Suomalainen keittää turhaan kuusi paketillista kahvia vuodessa ja kaataa sen viemäriin suurin ruokahävikki syntyy salakavalasti
Paljonko sinulla menee kahvia viemäristä alas? Miten aiot toimia jatkossa?
Kommentit (108)
No joku keittää sit 12 paketillista.
Emme ole juoneet kotona suodatinkahvia vuosikausiin. Espressokeittimellä ei synny hukkaa.
Mutteripannulla tulee tasan yksi kuppi. Ja vesi pitää kiehuttaa vedenkeittimiessä, sitten liesi päälle.
t. Tarkka-markka
Kapselikahvi. Juuri tarvittava määrä kurkusta kaadettavaksi.
Ei mene yli kuin suodatinpussiin kosteutena jäävät n. 10 millilitraa. Eli juon kaiken minkä keitänkin.
Joillakin on sellainen älytön tapa, että pitää aina keittää täysi pannullinen kahvia.
Keitän sen verran mitä juon, ei mene mitään hukkaan.
Keitän vain sen verran kahvia, mitä todellisuudessa juonkin.
Keitän vain sen verran mitä juon. Yleensä aina sen keittimen minimäärän. Hukkaan ei kahvia mene meillä ikinä.
Itse juon kotona vain muru- eli pikakahvia - ei tule kahvihävikkiä.
Minä jatkokäyttöä kahviporotkin joko pensaiden juurille tai kuivataan laakealle lautasella, sekoitan saippuaa ja perusvoidetta ja kuorin sillä puolella esillä kuivia kahvinporoja sekä käteni että jalkani. Tehoaa myös maalijälkisiin käsiin!
Mutteripannulla saa aina oikean määrän kahvia.
Aloitukseen linkitetyn jutun mukaan: "Eniten kahvihävikkiä syntyy Keski-Pohjanmaalla ja Pohjois-Savossa."
Monilla suomalaisilla on liian hyvin asiat, kun on varaa kaataa noin suuria määriä kahvia viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on sellainen älytön tapa, että pitää aina keittää täysi pannullinen kahvia.
Kaikki muut juovat keittämänsä kahvin, paitsi sinun mysteerihenkilösi. Aika tarkkaan seuraat jonkun elämää.
Miksi tietyt ihmiset keittävät jo etukäteen täyden pannullisen kahvia, kun tulee pari vierasta kylään? Miksei vierailta voi kysyä, haluavatko he juoda kahvia? Ei se kahvin keittäminen kuitenkaan kovin kauaa kestä.
Vierailija kirjoitti:
tätä mäkin oon ihmetellyt...
Kaadan varmaan jatkossakin viemäriin. Turha sitä kukille tai lattialle on kaataa.