Käytätkö vielä maskia?
Ihmettelen, miksi niin moni on jättänyt maskin pois. Onko se sosiaalinen paine vaikuttanut vai mikä taustalla? Minä käytän ffp2-hengityssuojainta kun liikun ihmisjoukoissa. Taustalla riskiryhmää, mutta myös muuten ajattelen, että tauteja pitäisi torjua ja koronakaan ei ole ohitse. Tuttavilla jonkin verran longcovidia eli koronatartunnasta/tartunnoista jäänyt jotain mistä eivät ole parantuneet pitkänkään ajan jälkeen. Miksi haluatte koronaa te jotka ette käytä maskia?
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin onnistuivat saamaan ihmiset pelon valtaan ja ottamaan geenimanipulaatioruiskeita.
En minä ottanut sitä pelon takia vaan muita, varsinkin heikompia ajatellen. Puhut sellaisella varmuudella, jonka antaa vain tietämättömyys.
En käytä enää maskia. Sitten, jos tarvii mennä vaikka terveyskeskukseen, saatan maskin laittaa.
Meidän työpaikalla kolme tai neljä henkilöä käyttää maskia. Toivoisin, että enemmän.
Suomessa pitäisi olla ffp-tason maskipakko ainakin julkisessa liikenteessä, kaupoissa ja sairaaloissa. Maskisuositus työpaikoille ja kouluihin.
Kyllä pidän myös perseessä maskia apinarokon takia.
En käytä (käytin vaan töissä sen aikaa, kun oli pakko). En ole sairastanut koronaa kertaakaan enkä mitään flunssaa yli 5 vuoteen. 2 rokotetta aikoja sitten otettu.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi olla ffp-tason maskipakko ainakin julkisessa liikenteessä, kaupoissa ja sairaaloissa. Maskisuositus työpaikoille ja kouluihin.
Ilman muuta ja uimalasit tai muut suojalasit tulisi olla pakolliset kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Sillä suosituksella epidemia pysyy päällä. Parempi laittaa pakko kaikkialle jotta siitä päästään eroon.
Käytän.
On ongelma muille, jotka "ihmettelevät".
En halua koronaa (työni vuoksi tiedän, että on tosi paljon).
Tapaan hyvin iäkästä lähiomaista usein, enkä aio olla se, joka häneen sen tartuttaa. Hänellä on jo riittävästi nykyisissä sairauksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako, kun käytän aurinkolaseja ulkona myös pilvisenä päivänä?
Käytän työssä. Ennen koronaa ja nyt. Hoitaja olen.
Minä käytän maskia metrossa ja bussissa
ainakin ruuha-aikoina, jolloin on paljon väkeä matkassa.
En. Olen nyt kreikassa lomalla eikä täälläkään kukaan käytä, ei lentokentällä, takseissa, hotellilla tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haittaako, kun käytän aurinkolaseja ulkona myös pilvisenä päivänä?
Ei haittaa kunhan niiden päällä on suojalasit tai alla uimalasit. Tonttulakin käyttö olisi myös suositeltavaa.
En vieläkään käytä maskia. Testasin kirurgimaskin ja ffp2 maskin, molemmista tulee savu läpi. Virus on savuhiukkasta pienempi, eli se läpäisee maskin.
Vierailija kirjoitti:
En. Olen nyt kreikassa lomalla eikä täälläkään kukaan käytä, ei lentokentällä, takseissa, hotellilla tms.
Muista ilmastonmuutos. Aika junttia matkustella näinä päivinä.
Käytän, mieheni on autoimmuunisairas.
En käytä maskia, koska toivon että saan jonkun uuden supertappavan variantin ja kuolen rokotteista huolimatta.
Lapsiperheellisenä viimeiset 13vuotta, ollaan sairastettu kerran kahteen vuoteen joku nuha, kerran vatsatauti, joskus yskää. Jos se pöpö jostain tulee, tulee se luokkakaverilta koulusta tai tarhasta. Siinä ei paljon maskin käyttäminen kaupassa auta. Tänä vuonna on yksi yskä lapsella ollut, ei onneksi tarttunut vanhempiin. Ulkoilkaa, peskää käsiä, syökää kasviksia ja pumpatkaa kansi kiinni, niin ei tarvitse jatkuvasti sairastaa.