Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kiitollisuus tuntuu?

Vierailija
15.09.2022 |

Ihmiset aina puhuu siitä että joku "on kiitollinen". Mutta kai nyt kiitollisuus on "olemisen" lisäksi myös tunnetta, eli joku "tuntee kiitollisuutta". Noh: kun joku tuntee kiitollisuuttaa niin miltä hänestä tuntuu? Siis voitteko ihan kuvailla sitä tunteen tuntemista, missä se tuntuu, millä lailla, kuinka pitkään, kuinka kovaa,...?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen hyrisevä hyvä olo sisällä. Jotain sukua rakkauden tunteelle minusta. 

Vierailija
2/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen hyrisevä hyvä olo sisällä. Jotain sukua rakkauden tunteelle minusta. 

Rakkauden tunne? Noh, itseasiassa siitäkään en tiedä miltä se tuntuu. Tai siis, ainaskin: eri ihmisillä on ihan täysin eri käsityksiä siitä että mitä se rakkaus oikein on.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hassu kysymys. Ei tunteita voi tuolla lailla kuvailla, jokainen tuntee ne omalla tavallaan.

Vierailija
4/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne jota nykyinen hallitus ei tunne

Vierailija
5/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä tosiissas kysy miltä jokin tunne tuntuu. Yritä sä selittää miltä susta tuntuu kun ei tunnu miltään. Sama kuin yrität selittää ikänsä sokeana olleelle miltä näyttää sininen (tai mikä tahansa) väri.

Vierailija
6/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa kirjoitti:

Tunne jota nykyinen hallitus ei tunne

Miten tämä vastasi ap:n kysymykseen?

Vierailija
7/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ihmettelin mitä tarkoittaa, kun aikuisia turvottaa, korventaa tai närästää. Nykyään jo tiedän. Kuitenkin jokaiselle yhtä yksilöllistä kuin värin kokemus. Värisokea voi puhua punaisesta vaikka näkee jotain ihan muuta.

Vierailija
8/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitollisuus on onnellisuutta. Tutkimusten mukaan ihminen ilmoittaa olevansa sitä onnellisempi, mitä enemmän hän kertoo kokevansa kiitollisuutta. Kiitollinen ihminen keskittyy siihen, mitä hänellä on ja iloitsee siitä, eikä siihen, mitä puuttuu. Miltä sinusta tuntuu, kun jotain kivaa tapahtuu yllättäen? Kiitollinen ihminen osaa samalla tavalla ilahtua niistä koko ajan läsnä olevista asioista kuten terveydestä, ruuasta, läheisistä ihmisistä. Kiitollisuus on oikeastaan itsestään selvänä pitämisen vastakohta.

Vierailija
9/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuutta. Hyvä mieli, kun jokin asia on hyvin.

Vierailija
10/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kiitollisuus tuntuu hyvältä. On levollinen ja rauhallinen olo. Lihakseni ovat rentoutuneet eikä mua väsytä. Ajattelen asioista positiivisesti. En osaa tuon paremmin kuvata tunnetta. 

Vierailija
11/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se mitä tunnet, kun joku toinen on tehnyt jotakin sinulle merkittävää hyvää vuoksesi, vaikka hänen ei olisi tarvinnut. Esim auttanut merkittävästi pyyteettä. Jos tuota et ole koskaan kokenut, et ole ehkä myöskään kokenut kiitollisuutta.

Vierailija
12/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se mitä tunnet, kun joku toinen on tehnyt jotakin sinulle merkittävää hyvää vuoksesi, vaikka hänen ei olisi tarvinnut. Esim auttanut merkittävästi pyyteettä. Jos tuota et ole koskaan kokenut, et ole ehkä myöskään kokenut kiitollisuutta.

Maailma on täynnä ihmisiä, joiden eteen kukaan ei ole koskaan tehnyt pyyteettä jotain merkittävää ja jotka silti osaavat olla kiitollisia.

Vierailija
13/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen kiitollisuutta pallean tienoilla, sieltä pyrkii ylös ja ulos sana kiitos. Rintakehälle tulee pakahtumisen tunne ja silmien takana polttelee, kun olen niin liikuttunut siitä, että joku tai jokin on minusta välittänyt ja minua auttanut.

Vierailija
14/14 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kiitollisuuteen sekoittuu usein joko syyllisyyttä tai pelkoa siitä, että asiat on kohta taas huonosti. Eletty elämä on tehnyt minusta kyynisen ja negatiivisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä