Sisarukset on hirveitä (joulunvietosta)
Äitini kysyi että mitä haluan joululahjaksi mieheni kanssa. Vastasin settä en yhtään mitään että voi nekin rahat antaa sisaruksilleni ja niiden lapsille.
Äitini kysyi olenko vihainen jostakin lahjoihin liittyen. Vastasin että en ole emme vain tarvitse enää mitään lahjoja vanhemmiltani koska aina kuitenkin sisarusteni perheet (miehet, lapset jne) saa yhteensä suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni.
Nyt tulee sitten sisaruksilta viestejä kuinka olen hirviö kun mielestäni minulle kuuluu samalla summalla lahjoja kuin lapsille ja enkö ymmärrä että lasten lelut / tarvikkeet maksaa paljon.
Miksi siskoilleni tasa-arvoinen kohtelu on kiukuttelun paikka vai onko tämä lapsiperheellisille ihan normaalia toimintaa.
Kommentit (280)
Sama summa per lärvi on ihan yhtä tasapuolista kuin sama summa per sisarus.
Siis haluaisit samalla summalla kuin sisarukset ja jos se ei käy olet mieluummin ilman?
Aikuisille samalla summalla ja lapsille samalla
summalla, jos teillä olisi lapsia saisitte myös.
En kiukuttelisi,
olisin tyytyväinen, että on iso suku jonka kanssa viettää joulua.
Miksi valehtelit äidillesi ettet ole vihainen? Olethan sinä.
Kasva ap aikuiseksi. Miehen sisko on sinun tyyppiseksi ja on nyhtänyt vanhemmiltaan aikuisena kaikenlaisia avustuksia mm. asunnon remontointiin. Toki hän saa sinkkuna ihan saman joulurahan kuin kolmihenkinen perhe.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea asia olla tasapuolinen. Meillä on esim. vain yksi lapsi ja sisarella 4. Ostan siis x4 lahjaa ja saadaan yksi saman hintainen suunnilleen itse. Sama isovanhemmilta jne...Toisaalta en tiedä olisiko reilua että meidän lapsi saa satasen legon ja sisaren lapset a 25 paketin per naama.
Näinhän se kuuluu mennä että jos sisaruksilla on lapsia niin ne lapset saa sitten halvemmat paketit vaikka niitä lego ja kuin teidän lapsi koska muuten epäreilua teitä kohtaan,
LOL. Luepa tekstisi uudestaan.
Tästä syystä en lahjo ketään. 4 aikuista lasta.
Eli ap on kateellinen lapsille.. Silppu ihan oikeasti: laita se kännykkä nyt pois ja lähde vaikka lenkille.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitää saada mieheni kanssa vähemmän koska emme halua lapsia eikä meillä sellaisia ole.
Miksi ylipäätään arvotatte lahjat niiden hinnan mukaan? Ja ettekö muka saa saman per naama kuin muutkin aikuiset?
Ei saatana. Joku on aikuisena ihmisenä kateellinen lasten joululahjoista. Onko pikkusieluisempaa olemassa?
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitää saada mieheni kanssa vähemmän koska emme halua lapsia eikä meillä sellaisia ole.
Joululahjat ei oo mitään perinnönjakoa.
Jos mulle joku valittais lahjasta, jäisi seuraavan kerran ilman.
Meillä ei ole sukujouluissa aikuisia lahjottu vuosiin. Pätee niin lapsellisiin kuin lapsettomiin. Jokaiselle sisaruksen lapselle ostan yhden paketin, omille toki useamman. Kotona jaetaan sitten miehen kanssa paketit toisillemme.
Jotenkin tuntuu siltä, että joku on vaihtanut nimimerkkiä. Samanlaista settiä tulee.
Huihuijaa taas. Onko pakko laskea kaikki rahassa? ja miksi ihmeessä äitisi edes ostaa lahjoja teidän miehille? Vietättekö joulut koko porukalla ja kyttäätte toistenne lahjoja ja että mikä lahja keneltäkin on?
Kannattaako ylipäätään aikuisten ostella lahjoja toisilleen? Ja sitten siitä tulee tuollaista kränää.
Ja olethan sinä vihainen lahjoista, vaikka äidillesi muuta väitit, koska olit katkera siitä, että sisarusten perheet saa enemmän ja kalliimmalla lahjoja, kuin sinä ja miehesi.
Mutta kyllä minäkin joutuisin laittamaan lahjoihin enemmän rahaa sellaiselle perheelle, jossa on lapsia, kuin pelkälle pariskunnalle.
Ja miten te aikuiset lapset jaksatte tapella tuollaisesta asiasta, kuin että paljonko se äiti laittaa rahaa kenenkin lahjoihin?
Täh? Miten viitsii, sentään aikuinen ihminen...Meillä ei ole enää vuosiin ostettu joululahjoja kuin lapsille. Meillä aikuisilla on kaikenlaista tavaraa jo nurkat täynnä, eikä tarvita sitä yhtään lisää. Toisilla on tietysti toisenlaisia joulutapoja, mutta että aikuinen marisee tuollaisesta asiasta, on kyllä pöyristyttävää.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis haluaisit samalla summalla kuin sisarukset ja jos se ei käy olet mieluummin ilman?
summalla, jos teillä olisi lapsia saisitte myös.En kiukuttelisi,
olisin tyytyväinen, että on iso suku jonka kanssa viettää joulua.Minä inhoa lapsia. En voi sietää lapsia lainkaan en sellaisia ikinä halua. Jos emme saa samalla summalla lahjoja kuin sisarukseni perheineen niin sitten on aivan turha luulla että vietämme heidän kanssa joulua.
Eipä siinä häviä kukaan muu kuin sinä.
0/5. Et voi olla todellinen tapaus. Ei kukaan voi suhtautua kuin ala-asteikäinen, miten sisko saa "paremman" kuin minä saan. Apua!
Nyt ala kasvaa aikuiseksi. VAnhempasi eivät ole kuolemattomia ja joku päivä muistelet, miten sinua edes joku halusi hyvää hyvyyttään muistaa. Voi sen ennustaa sinulle ihan ilmaiseksi,
No jos haluaisi olla "tasapuolinen" niin isovanhemmat antaisi xx euroa per perhe joulurahaa. Siis sama summa kaikille perheille. Ja sitten päälle lapsille pikkupaketit. Aikuisille ei mitään.
Hepokatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
summalla, jos teillä olisi lapsia saisitte myös.En kiukuttelisi,
olisin tyytyväinen, että on iso suku jonka kanssa viettää joulua.Minä inhoa lapsia. En voi sietää lapsia lainkaan en sellaisia ikinä halua. Jos emme saa samalla summalla lahjoja kuin sisarukseni perheineen niin sitten on aivan turha luulla että vietämme heidän kanssa joulua.
Hieno oivallus tuossa viimeisessä lauseessa 😌
Yksi kaverini mietti kanssa että tuntuu vähän epäreilulta kun vanhemmat antavat aina lapsenlapsille x€ synttärilahjaksi. Hänellä kun ei ole lapsia. Kysyin sitten että onko ajatellut sitä että osalla sisaruksiaan on yksi lapsi ja osalla 4 lasta. Jäi hämmentyneenä katsomaan minua eikä ollut tajunnut tuota. Eli ei ne muutkaan sisarusten perheet saaneet samaa summaa keskenään.
Vaikea asia olla tasapuolinen. Meillä on esim. vain yksi lapsi ja sisarella 4. Ostan siis x4 lahjaa ja saadaan yksi saman hintainen suunnilleen itse. Sama isovanhemmilta jne...Toisaalta en tiedä olisiko reilua että meidän lapsi saa satasen legon ja sisaren lapset a 25 paketin per naama.