Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö vielä maskia?

Vierailija
15.09.2022 |

Ihmettelen, miksi niin moni on jättänyt maskin pois. Onko se sosiaalinen paine vaikuttanut vai mikä taustalla? Minä käytän ffp2-hengityssuojainta kun liikun ihmisjoukoissa. Taustalla riskiryhmää, mutta myös muuten ajattelen, että tauteja pitäisi torjua ja koronakaan ei ole ohitse. Tuttavilla jonkin verran longcovidia eli koronatartunnasta/tartunnoista jäänyt jotain mistä eivät ole parantuneet pitkänkään ajan jälkeen. Miksi haluatte koronaa te jotka ette käytä maskia?

Kommentit (237)

Vierailija
161/237 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän FFP2-maskia. Puolisollani on syöpä.

Vierailija
162/237 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän omasta tahdostani. Toiset pitääkööt tai eivät, ei kuulu mulle. Amen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/237 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän, FFP2-maskia. Suurin osa ei käytä ja olen huomannut joidenkin tuijottaneen kummastuneina minua, mutta siitä viis. Pääasia, että onnistuisin välttämään tartunnan.

Maski ei suojaa käyttäjäänsä, mutta voi estää levittämästä omaa tartuntaansa muihin. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
164/237 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainostaan jos käyn terveysasemalla.

Vierailija
165/237 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia käydessäni palvelutalossa vanhuksen luona ja käydessäni myös toisessa palvelutalossa asuvan kehitysvammaisen nuoren luona. Molemmissa paikoissa on maskinkäyttösuositus ja muut koronaturvatoimet edelleen.

Vierailija
166/237 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän, FFP2-maskia. Suurin osa ei käytä ja olen huomannut joidenkin tuijottaneen kummastuneina minua, mutta siitä viis. Pääasia, että onnistuisin välttämään tartunnan.

Maski ei suojaa käyttäjäänsä, mutta voi estää levittämästä omaa tartuntaansa muihin. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Kyllä FFP2 suojaa sekä että, miten joku ei vielä tedä tätäkään.

Vierailija
167/237 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten esim teho-osastoilla koronapotilaita hoitava henkilökunta käyttää hengityssuojainta? Eihän potilasta tarvitse enää suojata tartunnalta, kun potilaalla ON JO tartunta. 

Vierailija
168/237 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä maskivastaiset mietitytä yhtään missä kunnossa teidän elimistönne on usean koronatartunnan jälkeen?

Vierailija
169/237 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä maskivastaiset mietitytä yhtään missä kunnossa teidän elimistönne on usean koronatartunnan jälkeen?

Ei.

Vierailija
170/237 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni maskinkäyttäjät ovat erittäin vastuuttomia ympäristöä kohtaan, koska maskien valmistus kuluttaa luonnonvaroja ja aiheuttaa oikein käsiteltynäkin jätettä ja ympäristökuormitusta.

Sen vuoksi maskinkäyttö tulisikin rajoittaa terveydenhuoltoon ym. sellaisiin töihin, joissa maskia on syytä käyttää. Muuten maskeja tulisi olla tavallisille ihmisille saatavilla vain lupa/reseptiperusteisesti, jos terveydentila sitä vaatii

Vierailija
171/237 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni maskinkäyttäjät ovat erittäin vastuuttomia ympäristöä kohtaan, koska maskien valmistus kuluttaa luonnonvaroja ja aiheuttaa oikein käsiteltynäkin jätettä ja ympäristökuormitusta.

Sen vuoksi maskinkäyttö tulisikin rajoittaa terveydenhuoltoon ym. sellaisiin töihin, joissa maskia on syytä käyttää. Muuten maskeja tulisi olla tavallisille ihmisille saatavilla vain lupa/reseptiperusteisesti, jos terveydentila sitä vaatii

Onneksi tällä hetkellä esim. apteekeissa eivät työntekijät joudu käyttämään. Se jo kertoo maskintarpeesta jotain.

Vierailija
172/237 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa vuodessa teet ulkomaanmatkan?

Maskeja voi käyttää monta kertaa uudelleen, joten ei se kuormita luontoa niin paljoa. Sitä paitsi kyllä sekin kuormittaa luontoa kun sairastuu flunssaan tai koronaan. Lääkkeet, nenäliinat tai jopa sairaalahoito kuluttavat luonnonvaroja.

Vierailija
173/237 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella päättelet maskia käyttävän kuluttavan elintavoillaan enemmän luonnonvaroja ja tuottavan enemmän jätettä esim. kuukauden tai vuoden aikana kuin maskia käyttämätön? Nyt huomioit vain maskinkäytön mutta se ei ole ainoa tuote, joka vaikuttaa laskelmiin.

Oletko varma, että maskia käyttämättömät eivät osta yhtään vaatekappaletta tai muuta tuotetta enemmän kaupasta kuin maskia käyttävä? Näkyykö pikaruokaravintolan jonossa enemmän maskia käyttäviä kuin käyttämättömiä? Kuinka monta wc-paperipalaa kukin kuluttaa kotonaan? Viekö jokainen biojätteet aina biokeräykseen? Entä lentomatkustus lomalle? Kaikki vaikuttaa, ei vain yksi tuote.

Vierailija
174/237 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole maskivastainen, en vain käytä niitä, mutta ihmettelen, mistä tämäkin kysymys nyt kumpuaa? Se, etten käytä maskia ei tarkoita sitä, että olisin sairastanut koronaa kertaakaan.

Vierailija
175/237 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskeja voi käyttää monta kertaa uudelleen, joten ei se kuormita luontoa niin paljoa. Sitä paitsi kyllä sekin kuormittaa luontoa kun sairastuu flunssaan tai koronaan. Lääkkeet, nenäliinat tai jopa sairaalahoito kuluttavat luonnonvaroja.

0. Enkä ole sairastanutkaan yhtään sen enempää kuin ennenkään.

Vierailija
176/237 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen, miksi sä vam m a i n e n. ä ä l i ö käytät vielä maskia? Mä en käytä, koska töissä mun oli pakko pitää. Kun siitä pääsin eroon, en ole vapaaehtoisesti maskia laittanut. Ainakin tähän saakka sen laitto olisi ollut turhaa, en ole ollut kipeänä.

Ok.

Minä olen ihan normaaliälyinen vammainen ja käytän ffp2 maskia.

Käytän maskia myös töissä silloin kun käyn toimistolla.

Vierailija
177/237 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen, miksi sä vam m a i n e n. ä ä l i ö käytät vielä maskia? Mä en käytä, koska töissä mun oli pakko pitää. Kun siitä pääsin eroon, en ole vapaaehtoisesti maskia laittanut. Ainakin tähän saakka sen laitto olisi ollut turhaa, en ole ollut kipeänä.

Ok.

Minä olen ihan normaaliälyinen vammainen ja käytän ffp2 maskia.

Käytän maskia myös töissä silloin kun käyn toimistolla.

Kertoo tosiaan aika paljon ihmisestä, jos käyttää sanaa vammainen haukkumasanana. Älä välitä ääliöistä. Hyvä kun käytät maskia, niin minäkin!

Vierailija
178/237 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FFP2 on hengityssuojain, ei maski. Maskilla suojaat muita itse levittämiltäsi pöpöiltä.

Vierailija
179/237 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kuvakaappauksena jenkkisairaalan ohjeistus, jossa neuvotaan pitämään henkilökohtaisia maskeja paperipussissa ulkopuoli pussin seiniä vasten käännettyinä ja pussi pahvilaatikossa, jossa on hengitysaukko. Siellä maski/hengityssuojain kuukauden ennen uutta käyttöä. Kyseisen toimen voi kerrata neljästi ennen kuin maski/hengityssuojain on hävitettävä.

Koronan alkuvaiheissa oli pakko miettiä sitä, kuinka saadaan maskit ja suojaimet riittämään. Jonkun on ollut pakko kyseisessä sairaalassa antaa koulutuksensa perusteella järkevin vaihtoehto kun henkilökunta ei ole voinut olla suojatta.

Vierailija
180/237 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole sairastunut sairaalahoitoa vaativasti kertaakaan, enkä muutenkaan vuosikausiin, joten en ole kuluttanut siltä osin luonnonvaroja. Kun en myöskään käytä maskeja, niin en kuluta luonnovaroja sieltäkään suunnalta, enkä aiheuta maskijätettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi