Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuella elävä halutaan pitää kuopassa; Ei saa säästää, ei saa sijoittaa, kaikki työstä saatavat tulot vähennetään tuista, jatkuvan kyttäyksen alla kun joka kk toimitetaan tiliotteet

Vierailija
15.09.2022 |

Onko tavoite passivoittaa perustoimeentulotuella oleva?
On kyllä ihmeellinen systeemi kun nyt olen tämän päässyt kokemaan

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kannattaa joko olla kokopäivätöissä tai sitten maata vaaka-asennossa sohvalla. Välimuodoista on tehty kannattamattomia. Itse olen sen freelancerina saanut kokea. Välillä tienaisin enemmän makaamalla.

Vierailija
42/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlliPolli kirjoitti:

Täällä on näitä samoja röllejä jotka jatkuvasti avaavat keskusteluja perustoimeentulosta. Jos ei ole muuta elämää, niin kai tämä harrastuksesta käy. Liikaa vapaa-aikaa joillakin, mutta elämä on :D

höpöhöpö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkka olisi parempi vaihtoehto kaiken tämän sekavuuden tilalle.

Vierailija
44/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kannattaa joko olla kokopäivätöissä tai sitten maata vaaka-asennossa sohvalla. Välimuodoista on tehty kannattamattomia. Itse olen sen freelancerina saanut kokea. Välillä tienaisin enemmän makaamalla.

Kansalaispalkka olisi paras ratkaisu, ja sen lisäksi saisi pienyrittää tai olla freelancer ilman että se monimutkaistaa kuviot ja pitää selvitellä ja anoa.

Vierailija
45/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitäkin tulisi, jos muilta kerättyjä rahoja jaettaisiin kyselemättä taustoja?

Niitä rahoja saadaankin kerätä hamaan tappiin saakka, jos järjestelmä ei edistä työllistymistä ja vastuunottoa omasta toimeentulotuesta, senkin taukki.

Vierailija
46/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimeentulotuella oleva saa vaikka 2 kk työpätkän, sitä palkkatuloa vyörytellään vaikuttamaan kuukausia eteenpäin, kun työpätkä päättyy. Vaikka rahat on syöty jo ajat sitten.

Vierailija
47/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustoimeentulotuki ei ole palkka, Se on viimesijainen keino estää Suomen kansalaisen menehtyminen viluun ja nälkään, jos tämä ei itse pysty jostain tilapäisestä syystä hankkimaan omaa toimeentuloaan.

Jos rahattomuuden syy ei ole tilapäinen, henkilo ohjataan sairaseläkkeelle, opiskelemaan itselleen ammatti tai kuntouttavaan työtoimintaan.

Tuosta viimeisestä virkkeestä todettakoon vain, että onpas naiivia ja tietämätöntä puhetta.

Terv. sairauslomalla oleva, b-lausunnon mukaan työkyvytön & taloudellisesta pakosta työtön työnhakija

Vierailija
48/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sijoittamiseen ne onkin tarkoitettu.

Vierailija
49/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo kaikille kirjoitti:

Joo sijoittamiseen ne onkin tarkoitettu.

Miksipä ei, jos kerran tukea saava on siihen kykenevä?

Jos jää 200e yli, niin pitääkö ne vaan tuhlata johonkin?

50/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi maailmassa on joku 200 muutakin maata joihin voi mennä lanceroimaan. Ehkä siellä on paremmat mahkut tienata rahaa? Oletko miettinyt lähteä muualle?

Vierailija
51/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toimeentulotuella oleva saa vaikka 2 kk työpätkän, sitä palkkatuloa vyörytellään vaikuttamaan kuukausia eteenpäin, kun työpätkä päättyy. Vaikka rahat on syöty jo ajat sitten.

Sinun pitää silloinkin kuluttaa se 500€ kuussa jos olet jatkuvati toimeentulotuella. Sen 2kk työpätkän jälkeen pitääkin ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja saat työmarkkinatukea.

Vierailija
52/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin vielä alle 25v, niin jouduin elämään toimeentulotuella. Olihan se vaikeaa kun joutui aina pitämään suuria määriä käteistä että tuki tuli myös seuraavassa kuussa. Töitä ei kannattanut tehdä paljoa, lahjat piti pyytää käteisenä rahana tai tavarana. Nyt, kun on täyttänyt 25, elämä on helppoa kun saa työmarkkinatukea. Töitä voi tehdä enemmän ilman että tuet laskee, tilillä saa olla rahaa. Virallisia sijoituksia on mahdollista tehdä, joten nyt parissa vuodessa onkin kertynyt 8000 euron säästöt. Jos sama olisi ollut mahdollista toimeentulotuen aikana, minulla olisi ainakin 20000-25000 euroa säästöjä osakkeissa. Silloin joutui pitämään aina rahat käteisenä ja vitutti, kun ei pystynyt laittamaan niitä mihinkään hyötykäyttöön.

Juupa 🤣

Vierailija
53/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

150€ kuukaudessa saa tienata ja sitä ei vähennetä toimeentulotuesta.

ei saa! kaikki yli 50e lasketaan.

Väärin. Kaikki lasketaan. 

Vierailija
54/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi passivoi. Viesti on ihan selvä: "Nostakaa ne tuet ja äänestäkää SDP:tä."

Jos ihmiset ryhtyvät ansaitsemaan, niistä voi tulla porvareita...

Vierailija
55/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä 150 euroa on työssäkäyville. Työtulovähennys tms.

Ei työttömille, eläkeläisille jne.

On mielestäni kyllä epäoikeudenmukaista.

Jos olisin tällä eläkkeeni määrällä töissä, eli saisin samanverran palkkaa, saisin suunnilleen tuon verran tt-tukea. Eli noin 150 euroa.

Kun olen eläkkeellä en saa. Koska kiikun juuri siinä perusosan rajalla. Nyt pitää tulla toimeen pakollisten ja hyväksyttyjen kulujen jälkeen noin 500 eurolla.

Jos olisin töissä tulisin toimeen pakollisten ja hyväksyttyjen kulujen jälkeen noin 650 eurolla.

Olen laskenut laskurilla ja on muutenkin tosiasia.

Vierailija
56/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustoimeentulotuki palkitsee sinut jos ryyppäät rahasi joka kuukausi, ja rankaisee jos onnistut elämään nuukasti ja säästämään tai sijoittamaan jotta jonain päivänä pääsisit pois tilanteestasi.

Täysin hullu systeemi.

ap

Saathan sinä sitä toimeentulotukea säästää.

Vierailija
57/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteiseksi kaikki mikä liikenee.

Vierailija
58/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio pitää tarkoituksella yllä työttömyyttä, Suomessa on kaikkein sosialistisin ihmisten kiusaamisjärjestelmä, esim. Tanska on valovuoden edellä Suomea työllisyyden hoidossa, siellä ihmisille oikeasti halutaan työpaikka. Tanskan malliin oli vertailua silloin aktiivimallipelleilyn aikoina. Siellä työvoimaviranomaisia on paljon enemmän ja ne oikeasti auttaa ihmisiä. Tanskassa myös työttömyysturva alin on 1500€/kk, näin sanottiin, eikä noin suuresta turvasta huolimatta epäillä, että ihmiset ei mene sitten töihin.

Tanskassa joutuu sitten töihin ne ns toimeentulotukea saavstkin. On puistotyötä, julkisten tilojen siivousta etc. Siellä ei ilman vastiketta saa mitään. Mun puolesta voi tulla Tanskan nyttejobit tännekin.

Vierailija
59/81 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä 150 euroa on työssäkäyville. Työtulovähennys tms.

Ei työttömille, eläkeläisille jne.

On mielestäni kyllä epäoikeudenmukaista.

Jos olisin tällä eläkkeeni määrällä töissä, eli saisin samanverran palkkaa, saisin suunnilleen tuon verran tt-tukea. Eli noin 150 euroa.

Kun olen eläkkeellä en saa. Koska kiikun juuri siinä perusosan rajalla. Nyt pitää tulla toimeen pakollisten ja hyväksyttyjen kulujen jälkeen noin 500 eurolla.

Jos olisin töissä tulisin toimeen pakollisten ja hyväksyttyjen kulujen jälkeen noin 650 eurolla.

Olen laskenut laskurilla ja on muutenkin tosiasia.

Eläkkeellä ollessa saa tienata aika paljon enemmän kuin työttömänä ilman, että eläkkeen määrä laskee. Työttömällähän se raja 300, sen yli menevä osa vähentää työttömyyskorvausta. Eläkeläisellä se taitaa olla jotain 700-800, eikö?

Ja olen saanut työttömänä työnhakijana tuon 150 euron työtulovähennyksen, kun olen tehnyt pientä työkeikkaa. Eihän kokonaan työtön voi saada työtulovähennystä.

Vierailija
60/81 |
16.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tarttis muuttumisata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi