Perustoimeentulotuella elävä halutaan pitää kuopassa; Ei saa säästää, ei saa sijoittaa, kaikki työstä saatavat tulot vähennetään tuista, jatkuvan kyttäyksen alla kun joka kk toimitetaan tiliotteet
Onko tavoite passivoittaa perustoimeentulotuella oleva?
On kyllä ihmeellinen systeemi kun nyt olen tämän päässyt kokemaan
Kommentit (81)
Ompa typerä provo. Tt-tuki on se vihonviimeinen toimeentulomuoto, ei se mikään palkka ole jonka voi sijoittaa tai laittaa säästöön.
Mitä siitäkin tulisi, jos muilta kerättyjä rahoja jaettaisiin kyselemättä taustoja?
Minä pyyhin yleensä perseeni sillä olemattomalla 50€:lla minkä saan toimeentulotukea kuukaudeksi!
Tästä syystä toimeentulotuki tulisi poistaa kokonaan. Jokainen saisi silloin säästää, sijoittaa ja tienata juuri niin paljon kuin haluaa, eikä valtio puuttuisi siihen mitenkään. Onhan se hassua, että kun pyytää 1200 e, niin joku sanoo, että et sinä sitä tarvitse, koska sinulla on säästössä 20 000 e. Mitä väliä sillä on, jos ei ole tuloja? Kyllä ihmisellä täytyy olla lupa säästää ja jos omaisuus on vaikka metsässä ja asunnoissa, niin sitä voi olla vaikka miten köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyyhin yleensä perseeni sillä olemattomalla 50€:lla minkä saan toimeentulotukea kuukaudeksi!
Miksi sitten haet sitä tukea, jos et sitä tarvitse?
Perustoimeentulotuki palkitsee sinut jos ryyppäät rahasi joka kuukausi, ja rankaisee jos onnistut elämään nuukasti ja säästämään tai sijoittamaan jotta jonain päivänä pääsisit pois tilanteestasi.
Täysin hullu systeemi.
ap
Siinäpähän kyttää. Käteisenä voi ottaa koko satsin aina jos jaksaa, mut harvaa nyt haittaa jos tiliotteet joku kyttää.
Mielenkiintoista, itsekin haluaisin nähdä muiden tiliotteet ja katella miten kuluttaa, tietenkin luvalla jos joku haluaa näyttää. Vaan kelalla on oikeus ja kelalla vastuu että ei pääse vääriin käsiin. Tietenkin joku voi hakkeroida ja pistää nettiin paitsi laitontahan se olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuopasta pääsee menemällä töihin.
Olen yrittänyt mennä töihin monta kertaa, mutta aina on heitetty ulos ja sanottu että pitäisi "hakea" eikä vain tulla sinne.
Perustoimeentulotuki ei ole palkka, Se on viimesijainen keino estää Suomen kansalaisen menehtyminen viluun ja nälkään, jos tämä ei itse pysty jostain tilapäisestä syystä hankkimaan omaa toimeentuloaan.
Jos rahattomuuden syy ei ole tilapäinen, henkilo ohjataan sairaseläkkeelle, opiskelemaan itselleen ammatti tai kuntouttavaan työtoimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä toimeentulotuki tulisi poistaa kokonaan. Jokainen saisi silloin säästää, sijoittaa ja tienata juuri niin paljon kuin haluaa, eikä valtio puuttuisi siihen mitenkään. Onhan se hassua, että kun pyytää 1200 e, niin joku sanoo, että et sinä sitä tarvitse, koska sinulla on säästössä 20 000 e. Mitä väliä sillä on, jos ei ole tuloja? Kyllä ihmisellä täytyy olla lupa säästää ja jos omaisuus on vaikka metsässä ja asunnoissa, niin sitä voi olla vaikka miten köyhä.
Toimeentulotukea saava voi helposti siirtyä työttömäksi työnhakijaksi ja saada työmarkkinatukea. Silloin voi säästää, mutta se tuo mukanaan työnhakuvelvoitteita.
Toimeentulotuki palkitsee tuhlarin, ja kannustaa passiivisuuteen.
Säästäväisen ja fiksusti elävän se rankaisee
Tällainen syteemi meillä on
Saan toimeentulotukea n. 30 € / kk ja sähköistä nykyisellä halvalla sopimuksellani vajaat 200 euroa vuodessa (12 x 15 €).
Hammaslääkäristä tänä vuonna lisäksi 60 euroa.
Iloinen noistakin.
Niin no, sen on tarkoitus olla viimesijainen tuki. Se kuuluukin tehdä hankalaksi, jotta tuen saaja motivoituisi hakemaan töitä ja elättämään itse itsensä.
Voisikohan olla, että sen tarkoitus olisikin kannustaa ihmisiä muihin tulonlähteisiin. Toki etenkin palkkaan, mutta vähintäänkin työmarkkinatukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saava voi helposti siirtyä työttömäksi työnhakijaksi ja saada työmarkkinatukea. Silloin voi säästää, mutta se tuo mukanaan työnhakuvelvoitteita.
Moni työmarkkinatukea saava saa myös toimeentulotukea, varsinkin jos asuu yksin. Samat säännöt koskevat kuin täysin toimeentulotuellakin olevia, vaikka toimeentulotuen suuruus olisi vain parikymppiä..
Vierailija kirjoitti:
150€ kuukaudessa saa tienata ja sitä ei vähennetä toimeentulotuesta.
ei saa! kaikki yli 50e lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitäkin tulisi, jos muilta kerättyjä rahoja jaettaisiin kyselemättä taustoja?
Mitä nämä muilta kerätyt rahat ovat? Keneltä ne on kerätty? Voisinko minä pitkäaikaistyöttömänä saada niitä?
En ihmettele, että olet toimeentulotuen piirissä
150€ kuukaudessa saa tienata ja sitä ei vähennetä toimeentulotuesta.