Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mussa vikana jotain ku en saa kavereita

Vierailija
15.09.2022 |

Olen miettinyt miten vaikeeta on tutustua ihmisiin ja saada kavereita. Olen pitkään jo ollut yksin ja yksinäinen jopa. Ei tämä ole kivaa elämää.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt siitä johdu että teissä olisi vikaa.

Menkää esim johonkin paikalliseen seurakuntaan, ja pienpiiriin? :)

Vierailija
22/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti sinussa on vikaa jos kukaan ei halua olla kaverisi. Minulla on ongelmia että kavereita on liikaa. Ei ehdi nähdä niitä riittävän usein.

No kivat sulle. Mäki haluaisin jonku kaverin ja seurustella. Mutta ei vain ole ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monesti mulle on sanottu sussa on jotain vikaa ku ei ole ketään kavereita ja olet aina yksin.

Vierailija
24/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te urpot ette ymmärrä että mikäli kukaan ei halua olla kanssanne niin vika todellakin on teissä eikä maailman kaikissa muissa ihmisissä?

Vierailija
25/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millää myöskää saa parisuhdetta tai kelpaa naisille ku oon erilainen ku muut miehet ja mulla on ylipainoa ja mahaa.

Vierailija
26/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te urpot ette ymmärrä että mikäli kukaan ei halua olla kanssanne niin vika todellakin on teissä eikä maailman kaikissa muissa ihmisissä?

N vissiin on jotain vikaa, kaikilla tuntuu olevan omat piirit ja etelässä ei tutustu ihmisiin. Mäki käyn töissä mutta sieltä en ole kavereita saanut.

Vierailija
27/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mussa on selkeesti pahasti vikaa ihmisenä.

eikä ole

On mussa jotain vikaa ku en saa parisuhdetta ja kavereita ja olen aina yksin.

Ehkä niissä muissa on jotain vikaa, kun eivät halua olla sun kavereita.

Vierailija
28/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi en sitten saa parisuhdetta, se kun en ole normaali vai?

Vierailija
29/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monesti mulle on sanottu sussa on jotain vikaa ku ei ole ketään kavereita ja olet aina yksin.

No mikä sellainen vika voisi olla? Ihan outoa puhetta.. Olet arvokas ja tärkeä ja sen voin sanoa että Jumala todella on kiinnostunut sinun elämästäsi, ja antanut poikansa kuolemaan ristillä, kärsimään rangaistuksen jotta me voisimme saada armon.

Sieltä käsin lähtee elämä, tarkoitus, ystävät.

Vierailija
30/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä yksinäisiä on näköjään paljon eli emme ole yksin tämän yksinäisyytemme kanssa.

Vierailija
31/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä usko niitä 

aina on toivoa

Vierailija
32/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikä ole

On mussa jotain vikaa ku en saa parisuhdetta ja kavereita ja olen aina yksin.

Laiha lohtu et ole ainoa, jolla on tuollaisia tuntemuksia. Jotenkin vaikuttaa, että olet masentunut, jolloin ajatukset kiertävät kehää ja tilanne tuntuu toivottomalta. 

Tämä ei kuitenkaan ole mikään kiveen hakattu fakta vaan oma subjektiivinen kokemuksesi.

Maailmassa on kuitenkin niin paljon ihmisiä, että kyllä sieltä sinulle ystäviä löytyy. Ei pidä ajatella liian rajoittuneesti. Suomessa on varmasti satojatuhansia itsensä syystä tai toisesta yksinäiseksi kokevia ihmisiä. Ehkäpä sinä voisit olla ystävä vaikka yksinäiselle vanhukselle? Erilaiset järjestöt hakevat jatkuvasti tukihenkilöitä lapsille, mielenterveyskuntoutujille tai vanhuksille.  Vanhusten palvelutaloissa voi hakeutua vapaaehtoiseksi. Antamalle jollekin toiselle hyvää  ja omaa aikaasi- ehkä löydät tien ulos omasta umpikujastasi?

Vierailija
33/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinussa välttämättä ole mitään vikaa. Yksinäisiä on todella paljon, kaikenlaisia ja kaikenikäisiä ihmisiä. Yritä löytää itsellesi joku harrastus, käy vaikka tekemässä jotain hyväntekeväisyystyötä, ilmoittaudu SPR:n ystäväkurssille tms. Jostain sellaisesta voisi kaveri löytyä. Pidän peukkuja sinulle!

Vierailija
34/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kärsin yksinäisyydestä,mutta toisaalta olen taantunut siihen kaverimattomuuteen/ei ystäviä-moodiin.

Toisaalta on pienet lapset ja mies.

Juttelin tästä aiheesta työkaverini kanssa ja kerroin kuinka vaikeaa enää on saada kavereita keski-ikäisenä.

Hän nuorempana totesi,että myös parikymppisenä hankalaa.

Kavereita jonkinlaisia,mutta ihan aitoja ystäviä on kuulemma hankalaa saada/havitella.

Eli ongelma on laajempi kuin kuvitellaankaan.

Vierailija
35/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä kavereiden löytämiseen?

Vierailija
36/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankila on ainoa paikka mistä saa kavereita.  Valitan.

Vierailija
37/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille yksinäisille!

Vierailija
38/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksen saa mitenkää parisuhdetta, haluuko naiset vain komeita miehiä.

Vierailija
39/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksei naisille kelpaa kaveriton ja yksinäinen mies?

Vierailija
40/90 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin löydät ystäviä

1. Rohkaistu juttelemaan vieraalle. Aivan yllättävä juttuhetki lenkkipolulla / puistonpenkillä / paikallisjunassa / uimahallin saunassa / kerrostalon pihalla eli lähes missä vain voi johtaa uuteen kohtaamiseen.

2. Miksi jättää mukavalta tuntuva juttuhetki yhteen tapaamiseen? Jos uusi ihminen vaikuttaa mukavalta ja juttu lähti luontevasti liikkeelle, kannattaa ehdottaa vaikka yhteistä kävelylenkkiä.

3. Sosiaalinen media voi olla avuksi, kun ystävää ei ole. Ystävää voi hakea eri sivustojen kautta asuipa missä päin Suomea tahansa. Hakusanoilla ystävä ja kaveri löytyy useita nettisivustoja, joilla ihmiset etsivät ystävää esimerkiksi leffailtaan, lenkkipolulle tai matkaseuraksi. Sovi ensimmäinen tapaaminen aina turvalliseksi kokemaasi paikkaan.

4. Onko vanha ystävyys hiipunut, mutta kaipaat lapsuuden tai nuoruuden ystävää? Sosiaalinen media on oiva apuväline vanhan kaverin löytämisessä. Viestin laittaminen tai puhelu voi olla alku vanhan ystävyyden uusimiselle.

5. Jos olet ulkoilevan lemmikin omistaja, ihmiset tulevat todennäköisesti juttelemaan luontevasti. Kun juttelee koirasta tai kissasta, on helppo aloittaa keskustella talutushihnan toisessa päässä olevan ihmisen kanssa. Älä kuitenkaan hanki lemmikkiä vain tutustuaksesi toisiin ihmisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan