Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran paistaminen ja popsiminen nuotoilla on OK !

Kommentit (222)

Vierailija
121/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläin kun eläin.

Miksi me muka saadaan syödä lampaita, poroja, lehmiä, possuja, lintuja?

Empä todellakaan syö mitään lihaa. Jokaisen eläimen elämä on arvokas.

Vierailija
122/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaas nyt olla ihmisiksi. Ei täällä voida elää missään lintukodossa muusta maailmasta erillään. Muualla syödään ötököitä, koiria, kissoja, lepakoita ja sen semmoisia. On mafiaa, islamiteroja, korruptiota. Myös Suomi tarvitsee näistä osansa. Jokaisen tulee nyt laskea elintavoissaan tasoa ja mikäs sen järkevämpää taloudellisesti ja ilmastollisesti kuin aloittaa syömällä lemmikit ja kotieläimet pois kuleksimasta, kuseksimasta, saastuttamasta ja olemasta vauvan korvike länkkäriemännille.

eläköön muualta tulleet ihmisiksi! Maassa maan tavalla on hyvä sääntö eikä suomessa ole tapana syödä lemmikkejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.

En itse söisi koiraa, mutta syöväthän ihmiset jo lehmiä ja sikoja (jotka ovat koiria fiksumpia!), joten miksei koiraa saisi syödä?

Et taida olla kovin viisas jos et näe epäkohtia aiheeseen liittyen. Itse en edes syö lihaa, mutta jos söisin niin en voisi mennä naapurin karanneen lehmän kimppuun ja tappaa sitä sekä syödä sen tuosta vaan. Se lehmä kun on toisten omaisuutta. Samoin jos löytäisin kuolleen lehmän ojasta niin silloinkin se on toisen lehmä sekä tilanne pitäisi selvittää. Suomessa ei vaan kuulu syödä mitään kuolleita raatoja. Samoin en usko hetkeäkään, että se koira oli kuollut vaan ovat sen tappaneet, eikä kyllä ole mikään supikoira. Nyt jää viimeisetkin kaupan marjat ostamatta. Loppuun vielä se, että typerää verrata Suomen sikojen tai lehmien tms syöntiin koiran syöntiä Aasiassa. Se ero Suomen lihantuotannossa on, että eläimien kärsimys pyritään ottamaan huomioon ja katsomaan, etteivät kärsisi. Niitä ei kiduteta tai keitätä elävältä niin kuin Aasian koiria. Samalla en voi sääliä poimijoita koska jonkun pitäisi kertoa heille mikä on ok täällä. Nyt alkaa metsästys kausi ja vaikka itse en metsästä niin silti toivoisin niiden koirien olevan turvassa kuten muidenkin ulkoilijoiden koiratkin.

Vierailija
124/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla viime vuonna kun löytyi ketun jäännökset nuotion vierestä tai niin ainakin väitettiin. Tuskinpa kettu oli..

Vierailija
125/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää koirat kytkettynä tai hyvin aidattuna. Jos koira pääsee karkuun on se vain omistajan huolimattomuutta. Vai oliko niin, että koiranomistajia ei milloinkaan voi syyllistää?

Nyt on metsästysaika joten metsästyskoiraa voi pitää jahdissa ihan laillisesti irti.

Kai omistajat metsästyskoiristaankin pitää huolen?

Miksi se oli jätetty tien poskeen?

Kyllä, mutta jos se jää auton alle ja seuraavaksi syödään, niin millaista huolenpitoa ajattelit esittävän antaa?

Vierailija
126/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti luulette, että poliisilla on aikaa selvitellä, kuoliko koira kolariin vai löytyikö metsästä, onko kadonnut ja keneltä katosi? Eettisesti yököttävä teko thaimaalaisilta, mutta poliisilla on varmasti aikataulut täynnä ihan ihmisrikoksia selvitettävänä. Hohhoijaa. 

Jos joku ilmoittautuu mahdollisesti koiran omistajaksi, niin juttu varmasti jatkunee. Mutta jos marjanpoimijat sanovat '' me ei tapettu '' ja työnantaja sanoo että '' eivät tappaneet, vain söivät '' niin mitä poliisin tulisi tehdä? Laittaa marjanpoimijat häkkiin ja kuulustella seuraavat viikot kunnes joku ratkeaa ja paljastaa totuuden? 

Sitten poliisia varmaan alkaisi kiinnostaa jos noista marjoista leviäisi joku kauhea tauti vai ostaisitko sinä niitä marjoja mitä poimijat ovat poimineet tuon nylkemisen jälkeen. Tämä vielä kaiken muun lisäksi mistä olen eri mieltä kanssasi.

