Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannabis aiheuttaa psykooseja - miksi sen käyttö pitäisi laillistaa?

Kommentit (10522)

Vierailija
7941/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan toki mikä päihde on mielestäsi vähähaittaisin jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin? Joku päihde jonka päihdekäyttöannos voidaan lääkekäytössä monisatakertaistaa, ja käyttää sitten tuo määrä päivittäin ja jopa vuosien ajan ilman ongelmia.

Listaa nyt vaan esille jo vähitellen.

Ei minulla ole tarvetta asettaa päihteitä mihinkään haitallisuusjärjestykseen. Minulle riittää sen osoittaminen, että kannabis on tutkitusti hirvittävän haitallista. Toivottavasti järkesi pakottaa sinut myöntämään tämän.

Vierailija
7942/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Schwarcz, Glenn: Synthetic -9-Tetrahydrocannabinol (Dronabinol) Can Improve the Symptoms of Schizophrenia Journal of Clinical Psychopharmacology. kesäkuu 2009. Viitattu 3.6.2014. (englanniksi)

Szalavitz, Maia: Marijuana Compound Treats Schizophrenia with Few Side Effects: Clinical Trial Time. 20.5.2012. Viitattu 3.6.2014. (englanniksi)

Ora, Janne: Lancetin tiedot kannabiksen haitoista eivät yllätä suomalaisia huumeasiantuntijoita. Suomen Lääkärilehti, 2007, nro 34, s. 2930-2932.

Ei sellaista missään ole väitetty, että kannabis olisi täysin haitaton. Ei ole täysin haitatonta päihdettä, mutta kannabis on hyvin vähähaittainen jopa lääkekäytössä, jossa käytetyt kannabismäärät voivat kuitenkin olla jopa useita grammoja päivässä. Eli siis paljon enemmän mitä päihdekäytössä satunnainen käyttäjä kannabista käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7943/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan toki mikä päihde on mielestäsi vähähaittaisin jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin? Joku päihde jonka päihdekäyttöannos voidaan lääkekäytössä monisatakertaistaa, ja käyttää sitten tuo määrä päivittäin ja jopa vuosien ajan ilman ongelmia.

Ei minulla ole tarvetta asettaa päihteitä mihinkään haitallisuusjärjestykseen. Minulle riittää sen osoittaminen, että kannabis on tutkitusti hirvittävän haitallista. Toivottavasti järkesi pakottaa sinut myöntämään tämän.

Kyllä kannabis on hyvin vähähaittainen jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin, minkä lääkekäyttö on todistanut jo aivan selvästi. Ja alkoholi on edelleenkin se kaikkein haitallisin huume, erityisesti aivojen kannalta, koska solumyrkkynä tuhoaa aivoja.

Vierailija
7944/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista missään ole väitetty, että kannabis olisi täysin haitaton. Ei ole täysin haitatonta päihdettä, mutta kannabis on hyvin vähähaittainen jopa lääkekäytössä, jossa käytetyt kannabismäärät voivat kuitenkin olla jopa useita grammoja päivässä. Eli siis paljon enemmän mitä päihdekäytössä satunnainen käyttäjä kannabista käyttää.

Minä esitin kymmeniä lähdeviitteitä. Esittäisitkö sinä vaikka pari lähdeviitettä sen todistamiseksi, että kannabis on "hyvin vähähaittainen jopa lääkekäytössä"?

Vierailija
7945/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan nyt mikä päihde on mielestäsi vähähaittaisin jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin? Joku päihde jonka päihdekäyttöannos voidaan lääkekäytössä monisatakertaistaa, ja käyttää sitten tuo määrä päivittäin ja jopa vuosien ajan ilman ongelmia.

Listaa nyt vaan esille jo vähitellen, jos järkesi riittää sen tekemiseen.

Vierailija
7946/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannabis on hyvin vähähaittainen jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin, minkä lääkekäyttö on todistanut jo aivan selvästi. Ja alkoholi on edelleenkin se kaikkein haitallisin huume, erityisesti aivojen kannalta, koska solumyrkkynä tuhoaa aivoja.

Miten voit väittää kannabiksen olevan hyvin vähähaittainen, kun olen todistanut kymmeniä sen haittoja? Et vakuuta nyt ketään.

Vierailija
7947/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan nyt mikä päihde on mielestäsi vähähaittaisin jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin? Joku päihde jonka päihdekäyttöannos voidaan lääkekäytössä monisatakertaistaa, ja käyttää sitten tuo määrä päivittäin ja jopa vuosien ajan ilman ongelmia.

Minä en tiedä eikä minulla ole tarvetta tietää kaikkien päihteiden haittoja. Olen täällä puhumassa kannabiksen haitoista.

Vierailija
7948/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä esitin kymmeniä lähdeviitteitä. Esittäisitkö sinä vaikka pari lähdeviitettä sen todistamiseksi, että kannabis on "hyvin vähähaittainen jopa lääkekäytössä"?

Kyllähän kannabis on hyvin vähähaittainen jopa lääkekäytössä, jossa käytetyt kannabismäärät ovat siis päihdekäyttöön verrattuna todella suuria ja käyttö on päivittäistä. Jos kannabis olisi lääkekäytössä aiheuttanut haittoja, niistä olisi uutisoitu jo aikaa sitten, koska lääkekäyttäjiä on jo miljoonia. Kannabiksen vastustajatkin olisivat riemusta kiljuen uutisoineet lääkekäytön haittoja.

Vierailija
7949/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä eikä minulla ole tarvetta tietää kaikkien päihteiden haittoja. Olen täällä puhumassa kannabiksen haitoista.

Kannabiksella voi siis olla haittoja kuten kaikilla päihteillä, mutta ne mahdolliset haitat ovat kuitenkin hyvin harvinaisia todellisuudessa, minkä lääkekäyttökin on todistanut jo aivan selvästi.

Vierailija
7950/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kannabis on hyvin vähähaittainen

Lue viestini. Siellä on lueteltu kymmeniä haittoja. Vähähaittaisella aineella ei ole yli 30:tä huomattavaa haittaa.

Vierailija
7951/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit väittää kannabiksen olevan hyvin vähähaittainen, kun olen todistanut kymmeniä sen haittoja? Et vakuuta nyt ketään.

Et sinä ole todistanut yhtään mitään.

Vierailija
7952/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabiksella voi siis olla haittoja kuten kaikilla päihteillä, mutta ne mahdolliset haitat ovat kuitenkin hyvin harvinaisia todellisuudessa, minkä lääkekäyttökin on todistanut jo aivan selvästi.

Haluaisitko todistaa väitteesi jotenkin? Voisit vaikka nimetä ne tutkimukset ja tutkijat, joiden mukaan kannabiksen lääkekäyttö on todistanut sellaista.

Vierailija
7953/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menivätkö lähdeviitteet ohitsesi?

Vierailija
7954/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kannabis on hyvin vähähaittainen

Lue viestini. Siellä on lueteltu kymmeniä haittoja. Vähähaittaisella aineella ei ole yli 30:tä huomattavaa haittaa.

Eikä niitä ole kannabiksellakaan muualla kuin sinun "listallasi".

Jos kannabis aiheuttaisi paljonkin ongelmia, niitä olisi lääkekäytössä todella paljon, koska lääkekäytössä käytetyt kannabismäärät voivat olla siis jopa monisatakertaisia päihdekäyttöön verrattuna ja käyttö on päivittäistä. 

Vierailija
7955/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menivätkö lähdeviitteet ohitsesi?

Ei mennyt, mutta kyllä kannabis on hyvin vähähaittainen jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin, minkä lääkekäyttö on todistanut jo aivan selvästi. Sen joudut sinäkin myöntämään, jos rehellinen olet.

Vierailija
7956/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko todistaa väitteesi jotenkin? Voisit vaikka nimetä ne tutkimukset ja tutkijat, joiden mukaan kannabiksen lääkekäyttö on todistanut sellaista.

Lääkekäytössä käytetyt kannabismäärät ovat siis todella suuria päihdekäyttöön verrattuna ja käyttö on päivittäistä ja voi jatkua vuosia Minkälaisia haittoja on uutisoitu? Lääkekäyttäjiä on jo miljoonia maailmassa.

Vierailija
7957/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niitä ole kannabiksellakaan muualla kuin sinun "listallasi".

Se on sellainen haitoista laadittu lista, joka perustuu vankkaan tieteelliseen näyttöön. Lukija voi uskoa joko siihen tai sinun sanaasi.

Jos kannabis aiheuttaisi paljonkin ongelmia, niitä olisi lääkekäytössä todella paljon

Ehkä niitä on. Vaikea tietää, kun sinulta ei saada mitään väitettäsi tukevia tutkimuksia keskustelun pohjaksi.

Vierailija
7958/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muilla päihteillä haittoja on siis enemmän. Kannabis on vähähaittaisin jopa runsaassakin käytössä.

Vierailija
7959/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekäytössä käytetyt kannabismäärät ovat siis todella suuria päihdekäyttöön verrattuna ja käyttö on päivittäistä ja voi jatkua vuosia Minkälaisia haittoja on uutisoitu? Lääkekäyttäjiä on jo miljoonia maailmassa.

Nyt siis uskot siihen, mitä uutisoidaan? Hyvä, minä voi kaivaa uutista kannabispsykooseista tuolta arkistoistani...

Vierailija
7960/10522 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niitä on. Vaikea tietää, kun sinulta ei saada mitään väitettäsi tukevia tutkimuksia keskustelun pohjaksi.

Kannabiksen lääkekäyttöä koskien haittoja ei ole kuitenkaan uutisoitu, joten sen pohjalta voisi ajatella, että haittoja ei paljon ole vaikka lääkekäyttäjiä on miljoonia ja lääkekäytössä käytetyt kannabismäärät ovat kuitenkin todella suuria päihdekäyttöön verrattuna ja käyttökin on päivittäistä.