Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisarukset on hirveitä (joulunvietosta)

16.09.2022 |

Äitini kysyi että mitä haluan joululahjaksi mieheni kanssa. Vastasin settä en yhtään mitään että voi nekin rahat antaa sisaruksilleni ja niiden lapsille.
Äitini kysyi olenko vihainen jostakin lahjoihin liittyen. Vastasin että en ole emme vain tarvitse enää mitään lahjoja vanhemmiltani koska aina kuitenkin sisarusteni perheet (miehet, lapset jne) saa yhteensä suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni.
Nyt tulee sitten sisaruksilta viestejä kuinka olen hirviö kun mielestäni minulle kuuluu samalla summalla lahjoja kuin lapsille ja enkö ymmärrä että lasten lelut / tarvikkeet maksaa paljon.

Miksi siskoilleni tasa-arvoinen kohtelu on kiukuttelun paikka vai onko tämä lapsiperheellisille ihan normaalia toimintaa.

Kommentit (280)

Vierailija
21/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin saa sisarusten perheet suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mies joilla ei ole lapsia enkä koe silti että kohtelevat meitä epätasa-arvoisesti. Vanhemmat muistavat meitä samalla lailla kuin sisaruksiani ja heidän puolisoitaan ja sisarusten lapsia tasapuolisesti. Jos meillä olisi lapsia niin muistaisivat heitä tasapuolisesti verrattuna sisarusten lapsiin.

Vierailija
22/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaisi olla "tasapuolinen" niin isovanhemmat antaisi xx euroa per perhe joulurahaa. Siis sama summa kaikille perheille. Ja sitten päälle lapsille pikkupaketit. Aikuisille ei mitään. 

Onko siinä lapsettomassa perheessä aikuisia? Vai ainoastaan lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äitini kysyi olenko vihainen jostakin lahjoihin liittyen. Vastasin että en ole emme vain tarvitse enää mitään lahjoja vanhemmiltani koska aina kuitenkin sisarusteni perheet (miehet, lapset jne) saa yhteensä suuremmalla summalla lahjoja kuin minä ja mieheni."

Toisin sanoen olet vihainen jostakin lahjoihin liittyen.

Vierailija
24/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu siltä, että joku on vaihtanut nimimerkkiä. Samanlaista settiä tulee.

Jutuista huomaa, että vanha tuttu silppu tää on 😂

Vierailija
25/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelit äidillesi ettet ole vihainen? Olethan sinä.

En ole vihainen haluan vain tasa-arvoista kohtelua 

Olet myös lapsellinen.

Vierailija
26/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vastasin äidilleni, etten tarvitse lahjaa. Syy oli se, etten tarvitse lahjaa. Minulle riittää, että hän laittaa jouluruuan ja kutsuu syömään. Eikä sitäkään tarvitsisi, mutta haluaa tehdä.

Reilua on, että jokaiselle henkilölle samalla summalla lahja, jos niitä hintoja pitää kyylätä. Onko tämä joku vela-provo?

Vierailija
27/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä AP on hirveä ja minun mielipide on oikea.

Vierailija
28/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ongelma se, että teidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksen talous vai, että sinä saat pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksesi yksitellen? Jos ensimmäinen, aivan turha kiukutella. Jos jälkimmäinen, suutut ihan syystä.

Tottakai lapsenlapsia kohdellaan lahjojen suhteen yksilöinä. Minulla on vain yksi lapsi, sisaruksellani kolme. Tottakai jokainen lapsenlapsi saa yhtä arvokkaita lahjoja samalta antajalta. Itse ostan sisaruksen lapsille sen arvoisia lahjoja kuin milloinkin haluan. Usein ne ovat saman arvoisia kuin oman lapseni heiltä saama lahja. Ei todellakaan ole ongelma, tämä nimenomaan on sitä tasapuolisuutta. Jos olisi ongelma, ostaisin edullisempia lahjoja.

Vierailija
29/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisestihän tää on provo. 

Mutta käännetäänpä asia niin että ap ja miehensä ja ap:n sisarus perheineen vuokraisi mökin joka maksaa 750€/vko ja sekä ap että sisarus maksaa siitä 375€ vaikka sisaruksen lapset saavatkin oman makkarin/makkarit. 

(Ja tähän vastaukseksi varmaan tulee ap:lta ettei ikinä viettäisi aikaa lapsiperheen kanssa mökillä.) 

Vierailija
30/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen kiukuttelee kun lapset saavat enemmän joululahjoja. 😂

Vierailija
31/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huihuijaa taas. Onko pakko laskea kaikki rahassa? ja miksi ihmeessä äitisi edes ostaa lahjoja teidän miehille? Vietättekö joulut koko porukalla ja kyttäätte toistenne lahjoja ja että mikä lahja keneltäkin on?

Kannattaako ylipäätään aikuisten ostella lahjoja toisilleen? Ja sitten siitä tulee tuollaista kränää.

Ja olethan sinä vihainen lahjoista, vaikka äidillesi muuta väitit, koska olit katkera siitä, että sisarusten perheet saa enemmän ja kalliimmalla lahjoja, kuin sinä ja miehesi.

Mutta kyllä minäkin joutuisin laittamaan lahjoihin enemmän rahaa sellaiselle perheelle, jossa on lapsia, kuin pelkälle pariskunnalle.

Ja miten te aikuiset lapset jaksatte tapella tuollaisesta asiasta, kuin että paljonko se äiti laittaa rahaa kenenkin lahjoihin?

Emme korona aikana viettäneet onneksi sukujouluja ja nyt taas pitäisi palata tuohon sukujoulu kaavaan. Äiti aloitti lahjojen ostamisen lastensa puolisoille kun vanhin sellaisen itselleen löysi. En tiedä miksi. 

Jos ei tasa-arvoisuuteen kykene niin sitten pitää tyytyä siihen että emme tule paikalle. Sama jos mennään siihen että vain lapsille ostetaan lahjoja. 

Vaadin saada vain tasa-arvoista kohtelua. 

Pakko-oireisia ajatuksiasi hoidettaisiin terapiassa, jos vain menisit sinne.

Ulkopuolisena näkee, että ajatuksesi jumittavat nyt jossain "tilassa".

Vierailija
32/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haluaa että kaikki tasapuolista niin hommaa lapsia kuten sisaruksesi.

Apn vanhemmilla on lapsia joita kohtelevat keskenään tasapuolisesti. Apn vanhemmilla on lapsenlapsia joita kohtelevat keskenään tasapuolisesti. Aplle vinkki että jos apn vanhemmat antaa jotain sisaruksen lapselle niin ei se ole sisarukselle itselleen vaan hänen lapselleen. Ihan erilliselle ihmiselle.

Eli aikaisemminkin vanhemmat ovat toimineet tasapuolisesti. Vai onko ap sitä mieltä että jos vanhemmat antaa naapurille joulutähden niin hänellekin tasapuolisuuden nimissä kanssa? Ne sisarusten lapset ovat oikeita erillisiä ihmisiä. Ihan kuten naapuritkin.

Kasva aikuiseksi ap ja lopeta tuo itsekkyys.

Vierailija
33/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole erityisemmin jouluihminen, mutta lasten takia ollaan kokonnuttu miehen vanhemmalle siskolle, mukana myös nuorempi sisko perheineen. Meidän oma on jo aikuinen eikä onnekseen enää osallistu.

No, siskot tempaisivat viime jouluna terhakat viinikännit ja riitaantuivat sekä anopin että omien puolisoidensa kanssa, se passiivis-ja aktiivis-aggressiivisuuden määrä ei äkkiä unohdu. Taidan jättää kekkerit väliin tänä vuonna, olin töissä tahi en. Saa varman joulurauhan.

34/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haluaisi olla "tasapuolinen" niin isovanhemmat antaisi xx euroa per perhe joulurahaa. Siis sama summa kaikille perheille. Ja sitten päälle lapsille pikkupaketit. Aikuisille ei mitään. 

Jos lapsiperheiden lapsille annettaisiin pikkupaketit niin se pitää sitten hyvittää niille lapsille joilla ei ole lapsia muuten kyse on lapsiperheiden suosimisesta. 

Vierailija
35/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Ennustaja kirjoitti:

0/5. Et voi olla todellinen tapaus. Ei kukaan voi suhtautua kuin ala-asteikäinen, miten sisko saa "paremman" kuin minä saan. Apua!

Nyt ala kasvaa aikuiseksi. VAnhempasi eivät ole kuolemattomia ja joku päivä muistelet, miten sinua edes joku halusi hyvää hyvyyttään muistaa. Voi sen ennustaa sinulle ihan ilmaiseksi,

Minä ole kasvanut aikuiseksi toisinkuin lapsilisiä nostelevat ja äitiyslomalla laiskottelevat sisarukseni jotka ei ymmärrä että en halua viettää aikaa heidän hirviölastensa kanssa. 

Tietenkään et ole kasvanut aikuiseksi. Ei henkisesti aikuiset kiukuttele tällaisista jutuista. Teini-ikäisen tasoista juttua nyt AP, mutta senhän tiesit itsekin kun lähdit provoasi virittelemään.

36/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ongelma se, että teidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksen talous vai, että sinä saat pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisaruksesi yksitellen? Jos ensimmäinen, aivan turha kiukutella. Jos jälkimmäinen, suutut ihan syystä.

Tottakai lapsenlapsia kohdellaan lahjojen suhteen yksilöinä. Minulla on vain yksi lapsi, sisaruksellani kolme. Tottakai jokainen lapsenlapsi saa yhtä arvokkaita lahjoja samalta antajalta. Itse ostan sisaruksen lapsille sen arvoisia lahjoja kuin milloinkin haluan. Usein ne ovat saman arvoisia kuin oman lapseni heiltä saama lahja. Ei todellakaan ole ongelma, tämä nimenomaan on sitä tasapuolisuutta. Jos olisi ongelma, ostaisin edullisempia lahjoja.

Meidän talous saa pienemmällä rahalla lahjoja kuin sisarusten taloudet. 

On epä tasa-arvoista jos lapsen lapsille ostetaan lahjoja mutta sitä ei hyvitetä lapsettomalle parille mitenkään. 

Me emme saa myöskään sisaruksiltani syntymäpäivälahjoja vaikka he niitä lapsilleen pyytääkin. 

Vierailija
37/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epä tasa-arvoista jos lapsen lapsille ostetaan lahjoja mutta sitä ei hyvitetä lapsettomalle parille mitenkään. 

Me emme saa myöskään sisaruksiltani syntymäpäivälahjoja vaikka he niitä lapsilleen pyytääkin. 

He varmaan järjestää lapsille synttärit, jolloin kuuluu viedä lahja. Jos se ongelma, ole menemättä synttäreille? Tai järjestä itsellesikin synttärit ja esitä lahjatoiveita?

Vierailija
38/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olitkaan?

Varmaan sen verran vanha, että ymmärsit voivasi tehdä kuten haluat ilman itkupotkuraivareita? Mitä me tällä tiedolla tehdään, että sinua kiukuttaa teidän perheen tapa viettää joulua? Aikuinen varmaan selvittelee välinsä keskustellen osapuolten kanssa? Teetkö sinä niin, aikuinen AP?

39/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huihuijaa taas. Onko pakko laskea kaikki rahassa? ja miksi ihmeessä äitisi edes ostaa lahjoja teidän miehille? Vietättekö joulut koko porukalla ja kyttäätte toistenne lahjoja ja että mikä lahja keneltäkin on?

Kannattaako ylipäätään aikuisten ostella lahjoja toisilleen? Ja sitten siitä tulee tuollaista kränää.

Ja olethan sinä vihainen lahjoista, vaikka äidillesi muuta väitit, koska olit katkera siitä, että sisarusten perheet saa enemmän ja kalliimmalla lahjoja, kuin sinä ja miehesi.

Mutta kyllä minäkin joutuisin laittamaan lahjoihin enemmän rahaa sellaiselle perheelle, jossa on lapsia, kuin pelkälle pariskunnalle.

Ja miten te aikuiset lapset jaksatte tapella tuollaisesta asiasta, kuin että paljonko se äiti laittaa rahaa kenenkin lahjoihin?

Emme korona aikana viettäneet onneksi sukujouluja ja nyt taas pitäisi palata tuohon sukujoulu kaavaan. Äiti aloitti lahjojen ostamisen lastensa puolisoille kun vanhin sellaisen itselleen löysi. En tiedä miksi. 

Jos ei tasa-arvoisuuteen kykene niin sitten pitää tyytyä siihen että emme tule paikalle. Sama jos mennään siihen että vain lapsille ostetaan lahjoja. 

Vaadin saada vain tasa-arvoista kohtelua. 

Pakko-oireisia ajatuksiasi hoidettaisiin terapiassa, jos vain menisit sinne.

Ulkopuolisena näkee, että ajatuksesi jumittavat nyt jossain "tilassa".

En tarvitse terapiaa en hyödy siitä mitenkään. Sisarusteni pitäisi mennä terapiaan. 

Vierailija
40/280 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepokatti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap sinulla on tasan kaksi vaihtoehtoa.

Hyväksyt että vanhempien nykyinen tyyli on ok kuten aikalailla kaikki vastaajat ovat sinulle selittäneet. Tai hommata itsekin lapsia jolloin tilanne korjattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan