Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso valehtelee

14.09.2022 |

Mitä tekisi, kun puoliso jatkuvasti valehtelee?Ei ole toistaiseksi jäänyt kiinni mistään suuremmasta, mutta epäilyttää hirveästi kun missään asiassa ei voi olla rehellinen. Valehtelu on lähes päivittäistä ja asiat, joista valehtelee vaikuttaa yleensä aika mitättömiltä. Valehtelee esim mitä reittiä on ajanut töihin, kauppaan tai kaverille, työajat, missä kaupassa on käynyt, mitä on ostanut, missä syönyt jne. Puhelinta salailee myös ja siitäkin ollaan keskusteltu. Useampi puhelin tämän seurauksena lentänyt seinään, lattialle tai maahan kun tästä maininnut.
Tästä on keskusteltu lukemattomia kertoja ja hän kyllä tietää miten ahdistunut tästä asiasta olen. En pysty luottamaan yhtään hänen sanomisiin. Luvannut monen monta kertaa lopettaa turhat valheet ja olla rehellinen, mutta sama vaan jatkuu ja ehkä jopa pahenee jatkuvasti.
Itsellä jäänyt monet yöt nukkumatta kun näitä valheita pyörittelen päässä ja olen koittanut keksiä jotain järkevää selitystä näihin. Mutta eipä ole puolisokaan osannut sanoa syytä tälle valehtelulle. Usein ei edes kerro totuutta menemisistään ja tekemisistään vaikka myöntää, että aivan selkeästi kertomus on valhetta eikä mitenkään voi pitää paikkaansa.

Puolison työpäivät on melko vaihtelevan mittaisia, työnkuva kyllä vaikuttaa tähän osittain. Useita kertoja selvinnyt pitkään venyneet päivät/aikaisin töihin menot valheiksi. En ole sen enempää jaksanut näistä tentata.
Viimeisimpänä olen seurannut auton kilometrimittaria, kun hän menee omien sanojensa mukaan suorinta reittiä töihin ja tulee suoraan töistä kotiin. Kilometrit heittää suuntaan jos toiseen. Ei vielä tiedä että näitä olen seurannut. Joskus kertoo kysymättä, että mennyt jotain toista reittiä, mutta sekään ei täsmää kilometreihin.
En usko hänen pettävän, mutta jotain on aivan selvästi tekeillä mistä pitää valehdella.
Rahasta valehtelee ihan jatkuvasti. Satoja euroja tulee ja menee miten sattuu, vaikkei missään käy eikä mitään osta tai maksa eikä mistään ole rahaa saanut.
Kaikenmaailman tarinoita keksii toisinaan ilman että edes kysyn mistään. Viimeksi kertoi kotimatkan kestäneen tietyön takia hirveän kauan. Liikenne ollut aivan pysähtynyt. Seuraavana päivänä selvisi ettei sitä reittiä ollut edes ajanut vaan käynyt ihan eri suunnassa ehkä kaupassa tai kioskilla tekemässä loton. Ei ollut ensin ihan varma missä oli käynyt. Piti tenttaamalla tentata ja oli erittäin hermostunut. Ehkä oli saattanut ostaa jotain muuta samalla, ei ollut varma mitä oli ostanut. Tuskin tästäkään täyttä totuutta lopultakaan olen saanut.
Mielestäni parisuhteessakin pitää olla oikeus omiin menoihin, eikä kaikkea tarvitse raportoida toiselle, mutta tällainen selvä valehtelu, tarinoiden keksiminen ja asioiden peittely ei ole mielestäni ok.
En tiedä kauanko jaksan enää tätä jatkuvaa epätietoisuutta ja miettimistä. Jatkuvasti ahdistunut ja huono olo.
Voikohan tämä tästä enää muuttua ja valehtelu loppua vai odotanko vaan jotain uutispommia tulevaisuudessa kun kaikki syyt valheille selviää?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet mitä reittiä hän ajoi töihin, missä kävi kaupassa tai mitä söi välipalaksi? Oletko joku kontrollifriikka vai muuten vaan sekaisin?

Oletko lukenut ollenkaan näitä mun kirjoituksia vai onko nämä vaan hankala ymmärtää? Minä en näitä asioita kysele, hän itse oma-aloitteisesti näitä kertoo. Nopeasti vaan käy ilmi että valehtelee. Usein puhuu itsensä pussiin tai tiedän jonkin seikan takia olevan valhetta. Tarinan tasosta riippuen joko annan olla tai kysyn enemmän ja kerron tietäväni hänen valehtelevan.

Vierailija
42/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ap. huoleti, sillä valheella on aina lyhkäiset jäljet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap hermostu liikaa näistä kyttääjäksi haukkujista. He todennäköisesti eivät ole koskaan eläneet läheisen kanssa, joka valehtelee jatkuvasti ja käyttäytyy epäilyttävästi, joten he eivät ymmärrä miltä se tuntuu ja kuinka silloin alkaa epäillä kaikkea.

On täällä jonkinverran ollut kysymyksiä, näkökulmia ja pohdintoja sinulle itsellesi pohdittavaksi. Kommentoijat näkevät vain osan puolisosi persoonasta ja käytöksestä, niin ehkä oletkin jo noita pointteja miettinyt, niin ne neuvot voivat tuntua turhilta. Simsalabim- taikaratkaisua tähän ei kyllä ole (paitsi kuuluisa jätä se). Jonkun ehdottama pariterapia kuulosti hyvältä idealta, kummallekin yksilöterapia samaan aikaan voisi tukea sitä.

Vierailija
44/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahdon valehdella vähän ihan siksi, että kyttäjä jää kyttäämisestäni kiinni. On näet niin, että en pidä siitä, että minua kytätään, joten asetan ansoja saadakseni kyttääjäni kiinni. Se on joko luottamus tai ero. 

Hmm, nyt on vähän ristiriitaista settiä. Siis rikot luottamuksen tahallasi valehtelemalla ja silti vaadit toista luottamaan sinuun. Itse et kuitenkaan luota, koska asettelet ansoja. Jos vaatimuksesi on luottamus tai ero, niin parasta varmaan erota ja täten noudattaa tuota.

Vierailija
45/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, Ihmettelen että miksi roikut hänessä kiinni edelleen. Ei sekään normaalia ole. Mitä sä odotat että tapahtuu? Mulle tulee mieleen sun kirjoituksesta vainoaminen. Vainoaminen on rikos.  

Vierailija
46/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, Ihmettelen että miksi roikut hänessä kiinni edelleen. Ei sekään normaalia ole. Mitä sä odotat että tapahtuu? Mulle tulee mieleen sun kirjoituksesta vainoaminen. Vainoaminen on rikos.  

Kai nyt ap mies itse lähtisi menemään jos kokisi tulevansa vainotuksi? Eikö?

Vierailija
47/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sen puhelin sulle kuuluu, ootkohan ihan terve päästäsi? Vaikutat sairaalloisen mustasukkaiselta narsistilta.

Vierailija
48/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihan niin kuin parisuhdeväkivaltakin ratkesi kun kumppanit tajus lähteä suhteesta. Voi teitä uhrien syyllistäjiä...

Vierailija
49/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä psykopaattisia puolisonkyttääjiä sikiää. Ryömi takaisin helvettiin!

Vierailija
50/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihan niin kuin parisuhdeväkivaltakin ratkesi kun kumppanit tajus lähteä suhteesta. Voi teitä uhrien syyllistäjiä...

Jatkuva valehtelu on ihan samanlai parisuhdeväkivalta. Ja ihan samanlai ap on uhri. Et voi vaan ittelles.

Vierailija
51/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis lyhyesti; miehesi on sekopää.

Tiedät kyllä mitä tehdä.

Kumpi on sekopää, mies vai matkamittaria kyttäävä ja tenttaava vaimo?

Vierailija
52/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sairas, hakeudu pikasesti asianmukaiseen hoitoon.

Vierailija
53/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuukohan joillekin nämä asiat nyt vähän liian lähelle omia virheitä tai huonoja kokemuksia? Ei ole omat parisuhteet tainnut sujua tai päättyä kovin kauniisti?

Ihmeen kärkkäästi nyt osa kommentoijista hyökkää mun kimppuun ja aika rumastikin kommentoi.

En viitsi nähdä vaivaa alkaa teille tässä enempää perustelemaan tai puolustautumaan. Toivottavasti helpottaa oloa tässä aivan tuiki tuntemattomalle ihmiselle, jolla jo valmiiksi paha olla, tulla sylkemään tuollaista noin rumaa tekstiä. Toivoisin, että osaisitte joskus hävetä käytöstänne. Luulen kyllä ettei niin koskaan tapahdu.

Vierailija
54/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap eihän tässä ketjussa ollut oikeastaan kuin yksi järkevä ratkaisu tai sanotaanko esimerkki eroa neuvon lisäksi. Eli se kun joku valehtelija oli itse omasta tahdostaan mennyt hoitoon.

Itse olin samantyyppisen turhasta valehtelijan kanssa todella pitkään. Sitten se vielä suuttui kun paljastin valheita. Kauheeta olla suhteessa kun ei tiedä puhuuko totta vai ei.

Vierailija
55/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ns. tapapettäjä. Eivät tunne mitään huonoa omaatuntoa tekemisistään, vaan puhuvat valetta ihan luontevasti. Salailu leviää vähitellen kaikkiin heidän tekemisiinsä eli valehtelusta tulee toinen luonto. Tällaisen taustalla on yleensä autoritaarinen kasvatus ja jonkunlainen naisviha tai sitten käsitys naisista hyödykkeinä. On selvää, ettei tällainen mies kunnioita puolisoaan pätkän vertaa. Hän ei lainkaan välitä, vaikka lähtisit saman tien.

Vierailija
56/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainoamisella tarkoitetaan vähän muuta kuin puolison menojen kyselyä. Älkää pilkatko oikean vainoajan uhreja tuollaisilla heitoilla.

Vierailija
57/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mies on sumuttaja. Googlaa ap jos et ole ennen termiä kuullut. Tsemppiä!

Vierailija
58/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin enemmän kiinnostunut siitä, että missä mies viettää aikaansa, kuin että miksi hän valehtelee.

Se että miksi hän on sellainen kuin on, on erittäin hankala selvittää ja se on myös ihan turhaa.

Itsehän tuossa tilanteessa menisin jonkun kerran seuraamaan miestä tai laittaisin jonkun kaverin hänen peräänsä. Sitten jos menisi tapaamaan toista naista, ero. Jos muuten vaan viettäisi aikaa yksin jossain järven rannalla tuijottamassa horisonttiin ennen kotiin tuloa, niin ei eroa. Ehkä.

Vierailija
59/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo joltain riippuvuudelta kuulostaa. Etenkin kun rahaa kerran kuluu ilman, että se konkreettisesti teillä kotona mitenkään näkyy.

Vierailija
60/67 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 oletko ollut valehtelijan kanssa koskaan? Jos et, et tiedä mitä se on