Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini-ikäistä poikaani ei kiinnosta mikään

Vierailija
15.09.2022 |

Niin. Se siinä onkin. Ei tee mitään muuta kuin katselee netflixiä sohvalla. Lapsuuden harrastukset on lopettanut, ei edes kavereitakaan näe kuin erittäin harvoin. Lukiota käy jollain noin 7-8:n keskiarvolla. Se on ehkä ainoa asia, jossa edes vähän panostaa. Sinnekin meni vain hakeakseen "lisäaikaa" päätöksiin.

Mitä tuolle oikein pitäisi sanoa tai rohkaista? Elämä menee ohi sohvalla! Kotitöitäkin tekee vain vastahakoisesti monen huomautuksen jälkeen, oma huoneensa on kuin sikolätti (en todellakaan siivoa sitä, kun ikää on lähemmäs 18 kuin 16).

Kommentit (497)

Vierailija
201/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan normaalia siinä iässä. Koita nyt kestää pari vuotta tyrkyttämättä väkisin mitään. Koulu vie voimia ja aikuisten vaatimukset. Pieni kävely tms voi joskus virkistää ulkona hyvällä säällä, on eri asia mikä on toiselle hyvä sää. Moni pärjää yksin teininä, ei kai väkisin voi kavereita nähdä, jos ne kaverit muissa menoissa ja eivät tule. Ehtii vielä vaikka mitä myöhemmin elämässä. Jos on sellaista tekemistä tai asioita joista hän itse pitää luonnostaan, eri juttu. Harrastusmateriaaleja saa kotiinkin tai kirjatilauksia.

Jos tulee kolmen vuoden aukko kaverisuhteisiin niin sitä ei helpolla kurota umpeen.

Jos menee armeijaan, muuttaa opiskelemaan toiselle puolelle Suomea tai ulkomaille, niin mitäpä se kaverilauma auttaa? Uudet kaverisuhteet pitää joka tapauksessa osata luoda ja aloittaa tyhjästä.

Ei kenelläkään aikuisellakaan ole mitään kavereita esim. uudella työpaikalla.

Vierailija
202/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuossa on epänormaalia? Kaikki elivät noin jo 90-luvulla minun nuoruudessani, ja edelleen noin eletään. Asialliset hommat hoidetaan, lopun aikaa saa olla omassa kotona. Vai pitäisikö nuoren esiintyä lehtiartikkeleissa ja tuoda urheilupokaalia kotiin että vanhemmat saavat sitten päteä toisille lapsensa kautta?

Anna toisen olla ja elää, mäkätä sille puolisollesi, se on sinut taakakseen valinnut.

Se on epänormaalia että ei ole sosiaalisia suhteita. Eikö sinulla ollut nuorena yhtään ystävää ja miten selvisit?

Juuri näin. On ihan järjetöntä normalisoida sitä, että ei ole kavereita ja että se olisi normaalia. Ei ole. Ihminen on laumaeläin ja sille ei voi mitään. Aina joku tippuu lauman ulkopuolelle, mutta normia siitä ei mitenkään saa. 

"Aina joku tippuu lauman ulkopuolelle," Nimenomaan siksi, koska se lauma syrjäyttää muita pois keskuudestaan. Kaverittomuus on aina ympäristön aikaansaannos. Ihminen on laumaeläin, joten syrjäyttäminen ja porukoiden ulkopuolelle sulkeminen on julmaa.

Meidän nuori joutui nyt kiusatuksi heti lukion alettua. Ja kun kolmasosa luokasta on sitä mieltä että häntä voi pilkata, nauraa ja syrjiä niin siinäpä ollaan. Opettajat eivät usko kun pitää olla todisteita. No eiväthän ne ikäviä juttuja huutele luokan edessä opettajan kuullen. Tuntuu lähinnä että ei ketään kiinnosta. Koulussa tästä tietää useampi opettaja, opo ja rehtori, mutta ketään ei lopulta kiinnosta.

Sitten voi ihmetellä kun ei mahdu porukkaan ja masentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettii vielä sitä kumpi haluaisi olla. Poika vai tyttö tai muu. Ei ole vielä päättänyt.

Vierailija
204/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaika on kai erilaista. Itse painelin 16-18v pussikaljojen kanssa bileissä ja kaupungilla. Nähtiin muuta nuorisoa ja hengailtiin tuntemattomienkin kanssa. Välillä löysin itseni bileistä toisessa kaupungissa yms. En kadu niitä asioita. Oikeastaan enemmänkin olisi voinut kokea, mutta käsittääkseni nykynuoret ei enää tämän tyyppisiä juttuja välttämättä tee tai koe.

Vierailija
205/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuossa on epänormaalia? Kaikki elivät noin jo 90-luvulla minun nuoruudessani, ja edelleen noin eletään. Asialliset hommat hoidetaan, lopun aikaa saa olla omassa kotona. Vai pitäisikö nuoren esiintyä lehtiartikkeleissa ja tuoda urheilupokaalia kotiin että vanhemmat saavat sitten päteä toisille lapsensa kautta?

Anna toisen olla ja elää, mäkätä sille puolisollesi, se on sinut taakakseen valinnut.

Se on epänormaalia että ei ole sosiaalisia suhteita. Eikö sinulla ollut nuorena yhtään ystävää ja miten selvisit?

Juuri näin. On ihan järjetöntä normalisoida sitä, että ei ole kavereita ja että se olisi normaalia. Ei ole. Ihminen on laumaeläin ja sille ei voi mitään. Aina joku tippuu lauman ulkopuolelle, mutta normia siitä ei mitenkään saa. 

"Aina joku tippuu lauman ulkopuolelle," Nimenomaan siksi, koska se lauma syrjäyttää muita pois keskuudestaan. Kaverittomuus on aina ympäristön aikaansaannos. Ihminen on laumaeläin, joten syrjäyttäminen ja porukoiden ulkopuolelle sulkeminen on julmaa.

Meidän nuori joutui nyt kiusatuksi heti lukion alettua. Ja kun kolmasosa luokasta on sitä mieltä että häntä voi pilkata, nauraa ja syrjiä niin siinäpä ollaan. Opettajat eivät usko kun pitää olla todisteita. No eiväthän ne ikäviä juttuja huutele luokan edessä opettajan kuullen. Tuntuu lähinnä että ei ketään kiinnosta. Koulussa tästä tietää useampi opettaja, opo ja rehtori, mutta ketään ei lopulta kiinnosta.

Sitten voi ihmetellä kun ei mahdu porukkaan ja masentaa.

Vaihda lukiota.

Vierailija
206/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pillu kiinnosta niin vie lääkäriin.

Vierailija
207/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies40v kirjoitti:

Nykyaika on kai erilaista. Itse painelin 16-18v pussikaljojen kanssa bileissä ja kaupungilla. Nähtiin muuta nuorisoa ja hengailtiin tuntemattomienkin kanssa. Välillä löysin itseni bileistä toisessa kaupungissa yms. En kadu niitä asioita. Oikeastaan enemmänkin olisi voinut kokea, mutta käsittääkseni nykynuoret ei enää tämän tyyppisiä juttuja välttämättä tee tai koe.

Sama! Tavallaan huonoa oli toi alkon käyttö, mutta toisaalta se avitti siinä vieraisiin tutustumisessa. Tuollainen on jäänyt nykynuorilta pois terveysvalistuksen myötä. Sitten istutaan vaan kännykällä eikä uskalleta jutella kenellekään. Surullista!

N45

Vierailija
208/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies40v kirjoitti:

Ei ne oikein tuosta innostu. Siis lukiolaiset. Mutta kesällä festareilla käyvät tosi paljon. Äidin kukkaro on koetuksella. Omista lapsista toinen oli ilosaaressa, Ruisrockissa ja Kotkassa jossain metallifestareilla (open air tai joku, en muista nimeä). Toinen lähti kavereittensa kanssa festareille Ruotsiin ja ehti pyörähtää Ruisrockissa ja jossain pienemmissä jutuissa, vaikka oli kesätöissäkin 6 viikkoa kesän aikana.

Vierailija
209/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo harvinaista liene. Meillä on pojalla tasan kaksi kaveria, jotka käy meillä tai poika niiden luona, siis silloin tällöin, ei todellakaan viikoittain. Kyllä ne tuntuu pelailevan yhdessä, muttei näe paljon livenä.

Meillä kävi iso elämänmuutos, kun tuli lukioon siirtyminen vuosi sitten, koska jäi urheilu (joukkuelaji) pois. Itse päätti niin, koska meiltä on matkaa lukiolle, koulu alkaa kahdeksalta ja treenejä ja pelejä olisi ollut neljästi viikossa. Kahtena iltana treenit klo 20.30-22. Sen jälkeen kun tulee kotiin (tai haetaan kotiin), käy suihkussa ja syö iltapalan, kello on helposti 23.30. Ei poikaa oikein myöhäistreenit napannut, kun aamuisin herätys vimeistään puoli seitsemältä. Meillä on sikäli harvinainen poika, että tiedostaa itsekin tarvitsevansa 8 tunnin yöunet tai ei jaksa koulussa. Se on noiden salivuorojen kanssa.kuin tuulimyllyjä vastaan taistelisi. Ne on mitä on ja jos et sopeudu, lopeta urheilu. Pienet harrastajat saa yleensä seuroissa ne parhaat vuorot, mikä onkin oikein, eihän ne jaksa urheilla yömyöhällä.

Vierailija
210/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva hikikomori? Lukion jälkeen on sitten täysin tyhjän päällä, kun mikään ei kiinnosta ja elämäntyyli on niin vaatimaton että sen rahoittaa hyvin kelarahallakin ilman työntekoa. Sosiaalisista piireistäkin eristäytyy ja jää jälkeen muiden kuvioista, joten kaverittomuus (ja siten myös tyttöystävättömyys) on todennäköisesti pysyvää. Näitä tapauksia on nykypäivän nuorissa aikuisissa valtava määrä.

Ja se on hyvä. Ilmaston kannalta paras tapa elää.

Vierailija
211/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kummaa touhua, kun boomerit ihmettelee miksei alaikäiselle edes viina maistu.

Vierailija
212/497 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiteinihommaa. Viiden vuoden päästä ihan eri meininki. Omaan kämppään ensin siitä lukion jälkeen. Kyllä ne pärjää ja alkaa kiinnostelemaan jatkokoulutukset yms.

Vierailija
213/497 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kummaa touhua, kun boomerit ihmettelee miksei alaikäiselle edes viina maistu.

Niinpä. Itse olin 2-kymppinen ennen kuin join viinaa. Olin jopa sanonut äidille teininä, etten aio viinaa juoda. No nykyään harrastan viskejä, mutta kännejä en ole vetänyt varmaan 15 vuoteen.

Vierailija
214/497 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täytynyt katsoa Jordan Petersonia tai Trumppia, se on varma! Sinulla on vielä mahdollista estää hänen kehityksensä toksisesti maskuliiniseksi sormettamalla häntä perösuoleen kunnes hänen nautintotahnansa vapautuu. Tämä on ainut keino estää toksinen maskuliinisuus.

Vierailija
215/497 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan lukiossa ,ei olla enää teini ikäisä.

Kaksikymppisenäkö vasta lukioon pääsit? Teini-ikä = 13 - 19 (thirTEEN - nineTEEN), eli yläkoulu- ja lukioikä.

Vierailija
216/497 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin 16-vuotiaana jo omillani. Kävin vakityössä ja vasta parikymppisenä alotin opiskelut. Minua pantiin paljon töissä, kun venäläinen kokki ja pomon poika jyystivät minua yksin ja yhdessä. Ziissus niitä aikoja ysärillä. Nykyäänhän muutetaan omilleen vasta yli nelikymppisenä.

Vierailija
217/497 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan normaalia siinä iässä. Koita nyt kestää pari vuotta tyrkyttämättä väkisin mitään. Koulu vie voimia ja aikuisten vaatimukset. Pieni kävely tms voi joskus virkistää ulkona hyvällä säällä, on eri asia mikä on toiselle hyvä sää. Moni pärjää yksin teininä, ei kai väkisin voi kavereita nähdä, jos ne kaverit muissa menoissa ja eivät tule. Ehtii vielä vaikka mitä myöhemmin elämässä. Jos on sellaista tekemistä tai asioita joista hän itse pitää luonnostaan, eri juttu. Harrastusmateriaaleja saa kotiinkin tai kirjatilauksia.

Pojista en tiedä, mutta meillä ainakin tytöt oli aktiivia, opiskelivat, auttoivat vanhempien yrityksessä ja urheilivat. Hyvissä ammateissa nyt aikuisina

Vierailija
218/497 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin 16-vuotiaana jo omillani. Kävin vakityössä ja vasta parikymppisenä alotin opiskelut. Minua pantiin paljon töissä, kun venäläinen kokki ja pomon poika jyystivät minua yksin ja yhdessä. Ziissus niitä aikoja ysärillä. Nykyäänhän muutetaan omilleen vasta yli nelikymppisenä.

Millä tavalla sun fantasiasi teinitytön nussimisesta liittyy aiheeseen?

Vierailija
219/497 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommappa hänelle vaikka prostitoitu. Itse olin 18v niin vetelin rekkakuskeja aivan järkyttävää tahtia. Illassa saattoi mennä useampikin.

220/497 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pojalle viinaa ja nuuskaa ja lähetä kaupunkii ettimää pillua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän