Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-ikäistä poikaani ei kiinnosta mikään

Vierailija
15.09.2022 |

Niin. Se siinä onkin. Ei tee mitään muuta kuin katselee netflixiä sohvalla. Lapsuuden harrastukset on lopettanut, ei edes kavereitakaan näe kuin erittäin harvoin. Lukiota käy jollain noin 7-8:n keskiarvolla. Se on ehkä ainoa asia, jossa edes vähän panostaa. Sinnekin meni vain hakeakseen "lisäaikaa" päätöksiin.

Mitä tuolle oikein pitäisi sanoa tai rohkaista? Elämä menee ohi sohvalla! Kotitöitäkin tekee vain vastahakoisesti monen huomautuksen jälkeen, oma huoneensa on kuin sikolätti (en todellakaan siivoa sitä, kun ikää on lähemmäs 18 kuin 16).

Kommentit (497)

Vierailija
381/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun pikkusisko oli teini-ikäinen niin mietin eikö hänellä ole ollenkaan kavereita kun harrastusten ohessa oli aina vaan kotona. No selvisi, että IRC galleriassahan ne viestii illat. Teknologia mahdollistaa yhteydenpidon muutenkin kuin kasvotusten. Mun aikana ei ollut muuta vaihtoehtoa kun notkua jossain kaupungilla illat, että sai olla ikätovereiden seurassa.

Vierailija
382/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komenna töihin ja omaan kämp. Olin itse samassa tilanteessa ja porukat heitti ulos, minkä myötä otin otteen omastakin elämästä. Ei naisetkaan halua tommosta joka ei edes omia jälkiään siivoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komenna töihin ja omaan kämp. Olin itse samassa tilanteessa ja porukat heitti ulos, minkä myötä otin otteen omastakin elämästä. Ei naisetkaan halua tommosta joka ei edes omia jälkiään siivoa

Naiset nyt eivät itsekään tiedä mitä haluavat joten heistä ei tarvitse miehen välittää laisinkaan. Nuori mies, vedä käteen.

Vierailija
384/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sille pillua jos ei se itse löydä

Vierailija
385/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kasvanut pumpulissa eikä häntä motivoi siten itse yrittää tehdä mitään. Kannattaa kasvattaa lapsista elämää pelkääviä nyhveröitä.

Vierailija
386/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisenä vastasin itsekin "en tiijjä", kun vanhemmat yrittivät tentata tulevaisuuden suunnitelmista. Sitten intin jälkeen menin amkkiin koska kaverikin.

En tosin näin 35 veenäkään tiiä mikä minusta isona tulee. Töissä olen tekniikan alalla ja hyvin olen viihtynyt. Vanhempia kyllä harmittaa kun en sinne yliopistolle sitten mennytkään, mutta mitäpä minä siellä. Päässyt kyllä olisin ns. heittämällä.

Ihan hyvin on siis sullakin mennyt.

Minäkin olen tekniikan allalla ja AMK inssi. Hyvin on pärjätty. Töitähän tehdään tietysti lähinnä sen vuoksi, että voi viettää mukavaa elämää. Siihen tietysti kuuluu myös jo moneen kertaan mainittu viina ja pimpsa. En tiedä sitten olisiko yliopistossa saanut vielä enemmän viinaa ja pimpsaa. Se olisi ollut kyllä hyvä syy mennä yliopistoon.

Vierailija
387/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei ole kavereita, joiden kanssa mennä nuorten menoihin. Omalla pojallani oli vähän sama homma, kun lopetti harrastuksen. Siinä samalla oli korona-aika ja tosiaan oli vain omassa huoneessa. Meidän vanhempien seuraksan ei kiinnostanut. Pelasi joidenkin kanssa netissä, välillä kuului puhuvan englantia. Sitten löytyi yhden koulukaverin kanssa yhteinen sävel ja pääsi uuteen kaveriporukkaan kiinni. Anna olla rauhassa, kyllä se siitä reipastuu! Armeija ainakin tuo sisältöä päiviin 😅

Vierailija
388/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
389/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveet paineet olla aktiivinen ja pitää olla paljon kavereita, vaikka ei kiinnostais. Mutta kun äiti pakottaa tai nuoresta ei tule mitään, jos se vaan katsoo Netflixiä. Sitten aletaan käydä psukiatrisessa hoidossa ja syödä nappuloita, kun nuoriei saa olla mitä haluaa vaan pitää olla teennäinen, jotta äiti voi ylpeillä, kuinka aktiivinen ja sosoaalinen meidän teini on.

Ihan kuin se nuori ei ehtisi tehdä elämänsä aikana vaikka mitä, jos välillä ei teekään muuta kuin katselee Netflixiä.

Vierailija
390/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tulee kuolemaan nälkään kun sosialismi kaatuu jossaim vaiheessa.

