Tämä piirre ärsyttää poikakaverissa ihan älyttömästi: onko se vähän tyhmä?
Muutettiin yhteen elokuussa noin puolen vuoden seurustelun jälkeen.
Mua on alkanut ärsyttää miten se avaa kaikki jääkaapissa olevat pakkaukset tatkistamatta olisko siellä ehkä vastaava jo valmiiksi avattu pakkaus. Useimmiten on.
Nyt meillä on avattuina samaan aikaan salami, kinkku ja maksamakkara. Kun kysyin aamulla miksi piti avata se maksamakkara, kun olisi voinut ottaa salamis tai kinkkua niin vastaus oli et halusi just maksamakkaraa. Nyt varmaan taas joku menee vanhaksi ja se pitää heittää pois. Poikakaveri kommentti on aina et no älä heitä pois, kyllä mä syön sen. Mua puistattaa ajatuskin, että jääkaapissa on tavaroita joiden päiväys on vanhentunut. Mut häntä mun reaktio lähinnä naurattaa.
Tuntuu et tässä on asia johon tää suhde kaatuu. Ei vaan pysty ymmärtään. Onko poikakaveri jotenkin tyhmä tms?
Kommentit (64)
Kateeksi käy, ovat niin pieniä ongelmat elämässäsi. Olisinpa yhtä onnellinen, mulla on niin paljon isompia huolia että kaikki tuollaiset menee ilman huomiota ohi.
Taitaa olla sama trolli, joka teki aloituksen mausteista. Tylsää...
Joo selvästi on rahaa laittaa ruokaan.
Kannattaa kuutioida yli jääneet leikkeleet ja pakastaa suolaisia piirakoita tai vaikka pastakastiketta varten.
Maksamakkara syödään äkkiä, ettei sitä joudu käyttämään johonkin nachopeltiin :D
Ihan ensiksi kiinnitin huomion otsikkoon..."onko SE vähän tyhmä?"No, kyllähän muutkin nuoret puhuvat joskus ihmisistä se-muodossa.
En ymmärrä oikein sinua, ap, kun valitat poikaystävän tekemistä pakkausten availuista. Valita sitten jos on kaksi prikulleen samanlaista tarviketta avoinna samanaikaisesti. Vaikka kaksi samaa leikkelepakkausta. Sen voi kyllä välttää kirjoittamalla ensin avatun päälle "avattu ja pvm".
Muuta suhtautumistasi! Ärsytyskynnyksesi tuntuu olevan aika matalalla!
Mikä tuossa on ongelma? Eikös täällä aina valiteta että mies syö kaapit tyhjiksi, joten eiköhän tuo syö sen jääkaapinkin tyhjäksi.
Ymmärrän apn ärsytyksen. Mutta toisaalta ymmärrän kyllä hyvin poikaystävääkin.
Osa kuten ap tykkää syödä asia kerrallaan ja nauttii siitä että esim leike ei ole vanhaa vaan lähiaikoina avatusta paketista. Toinen taas haluaa ottaa sitä mitä mieli tekee sillä hetkellä. Kumpikaan ei ole absoluuttisesti oikeassa tai väärässä. Mutta jos kompromissia ei löydy niin lienee hankala yhteiselämä edessä.
Ja tarkoitan tällä että jos näin pienestä asiasta ei päästä yhteisymmärrykseen niin mitenkähän isoista asioista (hommataanko lapsia, kuinka monta, millaista ruokaa lapsille tehdään jne jne)
Ymmärtäisin tuohtumuksen, jos avaisi vaikka kaksi voipakettia ja kaksi maitotölkkiä, mutta eihän maksamakkara ja salami ole yhtään sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne päiväykset vanhentuvat ihan samalla tavoin, on ne pakkaukset avattu tai ei. Älä kyttää poikaystäväsi syömisiä.
No ei kyllä pidä läheskään kaikkien tuotteiden kohdalla paikkaansa. Monissa tuotteissa on "säilyy avattuna" kesto, joka on usein vain muutaman päivän, vaikka suljettuna tuotteen viimeinen myyntipäivä olisi ensi vuonna.
Mutta makkarat säilyy kyllä viimeiseen käyttöpäivän asti, oli avattu tai ei.
ei säily. Päiväystä voi olla vaikka 2 viikkoa, mutta avattuna eivät säily.
Joku tehtävä sillä vakuumilla/suojakaasullakin on.
Ymmärrän aloittajaa, miesystäväkin avaa kaiken. Ja hänen mielestään se avattu maksamakkara säilyy puoli vuottakin.
No, hänellä maha kestää, minulla ei.
Eikä nähtävästi ole makuaistia, joku 5 päivää aiemmin avattu leikkele alkaa maistua jo pahalta, se kyllä syö silti.
Tavallaan ymmärrän, mutta toimin silti kuten poikaystäväsi. Kuitenkin, uutta raejuustoa en avaa ennen kuin vanha on syöty. Eli samanlaiset tuotteet menee fi-folla, erilaiset mieltymysten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu juuston kanssa: poikakaveri avaa koskenlaskijan vaikka iso oltermanni on avattu.
Ja maksamakkara, salami ja kinkku on kaikki leikkeleitä, eli samalla leivälle ei laiteta salamia JA maksamakkaraa, vaan esim juustoa toiseksi. Siksi salami, kinkku ja maksamakkara on vaihtoehtoja, joista ensin käytetään se avattu palkaus ennenkuin avataan toista. Onko tätä todella niin vaikeeta tajuta?
