Koirani ei pidä miehestä, jota tapailen.
Ei ole koskaan ennen murissut kenellekään ihmiselle, mutta ei siedä tätä miestä. On aina ollut hyvä kaveri kaikkien muiden miesten kanssa joita olen treffaillut. Onkohan miehessä jotain pielessä? Kyllä, mietin ihan vakavasti koska koira ei KOSKAAN ole suhtautunut noin epävarmasti keneenkään. Oli myös noiden treffien jälkeen ihan oma itsensä, ja suhtautui normaalisti kavereihin jotka tuli käymään. Aamulenkillä tavalliseen tapaan moikkasi kaikki lapset läheisen päiväkodin pihalta intoa ja rakkautta uhkuen.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitenkäs on selitettävissä se, että minä, joka todella rehellisesti inhoan koiria. Siis en halua suin surminkaan koskea niihin ja menen aivan tönkköjäykäksi jos koira lähestyy jne. Niin koirat RAKASTAVAT minua. Tulevat nuolemaan naamaani, ja jäävät jalkoihini tuijottamaan häntä viuhtoen, ja minä yritän parhaani mukaan olla kuin en niitä huomaisikaan. Ei voi käsittää.
Mutta et vissiin tästä inhoamisesta huolimatta ole kuitenkaan sellainen, että haluaisit koiria alkaa potkia tai jotain muuta paskamaisuutta harrastaa, niinkö? Kyllä koira voi koettaa yrittää olla kaveri myös sellaiselle ihmiselle, joka ei niistä pidä. Oma isoäiti ei tykännyt koirista ja oli aina etäinen perheemme koiraa kohtaan, mutta sitten kun oli isoäidillä vähän tunteet herkässä niin koira meni silti tämän eteen istumaan, tuijotti kasvoihin ja heilutti häntää. Vaistosi siis tunnetiloja ja halusi olla siinä tukena. Oli muutenkin tuo koiramme sellainen kaikkien aikojen paras lohduttaja.
Tästä tulikin mieleeni isäni, joka suorastaan VIHASI oikein sydämensä kyllyydestä kissoja. Kun olin sairaalassa pitkään, isäparkani joutui hoitamaan kissojani. Kun sitten kyselin häneltä jälkikäteen että oliko se ihan kamalaa, hän sanoikin että ne olivatkin ihan kivoja otuksia, tuntuivat jopa vähän ymmärtävän häntä. Hänen kissavihansa tuntui lieventyvän sen kokemuksen jälkeen. Jopa oikein kyselikin niiden vointeja jälkeenpäin ja tuli niitä joskus katsomaan. Isäni oli henkeen ja vereen koiraihminen ja hänellä oli viimeiset parikymmentä vuotta kinttujensa kanssa ongelmia. Valitti kovasti yksinäisyyttään kun ei koiraa enää pystynyt pitämään ja kissaa ei huolinut. Ehkä häntä vähän kaduttikin jälkeenpäin että ei huolinut. Ei ne kissat sitten kuitenkaan ollut sen kummempia otuksia kuin koiratkaan. Mulla on ollut molempia ja ei niissä mielestäni isoa eroa ole. Kissojen kanssa vaan pääsee paljon helpommalla kun ei tarvitse käyttää ulkona.
Sano sille että päässä vikaa kun tykkää naisesta jolla on koira.
Vierailija kirjoitti:
Luota koiraan ja ole varpaillasi. Eläimillä on hyvät vaistot. Totta kyllä, että voi olla ihan muitakin selkeitä syitä kuten esim. leikkaamaton uroskoira ja sitten sillä kaverilla on kans leikkaamaton uroskoira kotona, joten sitten tämä koira haistaa sen ja saattaa sen takia reagoida. Tosin jos koira ei ikinä muihin koiriin ole suhtautunut agressiivisesti niin aika epätodennäköistä.
Tuolla kun ulkona liikuskelee, lähes joka tapauksessa kun kaksi koirankävelyttäjää kohtaa niin siinä on joku räksytystilanne.
Minun mielipiteeni, johon kenenkään ei tarvitse kommentoida, koska on siis minun mielipide.
Koirilla on herkkä hajuaisti, ihan loistava ja se voi olla hyödyksi monissa tilanteissa. Voivat tunnistaa vaaratilanteita jne.
Koirat ovat monille rakkaita olentoja, kaikki kaikessa jne. Koirat korvaavat monille puuttuvat ihmissuhteet.
Kuitenkin koira=koira ja ihminen=ihminen.
Please, remember this! Olkaa hyvä muistakaa tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luota koiraan ja ole varpaillasi. Eläimillä on hyvät vaistot. Totta kyllä, että voi olla ihan muitakin selkeitä syitä kuten esim. leikkaamaton uroskoira ja sitten sillä kaverilla on kans leikkaamaton uroskoira kotona, joten sitten tämä koira haistaa sen ja saattaa sen takia reagoida. Tosin jos koira ei ikinä muihin koiriin ole suhtautunut agressiivisesti niin aika epätodennäköistä.
Tuolla kun ulkona liikuskelee, lähes joka tapauksessa kun kaksi koirankävelyttäjää kohtaa niin siinä on joku räksytystilanne.
"Räksyttäminen" ei aina tarkoita agressiota. Koira voi haukkua myös innostuksesta. Tai viestiä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessämme koira oli ensimmäinen, joka tiesi tädin miehen hakkaavan tätiä.
Täti on omaishoidettava ja muistisairas, mies vanhempi mutta paremmassa kunnossa. Heillä oli aiemmin koiria ja pitivät koirista, eli koiriin tottumattomuuteen liittyvästä asiasta ei ollut kyse. Mutta jossain vaiheessa meidän koiramme alkoi selvästi kytätä miestä ja alkoi vähän kuin vahtia tätiä, kun he kävivät meillä. Koira oikein liimautui tädin nilkkaan kiinni. Ja se alkoi murista miehelle mistä tahansa äkkinäisestä eleestä tai vähänkin korostetusti äänestä. Me muut vain ihmettelimme koiran käytöstä.
Tädin mies oli itsekin koiraihminen ja taisi ns ymmärtää yskän. Tunnusti sitten saunaillan päätteeksi, ettei meinaa aina jaksaa omaishoitajuutta. Sitä tinkaamista, huonoja öitä, vaippoja. Että kyllähän hän tätiä löi. Ei vaan pystynyt pitämään salaisuutta, kun näki miten pieni viisas terrierimme porasi katseellaan hänen sieluunsa heiveröisen vaimon jaloissa maaten, niskavillat pystyssä ja silmät leimuten.
Jostain syystä tämä kertomus toi tipan linssiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa! Narsisti exäni oli oikea eläinten ystävä. Kaikki eläimet rakasti sitä, vaikka tyyppi oli kiero ja paha. Jopa väkivaltainen kaiken lisäksi.
Narsistithan saa kaikki puolelleen. Jopa lääkärit ja viranomaiset. Nyt pitää muistaa, että jossain treffitilanteissa (esimerkiksi) ei narsisti jännitä samalla tavalla kun normaali ihminen, joten ei hänestä silloin erity niitä tiettyjä feromonejakaan.. Ei narsisti tunne asioita normaalisti, narsistilla ei ole sellaisia tunteita. Paitsi tyyliin itsesääli ja sitä ei varmaan eläimetkään haista. Ihmisvihaajathan yleensä rakastaa eläimiä, mutta se narsistin eläinrakkauskaan ei ole eläimensä hyväksi loppupeleissä.
Koira tietää, kannattaa luottaa koiraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin, että noissakin tapauksissa aika usein kyseessä se, että koira vaistoo omistajansa jännittävän vastaantulijaa. Näin ollen reagoi.
Otetaanpa esimerkki.
Minä itse.
Pelkäsin ennen koiria, tai oikeastaan pelkään vieläkin. Koirat haukkuivat ja murisivat minulle, eivätkä todellakaan luottaneet.
Koska tyttöystävällä oli koira (kuten lähes kaikilla sinkkunaisilla, harmi kyllä), oli opeteltava tulemaan toimeen sen kanssa. Se tapahtui omaksumalla erittäin dominoiva ja itsevarma käytös, jossa ajatusmallina oli "minä olen pomo, seison tässä itsevarmasti ja otan tilan haltuun, et hipaisekaan minua ilman lupaa koska tiedät että sinulle kävisi köpelösti".
Ja kappas vain, siihen loppui haukkumiset ja murinat. Useimmat koirat alkoivat katsella kysyvästi saako tulla luokse. Mikä sopii minulle sen jälkeen kun koira on todistanut osaavansa käyttäytyä.
Olenko muuttunut paremmaksi ihmiseksi? Naisten silmissä kaippa sitten. Naiset ovat tässä asiassa kuin koiria; luottavat itsevarmoihin johtajiin, kammoavat ja epäilevät vähänkään epävarmoja uroksia. Pakkohan sellaisella on olla jotain luurankoja kaapissa.
Ap mainitsi että mies on nörttimäinen. Lieneekö sattumaa.
koira on mustasukkainen kun se ei ole enää ainoa joka panee ap:ta
Eikö sinussa ole mitään vikaa jos olet tapaillut monia miehiä koirasi kanssa? Ei ihme jos alkaa jo koiraakin murisuttamaan. Koira elää kuitenkin keskimäärin 10v. Ei normaali ihminen vaihda tai vaihdu jatkuvasti. Tietysti jos se koirasi on jo ehtoopuolella, niin sitten ehkä ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli heti mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tuli heti mieleen.
Eikä ole edes koiran sukupuolta kysytty. Esimerkiksi itse vastasin tuolla edellä siitä koirastani, joka tuijotti ekaa poikaystävääni. Se oli kyllä ihan naaraspuolinen koira. Nojoo, näihin trolleihin ei pitäisi edes vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin ketjua lukemalla on ilmeistä, että koirat eivät oikeasti vaistoa yhtään mitään, eikä niiden käytöksestä voi päätellä mitään. Ainoastaan lemmikkejäänkin typerämmät av-mammulit lukee koiran elkeisiin jotain salattuja merkityksiä.
Kyllä koirat vaistoaa ja eläimet yleensäkin ihan tutkitusti huomattavasti enemmän asioita kuin ihminen. Mutta ei se kaikki tarkoita jotain PAHAA! Kuten joku jo sanoi, pahoillakin ihmisillä on koiria. Koira vain ja ainoastaan puolustaa omiaan. Kannattaa siis selvittää se OIKEA syy! Se voi oikeasti olla vain joku dödö, tupakkiaski sivutaskussa tai se ettei koira ole tottunut näkemään kuinka joku outo mies vain tulee kotiin ja käy käsiksi (vaikkakin lemmekkäästi) omistajaansa, joka kihertelee siinä jännittyneenä, kyllähän koira nappaa sen omistajansakin jännitystilan, ei pelkästään sen vierailevan miehen. Onhan se tietysti koiralle ihan eri kokemus kuin se, että vaikka iskä käy kylässä tyttärensä luona ja halaa nopeasti, eikä kummallakaan tunteet salamoi ja ole sykkeet pilvissä. Nyt jotain järjen käyttöä asioihin.
Joo. Esim. kotona otettiin ensimmäistä kertaa koiran nähden ilmakivääri esiin ja se reagoi heti pelokkaasti. Oikein ihmeteltiin, että mistä hemmetistä se tietää, että tässä on paha värkki käsissä kun ei ollut koskaan aiemmin moista nähnytkään? Sanoisinkin, että koira vaistosi ihmisten jännityksen, sellaisenkin mitä me ei itse tiedostettu. Mutta ainahan aseen käsittelyä jollain tapaa jännittää, sillä niiden kanssa tulee olla varovainen. Että joku pieni pelko/jännitys vissiin meissä, koska koira reagoi heti näin. Tässä asiassa kyllä koira ihan oikeassa, että kannattaakin moisia värkkejä varoa, mutta kuten itsekin sanoit, koirat reagoivat herkästi ihmisten tunteisiin yms ja saattavat joskus tulkita niitä väärillä tavoilla. Että jos vaikka naista jännittää miehen kanssa, niin koira voi ruveta miettimään, että "tuo tyyppi on uhka, koska emäntää jännittää/pelottaa".
Joo tämä on hyvä esimerkki. Kyllähän muakin jännitti ja vähän pelottikin siinä suhteen alussa aina kun miesystäväni tuli käymään. Vaikka ne tunteet olivatkin sinänsä positiivisia, niin ei se koira sitä tiedä. Mähän olin tuntikausia tälläytynyt ja juossut ympyrää huushollissani jo pitkään ennen miehen saapumista. Ja sitten ihan tärisin jännityksestä kun äijä saapui paikalle, mikään ihme että koirakin vähän reagoi. Sanoihan mieskin myöhemmin suhteessa, että huomasi mun olevan todella jännittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa esimerkki.
Minä itse.
Pelkäsin ennen koiria, tai oikeastaan pelkään vieläkin. Koirat haukkuivat ja murisivat minulle, eivätkä todellakaan luottaneet.
Koska tyttöystävällä oli koira (kuten lähes kaikilla sinkkunaisilla, harmi kyllä), oli opeteltava tulemaan toimeen sen kanssa. Se tapahtui omaksumalla erittäin dominoiva ja itsevarma käytös, jossa ajatusmallina oli "minä olen pomo, seison tässä itsevarmasti ja otan tilan haltuun, et hipaisekaan minua ilman lupaa koska tiedät että sinulle kävisi köpelösti".
Ja kappas vain, siihen loppui haukkumiset ja murinat. Useimmat koirat alkoivat katsella kysyvästi saako tulla luokse. Mikä sopii minulle sen jälkeen kun koira on todistanut osaavansa käyttäytyä.
Olenko muuttunut paremmaksi ihmiseksi? Naisten silmissä kaippa sitten. Naiset ovat tässä asiassa kuin koiria; luottavat itsevarmoihin johtajiin, kammoavat ja epäilevät vähänkään epävarmoja uroksia. Pakkohan sellaisella on olla jotain luurankoja kaapissa.
Samat kokemukset.
Ainoastaan laumanvartijakoirat jotka on koulutettu suojelemaan omistajaa (ja jotkut on käytännössä opetettu olemaan aggressiivisia muita kohtaan) ovat usein sellaisia että paremmin toimii kun on rauhallinen mutta vaaraton, eikä alfaile.
Tälläkään ei ole mitään tekemistä sen kanssa oletko hyvä vai huono ihminen. Mutta noinhan se on; naiselle maskuliininen käytös herättää luottamusta, feminiininen (hermoilu, alistuminen) epäluottamusta.
Koira reagoi huumeiden käytöstä jääneeseen hajuun.
Meillä on ollut samanlainen joka aina murisi ja näytti hampaitaan narkomaanille sukulaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa esimerkki.
Minä itse.
Tiedätkö miksi vaistonsa mukaan toimivat naiset eivät luota epävarmoihin "uroksiin"? Koska epävarmasta ei voi koskaan tietää milloin se hyökkää (kuvaannollisesti). Epävarmuuteen liittyy hyvin usein myös katkeruus ja halveksunta sitä kohtaan, mikä on sen epävarmuuden aiheuttaja. Niinpä epävarma henkilö voi tilaisuuden tullen kostaa ne hankalat epävarmuuden tunteensa hyvin epämiellyttävällä tavalla sille, jonka kokee niitä epävarmuuden tunteita aiheuttavan. Ja tämä kaikki tapahtuu yleensä vielä täysin tiedostamattomasti. Siksi ns kilttimiehet eivät koskaan ole oikeasti kilttejä. Tämä nyt ihan ohiksena ap:n ongelmaan. Mutta ehkä tämä selittää osaltaan myös sitä, että mitä se eläin vaistoaa siellä epävarmuuden takana ja ehkä siksi suhtautuu aggressiivisesti epävarmaan henkilöön.
Vierailija kirjoitti:
Koira todennäköisesti haistaa jotain mitä sinä et. Huumeidenkäyttö, alkoholi, tupakka, liiallinen masturbaatio(mikä voi viitata siihen että mies katsoo paljon pórnoa). Saattaa myös haistaa muitten naisten hajuja eli on mahdollista että mies on playeri. Jätä se sica.
Vau, mahtavaa ajattelua. Nyt pitää testata, pitääkö koira miehestä enemmän suihkunraikkaana. Siten voi erottaa, onko ehkä kyseessä masturbaatio tai muut naiset.
Etenkin herkemmät koirat usein reagoi aggressiolla myös voimakkaaseen pelkoon. Pelokas ihminen kun vaikuttaa eläimen silmissä usein epäilyttävältä/epästabiililta.
Tuntuu, että suojeluviettiset koirat osaa yleensä paremmin erottaa aggression/pelon toisistaan, johtuuko sitten jalostuksesta?