Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarukset on hirveitä (joulunvietosta)

16.09.2022 |

Äitini kysyi että mitä haluan joululahjaksi mieheni kanssa. Vastasin settä en yhtään mitään että voi nekin rahat antaa sisaruksilleni ja niiden lapsille.
Äitini kysyi olenko vihainen jostakin lahjoihin liittyen. Vastasin että en ole emme vain tarvitse enää mitään lahjoja vanhemmiltani koska aina kuitenkin sisarusteni perheet (miehet, lapset jne) saa yhteensä suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni.
Nyt tulee sitten sisaruksilta viestejä kuinka olen hirviö kun mielestäni minulle kuuluu samalla summalla lahjoja kuin lapsille ja enkö ymmärrä että lasten lelut / tarvikkeet maksaa paljon.

Miksi siskoilleni tasa-arvoinen kohtelu on kiukuttelun paikka vai onko tämä lapsiperheellisille ihan normaalia toimintaa.

Kommentit (280)

Vierailija
61/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ongelma se, että teidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksen talous vai, että sinä saat pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksesi yksitellen? Jos ensimmäinen, aivan turha kiukutella. Jos jälkimmäinen, suutut ihan syystä.

Tottakai lapsenlapsia kohdellaan lahjojen suhteen yksilöinä. Minulla on vain yksi lapsi, sisaruksellani kolme. Tottakai jokainen lapsenlapsi saa yhtä arvokkaita lahjoja samalta antajalta. Itse ostan sisaruksen lapsille sen arvoisia lahjoja kuin milloinkin haluan. Usein ne ovat saman arvoisia kuin oman lapseni heiltä saama lahja. Ei todellakaan ole ongelma, tämä nimenomaan on sitä tasapuolisuutta. Jos olisi ongelma, ostaisin edullisempia lahjoja.

Meidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisarusten taloudet. 

On epä tasa-arvoista jos lapsen lapsille ostetaan lahjoja mutta sitä ei hyvitetä lapsettomalle parille mitenkään. 

Me emme saa myöskään sisaruksiltani syntymäpäivälahjoja vaikka he niitä lapsilleen pyytääkin. 

Teidän talous on eri kokoinen kuin sisaruksen talous. Siksi saatte eri summat. Vanhempasi kohtelevat teitä sisaruksia ihan tasa-arvoisesti. Heillä on oikeus kohdella lapsenlapsiaankin ihan erillisinä elävinä ihmisinä. Ja antaa heille lahjoja. Ja on ihan normaalia ettei näitä lahjoja lasketa vanhempiensa lahjoiksi.

Kannattaa ap miettiä mikä sinut saa kokemaan tilanteen aivan erilailla kuin muut. Etkö ole tyytyväinen päätökseesi olla vela? Koetko että isovanhempien rakkaus lapsenlapsille on pois sinulta? Koetko että olet huonompi kuin sisarukset jnejne

No sitten sisarusten on hyväksyttävä se että emme ole enää missään tekemisissä. On ihan turha tulla selittämään mitään liiba laabaa että olen vuoden aikana muuttunut paljon jne ja ovat huolissaan minusta ja miehestäni. Meitä ei epä tasa-arvoisuuteen saa manipuloitua. 

Muut on manipuloitu epä tasa-arvoisuuden kannattajiksi. Minä vihaan lapsia koska joutuisin ne itse elättämään. Köyhiä lapsiperheitä hemmotellaan hyväntekeväisyys säätiöiden maksamilla lomilla jne joita minä en saisi mutta sisarukseni esim on saaneet. *

Minulle on aivan tuon taivaallisen se ja sama mitä vanhempani tuntee lapsenlapsiaan kohtaan. 

Minä olen parempi ihminen kuin sisarukseni koska en ole ollutäitiyslomilla, nostele lapsilisiä, maksan enemmän veroja kuin nuo psykopaatti sisarukseni jne, 

Sisaruksesi taitavat olla ihan syystä huolissaan sinusta. Parempi ihminen kuin he et ainakaan ole. Huomaatko että olet täälläkin yksin mielipiteesi kanssa? Kuulostat todella inhottavalta ja katkeralta ihmiseltä, joten uskon että on teidän kaikkien etu että pysyt poissa sukujuhlista myrkyttämästä ilmapiiriä. Kuka ällöttävä ihminen tulee toistelemaan VAUVA-palstalle kuinka paljon vihaa lapsia?!? Löydä parempi foorumi. Tai vielä paremmin pysy poissa koko netistä.

62/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huihuijaa taas. Onko pakko laskea kaikki rahassa? ja miksi ihmeessä äitisi edes ostaa lahjoja teidän miehille? Vietättekö joulut koko porukalla ja kyttäätte toistenne lahjoja ja että mikä lahja keneltäkin on?

Kannattaako ylipäätään aikuisten ostella lahjoja toisilleen? Ja sitten siitä tulee tuollaista kränää.

Ja olethan sinä vihainen lahjoista, vaikka äidillesi muuta väitit, koska olit katkera siitä, että sisarusten perheet saa enemmän ja kalliimmalla lahjoja, kuin sinä ja miehesi.

Mutta kyllä minäkin joutuisin laittamaan lahjoihin enemmän rahaa sellaiselle perheelle, jossa on lapsia, kuin pelkälle pariskunnalle.

Ja miten te aikuiset lapset jaksatte tapella tuollaisesta asiasta, kuin että paljonko se äiti laittaa rahaa kenenkin lahjoihin?

Emme korona aikana viettäneet onneksi sukujouluja ja nyt taas pitäisi palata tuohon sukujoulu kaavaan. Äiti aloitti lahjojen ostamisen lastensa puolisoille kun vanhin sellaisen itselleen löysi. En tiedä miksi. 

Jos ei tasa-arvoisuuteen kykene niin sitten pitää tyytyä siihen että emme tule paikalle. Sama jos mennään siihen että vain lapsille ostetaan lahjoja. 

Vaadin saada vain tasa-arvoista kohtelua. 

Etkö siis saa lahjaa ihan kuten sisaruksesikin. Saavatko he enemmän lahjoja kuin sinä?

Edelleenkin heidän perheensä saa suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ongelma se, että teidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksen talous vai, että sinä saat pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksesi yksitellen? Jos ensimmäinen, aivan turha kiukutella. Jos jälkimmäinen, suutut ihan syystä.

Tottakai lapsenlapsia kohdellaan lahjojen suhteen yksilöinä. Minulla on vain yksi lapsi, sisaruksellani kolme. Tottakai jokainen lapsenlapsi saa yhtä arvokkaita lahjoja samalta antajalta. Itse ostan sisaruksen lapsille sen arvoisia lahjoja kuin milloinkin haluan. Usein ne ovat saman arvoisia kuin oman lapseni heiltä saama lahja. Ei todellakaan ole ongelma, tämä nimenomaan on sitä tasapuolisuutta. Jos olisi ongelma, ostaisin edullisempia lahjoja.

On epä tasa-arvoista jos lapsen lapsille ostetaan lahjoja mutta sitä ei hyvitetä lapsettomalle parille mitenkään. 

Me emme saa myöskään sisaruksiltani syntymäpäivälahjoja vaikka he niitä lapsilleen pyytääkin. 

Teidän talous on eri kokoinen kuin sisaruksen talous. Siksi saatte eri summat. Vanhempasi kohtelevat teitä sisaruksia ihan tasa-arvoisesti. Heillä on oikeus kohdella lapsenlapsiaankin ihan erillisinä elävinä ihmisinä. Ja antaa heille lahjoja. Ja on ihan normaalia ettei näitä lahjoja lasketa vanhempiensa lahjoiksi.

Kannattaa ap miettiä mikä sinut saa kokemaan tilanteen aivan erilailla kuin muut. Etkö ole tyytyväinen päätökseesi olla vela? Koetko että isovanhempien rakkaus lapsenlapsille on pois sinulta? Koetko että olet huonompi kuin sisarukset jnejne

No sitten sisarusten on hyväksyttävä se että emme ole enää missään tekemisissä. On ihan turha tulla selittämään mitään liiba laabaa että olen vuoden aikana muuttunut paljon jne ja ovat huolissaan minusta ja miehestäni. Meitä ei epä tasa-arvoisuuteen saa manipuloitua. 

Muut on manipuloitu epä tasa-arvoisuuden kannattajiksi. Minä vihaan lapsia koska joutuisin ne itse elättämään. Köyhiä lapsiperheitä hemmotellaan hyväntekeväisyys säätiöiden maksamilla lomilla jne joita minä en saisi mutta sisarukseni esim on saaneet. *

Minulle on aivan tuon taivaallisen se ja sama mitä vanhempani tuntee lapsenlapsiaan kohtaan. 

Minä olen parempi ihminen kuin sisarukseni koska en ole ollutäitiyslomilla, nostele lapsilisiä, maksan enemmän veroja kuin nuo psykopaatti sisarukseni jne, 

Sisaruksesi taitavat olla ihan syystä huolissaan sinusta. Parempi ihminen kuin he et ainakaan ole. Huomaatko että olet täälläkin yksin mielipiteesi kanssa? Kuulostat todella inhottavalta ja katkeralta ihmiseltä, joten uskon että on teidän kaikkien etu että pysyt poissa sukujuhlista myrkyttämästä ilmapiiriä. Kuka ällöttävä ihminen tulee toistelemaan VAUVA-palstalle kuinka paljon vihaa lapsia?!? Löydä parempi foorumi. Tai vielä paremmin pysy poissa koko netistä.

Jos sisarukseni ei vain soittaisi suutaan vaan olisi oikeasti huolissaan meistä he tekisivät meidän eteen jotain hyvää. Siihen nämä paskat ei kykene

Vierailija
64/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa.

Hyväksyt että vanhempien nykyinen tyyli on ok kuten aikalailla kaikki vastaajat ovat sinulle selittäneet. Tai hommata itsekin lapsia jolloin tilanne korjattu.

Oioioi. Huono neuvo.

Ap, älä missään nimessä hanki lapsia!!!

No Silpun kohdalla hidaste on sekin, että mielikuvitusmiehen kanssa on vaikea lisääntyä...

Vierailija
65/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kova rahapula ap? Kuulostaa siltä.

Vierailija
66/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei suostu kommentoimaan mitään siihen että kaikki muut ketjuun kirjoittaneet ovat sitä mieltä että apn vanhempien tapa toimia on tasapuolinen. Miksi ap olisi oikeassa jos kaikki muut niin netissä kuin IRL ovat eri mieltä? Kannattaisiko apn kuitenkin miettiä jos hän näkee tasa-arvon erilailla kuin kaikki muut niin hänen kannattaisi miettiä josko on väärässä

Vierailija
67/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vaan pahen€€ ja syven€€ koko ajan. Ap, rakastatko ketään???

*** kuiskaa: kevennystä rahanahn€€$€€n ap:n ketjuun💵💶💸💷💴💰

Vierailija
68/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI LAHJOJA AIKUISILLE!!!

69/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole!!!

Vierailija
70/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole!!!

Miksi sitten olet noin ällöttävän ahne?

Et taida rakastaa perhettäsi ainakaan. Eihän he silloin menetä mitään sinussa, ymmärrätkö?

71/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei suostu kommentoimaan mitään siihen että kaikki muut ketjuun kirjoittaneet ovat sitä mieltä että apn vanhempien tapa toimia on tasapuolinen. Miksi ap olisi oikeassa jos kaikki muut niin netissä kuin IRL ovat eri mieltä? Kannattaisiko apn kuitenkin miettiä jos hän näkee tasa-arvon erilailla kuin kaikki muut niin hänen kannattaisi miettiä josko on väärässä

Te olette manipuloituneet kuten myös sisaruksenikin epä tasa-arvoisuuteen 

Vierailija
72/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisestihän tää on provo. 

Mutta käännetäänpä asia niin että ap ja miehensä ja ap:n sisarus perheineen vuokraisi mökin joka maksaa 750€/vko ja sekä ap että sisarus maksaa siitä 375€ vaikka sisaruksen lapset saavatkin oman makkarin/makkarit. 

(Ja tähän vastaukseksi varmaan tulee ap:lta ettei ikinä viettäisi aikaa lapsiperheen kanssa mökillä.) 

En tietenkään vietä lapsiperheiden kanssa aikaa enkä myöskään vuokraa heidän kanssaan mökkiä koska on selviö että vuokraa yritettäisiin pakottaa puoliksi maksettavaksi eikä niin että vuokra jaetaan majoittujien määrällä. 

Voi kultaseni, juurihan itse käänteisesti haluat samaa eli talous saisi saman verran joululahjan arvona oli sitten lapsia tai ei. Silloinhan mökin vuokra tai mikä tahansa muu kulu menisi myös sinun ajatusmaailmallasi tasa-arvoisesti jaettuna talouksille. Tuo majoittujen määrällä jakaminen on sama kuin jokainen lapsi tai lapsenlapsi saisi rahallisesti saman arvoisen lahjan. Mutta kuten sanoin, provohan tämä on, mutta hauskahan sun kanssa on leikkiä kun puhut itse itsesi pussiin ja todistat ahneutesi.

73/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole!!!

Et taida rakastaa perhettäsi ainakaan. Eihän he silloin menetä mitään sinussa, ymmärrätkö?

En rakasta mitään tai ketään.

Kyllä he menettävät minussa lahja automaatin josta on saaneet irvokkaille lapsilleen pumpannut kalliita lahjoja. Mitään en ole heiltä saanut vastikkeeksi. 

Vierailija
74/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"emme vain tarvitse enää mitään lahjoja vanhemmiltani koska aina kuitenkin sisarusteni perheet (miehet, lapset jne) saa yhteensä suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni."

Tottakai sisaruksiisi käytetty summa yhteensä on enemmän kuin sinuun. Heitähän on enemmän. Tämä olisi tilanne, vaikka kenelläkään teistä ei olisi perhettä. Sinä olet yksi ihminen, sisaruksesi yhteensä monta.

Alkuperäisen viesti on kaksitulkintainen. Tarkoittaako hän, että sisarukset perheineen saavat yhteensä enemmän kuin hän itse miehensä kanssa? Näin tietenkin kuuluukin olla. Ehkä hän kuitenkin tarkoittaa, että yksi sisar perheensä kanssa saa enemmän kuin hän itse saa. Toinenkin sisar perheineen saa ap:tä enemmän, ja mahdolliset kolmas ja neljäs ja niin edelleen. 

Vierailija
75/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus oli kyllä nyt ihan hassu, mutta tuli siitä mieleen ome tilanteeni.

Vanhempani antavat kaikki liikenevät rahansa sisarukselleni ja hänen lapsilleen. Siis ihan oikeasti vanhempamme maksavat talon lainoja sun muita. 

Sitten he yrittävät väkisin antaa rahaa minulle/meillekin, jota minä en ota vastaan.  Loukkaantuvat ja lähes suuttuvat, ja yrittävät tuputtaa. 

Minä en halua heidän huonoa omatuntoaan hälventää yhtään, ja sitähän he tuolla yrittävät. 

Jos maksaisivat minulle samat summat kuin sisarukselleni, niin aisa olisi ok, mutta todellakaan en anna heille mielenrauhaa sillä että antavat sisarukelleni 30 000€(vuosien mittaan toki) ja yrittävät kertakorvauksella n. 100€ minulle annettuna saada tilanteen tuntumaan tasapuoliselta, itselleen hyvän mielen että no niin, nyt on puntita tasan!

Olen mieluummin ilman tuota satasta, saavat senkin antaa sisarukselleni. 

Arvatenkin myöskään perinnönjaossa on turha luulla että nuo sisarukselle lahjoitetut rahat olisi mihinkään merkattu ennakkoperinnöksi, saati maksettu niistä lahjaveroa. Sisarukseni saa siis oman perintönsä moneen kertaan.

Vierailija
76/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole!!!

Kyllä he menettävät minussa lahja automaatin josta on saaneet irvokkaille lapsilleen pumpannut kalliita lahjoja. Mitään en ole heiltä saanut vastikkeeksi. 

Ehkä on parempi että vietät joulusi yksin. Et rakasta edes miestäsi siis?

Vierailija
77/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN!!!

Mitä???

Etkö rakasta miestäsikään???🤔

78/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole!!!

Ehkä on parempi että vietät joulusi yksin. Et rakasta edes miestäsi siis?

En tietenkään. Elämme järkiliitossa. 

Vierailija
79/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN!!!

Mitä???

Etkö rakasta miestäsikään???🤔

Mutta kai sentään itseäsi rakastat, höpsö???

Vierailija
80/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kylläkin että aloitus on provo,ei kukaan voi olla noin kateellinen ääliö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi