Tota noin, älä koskaan mene silittämään/rapsuttamaan vierasta koiraa ilman omistajan lupaa. Sen koiran mieli voi muuttua ihan yhtäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko koiramammat uskovat että koira jotenkin vaistoaa pahuuden? :D
Minusta ei ikinä yksikään koira ole pitänyt, paitsi ehkä lähisukulaisten koirat pitkän tuntemisen jälkeen ovat alkaneet luottaa ja kaivata lähelleni. Tämä ei haittaa itseäni yhtään sillä en erityisemmin pidä koirista ja jännitän jos tulevat liian iholle. Koirat tietenkin tajuavat tämän ja sitten tunne onkin molemminpuolinen.
En minä kuitenkaan paha ihminen ole, ja haluan kaikille maailman koirille pelkkää hyvää. Pidän myös ihmisistä ja ihmiset useimmiten minusta.
Naurattaa ajatus että joku pitää minua pahana jos joku koira käyttäytyy kummallisesti. :D
Ensimmäisen lauseen perusteella olet tyhmä. Luonnossa tyhmyys on vaarallista, yhden yksilön tyhmyys vaarantaa koko lauman. Tämä taas selittää sen, että koirat eivät pidä sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin veikkaisin.
Tämä koira on ollut minulla pennusta saakka ja suhtautunut aina kaikkiin muihin ystävällisesti. Ihan aina. Ainoan poikkeuksen tekee tuo mies. -Ap
Koira piikille ja miehen kelkkaan heti!
Ystäväni koira käyttäytyi oudosti, kun tapasi exäni ensi kertaa. Ei tullut lähelle, vaan murisi kaukana ja oli muutenkin todella varuillaan. Exäni käyttäytyi ihan ystävällisesti ja puhui ihan normaalilla äänellä, eli ei riehunut eikä huutanut, mutta aikeet olivat pahat. Exäni oli mennyt miespuolisen ystäväni luokse mustamaalaamaan minua, koska luuli, että minulla oli suhde kaikkien kanssa. Kunnon täysiverinen narsisti. Kyllä koira vaistoaa.
Vierailija kirjoitti:
Koiran omistaneena sanon,että koira voi vaistota sellaista,mitä ihminen ei. Ja sen,jos joku uhkaa hänen isäntäänsä tai emäntäänsä. Joskus koirakin voi erehtyä,jos ei tunne ihmistä pitkältä ajalta. Esim. oma koirani tuli joskus haukkuen väliin,kun vähänkin oli sanaharkkaa exän kanssa <3ei kyllä murissut. Muuten kyllä tykkäsi exästä. Kunnon murina voi kyllä kertoa jostain. Koirat voivat tykätä joistain ihmisistä enemmän ja kuunnella tarkemmalla korvalla. Kerran sattui,että koirani kohtasi oikein koirien kanssa vuosia touhunneen ihmisen ja se oman koirani käytös,kun niin tarkkaavaisesti kuunteli ja totteli tätä ihmistä :O! ikinä samalla tavalla minua kuunnellut :D
Lisään vielä,että tuli mieleeni,että nyt koirani tapasi oikean koirakuiskaajan,viisaamman kuin omistajansa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko koiramammat uskovat että koira jotenkin vaistoaa pahuuden? :D
Minusta ei ikinä yksikään koira ole pitänyt, paitsi ehkä lähisukulaisten koirat pitkän tuntemisen jälkeen ovat alkaneet luottaa ja kaivata lähelleni. Tämä ei haittaa itseäni yhtään sillä en erityisemmin pidä koirista ja jännitän jos tulevat liian iholle. Koirat tietenkin tajuavat tämän ja sitten tunne onkin molemminpuolinen.
En minä kuitenkaan paha ihminen ole, ja haluan kaikille maailman koirille pelkkää hyvää. Pidän myös ihmisistä ja ihmiset useimmiten minusta.
Naurattaa ajatus että joku pitää minua pahana jos joku koira käyttäytyy kummallisesti. :D
Ensimmäisen lauseen perusteella olet tyhmä. Luonnossa tyhmyys on vaarallista, yhden yksilön tyhmyys vaarantaa koko lauman. Tämä taas selittää sen, että koirat eivät pidä sinusta.
Sinä taas vaikutat oikein fiksulta ja mukavalta tyypiltä.
En usko että koira pystyy vaistoamaan pahuuden ihmisessä.
Koira murisee ja haukkuu, jos se kokee jonkun ihmisen tai tilanteen uhkaavaksi, mutta se ei tarkoita, että se ihminen tai tilanne oikeasti olisi vaarallinen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mulle jotkut koirat murisee ja ovat aggressiivisia, koska olen superjännittäjä. Joka kylläkin tykkää koirista :) Eli mies voi olla hermostunut tms ja siihen koira reagoi.
Queen Elisabethin koirakin käyttäytyi noin (haukkui vihaisesti) kun V.Putin tuli visiitille. Josta kuningatar totesi, että onpa viisas koira. ;)
Niin, koirat todellakin ovat viisaita.
Yhteys koirapsykologiin tai vastaavaan, puolueettomaan asiantuntijaan.
Entisenä koiranomistajana kyllä minäkin ihmettelen, jos koira vain yhdelle, tietylle ihmiselle murisee. En koko ketjua lukenut, liekö niin ollut, että koira murisee vain miehen tullessa vai usein tai koko vierailun ajan.
Ymmärrän, että aloittajaa mietityttää.
Tämä. Kysy ensin mieheltä, pelkääkö/eikö pidä koirista. Voi olla koiran käytöksen selittävä tekijä.
Tuo myös että jokin piirre miehessä muistuttaa jostain ikävästä menneestä tapahtumasta.