Ap
Ymmärrän sinua ihan täysin. Minä erosin tyttöystävästäni, koska hän söi jääkaapista ananaksen vaikka olisi ollut puolukoitakin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ongelma? Eikös täällä aina valiteta että mies syö kaapit tyhjiksi, joten eiköhän tuo syö sen jääkaapinkin tyhjäksi.
Meillä ei syö. Kaikesta pitää jättää osa syömättä lautasellakin, roskiin menee hirveästi. Syön miehen tähteitä kun kalliden ainesten haaskaus hirvittää, mutta en tuntien päästä kun herään ja huomaan että mies on yöllä syönyt ja jättänyt puolet lautaselle pöytään.. Mies on köyhä ja työtön.
Pituutta yli 185 ja painoa alle 60, ei tosiaankaan syö kunnon annoksia koskaan. Ne avatut paketit jäävät happanemaan. Tosiaan perustelee tuolla että kun ei hänellä nyt tehnyt mieli samaa leivänpäällistä.
En tiennyt mitä sanoa, kun 2 kk jääkaapissa ollutta pullaa ei saanut heittää pois. "Se on ihan hyvää vielä". Toisaalta kun on tuoretta pullaa, niin siitäkin jättää osan syömättä. Ei jaksa, ei yhtä korvapuustia.
kerro vielä paljonko sinulla on tatuointeja ja lävistyksiä ja milloin esiinnyt teini tiineenä ohjelmassa.
Maailmassa ei tietääkseni ole vielä keksitty sellaista elintarviketta, joka menisi pilalle pakkaukseen merkittynä päivänä kello 24.00 tai edes seuraavina päivinäkään, mikäli ne ovat olleet oikein säilytettyinä. Itse söin juuri mökin jääkaapista toista viikkoa päiväyksen jälkeen jugurttia, enkä huomannut mitään makueroa. Sininen maitokin säilyy yli viikon päiväyksen jälkeen. Useimmat kuivatuotteet säilyvät kuukausia, jopa vuosia syömäkelpoisina. Juttua voisi jatkaa vaikka kuinka, mutta totean tässä lopuksi, että olen yhä terve ja hyvinvoipa poikamies!
Taitaa olla parasta, että jompi kumpi pakkaa tavaransa, ei tuosta mitään tule. Poikakaverisi on keskenkasvuinen.
Minun mieheni kysyy toisinaan, voiko hän avata tämän paketin, jos esim. leikkeleitä on eri laatuja. Sanon aina, että meidän jääkaapissa kaikki on syötävää, anna mennä vaan.
Sanon erikseen tai jätän lapun, jos joku elintarvike on suunniteltu käytettävän johonkin ruokaan, esim. feta tulee piirakkaan. Useimmiten ostan kuitenkin 2 fetaa, että toisen voi syödä vaikka patongin ja oliivien kanssa jos siltä tuntuu, ja toinen jää sitten piirakkaan.
Suunnitellulla ostoslistalla huolehditaan, että jääkaapissa on ruuat balanssissa ja kuranttia kamaa. Ei jääkaappi ole mikään kellari, missä hillotaan hilloja vuosikaudet.
Itse käyn läpi viikottain ettei jääkaapissa ole epäkuranttia ruokaa mutta en ole hysteerinen. Maalarinteippi ja tussi on hyvä olla jos pakastaa ruokaa eikä halua arpoa milloinkahan tätä voikanaa tehtiin, tai minä vuonna
Miksi teillä on kaapissa paljon erilaisia vaihtoehtoja, jos niitä ei kuitenkaan saa syödä?
Omasta mielestäni paljon suurempi mahdollisuus, että tuolla hilloamisella ne tuotteet juurikin jää syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt meillä on avattuina samaan aikaan salami, kinkku ja maksamakkara. Kun kysyin aamulla miksi piti avata se maksamakkara, kun olisi voinut ottaa salamis tai kinkkua niin vastaus oli et halusi just maksamakkaraa.
Miksi pitäisi ottaa salamia tai kinkkua jos haluaa nimenomaan maksamakkaraa?
Ihmiset jotka ajattelevat kehonsa roskiksena syövät juuri näin, syödään se mikä on ekana jonossa "ettei mee huonoksi" eikä sitä mitä oikeasti halutaan. Sitten ihmetellään kun ollaan lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi kiinnitin huomion otsikkoon..."onko SE vähän tyhmä?"No, kyllähän muutkin nuoret puhuvat joskus ihmisistä se-muodossa.
En ymmärrä oikein sinua, ap, kun valitat poikaystävän tekemistä pakkausten availuista. Valita sitten jos on kaksi prikulleen samanlaista tarviketta avoinna samanaikaisesti. Vaikka kaksi samaa leikkelepakkausta. Sen voi kyllä välttää kirjoittamalla ensin avatun päälle "avattu ja pvm".
Muuta suhtautumistasi! Ärsytyskynnyksesi tuntuu olevan aika matalalla!
Lähes kaikki suomalaiset puhuvat ihmisistä se muodossa, siinä nyt ei ole mitään ihmeellistä.
Onneksi olkoon AP jos elämässäsi ongelmat ei ole tuon suurempia??!!
Vai Oletteko kenties teinejä molemmat??