Perustoimeentulotuella elävä halutaan pitää kuopassa; Ei saa säästää, ei saa sijoittaa, kaikki työstä saatavat tulot vähennetään tuista, jatkuvan kyttäyksen alla kun joka kk toimitetaan tiliotteet
Onko tavoite passivoittaa perustoimeentulotuella oleva?
On kyllä ihmeellinen systeemi kun nyt olen tämän päässyt kokemaan
Kommentit (81)
Mitä jos toimeentulotukea saisi silloinkin, kun rahaa on ja on vaikka mitä omistuksia?
Siitähän voisi hyvin tulla rikkaiden työelämän ulkopuolella olevienkin huödyntämä etu, jos sen saisi aina vain.
mun passiivisuus-jos se siis on passiivisuutta-johtuu teistä, kaikista tylyimmät kommentoijat kovine oikeistoarvoinenne. Olette paskoneet pilalle kaiken, joten teidän paskakarusellinne pyöritykseen en halua osallistua. enkä taida olla ainoa.
Kiitos muistutuksesta, täytyy laittaa hakemus vetämään huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150€ kuukaudessa saa tienata ja sitä ei vähennetä toimeentulotuesta.
Tämä 150 euroa on työssäkäyville. Työtulovähennys tms.
Ei työttömille, eläkeläisille jne.
On mielestäni kyllä epäoikeudenmukaista.
Jos olisin tällä eläkkeeni määrällä töissä, eli saisin samanverran palkkaa, saisin suunnilleen tuon verran tt-tukea. Eli noin 150 euroa.
Kun olen eläkkeellä en saa. Koska kiikun juuri siinä perusosan rajalla. Nyt pitää tulla toimeen pakollisten ja hyväksyttyjen kulujen jälkeen noin 500 eurolla.
Jos olisin töissä tulisin toimeen pakollisten ja hyväksyttyjen kulujen jälkeen noin 650 eurolla.
Olen laskenut laskurilla ja on muutenkin tosiasia.Eläkkeellä ollessa saa tienata aika paljon enemmän kuin työttömänä ilman, että eläkkeen määrä laskee. Työttömällähän se raja 300, sen yli menevä osa vähentää työttömyyskorvausta. Eläkeläisellä se taitaa olla jotain 700-800, eikö?
Ja olen saanut työttömänä työnhakijana tuon 150 euron työtulovähennyksen, kun olen tehnyt pientä työkeikkaa. Eihän kokonaan työtön voi saada työtulovähennystä.
Eläkkeellä saa tienata niin paljon kun haluaa,työkyvyttömyyseläkkeella on tulorajat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos toimeentulotukea saisi silloinkin, kun rahaa on ja on vaikka mitä omistuksia?
Siitähän voisi hyvin tulla rikkaiden työelämän ulkopuolella olevienkin huödyntämä etu, jos sen saisi aina vain.
Niin. Tärkeintähän on rakentaa byrokratia vahtimaan asiaa, jos vaan maan 8 tällaista rikasta hyväksikäyttäisi systeemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio pitää tarkoituksella yllä työttömyyttä, Suomessa on kaikkein sosialistisin ihmisten kiusaamisjärjestelmä, esim. Tanska on valovuoden edellä Suomea työllisyyden hoidossa, siellä ihmisille oikeasti halutaan työpaikka. Tanskan malliin oli vertailua silloin aktiivimallipelleilyn aikoina. Siellä työvoimaviranomaisia on paljon enemmän ja ne oikeasti auttaa ihmisiä. Tanskassa myös työttömyysturva alin on 1500€/kk, näin sanottiin, eikä noin suuresta turvasta huolimatta epäillä, että ihmiset ei mene sitten töihin.
Tanskassa joutuu sitten töihin ne ns toimeentulotukea saavstkin. On puistotyötä, julkisten tilojen siivousta etc. Siellä ei ilman vastiketta saa mitään. Mun puolesta voi tulla Tanskan nyttejobit tännekin.
https://www.facebook.com/Aftenshowet/videos/n%C3%A5r-du-er-i-nyttejob-h…
Vierailija kirjoitti:
Perustulo kaikille kirjoitti:
Joo sijoittamiseen ne onkin tarkoitettu.
Miksipä ei, jos kerran tukea saava on siihen kykenevä?
Jos jää 200e yli, niin pitääkö ne vaan tuhlata johonkin?
jos jää 200 e yli niin ei selvästikään tarvi sitä VIIMESIJAISTA tukea 200 euron edestä.
Vierailija kirjoitti:
Kuopasta pääsee menemällä töihin.
Kun ilmoittautuu työnhakijaksi, voi hakea työmarkkinatukea ja asumistukea. Toimeentulotuki on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustulo kaikille kirjoitti:
Joo sijoittamiseen ne onkin tarkoitettu.
Miksipä ei, jos kerran tukea saava on siihen kykenevä?
Jos jää 200e yli, niin pitääkö ne vaan tuhlata johonkin?
jos jää 200 e yli niin ei selvästikään tarvi sitä VIIMESIJAISTA tukea 200 euron edestä.
Kyllä tarvitsee. Työttömyystuet Suomessa on kurjistavan pienet.
t. pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopasta pääsee menemällä töihin.
Kun ilmoittautuu työnhakijaksi, voi hakea työmarkkinatukea ja asumistukea. Toimeentulotuki on tarkoitettu väliaikaiseksi tueksi.
Öhö-öhö!
Jännää, miten pieniä tuloja kytätään ja pieniä tukia pihdataan tässä maassa, mutta poliitikkojen ja huippuvirkamiesten rahankäytössä saa löytyä vaikka minkälaista sotkua, johon ei koskaan saada selvyyttä (eikä takaisinmaksuvelvollisuutta). Ja aina riittää miljardeja syydettäväksi ulkomaille, ihan aina.
Ai pitäidi saada sekä tuet että palkka? Tietenkin vähennetään tuista jos saa palkkaa
Se onkin hyvä syy säästää rahat käteisenä kotona kuten minä olen tehnyt. Töitäkin voi tehdä pimeesti. Eilen olin töissä ja sain 20 euroa tunti palkkaa.
Se on totta, ellet ole uusiosuomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
150€ kuukaudessa saa tienata ja sitä ei vähennetä toimeentulotuesta.
Tämä 150 euroa on työssäkäyville. Työtulovähennys tms.
Ei työttömille, eläkeläisille jne.
On mielestäni kyllä epäoikeudenmukaista.
Jos olisin tällä eläkkeeni määrällä töissä, eli saisin samanverran palkkaa, saisin suunnilleen tuon verran tt-tukea. Eli noin 150 euroa.
Kun olen eläkkeellä en saa. Koska kiikun juuri siinä perusosan rajalla. Nyt pitää tulla toimeen pakollisten ja hyväksyttyjen kulujen jälkeen noin 500 eurolla.
Jos olisin töissä tulisin toimeen pakollisten ja hyväksyttyjen kulujen jälkeen noin 650 eurolla.
Olen laskenut laskurilla ja on muutenkin tosiasia.Eläkkeellä ollessa saa tienata aika paljon enemmän kuin työttömänä ilman, että eläkkeen määrä laskee. Työttömällähän se raja 300, sen yli menevä osa vähentää työttömyyskorvausta. Eläkeläisellä se taitaa olla jotain 700-800, eikö?
Ja olen saanut työttömänä työnhakijana tuon 150 euron työtulovähennyksen, kun olen tehnyt pientä työkeikkaa. Eihän kokonaan työtön voi saada työtulovähennystä.
Eläkkeellä saa tienata niin paljon kun haluaa,työkyvyttömyyseläkkeella on tulorajat.
SITTEN KUN SE MUUTTUU työeläkkeeksi saa taas tehdä niin paljon kuin sielu sietää
pysykää vain loiset siellä kuopassa. mieluiten metri maata päälle
kaikille oikeistohenkisille kommentoijille toivon ihan elämyksenä pitkää, useiden vuosien työttömyyttä ilman säästöjä tai muita pehmentäviä tekijöitä.vaikka 20 vuotta alkuun.
Vierailija kirjoitti:
kaikille oikeistohenkisille kommentoijille toivon ihan elämyksenä pitkää, useiden vuosien työttömyyttä ilman säästöjä tai muita pehmentäviä tekijöitä.vaikka 20 vuotta alkuun.
Kannatan tätä.
niin saa nyttenkin säästää ja sijoittaa ja tienat juuri niin paljon kuin haluaa, eikä valtio siihen puutu. Ottaa tosin verot joka välissä.