Vierailija
127/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä enää uskalla marjametsään mennä. Voi tulla syödyksi.

Vierailija
128/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläin kun eläin.

Miksi me muka saadaan syödä lampaita, poroja, lehmiä, possuja, lintuja?

Kaksinaismoralismin takia.

Vierailija
129/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti luulette, että poliisilla on aikaa selvitellä, kuoliko koira kolariin vai löytyikö metsästä, onko kadonnut ja keneltä katosi? Eettisesti yököttävä teko thaimaalaisilta, mutta poliisilla on varmasti aikataulut täynnä ihan ihmisrikoksia selvitettävänä. Hohhoijaa. 

Jos joku ilmoittautuu mahdollisesti koiran omistajaksi, niin juttu varmasti jatkunee. Mutta jos marjanpoimijat sanovat '' me ei tapettu '' ja työnantaja sanoo että '' eivät tappaneet, vain söivät '' niin mitä poliisin tulisi tehdä? Laittaa marjanpoimijat häkkiin ja kuulustella seuraavat viikot kunnes joku ratkeaa ja paljastaa totuuden? 

Sitten poliisia varmaan alkaisi kiinnostaa jos noista marjoista leviäisi joku kauhea tauti vai ostaisitko sinä niitä marjoja mitä poimijat ovat poimineet tuon nylkemisen jälkeen. Tämä vielä kaiken muun lisäksi mistä olen eri mieltä kanssasi.

Tuo on muuten ihan hyvä pointti. Muuten itselle on ihan sama jos syövät vapaina juoksevia kulkukoiria, mieluummin niitä kuin muita luontomme eläimiä.

Vierailija
130/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi mitään mutta naurahdin uutiselle vaikka olen suuri koirien ystävä.

Kertoo paljon kulttuurista jos metsässä tulee jonkun Rekku vastaan ja ensimmäinen ajatus on "Kas välipalaa kuin tilauksesta!" Noh, sen siitä saa kun palkkaa alku asukkaista

No mitä se kertoo?

Sitä, ettei ole kaksinaismoralistista asennetta siihen, mitkä eläimet ovat ruokaa ja mitkä ei?

Koiran syömisen ihmettely on täsmälleen sama homma, kuin se että jotkut britti- ja muut turistit kauhistelee kun Suomessa syödään poroa (sehän on Petteri Punakuono!).

Niitä Suomen poroja ei vaan pidetä pienissä häkeissä koko elämäänsä ja keitetä elävältä sekä kiduteta "paremman" lihan laadun vuoksi. Samoin en minäkään voi mennä nappaamaan keneenkään poroa ja tappaa sitä sekä syödä. Se olisi rikos.

Vierailija
131/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla viime vuonna kun löytyi ketun jäännökset nuotion vierestä tai niin ainakin väitettiin. Tuskinpa kettu oli..

Luin sen uutisen ja siinä oli kyllä viimein lähetetty se pää tutkimuksiin ja olivat todenneet sen nuoreksi ketuksi. Tosin ehkä oli sekin silti syöty.

Vierailija
132/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa inhimillistetään liikaa koiria. Eläin se on siinä missä vaikka hirvikin.

Onneks sentään ei vaikka hevosia. Olen kuullut, että ne on puoli-ihmisiä. Huoh!

Tuo hevoset = makkaraa on niin väsynyt läppä, jolla ei-hevosihmiset jaksavat "kiusoitella" hevosharrastajia näköjään vuosikymmenestä toiseen. Tiedoksi: Hevosihmiset kannattavat hevosten teurastamista ruoaksi. Se vaan valitettavasti on tänä päivänä hyvin hankalaa, koska monet nykyään käytössä olevat lääkeaineet aiheuttavat hevoselle teuraskiellon, ja ylipäätänsä hevosia ottavia teurastamoita on harvassa.

Silloin, kun hevosten teuraaksi laittaminen oli vielä mahdollista ja taloudellisesti kannattavaa, sairaat ja loukkaantuneet hevoset hävitettiin sitä kautta. Nykyään pikkuvikaiset hevoset myydään eteenpäin, ja ne voivat vuosia kiertää kipeinä kodista toiseen. Hevosen sairaanhoito on vaikeaa ja kallista ja ennuste usein epävarma. Kuolleen hevosen hävittäminen vasta hankalaa onkin, lähtien ihan 500 kg ruhon liikuttelusta. Hautaaminen on kiellettyä, jos missään lähimailla on pohjavettä tai kaivoja, tuhkaus on kallista ja ekologisesti järjetöntä, raatoauto hakee kun kerkeää.

Anteeksi, meni vähän ohi aiheesta. Siihen mielipiteeni on, että niin kauan kuin eläimiä ylipäätänsä kasvatetaan ruoaksi ja syödään, koiran syöminen on yhtä hyväksyttävää kuin muidenkin.

Vierailija
133/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan..

Miksi he olivat tilanteessa että täytyy syödä kuollut koira? 😯 Ei tuo thaikuissakaan ole ihan normaali tapa.

Missä se työnantaja, eikö sen pitäisi taata poimijoille inhimilliset olot, joihin sisältyy ruokailu?

Ei taida nykyään olla niin koska Li Andersson sai sovittua asiat niin, että joutuvat itse kustantamaan kaiken. Ilmainen liharuoka, joka kävelee metsässä luokse, tarkoittaa rahanarvoisia säästöjä.

Miten varaa syödä yhtään mitään, kun tulee rutiköyhistän oloista?

Vierailija
134/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kylla ihmetyttää, että metsästä löytyy juurikin silloin kuollut koira, kun siellä on thai-poimijoita. Jännä yhteensattuma.

Kellään lemmikkiä kadoksissa?

Olen minäkin löytänyt metsästä kuolleen koiran, vaikka olin supisuomalainen sienestäjä.

Vierailija
135/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten ihan hyvä pointti. Muuten itselle on ihan sama jos syövät vapaina juoksevia kulkukoiria, mieluummin niitä kuin muita luontomme eläimiä.

Suomessa ei ole vapaana juoksevia kulkukoiria.

Vierailija
136/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kylla ihmetyttää, että metsästä löytyy juurikin silloin kuollut koira, kun siellä on thai-poimijoita. Jännä yhteensattuma.

Olen minäkin löytänyt metsästä kuolleen koiran, vaikka olin supisuomalainen sienestäjä.

Satuitko löytämään se välittömästi kuoleman jälkeen?

Vierailija
137/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä.

En itse söisi koiraa, mutta syöväthän ihmiset jo lehmiä ja sikoja (jotka ovat koiria fiksumpia!), joten miksei koiraa saisi syödä?

Et taida olla kovin viisas jos et näe epäkohtia aiheeseen liittyen. Itse en edes syö lihaa, mutta jos söisin niin en voisi mennä naapurin karanneen lehmän kimppuun ja tappaa sitä sekä syödä sen tuosta vaan. Se lehmä kun on toisten omaisuutta. Samoin jos löytäisin kuolleen lehmän ojasta niin silloinkin se on toisen lehmä sekä tilanne pitäisi selvittää. Suomessa ei vaan kuulu syödä mitään kuolleita raatoja. Samoin en usko hetkeäkään, että se koira oli kuollut vaan ovat sen tappaneet, eikä kyllä ole mikään supikoira. Nyt jää viimeisetkin kaupan marjat ostamatta. Loppuun vielä se, että typerää verrata Suomen sikojen tai lehmien tms syöntiin koiran syöntiä Aasiassa. Se ero Suomen lihantuotannossa on, että eläimien kärsimys pyritään ottamaan huomioon ja katsomaan, etteivät kärsisi. Niitä ei kiduteta tai keitätä elävältä niin kuin Aasian koiria. Samalla en voi sääliä poimijoita koska jonkun pitäisi kertoa heille mikä on ok täällä. Nyt alkaa metsästys kausi ja vaikka itse en metsästä niin silti toivoisin niiden koirien olevan turvassa kuten muidenkin ulkoilijoiden koiratkin.

Suomalaiset tuotantoeläimet kärsivät aivan taatusti paljon enemmän kuin tuo thaikkujen syömä koira. 

Vierailija
138/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää koirat kytkettynä tai hyvin aidattuna. Jos koira pääsee karkuun on se vain omistajan huolimattomuutta. Vai oliko niin, että koiranomistajia ei milloinkaan voi syyllistää?

Nyt on metsästysaika joten metsästyskoiraa voi pitää jahdissa ihan laillisesti irti.

Kai omistajat metsästyskoiristaankin pitää huolen?

Miksi se oli jätetty tien poskeen?

Kyllä, mutta jos se jää auton alle ja seuraavaksi syödään, niin millaista huolenpitoa ajattelit esittävän antaa?

*ehdittävän

Vierailija
139/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin valmistettu koira on oikein herkullista! Kannattaa kokeilla jos reissaa aasian suunnalla.

Vierailija
140/222 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satuitko löytämään se välittömästi kuoleman jälkeen?

En osaa sanoa. Ei sitä ainakaan vielä ollut mitkään muut eläimet järsineet, näytti kohtuullisen tuoreelta.