Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarukset on hirveitä (joulunvietosta)

16.09.2022 |

Äitini kysyi että mitä haluan joululahjaksi mieheni kanssa. Vastasin settä en yhtään mitään että voi nekin rahat antaa sisaruksilleni ja niiden lapsille.
Äitini kysyi olenko vihainen jostakin lahjoihin liittyen. Vastasin että en ole emme vain tarvitse enää mitään lahjoja vanhemmiltani koska aina kuitenkin sisarusteni perheet (miehet, lapset jne) saa yhteensä suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni.
Nyt tulee sitten sisaruksilta viestejä kuinka olen hirviö kun mielestäni minulle kuuluu samalla summalla lahjoja kuin lapsille ja enkö ymmärrä että lasten lelut / tarvikkeet maksaa paljon.

Miksi siskoilleni tasa-arvoinen kohtelu on kiukuttelun paikka vai onko tämä lapsiperheellisille ihan normaalia toimintaa.

Kommentit (280)

Vierailija
81/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsellista siinä on, että aikuinen lapsi haluaa tulla huomioiduksi vanhempiensa taholta? Hakevathan itsekin lapsilisät, vanhempainvapaat sun muut. Kuvittelevat kai, että muilla kuin lapsiperheillä ei ole emotionaalisia tai taloudellisia paineita.

Vierailija
82/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on reilua jos jokainen sisarus saa saman verran. Ja jokainen lapsenlapsi saman verran. Ja jokainen puoliso saman verran. Ap:n vaatimus on naurettava ja parempi onkin ettei hän pilaa yhteistä joulua kiukuttelullaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi vähän kohtuuton vaatimus sinulta ap. Meilläpäs on sellainen kiva perinne, että vain lapsiperheet saavat lahjoja. Itse olen naimisissa ja lapseton, niin onpa kiva olla lahja-automaattina kaikille eikä itse saa juuri mitään. Ja mulle olisi ok etten saisi mitään, mutta ei vaan ole varaa ostaa jokaikisen sisaruksen jokaikiselle lapselle lahjoja. Ja sama homma miehen perheen suhteen. En oikein välitä Joulusta tämän rahanmenon vuoksi.

Vierailija
84/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sinun logiikkasihan on ihan vääristynyt. Tasapuolista on nimenomaan se, että kaikille elossaoleville perillisille annetaan suunnilleen saman verran. Perillisen polvella ei ole väliä, miksi ihmeessä olisi?

Omat isovanhempani toimivat juuri näin. Sama summa vuodessa siirtyy jokaisen heidän lapsensa, lapsenlapsensa ja lapsenlapsenlapsensa tilille. Vastaavasti ovat toteuttaneet testamenttinsa (lakiosien rajoissa), kaikille elossaoleville perillisille tasan.

Kukaan ei ole niin sekaisin, että kokisi itse jotenkin "ansaitsevansa" enemmän kuin esim. sisarusten tai serkkujen lapset.

85/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vaan pahen€€ ja syven€€ koko ajan. Ap, rakastatko ketään???

*** kuiskaa: kevennystä rahanahn€€$€€n ap:n ketjuun💵💶💸💷💴💰

EN!!!

Mitä???

Etkö rakasta miestäsikään???🤔

Mutta kai sentään itseäsi rakastat, höpsö???

en.

86/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi vähän kohtuuton vaatimus sinulta ap. Meilläpäs on sellainen kiva perinne, että vain lapsiperheet saavat lahjoja. Itse olen naimisissa ja lapseton, niin onpa kiva olla lahja-automaattina kaikille eikä itse saa juuri mitään. Ja mulle olisi ok etten saisi mitään, mutta ei vaan ole varaa ostaa jokaikisen sisaruksen jokaikiselle lapselle lahjoja. Ja sama homma miehen perheen suhteen. En oikein välitä Joulusta tämän rahanmenon vuoksi.

Ei ole kohtuutonta. Jos meillä olisi ollut perinne että vain lapsiperheet saa lahjoja niin emme olisi pariskuntana osallistuneet yhteenkään jouluun ja välit olisi menneet poikki jo 10v sitten. 

87/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sinun logiikkasihan on ihan vääristynyt. Tasapuolista on nimenomaan se, että kaikille elossaoleville perillisille annetaan suunnilleen saman verran. Perillisen polvella ei ole väliä, miksi ihmeessä olisi?

Omat isovanhempani toimivat juuri näin. Sama summa vuodessa siirtyy jokaisen heidän lapsensa, lapsenlapsensa ja lapsenlapsenlapsensa tilille. Vastaavasti ovat toteuttaneet testamenttinsa (lakiosien rajoissa), kaikille elossaoleville perillisille tasan.

Kukaan ei ole niin sekaisin, että kokisi itse jotenkin "ansaitsevansa" enemmän kuin esim. sisarusten tai serkkujen lapset.

No onneksi ei tarvitse olla enää väleissä sisaruksiin kun he ei sitä näytä haluavan. Perinnöstäkin voi onneksi kieltäytyä. 

Vierailija
88/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus oli kyllä nyt ihan hassu, mutta tuli siitä mieleen ome tilanteeni.

Vanhempani antavat kaikki liikenevät rahansa sisarukselleni ja hänen lapsilleen. Siis ihan oikeasti vanhempamme maksavat talon lainoja sun muita. 

Sitten he yrittävät väkisin antaa rahaa minulle/meillekin, jota minä en ota vastaan.  Loukkaantuvat ja lähes suuttuvat, ja yrittävät tuputtaa. 

Minä en halua heidän huonoa omatuntoaan hälventää yhtään, ja sitähän he tuolla yrittävät. 

Jos maksaisivat minulle samat summat kuin sisarukselleni, niin aisa olisi ok, mutta todellakaan en anna heille mielenrauhaa sillä että antavat sisarukelleni 30 000€(vuosien mittaan toki) ja yrittävät kertakorvauksella n. 100€ minulle annettuna saada tilanteen tuntumaan tasapuoliselta, itselleen hyvän mielen että no niin, nyt on puntita tasan!

Olen mieluummin ilman tuota satasta, saavat senkin antaa sisarukselleni. 

Arvatenkin myöskään perinnönjaossa on turha luulla että nuo sisarukselle lahjoitetut rahat olisi mihinkään merkattu ennakkoperinnöksi, saati maksettu niistä lahjaveroa. Sisarukseni saa siis oman perintönsä moneen kertaan.

Oletan että sinulla ei ole lapsia? Minäkin olen sisaruskatraan ainut lapseton ja kaikista köyhin. Sisarukset saavat vanhemmiltamme rahaa, autoja, lasten harrastuksia yms. ilmaiseksi ja minä en saa mitään. Itkettäisi ellei oikeastaan naurattaisi tämä tilanne. Olen heidän silmissään turhake, kun en ole onnistunut saamaan lapsia. :D

Vierailija
89/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN!!!

Mitä???

en.

.

.

No tämä selittääkin aika paljon. Kai sinua joku kuitenkin rakastaa???

.

.

90/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN!!!

Mitä???

en.

.

.

.

.

Toivottavasti EI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En halua olla kenenkään mielisairauden kohde. 

Vierailija
91/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap itse ei välitä lapsista, he varmasti ovat ap:n vanhemmille rakkaita lapsenlapsia joille he haluavat antaa lahjoja. Lisäksi te omat lapset olette rakkaita joille he haluavat antaa lahjoja. Ne sisarustesi lapset eivät ole mikään vanhempansa jatke vaan omia yksilöitään, siinä missä sinä ja sisaruksesi olette omia yksilöitänne.

Monet haluaa muutenkin mieluummin antaa lahjoja lapsille, koska lapset niistä enemmän ilahtuu, aikuiset voi itse ostaa omilla rahoillaan mitä haluaa ja tarvitsee. Jos ei hanki lapsia niin se on oma valinta, mutta jostain lasten saamista legopaketeista kiukuttelu on aika turhaa... Jos et halua, ei tietenkään itse tarvitse antaa lahjoja niitten sisarusten lapsille, mutta jos isovanhemmat haluaa heitä muistaa niin se ei kuulu sinulle.

Vierailija
92/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kohtuutonta. Jos meillä olisi ollut perinne että vain lapsiperheet saa lahjoja niin emme olisi pariskuntana osallistuneet yhteenkään jouluun ja välit olisi menneet poikki jo 10v sitten. 

Laittaisit välit poikki lahjojen puutteen takia? Mitähän sä oikein provoilet?

Vierailija
93/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi. Katkeruuden kauhistus iski kateelliseen minuun. Vanhempani maksoivat kaikille muille ajokortin. Itse olin töissä, kun kortin hankin, niin oli jotenkin itsestään selvää silloin, että myös itse maksan sen.

Reiluako? Ei

Ymmärrettävää? Kyllä

Eivät vanhempamme rikkaita olleet.

Pitäisikö nyt, kymmenien vuosien päästä saada hyvitys? En toki yöuniani tästä menetä, joskus vaan muistuu mieleen...(4200mk ka-kortti v1981)

Vierailija
94/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsiperheet saa mitään lahjoja vaan ne lapset. Ei lasten saamat lahjat ole lahjoja heidän vanhemmilleen.

Vierailija
95/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaisi olla "tasapuolinen" niin isovanhemmat antaisi xx euroa per perhe joulurahaa. Siis sama summa kaikille perheille. Ja sitten päälle lapsille pikkupaketit. Aikuisille ei mitään. 

Jos lapsiperheiden lapsille annettaisiin pikkupaketit niin se pitää sitten hyvittää niille lapsille joilla ei ole lapsia muuten kyse on lapsiperheiden suosimisesta. 

Jos sinulla ei ole lapsia, eivät he voi saada lahjojakaan. Ei siinä ole mitään hyvitettävää. Lahjat annetaan henkilölle, ei kotitaloudelle.

Vierailija
96/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattokaapa katsomosta jakso  https://www.mtv.fi/sarja/kaaoksen-kesyttajat-uk-10005532/jakso-2-leluka…

tulee joku tolkku jouluun, vauva jolla oli xx....

Vierailija
97/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN!!!

Mitä???

en.

.

.

.

.

Toivottavasti EI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En halua olla kenenkään mielisairauden kohde. 

Höh. Nyt olemmekin tärkeyden äärellä. Olet pieni paleleva tyty, ja uskot ettei kukaan sinua rakasta. Rinnastat rakkauden mielisairauteen. Voi sua. Kaipaat selkeästi syliä, halausta, olalle taputusta.

.

.

98/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ap itse ei välitä lapsista, he varmasti ovat ap:n vanhemmille rakkaita lapsenlapsia joille he haluavat antaa lahjoja. Lisäksi te omat lapset olette rakkaita joille he haluavat antaa lahjoja. Ne sisarustesi lapset eivät ole mikään vanhempansa jatke vaan omia yksilöitään, siinä missä sinä ja sisaruksesi olette omia yksilöitänne.

Monet haluaa muutenkin mieluummin antaa lahjoja lapsille, koska lapset niistä enemmän ilahtuu, aikuiset voi itse ostaa omilla rahoillaan mitä haluaa ja tarvitsee. Jos ei hanki lapsia niin se on oma valinta, mutta jostain lasten saamista legopaketeista kiukuttelu on aika turhaa... Jos et halua, ei tietenkään itse tarvitse antaa lahjoja niitten sisarusten lapsille, mutta jos isovanhemmat haluaa heitä muistaa niin se ei kuulu sinulle.

Minua ei tarvitse kenenkään rakastaa voivat senkin rakkauden siirtää sitten vaikka niille aivan ihanille lapsenlapsilleen. 

Lasten hankkiminen on myös omavalinta ei vain niiden hankkimatta jättäminen. Pitää myös hyväksyä se että omat sisarukset ei lasten hankkimisen takia halua enää olla tekemisissä. 

Vierailija
99/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ongelma se, että teidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksen talous vai, että sinä saat pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksesi yksitellen? Jos ensimmäinen, aivan turha kiukutella. Jos jälkimmäinen, suutut ihan syystä.

Tottakai lapsenlapsia kohdellaan lahjojen suhteen yksilöinä. Minulla on vain yksi lapsi, sisaruksellani kolme. Tottakai jokainen lapsenlapsi saa yhtä arvokkaita lahjoja samalta antajalta. Itse ostan sisaruksen lapsille sen arvoisia lahjoja kuin milloinkin haluan. Usein ne ovat saman arvoisia kuin oman lapseni heiltä saama lahja. Ei todellakaan ole ongelma, tämä nimenomaan on sitä tasapuolisuutta. Jos olisi ongelma, ostaisin edullisempia lahjoja.

Meidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisarusten taloudet. 

On epä tasa-arvoista jos lapsen lapsille ostetaan lahjoja mutta sitä ei hyvitetä lapsettomalle parille mitenkään. 

Me emme saa myöskään sisaruksiltani syntymäpäivälahjoja vaikka he niitä lapsilleen pyytääkin. 

Lahjat annetaan henkilöille, ei talouksille. Totta kai saatte vähemmän, jos teitä on vähemmän.

Vierailija
100/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsiperheet saa mitään lahjoja vaan ne lapset. Ei lasten saamat lahjat ole lahjoja heidän vanhemmilleen.

Joo en oikein näe millä lailla se lapsen vanhempaa hyödyttää, jos lapsi saa lahjaksi jonkun lelun kaikkien jo olemassa olevien lelujen lisäksi. Tuskin ne vanhemmat niillä leikkii. Kyllä ne lahjat lapsille annetaan, ei perheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi