Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, rehellinen kysymys: mitä teet irtisanoutumisesi jälkeen?

Vierailija
15.09.2022 |

Onko opiskelupaikka katottuna?
CV kunnossa ja uuden työn haku alkamassa?
Jotain muuta, mitä?

Kommentit (959)

Vierailija
461/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiani hoitsuja kohtaan alkaa olla vähissä. Vielä tunnen sympatiaa pienipalkkaisia, raskasta työtä tekeviä lähihoitajia kohtaan, mutta nämä 3000e/kk sairaanhoitajat ovat lähinnä naurettavia.

Keskustelu on myös hyvin ristiriitaista: Ensin hoetaan, ettei palkalla elä, vuokraa ei saa maksettua ja ruokana on vain kaurapuuroa. Nyt sitten irtisanoutumisen myötä onkin varaa elellä kotona vapaaherrana kuukausia, mies elättää ja ansiosidonnainen on täysin riittävä, jollain oli pääomatulojakin. Niin miten se nyt on?

Vierailija
462/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hoitoala tajua sitä että jos he nyt vaativat vaikka 10% korotusta palkkoihin niin sitten muut alat vaativat myös sitä 10% korotusta? Ei mikään ala voi korottaa palkkoja noin paljon. 

Miksi hoitoalan pitäisi tässä olla jossain erityisasemassa ja he saisivat noin isot korotukset?

Koska ovat palkkakuopassa. Ovat jo niin monta kertaa jääneet väliin, kun korotuksia on jaettu. Hoitoalalle on jatkuvasti annettu joko muita pienemmät korotukset tai jätetty korottamatta. 

Joskus pitää tulla sekin aika, että hoitajat saavat enemmän. Sitä on nyt vuosikausia lupailtu. 

Toinen asia on, että tällä pelillä meiltä oikeasti loppuu hoitajat. 

Muut kunta-alan työntekijät ovat jatkuvasti joustaneet hoitajien palkankorotusten vuoksi ja tyytyneet vähempään, mutta teille ei mikään riitä, silti teillä riittää pokkaa pas*an puhumiseen.

Tällä menolla meiltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus iskee lujaa, kun huomaa, miten hyväpalkkaisessa duunissa on hoitsuna oikeasti ollut.

Jep! Kyllä monella silmät avautuu.

Tervetuloa teollisuuteen tekemään fyysistä työtä välillä hiki valuen kahdentonnin bruttopalkalla. Kyllä alkaisivat hoitotyötä kummasti kaipaamaan!

Varmaan on rankkaa, mutta enpä ole ajatellut vaihtaa teollisuuteen. Ei minusta varmaan olisi fyysisesti raskaaseen työhön kun olen ikäni tehnyt asiantuntijatyötä. 

Kyllä valitettava fakta on, että ensin lähtee paras aines. Ne, joilla on muitakin mahdollisuuksia elämässä. Eikä nuo työkaverit, mitä tästäkin on lähtenyt, ei ne ole lähteneet teollisuuteen. 

Vierailija
464/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sympatiani hoitsuja kohtaan alkaa olla vähissä. Vielä tunnen sympatiaa pienipalkkaisia, raskasta työtä tekeviä lähihoitajia kohtaan, mutta nämä 3000e/kk sairaanhoitajat ovat lähinnä naurettavia.

Keskustelu on myös hyvin ristiriitaista: Ensin hoetaan, ettei palkalla elä, vuokraa ei saa maksettua ja ruokana on vain kaurapuuroa. Nyt sitten irtisanoutumisen myötä onkin varaa elellä kotona vapaaherrana kuukausia, mies elättää ja ansiosidonnainen on täysin riittävä, jollain oli pääomatulojakin. Niin miten se nyt on?

Hienoa, tämä viesti on juuri se mikä kertoo tuon sairaanhoitajien naurettavuuden ja sen että sairaanhoitajat valehtelevat. Jos sairaanhoitaja ei 3000e palkalla elä niin miten sitten vaikka se lidlin kassalla työskentelevä pystyy elämään sillä 2000e palkalla?

Sairaanhoitajat myös valittavat että työ on rankkaa ja sen verukkeella ne vaatii lisää palkkaa mutta eikö se työ enää ole rankkaa jos heille maksetaan lisää palkkaa? Jos sairaanhoitajien palkkaa nostetaan ja sinne palkataan lisää väkeä töihin niin se vasta tuleekin kalliiksi. 

Ehdotan että sairaanhoitajien palkkoja tiputetaan 10% että meillä on varaa palkata lisää sairaanhoitajia alalle jotta työ ei olisi enää rankkaa kun siellä on enemmän apukäsiä töissä.

Vierailija
465/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkäisen helpotuksesta :)

Vierailija
466/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajilla 38 lomapäivää, lauantaita ei lasketa eli pikkasen vajaa 2kk. + 100% varma työpaikka.

Liitot menneet liian pitkälle. Ovat valmiita tyyliin päästämään hengestään tyyppejä lakkoilemalla tehoilla.

Sairaanhoitajat muistakaa kilpailuttaa palkkanne, työehtosopimus määrittelee vain minimipalkan.

Nyt kilpailuttamaan itsensä! Näin muillakin aloilla tehhdään!

Vierailija
467/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hoitoala tajua sitä että jos he nyt vaativat vaikka 10% korotusta palkkoihin niin sitten muut alat vaativat myös sitä 10% korotusta? Ei mikään ala voi korottaa palkkoja noin paljon. 

Miksi hoitoalan pitäisi tässä olla jossain erityisasemassa ja he saisivat noin isot korotukset?

Koska ovat palkkakuopassa. Ovat jo niin monta kertaa jääneet väliin, kun korotuksia on jaettu. Hoitoalalle on jatkuvasti annettu joko muita pienemmät korotukset tai jätetty korottamatta. 

Joskus pitää tulla sekin aika, että hoitajat saavat enemmän. Sitä on nyt vuosikausia lupailtu. 

Miten hoitoala voi olla palkkakuopassa kun sairaanhoitajien keskipalkka on suomessa noin 3200e/kk?

Tajuatko sä että suomessa on valtavasti työntekijöitä jotka tekee töitä 2000e/kk palkalla?

Miten sä perustelet siis sen että hoitajat ovat palkkakuopassa kun heillä on noin hyvä palkka keskimäärin?

No voivoi sitten meiltä loppuu hoitajat, onneksi jokainen meistä on korvattavissa ja hoitolalle saamme myös uutta työvoimaa ulkomailta.

No maksa mulle se 3200 e/kk niin mä voin heti tulla töihin!

Miks mä en vaan koskaan oo saanut sitä? Enkä tunne ketään, joka sais niin paljon. Meillä hoivakodeissa yksityisellä puolella sairaanhoitajan palkat on 2200 e/kk, brutto. Eikä saikkarit tee yövuoroja, me ollaan päivätyössä. Nostaisko tuota hoitoalan keskipalkkaa, että osa porukasta tekee päätoimensa lisäksi keikkoja jopa kolmessa eri paikassa? Eihän tuollaisiin ansioihin mitenkään pääse yhtä työtä tekemällä. 

Vierailija
468/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

..... kirjoitti:

Hoitajilla 38 lomapäivää, lauantaita ei lasketa eli pikkasen vajaa 2kk. + 100% varma työpaikka.

Liitot menneet liian pitkälle. Ovat valmiita tyyliin päästämään hengestään tyyppejä lakkoilemalla tehoilla.

Sairaanhoitajat muistakaa kilpailuttaa palkkanne, työehtosopimus määrittelee vain minimipalkan.

Ei se ole noin yksinkertaista. Laki myös velvoittaa työnantajia maksamaan samasta työstä samaa palkkaa, tai muuten voi syylllistyä syrjintään. Näin ainakin julkisella sektorilla. Kaikilla samalla nimikkeellä olevilla ja samaa työaikamuotoa tekevillä on samat palkat. 

Vierailija
469/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riipasen kovan kännin.

lähihoitaja Seppo 56v

Vierailija
470/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoitoala voi olla palkkakuopassa kun sairaanhoitajien keskipalkka on suomessa noin 3200e/kk?

Tajuatko sä että suomessa on valtavasti työntekijöitä jotka tekee töitä 2000e/kk palkalla?

Miten sä perustelet siis sen että hoitajat ovat palkkakuopassa kun heillä on noin hyvä palkka keskimäärin?

No voivoi sitten meiltä loppuu hoitajat, onneksi jokainen meistä on korvattavissa ja hoitolalle saamme myös uutta työvoimaa ulkomailta.

Miks mä en vaan koskaan oo saanut sitä? Enkä tunne ketään, joka sais niin paljon. Meillä hoivakodeissa yksityisellä puolella sairaanhoitajan palkat on 2200 e/kk, brutto. Eikä saikkarit tee yövuoroja, me ollaan päivätyössä. Nostaisko tuota hoitoalan keskipalkkaa, että osa porukasta tekee päätoimensa lisäksi keikkoja jopa kolmessa eri paikassa? Eihän tuollaisiin ansioihin mitenkään pääse yhtä työtä tekemällä. 

Huoh! Mä ite oon merkonomi ja tienaan 2500e/kk ja keskipalkka merkonomeilla on 2800e/kk, miksi minäkään en tienaa sitä keskipalkkaa???????????? Eikö olisi vaan parasta että kaikki suomalaiset tienais saman verran niin ei tarvis kinastella palkoista? 

Vierailija
471/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

..... kirjoitti:

Koskee vain kuntapuolella töissä olevia toi lomaoikeus. Ja onhan kuntapuolella muillakin ihan sama. Ei se ole valittavissa. 

Entäs ne hoitajat, jotka on töissä yksityisissä hoivakodeissa? Tuhansia kuitenkin Suomessa niitäkin. Yksityisen puolen lomat. 

Vierailija
472/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

..... kirjoitti:

Siis 15 vuotta alalla olleella, eli täysillä työkokemuslisillä olevalla, kertyy 38 lomapäivää - ihan kuten kaikilla muillakin saman työehtosopimuksen alla työskentelevään. Ei kaikilla hoitajilla. 

Vierailija
473/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.

Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä. 

Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.

Siis laki sallii ansiosidonnaisella parin vuoden loisimisen ilman että edes oman alan töitä tarvii ottaa vastaan? Aivan käsittämätöntä. 

Ei se kyllä salli. Kohta on monella ylläri edessä.

Koulutetun hoitajan on turha luulla että saa köllötellä ansiosidonnaisella. Te tsto vaatii suunnitelman tekoa kaikilta ja aika vaikea sanoa ettei muka hoitoalan töitä saa. Itse yritin tuota kun halusin opiskella samalla, ei onnistunut.

Jaa, no minäpä olen onnistunut loisimaan Helsingissä jo kuusi vuotta! On muita tulonlähteitä, mutta niin kauan kuin tämä maa elättää muualta tulleita, niin elättäköön minuakin.

Toki töitä on haettava. Mutta siellä haastattelussa pitää sitten tietää, mistä naruista vedellä. Yhtään karenssia ei ole tullut sen ensimmäisen jälkeen, joka tuli siis irtisanoutuessa.

Tuskin sinun pitää paljoa naruja vedellä haastattelussa. Ei kukaan palkkaa hoitajaa, joka on kuusi vuotta loisinut sohvalla. Tietotaito täysin vanhentunutta, olet riski työnantajalle ja potilaille.

Kiitos, että olet ensimmäinen joka alkuunkaan uskoo minua. Aiemmin kun olen palstalla kertonut tämän, että olen työtön hoitaja, niin kuorossa on huudettu ettei ole totta. Hoitaja ei voi olla työtön eikä ainakaan isoissa kaupungeissa, ei.

Vierailija
474/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Mä ite oon merkonomi ja tienaan 2500e/kk ja keskipalkka merkonomeilla on 2800e/kk, miksi minäkään en tienaa sitä keskipalkkaa???????????? Eikö olisi vaan parasta että kaikki suomalaiset tienais saman verran niin ei tarvis kinastella palkoista? 

No mutta enemmänhän sä sitten merkonomina saat kuin lähihoitaja, jolla on samantasoinen koulutus ja palkka päivätöistä 1900-2100 euroa/kk, riippuen onko kunnalla vai yksityisellä. Yksityisellä saa vähemmän. 

Vierailija
475/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun brutto ilman lisiä on 4600 euroa kuussa, 32-tuntinen työviikko koska meillä on vuorotyökompensaatio. Lähdin 2010 Tukholmaan enkä ole kyllä katunut yhtään. Nykyään tosin opiskelen työn ohessa toista alaa koska aina kiinnostaa oppia lisää.

Vierailija
476/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentää kyllä vieläkin tämä miten suomalaisista on yhtäkkiä tullut näin hirveän empaattisia että ollaan niin huolissaan, niin huolissaan hoitajien työllistymisestä ja toimeentulosta :D 

Vierailija
477/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran pitää säästöjä olla että karenssista selviää ja sitten voi ansiosidonnaisella katsella mitä työtä tekisi ja mihin tie vie.

Ansiosidonnaisen aikana voi yhtä lailla napsahtaa karenssi. Hoitajille tulee työtarjouksia ja aina kun kieltäytyy niin kolme kuukautta karenssia. Ei sitä ansiosidonnainen estä. 

Estäähän. Ei anssilla sua kukaan töihin ole usuttamassa. Oot oikeasti huono trolli.

Siis laki sallii ansiosidonnaisella parin vuoden loisimisen ilman että edes oman alan töitä tarvii ottaa vastaan? Aivan käsittämätöntä. 

Ei se kyllä salli. Kohta on monella ylläri edessä.

Koulutetun hoitajan on turha luulla että saa köllötellä ansiosidonnaisella. Te tsto vaatii suunnitelman tekoa kaikilta ja aika vaikea sanoa ettei muka hoitoalan töitä saa. Itse yritin tuota kun halusin opiskella samalla, ei onnistunut.

Jaa, no minäpä olen onnistunut loisimaan Helsingissä jo kuusi vuotta! On muita tulonlähteitä, mutta niin kauan kuin tämä maa elättää muualta tulleita, niin elättäköön minuakin.

Toki töitä on haettava. Mutta siellä haastattelussa pitää sitten tietää, mistä naruista vedellä. Yhtään karenssia ei ole tullut sen ensimmäisen jälkeen, joka tuli siis irtisanoutuessa.

Tuskin sinun pitää paljoa naruja vedellä haastattelussa. Ei kukaan palkkaa hoitajaa, joka on kuusi vuotta loisinut sohvalla. Tietotaito täysin vanhentunutta, olet riski työnantajalle ja potilaille.

Kiitos, että olet ensimmäinen joka alkuunkaan uskoo minua. Aiemmin kun olen palstalla kertonut tämän, että olen työtön hoitaja, niin kuorossa on huudettu ettei ole totta. Hoitaja ei voi olla työtön eikä ainakaan isoissa kaupungeissa, ei.

Miten sä teit sen? No, ehkä kuusi vuotta sitten ei ollut vielä niin iso pula hoitajista? Mutta miten pystyit jäämään työttömäksi? Ettet joutunut heti töihin. Nyt varmaan jo helpottaa kun alkaa jo työmarkkina-arvo laskea, kun on ollut pitkään työttömänä? 

Vierailija
478/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta enemmänhän sä sitten merkonomina saat kuin lähihoitaja, jolla on samantasoinen koulutus ja palkka päivätöistä 1900-2100 euroa/kk, riippuen onko kunnalla vai yksityisellä. Yksityisellä saa vähemmän. 

Mutta miksi lähihoitajat tienaavat keskimäärin 2900 euroa/kk???????? Lähihoitajat tienaavat enemmän kuin minä merkonomina! Minä tienaan vain 2500 euroa/kk eli lähihoitajat tienaavat 400 euroa kuukaudessa enemmän kuin minä! 

Vierailija
479/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla tuossa ole kuin muutama satanen eroa. Useimmilla hoitajilla sitä eroa on tonni. Ja tätä ei ihmiset tajua, kun toitottaa aina noista hoitajien jättipalkoista. Huoh!

Eri

Ps. En minäkään tunne hoitajia, joten tienaisi yli 3000 euroa.

Vierailija
480/959 |
15.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla pieni palkka on vain niillä ketkä tekevät vain päivävuoroa eli pitäisikö nyt nostaa niiden tehtävien palkkoja jotka tekee vain päivävuoroa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi