Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan saikuttanut?

Vierailija
24.06.2025 |

Kysymys otsikossa, eli oletko ollut pois töistä muka sairaana, vaikka oikeasti olet ollut terve? Itse en ole täysin terveenä, mutta joskus sellaisilla lievillä oireilla, joilla olisin ehkä voinut mennä töihinkin. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran krapulassa. Mutta siitä on jo kahdeksan vuotta.

Vierailija
2/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Viimeisessä työpaikassa ennen eläkkeelle jäämistä yksi iltapäivä ja seuraava päivä saikkua (=1-päivää) kahdeksan vuoden aikana.

- Tokavikassa 12 vuoden aikana kysyin asiaa lääkärin tarkastuksessa. Tuttu lekuri katsoi systeemeistään ja kertoi näkevänsä kahdeksan (8) saikkupäivää. Kaksi päivistä muistan tulleen urheiluvammasta. Eka, kun kaaduin uusilla retkiluistimilla pyrstölleni niin, etten meinannu päästä kävelemään. Toiinen pv kun kaaduin Levin kylälenkin jyrkimmässä mäessä jäisellä ladulla sen satasn vauhdista. Taas meni kävely linkutukseksi. Pari päivää tuli, kun jouduin hakemaan tyttärenpojan hoidosta kotiimme hanen sairastumisensa takia kesken työpäivän. Noroa oli ja kaikkki se myös saatiin.

- Kolmas-vikassa työpaikassa saikkupäiviä oli 13 vuoteen myös alle 10.

Kolmannesvuosisataan siis saikkupäiviä alle 20. Luin että toimialallani tavallinen sairasloman pituus on yhteensä kaksi viikkoa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulassa joskus, vähän nolotti kyllä. Onneksi ei enää tule juotua.

Vierailija
4/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, ei ole kuulunut minun tapoihini lusmuilla.

Vierailija
5/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä en päivääkään.Naurettavia "sairaslomia" olen kyllä nähnyt.

Vierailija
6/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin työkykyisenä/ terveenä en koskaan. Mutta: 

Joskus otin saikkua, kun maha oli kipeä. Se vain oli yhden päivän ajan kipeä ilman mitään syytä, ei mitään ripulia tms. 

Toisen kerran soitin töihin, kun en ollut saanut yöllä yhtään nukuttua. Meni henkisen paineen piikkiin, mutta en siis ollut varsinaisesti kipeä. 

Vierailija
7/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota tehnyt. Eikä oikein voiskaan, olen jotenkin todella huono vastustuskyvyltäni ja ihan oikeaa sairauslomaa kertyy turhankin paljon :/

Vierailija
8/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikutan aina pe ja ma niin saa pitkät viikonloput😎

Vierailija
9/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikutan aina pe ja ma niin saa pitkät viikonloput😎

Just näin! 👍

Vierailija
10/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan Off-Topic:

Olin 80-luvulla valtiolla töissä ja tämän tästä haettiin VHK:lta (muistaakseni jossain Pitäjämäessä) jotain yleisluontoista kulutustavaraa. Kerran satuin visiteeraamaan perjantaina iltapäivän aluksi siellä ja ruuhka oli käsittämätön. Kun porukan kanssa oltiin saunoteltu ja olivat jonkin verran tuttuja kavereita, kertoivat viikon asioinnin ruuhkahuipun sattuvan tyypillisesti perjantai-iltapäivään...

Syynä se. että keskusvirastojen tsupparit tekivät asiaa VHK:lle just perjantai-iltapäivisin ja häippäsivät sitten aikaisin viikonloppuvaaalle. Jos pomo edes sattui kysymään 'missäs oltiin perjantaina' niin satavarma selitys "VHK:lta tavaraa hakemassa tietysti toimi alibina.

Eli ei se pelkkä saikutus, mahdollisuuksia lusmuiluun on satoja niin halutessaan...

Vierailija
11/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan, ei ole kuulunut minun tapoihini lusmuilla.

- - - 

Et koskaan???

On aika sikaa mennä sairaana töihin muita tartuttelemaan!!

Vierailija
12/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen aina terve. 

Vierailija
13/19 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
14/19 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen aina terve. 

Nämä "aina terveet" ikiterveet viruslinko-pärskijät ovat todellinen syöpä suomalaisilla työpaikoilla. 

Vierailija
15/19 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saikutan lomalla ulkomailla 😁

Vierailija
16/19 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole. Pikemminkin päin vastoin.

Vierailija
17/19 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka monta kertaa...paras tapaus on takavuosilta työpaikasta,tehtaalta yksi tyyppi sai 20-vuotiskellon vaikka oli ison osan  tekaistuilla saikuilla,että ehti tehdä sivu-ja omia hommiaan..lopuksi saivat annettua sille kenkää..ainakin siinä tehtaassa käytettiin tuota keinoa härskisti hyväksi.. 

Vierailija
18/19 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Viimeisessä työpaikassa ennen eläkkeelle jäämistä yksi iltapäivä ja seuraava päivä saikkua (=1-päivää) kahdeksan vuoden aikana.

- Tokavikassa 12 vuoden aikana kysyin asiaa lääkärin tarkastuksessa. Tuttu lekuri katsoi systeemeistään ja kertoi näkevänsä kahdeksan (8) saikkupäivää. Kaksi päivistä muistan tulleen urheiluvammasta. Eka, kun kaaduin uusilla retkiluistimilla pyrstölleni niin, etten meinannu päästä kävelemään. Toiinen pv kun kaaduin Levin kylälenkin jyrkimmässä mäessä jäisellä ladulla sen satasn vauhdista. Taas meni kävely linkutukseksi. Pari päivää tuli, kun jouduin hakemaan tyttärenpojan hoidosta kotiimme hanen sairastumisensa takia kesken työpäivän. Noroa oli ja kaikkki se myös saatiin.

Kolmannesvuosisataan siis saikkupäiviä alle 20. Luin että toimialallani tavallinen sa

Kerro olevasi työnarkomaani työllä itsesi kunnon veronmaksajaksi validioiva boomeri kertomatta olevasi työnarkomaani työllä itsesi kunnon veronmaksajaksi validioiva boomeri.

t: akateeminen yrittäjä, ja kyllä saikutin useinkin aiemmin palkkatyössä kun vitutti että poissaolevien perheenäitien ja isien työt lyötiin minulle omien töiden päälle. Ai teillä on kolmen työn deadline, ja olen ainoa joka niitä töitä enää tekee, sori minäkin olen nyt kipeänä. En tee neljän ihmisen töitä yksinäni vaikka siihen pystyinkin. Pomo oli just tuollainen "olin kerran 1980-luvulla saikulla kun pää vahingossa irtosi kolarissa"-hyvesignaloija.

Kyllästyin ja perustin oman yrityksen ja teen nyt töitä ihan vaan itselleni. Ei tarvitse saikuttaa kun pärjään hyvin kolmen päivän työviikon tuloilla. Opin tehokkaaksi aiemmassa työpaikassa.

Vierailija
19/19 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmannesvuosisataan siis saikkupäi

- - - 

Mikä työssäsi kiristää hermojasi noin valtavasti, kun kolmen päivän osa-aikatyöllä olet kireä kuin viulun kieli?   Kannaisi varmaa siirtyä takas täyteen työviikkoon, se olisi hyväksi itsellesi!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän