Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen keittää turhaan kuusi paketillista kahvia vuodessa ja kaataa sen viemäriin suurin ruokahävikki syntyy salakavalasti

Vierailija
14.09.2022 |

Paljonko sinulla menee kahvia viemäristä alas? Miten aiot toimia jatkossa?

https://yle.fi/uutiset/3-12623383

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurskasteluketju vol. 1000. Kyllä mä ainakin myönnän suoraan liruttaneeni kahvia viemäriin, jos aiemmin tuli keitettyä liikaa. En enää näillä kahvin hinnoilla niinkään, mutta kyllä on mennyt bviemäriin.

Vierailija
42/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene viemäriin yhtään. Vaikeaa varmaan pärjätä elämässä jos ei edes kahvia osaa keittää sen mukaan mitä juodaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommilla työpaikoilla yleensä laitetaan koko pannu tulemaan. Paljon siten myös kaadetaan viemäriin. Siis onko syypää työpaikkojen käytännöt? Kun tämän ketjun vastaajat ovat hyvinkin tarkkoja.

Miten lukema on saatu? Vesilaitoksesta?

Vierailija
44/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain murukahvia. Annostus kuppi kerrallaan, niin ei mee hukkaan..

45/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössä ns. 2 kupin keitin, jolla keitän aamuisin sellaisen Kerman Saven mukillisen. Ei hukkaa.

Vierailija
46/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista, koska olen viimeksi kahvia keittänyt, olisiko 2020 maaliskuussa? En juo lainkaan kahvia, eikä meillä kotona yleensä sitä keitetä, jos keitetään, niin pannukahvia vieraille. Ja jos tuo luku on keskimäärin, niin joku sitten kaataa tuplamäärän kahvia viemäriin, koska pitää korvata mun juomattomuuteni?

Teetäkään en tuhlaa, vaan juon kaiken pois.

Mietin tässä, että mikä olisi meidän salakavala ruokahävikki. Ehkä banaanit, tai mandariinit. Banaanit, koska joskus jää yksi banaani johonkin pöydänkulmalle, ja sitä ei koskaan kukaa syö, se päätyy kompostiin. Mandariinit, koska niistä jostain kumman syystä homehtuu aina joku yön yli. Illalla katson, että kaikki ovat priimaa, ja aamulla siellä onkin yksi turkoosi mandariini vastassa :-(

Vierailija
47/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juodaan kaikki mitä keitetään.

Minä lämmitän ihan sujuvasti kylmenneen kahvin, en seisota sitä yhtään. Hyvin maistuu. Miksi ihmeessä näillä hinnoilla kaataa viemäriin??

Vierailija
48/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä minulla voi jäädä kuppiin muutama sentti kahvia.

Juotteko aina kupin tyhjäksi? Aina?

Vierailija
49/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, juon aina kupin täysin tyhjäksi.

Vierailija
50/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä minulla voi jäädä kuppiin muutama sentti kahvia.

Juotteko aina kupin tyhjäksi? Aina?

Kyllä.

Vierailija
51/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on sellainen älytön tapa, että pitää aina keittää täysi pannullinen kahvia.

Näin on. Töissä jos joku juo teetä niin  koko keittimellisen 1,5 litraa keittävät vettä vaikka pari desiä tarvisi.

Vierailija
52/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei jää yli kahvia. Vieraille keitin just tänään liikaa.  Laitan ylimääräisen jääkaappiin ja juon huomenna. Minä itse en kaada viemäriin. Puoliso ei niin välitä. Porot laitan  kukkapenkkiin.

Vierailija
53/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään kun en edes omista kahvinkeitintä.

Vierailija
54/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tietyt ihmiset keittävät jo etukäteen täyden pannullisen kahvia, kun tulee pari vierasta kylään? Miksei vierailta voi kysyä, haluavatko he juoda kahvia? Ei se kahvin keittäminen kuitenkaan kovin kauaa kestä.

Onko tässä osittain kyse siitäkin, että halutaan näyttää vieraille, että kyllähän meillä nyt on varaa aina täysi pannullinen kahvia keittää?

Vierailija
55/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon pikakahvia.

Kuin myös meillä jo pidempään asunut nainen.

Tosi pikakahvi: pari teelusukallista kahvia suukkiin ja hörppy vettä päälle.

Murukahvi, pikakahvi, instantkahvi, Neskahvi ja mitä niitä nyt onkaan, ovat joskus jopa hyviä.

Taitaa riippua maistajan suusta.

Vierailija
56/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelemisen aihetta:

"Suomessa myytävän kahvin takana lapsityötä ja surkeita palkkoja

Finnwatchin mukaan kahvitilojen nuorimmat työntekijät 5–6-vuotiaita."

Lähde: https://yle.fi/uutiset/3-9234579

Vierailija
57/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on sellainen älytön tapa, että pitää aina keittää täysi pannullinen kahvia.

Näin on. Töissä jos joku juo teetä niin  koko keittimellisen 1,5 litraa keittävät vettä vaikka pari desiä tarvisi.

Munkin pohjois-savolaisella työpaikalla toimittiin näin, vaikka ilmoitin ystävällisesti jo ekana työpaivänä, etten juo kahvia. Sitä sitten jotkut kovasti kummastelivat, että miten voin pärjätä ilman.

Vierailija
58/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä kahvi kaunistaa!

Luulisin, että tuo sanonta on miesten keksimä ja täyttä huuhaata. Sanovat noin, jotta saavat vastakeitettyä kahvia niin  paljon kuin haluavat, kun naisväki jää odottelemaan kahvin jäähtymistä.

Hyvä kun paljastit tämän ovelan juonen!

Mitä mieltä olet Ateenalaisten laulun kohdasta:

Joukon maine mustuvi aina kun vimmassa taiston

Nuorien eessä sä vaan vanhuksen kuolevan näät

Nuorukaiselle kuolla kuuluu kun hällä vielä

kutrissa tuoksuvat nuorteat kukkaset on.

Taitaa tämäkin olla vanhojen äijien salajuoni.

Teinipoikana kirjoittelin tästä äidinkielen aineen.

Olin silloin yhteiskunnallisesti valveutunut.

Vierailija
59/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tänä vuonna on kerran mennyt hieman kahvia hukkaan, kun keitin vieraille liikaa enkä itsekään jäänyt kotiin, jotta olisi voinut loppuja laittaa termariin. Useimpina vuosina ei mene yhtään hukkaan vaan kaikki tulee juotua. Kompostiin menee vain hedelmien ja perunan kuoret tai kalan ruodot.

Vierailija
60/108 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitukseen linkitetyn jutun mukaan: "Eniten kahvihävikkiä syntyy Keski-Pohjanmaalla ja Pohjois-Savossa."

Asuuko tuolla seudulla muuten paljon lestadiolaisia?