Sisarukset on hirveitä (joulunvietosta)
Äitini kysyi että mitä haluan joululahjaksi mieheni kanssa. Vastasin settä en yhtään mitään että voi nekin rahat antaa sisaruksilleni ja niiden lapsille.
Äitini kysyi olenko vihainen jostakin lahjoihin liittyen. Vastasin että en ole emme vain tarvitse enää mitään lahjoja vanhemmiltani koska aina kuitenkin sisarusteni perheet (miehet, lapset jne) saa yhteensä suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni.
Nyt tulee sitten sisaruksilta viestejä kuinka olen hirviö kun mielestäni minulle kuuluu samalla summalla lahjoja kuin lapsille ja enkö ymmärrä että lasten lelut / tarvikkeet maksaa paljon.
Miksi siskoilleni tasa-arvoinen kohtelu on kiukuttelun paikka vai onko tämä lapsiperheellisille ihan normaalia toimintaa.
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on ihmisillä ongelmat.
Itse isoäitinä aion antaa ensi jouluna pari-kolme lahjaa ensimmäiselle lapsenlapsellemme ja se on siinä. Aikuiset eivät tarvitse mitään, me nautimme joulun ajan toistemme seurasta, hyvästä ruoasta ja juomasta, joulun tunnelmasta."ensimmäiselle lapsenlapsellemme"? Siis heitä on kuitenkin useita? Miksi he ovat eriarvoisessa asemassa? Ihan mummu minäkin ja kiinnostaa kovasti kun itse en osaa kuvitella tilannetta, että yksi lapsenlapsemme saisi lahjan ja muut eivät.
Pystytkö kuitenkin kuvittelemaan tilanteen jossa yksi lapsistanne saa teiltä lahjan, mutta toinen ei mitään?
Minä pystyn. Minulla on kaksi isoveljeä ja itse synnyin iltatähtenä.
Isovanhemmat tallensivat mukavan summan pankkitilille, joka ikinen joulu, syntymä- ja nimipäivinä 10-12v ajan ja veljeni saivat käyttöön kun täyttivät 18v ja tietysti tikkukaramellit päälle. Samoin minun serkuille.
Ja mitä teki isovanhemmat minulle? Ihan ilkeyttään ja pahuuttaan kuolla kupsahtivat vuosi ennen minun syntymääni. Ja jäin ilman tikkukaramellejä ja lahjoja. Samoin muut serkut, jotka olivat syntyneet isovanhempien kuoleman jälkeen.
Mitäskö tässä pitää veljeeni vihanpitoa ja ottaa etäisyyttä, kun isovanhemmat pitivät heitä lellipentunaan.
Eikä edes vanhemmat olleet itselleni tasa-arvoisia, kun saivat pitää elämässään äidin 12v kauemmin kuin minä, kun äitini on kuollut.
Pitääkö minun vihata äitiäni tästä?
Ei ole reilua elämä.
Onneksi ap:n terapia alkoi. Palaa ehkä muuttuneena palstalle. Millainen puoliso hänellä on? Mitä luulette? Toivottavasti osaa tukea suuressa prosessissa.
Aikuisoletettu valittaa 3 kk ennen joulua ettei tule saamaan sentilleen samaa määrää äidinrakkautta kuin muu perikunta. Äidille on nyt määrätty lahjan maksimiarvoksi 0,00 euroa, koska Ap itse saa sen = kieltäytyy "lahjoista".
Kas kun vanhemmat, kukaan heistä, ei pidä eikä voi pitääkään promillen tarkkuudella saman verran kaikista lapsistaan. Jotkut lapset tekee itseään tykö enemmän kuin introvertit, kiipeävät syliin ja silittävät poskesta. Sama jatkuu opettajan pöydän edessä ja myöhemmin työpaikoilla. Vanhainkodeissa hymyilevät, kiitoksen ja käytöksen hallitsevat mummot hoidetaan ennen äkäpusseja. Valittajat ja hiljaiset jäävät katkeroitumaan omiin oloihin.
Jos näkee muut ihmiset - ml. oma äiti - vain rahastuksen kohteena, turha niitä rakkauden tunteita on vastikkeeksi odottaa.
Lapselliset perheet menee aina sisarussaejoissa oji lapsettomien onhan se nähty ja kyllähän nää kirjaimelliset lapselliset ottaa kaiken hyödyn irti ja vattuilevat koko muu sisasarussarjan et mitäs ootte ..
Syyskuu ja jotkut jo tappelee joululahjoista. Hohhoijaa.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama summa per lärvi on ihan yhtä tasapuolista kuin sama summa per sisarus.
Miksi minun pitää saada mieheni kanssa vähemmän koska emme halua lapsia eikä meillä sellaisia ole.
Mummihan saa muistaa lapsenlapsiaan ihan siten kuin tahtoo. Luulen, että aikuiset saavat ihan sen saman.
Mutta provohan sinä olet...
Tähän pätee taas: Onneksi ystävät voi valita sukulaisia vallitettavasti ei voi valita.
Mites ap ne silmälasit? Maksoitko itse? Ketju poistui, en tiedä miten kävi...😠
Kirjoitin pitkän viestin, mutta pyyhin kun tajusin ettei se mitään hyödytä. Tuollaisella ajatusmaailmalla/asenteella elävä ihminen ei vaan tajua vaikka kuinka vääntäisi ratakiskosta. Lapsille kateellinen pikkusieluinen minäminä tyyppi. Sisaruksesi ovat aivan oikeassa, älä mene sinne pilaamaan heidän jouluaan.
Lapset ovat yksilöitä, eivätkä mitään aikuisten oheistarvikkeita. Yksilöille ostetaan lahjat ja jos jossain perheessä on vähemmän yksilöitä, sinne menee vähemmän lahjoja. Aika lapsellista jos tästä loukkaantuu.
Tämä tyyppi on ollut palstan vakiotrolli jo vuosia. On esiintynyt täällä useammilla nimimerkeillä, mm. Petra, Silppu, Kaikki mitä rakastin, Kiukkuinen jne. Vielä kauemmin on kirjoitellut blogeja, mutta tämä harrastus on ilmeisesti loppunut. Kupletin juoni on se, että hän keksii aina uuden henkilöllisyyden, jonka edesottamuksia kirjoittaa. Samat teemat toistuvat: välit sukulaisiin/ystäviin menevät, perheenjäsenet kuolevat ja miehen mummo tai miehen setä seikkailevat perheen arjessa. Mielipiteet ovat usein hyvin äärimmäisiä, kirjoitus kömpelöä. Tyypin oikea nimikin (Emilia K.) on ollut tiedossa jo vuosia. Aina vain juttua riittää. Kun vastaatte hänelle, kommentoitte keksittyjä tapahtumia ja samalla annatte huomiota ihmiselle, jonka huomionhalu ei lopu koskaan.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat yksilöitä, eivätkä mitään aikuisten oheistarvikkeita. Yksilöille ostetaan lahjat ja jos jossain perheessä on vähemmän yksilöitä, sinne menee vähemmän lahjoja. Aika lapsellista jos tästä loukkaantuu.
Eikös se ole lapsellista että kaksi yksilöä eli minä ja mieheni kieltäydymme osallistua muiden yksilöiden yhteiseen joulunviettoon.
Tämä koko nillitys on käsittämättömän lapsellista.
aagh kirjoitti:
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole lapsellista että kaksi yksilöä eli minä ja mieheni kieltäydymme osallistua muiden yksilöiden yhteiseen joulunviettoon.
Tämä koko nillitys on käsittämättömän lapsellista.
Miksi ruokitte trollia?
Nyt on kyllä pakko kommentoida että tämä ap on kyllä harvinaisen vastenmielinen tyyppi..
Voiko tämä edes olla totta..lellitty aikoinaan ja nyt ottaa sitten koville kun lapsenlapset vie huomion ja tärkeimmän eli rahat.. Onneksi et kuulu lähipiiriini..ei luoja mikä ajatusmaailma ja arvot..
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä pakko kommentoida että tämä ap on kyllä harvinaisen vastenmielinen tyyppi..
Voiko tämä edes olla totta..lellitty aikoinaan ja nyt ottaa sitten koville kun lapsenlapset vie huomion ja tärkeimmän eli rahat.. Onneksi et kuulu lähipiiriini..ei luoja mikä ajatusmaailma ja arvot..
Aloittaja on trolli, joka on jankannut näitä samoja juttuja jo vuosia. Yksityiskohdat vain vaihtuvat. Pitkään hän larppasi lapsiperheellistä, nyt näköjään se on jäänyt pois.
No vähän tilanteista ja lahjoista riippuvaista kuitenkin. Jos isovanhemmat ostavat esim. kalliimpia harrastusvälineitä, pyöriä, mopoja jne. niin onhan se iso taloudellinen tuki myös ko. vanhemmille.