Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko epävakaan ihmisen kanssa ystävyydestä tulla mitään?

Vierailija
15.09.2022 |

Kun on hyvällä tuulella, on mitä parhainta seuraa. Mutta suuttuu aivan käsittämättömän pienistä asioista. Ja suuttuessaan ei puheissa ole mitään suodatinta. En tiedä puhuuko silloin mitä oikeasti ajattelee vai puhuuko suuttuessaan ihan mitä vaan.

Onko jotain toivoa että ystävyys onnistuu? Kun ei haluaisi toista hylätäkään. Jos tuo jatkuva kiukuttelu pikkuasioista loppuisi.., mutta ei taida olla toivoa

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoontuomittu yritys.

Kokeiltu on.

Lopulta väsyin ja käänsin selkäni kun en enää muuta voinut.

Itse päätät haluatko edes yrittää.

Muista kuitenkin kuunnella itseäsi sekä omaa jaksamistasi.

Olet ihminen.

Sinullakin on rajasi.

Pidä niistä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla kusipään ystävö

Vierailija
24/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa rehellisesti, että kaikki tällaiset ystävyydet ovat minulta loppuneet jossakin vaiheessa. En ole vaan enää jaksanut. Negatiivista on ollut enemmän kuin positiivista ja vihaiset sanat ja raivoamiset ovat jättäneet jälkensä.

Vierailija
25/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla mitään.

Vierailija
26/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Itse en edes halua ystäviä sillä muut ihmiset ansaitsevat niin paljon parempaa kuin mitä minulla on antaa. En halua olla kenellekään mielipahaksi, parempi yksin.

T. Epävakaa

Vierailija
27/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen sukulaiseni on tällainen. Henkinen  p ask anheitto on muutaman viime vuoden tullut oikein kunnolla naamalle. Olen ollut syvästi järkyttynyt. 'Pommittamisella' ei ole mitään rajaa eikä vuorokauden aikaa, jopa yöllä. Itse mietin näitä solvauksia viikkokausia. Viisikymppinen nainen on vajonnut viisivuotiaan tasolle. Tulee jopa peiteltyjä uhkauksia. Miten pääsen irti???

Vierailija
28/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos olet itse erittäin kypsä ja kasvanut. Kykenet havainnoimaan hänen toimintaansa reagoimatta ja vetämään rajat tarvittaessa hyvin jämäkästi, mutta ystävällisesti. Harva meistä on oikeasti noin kypsä. Itse uskoisin olevan jatkuvasta draamasta aika hajalla, jos töissäkin olisi raskaampi vaihe. Ongelma olisi varmaan se, että epävakaa ei hyväksyisi rajanvetojani, vaan haluaisi väenväkisin jatkuvasti tilittää ja ilmaista pettymystään, jos en koko ajan kuuntelisi. Toisaalta en ole sitä mieltäkään, että ihmissuhteiden tulisi olla pelkkää positiivista. Pysyisin ehkä ystävänä, mutta etäältä. 

Vierailija
29/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheinen sukulaiseni on tällainen. Henkinen  p ask anheitto on muutaman viime vuoden tullut oikein kunnolla naamalle. Olen ollut syvästi järkyttynyt. 'Pommittamisella' ei ole mitään rajaa eikä vuorokauden aikaa, jopa yöllä. Itse mietin näitä solvauksia viikkokausia. Viisikymppinen nainen on vajonnut viisivuotiaan tasolle. Tulee jopa peiteltyjä uhkauksia. Miten pääsen irti???

Älä nyt jaksa, aikuinen ihminen! Sanomalla että turpa kiinni ja olemalla vastaamatta yhteydenottoihin. Tuskin mikään on rasittavampaa kuin ihminen, joku ulisee tyyliin *miten pääsen irti*! Oletko läheisriippuvainen?

Vierailija
30/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos epävakaalla tarkoitetaan kusipäätä. Kannattaa pysyä kaukana kusipäistä. Mutta välillä nää kusipäät haukkuvat kohteita epävakaiksi, kun uhri suhtautuu mollaamiseen ja ilkeilyyn tunteikkaasti. Gaslighting. 

Tunteikas ihminen ei tarkoita samaa kuin epävakaa. Tunteikas voi olla vakaa eikä kuormita ystäviään liikaa, vaikka jotain olisi sydämen päällä. Kun on huomioonottamiskykyä niin, että otetaan muut huomioon, nimenomaan ystävän tunteet jne, niin se on asiaa. 

Tunteikas ja herkkä ei myöskään hyökkää taikka raivoa ystäville tämän tästä tai ole RAJATTOMASTI. Kohdella ystäviä hyvin ja ylipäätään muita hyvin, se on asiaa, mutta jos mennään vihamiehiin ja pahanaiheuttajiin, niin heihin suhtaudutaan siten miten metsä vastaa.

Maalaisjärjellä ja tunteella, ei tämä rakettitiedettä ole. <3

Vierailija
31/33 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaikinen kerta olen joutunut lopulta tällaisen ihmisen vihan kohteeksi.

Vierailija
32/33 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sanovat suuttuessa mitä sattuu, eivät sitä mitä oikeasti ajattelevat. Mutta totta kai näissäkin on eroja, mutta siis niinhän muutkin ihmiset on silleen että osa sanoo suuttuessa mitä sattuu ja osa sitten taas mitä oikeasti ajattelee. :D

Vierailija
33/33 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää viihdettä epävakaan henkilöt sekoilut.

Saa olla koko ajan vähän varpaillaan, että ettei tule vedetyksi mukaan näihin sekoiluihin. Muutenkin saa olla varpaillaan, oikeastaan ihan kaiken kanssa ja kaiken aikaa. Sellainen energiasyöppö oikein epävakaa henkilö, myös ystävänä.