Sun kannattaa miettiä, kun yhteiskunnan rauha järkkyy, että onko parempi olla nälkäinen sosialisti joita on määrällisesti enemmän, vai varakas mutta vähemmistössä oleva kokoomuslainen rolexeineen joka ei edes pysty puolustamaan asemaansa kun sosialistit vyöryy päälle.

Se mielikuva kun sosialistit vyöryvät kokoomuslaisen rolex-omistajan päälle kuin vihainen sopulilauma. :D

Vierailija
391/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle

Pojat on ajettu niin alas tässä yhteiskunnassa että se alkaa heissä näkyä. Pojat eivät ole mitään, kaikki keskittyy tyttöihin. Pojat voisivat olla vain olematta, hiljaa nurkassa ja homma pyörisi miten toivotaan.

Vala poikaasi itsearvostusta. Kerro että hän voi olla mitä vain, että hän on hyvä tyyppi ja tärkeä ihminen. Pojat eivät saa kuulla näitä nykyisin enää mistään.

Höpö höpö. Maailma on edelleen suunniteltu enemmän miehille kuin naisille. Turha tästä on naisia syyttää.

Vierailija
392/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineistä on välillä vaikea sanoa. Itse olin ihan hämmästynyt kun tätini kertoi että serkkuni oli teininä äreä ja välillä sellainen mutisija. Nykyään aikuisena on sellainen ihannepoika ja ihannevävy joka on keskipisteenä kaikessa.

Vierailija
393/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen koulutusjärjestelmä nyt vaan on sellainen, että se vie motivaation keneltä tahansa. Miettii nyt vaikka jotain pakkoruotsia. Ei mitään järkeä.

Koulunkäynti on muutenkin pojille haastavaa nykyään: Kovin hyvin ei pidä pärjätä, koska muuten leimataan hikipingoksi ja nörtiksi, eikä liian heikostikaan pitäisi mennä. Ympäristö siis asettaa paineita. Ei ole siis ihmekään, että yhä useampi poika muuttuu kyyniseksi ja pessimistiksi koulujärjestelmää ja ympäristöä kohtaan.

Omassa koulussani ei ainakaan poikaa joka on hyvä koulussa kiusattu kunhan osasi muuten käyttäytyä kuin ilkeä kusipää. :D Ja puhua tyypillisiä typeriä yläasteikäisten juttuja.

Ne kiusatut nörtit oli kiusattuja väärän pukeutumisen, väärien mielenkiinnon kohtien ja habituksen takia, ei arvosanojen. Sama oli tytöillä.

Vierailija
394/497 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poikani oli lukiossa tuollainen aina vanhojen tansseihin asti, niiden jälkeisellä mökkireissulla alkoivat sitten ketjussa mainitut viina ja pimpsa kiinnostamaan. Abivuonna viihtyikin huomattavan paljon sitten jo baareissa ja naisten kanssa ja ihmeteltiin, miksei enää kotona näy.

Nuoret kehittyy niin kovin eri tahtiin.

Itsekin olin vielä lukion alussa täysin raitis enkä edes kiroillut tai käyttäytynyt muuten sopimattomasti.

Lukion lopussa sitten alkoi rööki ja viina maistua niin että seuraavat 15 vuotta menikin mukavasti nuppi turvoksissa. Sen lisäksi lihoin 40kg ja sain astman tupakoinnista.

No niin, tässä se nähdään. Heti kun alkaa kunnolla panostamaan, niin tulee myös tuloksia!

Vierailija
395/497 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies 37v kirjoitti:

hänen sanoin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee nyt niitä ristikoita vaan kirjoitti:

mies 37v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies 37v kirjoitti:

Täällä on porukka oikeasti ihan pihalla miesten elämästä. "No jos ei pimpsa kiinnosta...höhöhöö!". Ihan jokaista miestä kiinnostaa, mutta ihan jokaiselle sitä ei edes anneta! Itseäni aikoinaan kiusattiin yläasteella urheilija-pellejen (ei siis tarkkislaiset!) toimesta ja he sitten provosoivat muuta samaan toimintaan. Lukiossa olinkin sitten aika pitkälti yksin, koska en voinut luottaa muihin ihmisiin. Sentään pari tai kolme tyyppiä suostui puhumaan minulle silloin tällöin, mutta muuten olin aina yksin. Ei siis kiinnostanut edes vanhojen tanssit eikä myöskään penkkarit. Lukion jälkeen aloitin ekan duunin ja vasta viime vuonna kuulin, että sielläkin minua oltiin nimitelty selkäni takana. 22v aloitin salin ja AMK:n. Sitä ennen olin kyllä himassa nostellut penaa yms. jo teini-iästä lähtien. Ja se pi...lukin kyllä on kiinnostanut jo jostain 12v lähtien. Mutta mitäpä hyötyä siitä on, kun kerran on aina syrjitty? No AMK-bileissäkin kävin vain pari kertaa, kun sielläkin syrjittiin. AMK:ssa minulla oli kyllä koulukavereita, mutta he eivät olleet bilehileitä, ja ehkä hyvä niin. Ei kyllä ollut naista sielläkään minulle. Peruskoulu-kavereiden kanssa kävin kyllä baareissa vkl, jos en ollut töissä, mutta tosi harvoin sieltäkään tarttui naisia ja koskaan ei mikään juttu edennyt suhteeseen. Salilla käyn yhä ja jotain omia harrastuksia on, muttei naista. Ihan oman alan töissä olen. Tällaista se elämä on, vaikka YRITTÄISI alle 180 cm ja ei-komeana miehenä. Aina vaan syrjitään. On siis sijoituksiakin ja sijoittelen varojani säännöllisesti. Olen ollut vastuullinen, tehnyt työtä, säästänyt, sijoitellut, mutta myös käynyt ulkomailla ja pitänyt hieman hauskaakin pienen ystäväpiirin kanssa. Ongelma tosiaan on se, että suurin osa ihmisistä on yhä minua vastaan, vaikka otan täydellisen vastuun itsestäni ja en ole koskaan sossutukia nostanut. Jos aloittajan poika on yhtään samanlainen kuin minä, niin minun elämäni on MAKSIMI hyvä, jonka hän voi saada. Miehen elämä on vaikeaa.

Helpommalla pääsee ja saa täyden ajan itselleen, kun astuu pelilaudalta syrjään ja syrjäytyy tukien varaan.

Ei miehen kannata yrittää. Olet kelpo esimerkki siitä.

Keskittyy ristisanojen tekemiseen ja kahvin juomiseen. Siinäkin on päiväksi riittävästi haastetta!

Tuo nyt on ihan luuserin touhua. Elää jollain tuilla ja juoda k*sista kuparia joka päivä ja pelata...hyh. Aika yksitoikkoiseksi kävisi elämä. Kuitenkin koulut käyneen ja vastuullisena töissä kävijänäkin elämässä on paljon enemmän haastetta ja sisältöä ja työ antaa motivaatiota herätä aamulla ja elää jotakuinkin säännöllisellä päivärytmillä. Kuntosaleilu tuo vielä hyvän lisän päälle, varsinkin kun teen etätyötä. Muuten sitten teen diy-hommia auton, mp:n ja veneen äärellä ja näihin ei olisi varaa jos sossurottailisin! Minusta on typerää elää miehenä elämänsä naisten pillin mukaan. Juurikin tuo "ei naista, ei työtä", on kontrollin luovuttamista naisille elämässään. Tai siis jos ei saa jotain tiettyä tavoitetta täytettyä, että luovuttaa. Silloin et oikeasti ole kontrollissa elämästäsi, etkä edes omaisuudestasi/tienesteistäsi, kun valtio antaa almut, JOS antaa. Parempi vaan tehdä töitä ja sijoitella, jotta joskus voisi sitten elää pääomatuloilla. Tai osittain ainakin. Ei ole mahdotonta. Valtiolla on muutenkin niin paljon velkaa, että työttömyys ei tule tulevaisuudessa olemaan enää mahdollista. En koskaan viihtyisi passiivisena ihmisenä maailmassa, eikä kukaan muukaan täysjärkinen viihdy.

Sinäkin olet jo niin vanha että kohta kuolet. Sulla on noin parikymmentä vuotta elinaikaa täysijärkisenä, kunnes muistisi alkaa olla niin hapero että et edes myönnä sitä. Puhumattakaan kaikista vammoista ja kulumista kehossasi.

Kova kolmekymppisen uho on tuttua ja jatkuu vielä nelikymppiseksi asti. Kyllä se siitä ontuu nopeasti.

Nykänenkin lähti viisvitosena ja oli painanut kovemmin töitä kuin sinä unissasikaan.

Kovat on aina nuorilla miehillä uhot.

Pistin sut jo valmiiksi polvilleen teloittavalla todellisuudella polvitaipeisiin. Jätän sut siihen miettimään elämän tosiasioita.

Paina sä vaan nuoren miehen uhollas duunia vielä ne parikymmentä vuotta kun liha jaksaa vielä.

Sitten loppu meneekin teeskennellen. Vanhuus ottaa sutkin syleilyyn.

Kuolema korjaa jokaisen, sekä sen jonka elämä on mennyt kaljaa juoden ja pelejä pelaten kuin senkin joka on saanut jotain aikaan. Mutta aika paljon mukavampi ja antoisampi on ollut sen aikaansaavan elämä.

Mun isä sanoi suoraan kuolinvuoteellaan että älä sinä hyvä poika tee kuten minä tein.

Hän duunasi tosi kovaa ja ei jäänyt mulle perinnöksi mitään. Kaikki illat pitkään töissä. Lasten kanssa ei kerinnyt olemaan lainkaan. Lopulta konkurssi.

Hän sanoi suoraan että vietä lasten kanssa aikaa ja älä sinä poikani tee yhtään töitä. Työnteko ei kannata Suomessa.

Hän myös pahoitteli duuniporukkaa ja hyviä työntekijöitä, joita oli elämänsä aikan riistänyt.

Ei jäänyt heillekään mitään yrityksestä. Hänen sanoin:

- elämä on liian lyhyt työntekoon.

Sinun isäsi siirsi katkeruutensa ja traumansa seuraavaan sukupolveen. Onneksi olkoon! Minun isäni ja vaarini olivat/ovat juoppoja. Minäpä en. Heillä on myös muitakin sairaita tapoja ja asenteita, joita minä en kuitenkaan ottanut itseeni. Ihmettelen ihmisiä, jotka ottavat vanhempansa henkisen taakan itselleen kannettavaksi. Pojasta polvi paranee, tai sitten ei. :)

Ai siirsi?

Sinun isäsi oli juoppoja ja isoisäsikin, mutta ei minun isä siirtänyt katkeruutta mihinkään.

Sellainen pitäisi todistaa tieteellisesti. Ei katkeruuksia mitenkään siirretä kopy ja paste toiminnoilla mihinkään. Oletko täysin selvä?

Hän vain neuvoi miten ei kannata tehdä ja sai miettimään.

Hän ei juonut ja kertonut minulle että nyt sinäkin olet juoppo koska minäkin olin ja kuolin juoppona.

Ja muuten, minä pistäisin sinut polvilleen ristisanatehtävissä ihan koska vain ja ihan missä vain ja ihan miten päin vain.

Olen tehnyt ristikoita jo kohta nelkyt vuotta.

Mua ei voiteta siinä. Pistän sut polville ristikoissa koska vain.

Sä pidät pääs kiinni mun edessä ja jumaloit mun neliskumaista naamaani näillä asemilla. Mä voitin sut ja voitan aina.

Vierailija
396/497 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tulee kuolemaan nälkään kun sosialismi kaatuu jossaim vaiheessa.

Sun kannattaa miettiä, kun yhteiskunnan rauha järkkyy, että onko parempi olla nälkäinen sosialisti joita on määrällisesti enemmän, vai varakas mutta vähemmistössä oleva kokoomuslainen rolexeineen joka ei edes pysty puolustamaan asemaansa kun sosialistit vyöryy päälle.

Se mielikuva kun sosialistit vyöryvät kokoomuslaisen rolex-omistajan päälle kuin vihainen sopulilauma. :D

Kyllä. Joukko miehiä rientämällä mäkeä alas kuperkeikoin ja ohittaessaan kokoomuslaisen päästävät pierun tämän päälle julmasti. Raju mielikuva.

Lopputuloksena persumaisen ruskea kokkari, joka haisee ihan keskustalaisella taajuudella.

Vierailija
397/497 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mahtaa kuulua teinipojalle nykyään? Toivottavasti parempaa. Ihan normaalia,ettei välillä oikein mikään kiinnosta. Toivottavasti tämä poika ei ole syrjäytynyt.

Vierailija
398/497 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille kannattaa antaa varoitus. "18-vuotiaana lennät ulos täältä, jos et tee töitä." Suomen lain mukaan vanhempien elatusvelvollisuus päättyy kun lapsi täyttää 18 vuotta. Kiukutteleva teinipoika saa sitten itkeä sosiaalityöntekijöille, että "vanhemmat eivät auta". Kotona makaava patalaiska itsetuhoinen hikikomori EI tarvitse vanhempien apua vaan ammattiapua (psykiatri, kuntouttava työtoiminta). 

Vierailija
399/497 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä lukiossa on jo monia asioita mikä kiinnostaa, yläaste varsinkin seiska ja kasi on tervenjuontia, järkeä alkaa tulla ysillä. Täytyy innostaa, motivoida, tsempata, jopa palkita. 

Vierailija
400/497 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinille kannattaa antaa varoitus. "18-vuotiaana lennät ulos täältä, jos et tee töitä." Suomen lain mukaan vanhempien elatusvelvollisuus päättyy kun lapsi täyttää 18 vuotta. Kiukutteleva teinipoika saa sitten itkeä sosiaalityöntekijöille, että "vanhemmat eivät auta". Kotona makaava patalaiska itsetuhoinen hikikomori EI tarvitse vanhempien apua vaan ammattiapua (psykiatri, kuntouttava työtoiminta). 

Mikäli käy amista tai lukiota niin en heittäisi ulos. Jompaakumpaa on käytävä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme