Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat ajetaan pakkotyöhön poliisin voimalla.

Hoitajat eivät periksi anna
14.09.2022 |

Uskomatonta miten Suomessa yhtä ammattikuntaa ajetaan pakkotyöhön. Täällä oikeus mennä lakkoon. Nyt uhataan hoitajia sakkomaksulla mikäli ei suostu tekemään lakon tullessa tai että poliisi voi tulla kotoa hakemaan töihin. Hoitajalla oikeus lakkoon. Päättäjät ovat aiheuttaneet tämän tilanteen. Kaikkeen muuhun rahaa kyllä on muttei hoitajien palkkavaatimukseen. UNIPERIIN laitettiin 20 miljardia mutta hoitajiin ei ole varaa laittaa 2 miljardia. Kyllä ihmetyttää hallituksen ja päättäjien tapa toimia.

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajilla on hyvät palkat. Tuosta jos vielä nostetaan niin se on jo lääkärin palkka.

Onko 2550€/kk hyvä palkka?

Kyllä on. iso osa palkansaajista saa alle 2000 e/kk. Siihen nähden hoitsujen 3309e/ kk on oikein hyvä palkka.

Mistä tuon 3309€/kk repäisit? Minä saan bruttona tasan tuon 2550€/kk. En tee 3-vuorotyötä.

Mun brutto 8 tunnin työstä on piirun verran alle 2000 ja olen urani huipulla. Sä saat selvästi enemmän

kuin minä ! Tee vuorotyötä jos haluat enempi, samaa vois sanoa mulle, mutta mä rakastan vapaita iltoja ja viikonloppuja enempi, että olen tyytynyt tähän.

Kerro tarkemmin työstäsi ja koulutuksestasi?

Vierailija
122/130 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että hoitsut itse hylkäsi heille erityisen edullisen palkkatarjouksen. Viiden vuoden ajan kaksi prosenttia enemmän kuin muilla aloilla. Eli nyt jo nauttivat muita suuremmasta korotuksesta.

Lääkäreiden palkat nousevat samassa ajassa yli 12%

Siitä vaan sitten lääkäriksi lukemaan

Eikö kuitenkin olisi ihan toivottavaa että joku sen hoitotyönkin tekisi?

Toivottavaa on, että kaikki työt tehdään, vai ?  Luuletko, että esim poliisit tienaavat paljon ja voit vaan kuvitella, mitä elämä täällä olisi ilman heidän työpanostaan ? Ihan yhtä tärkeää työtä kuin sullakin. Siivoojat tienaa vähän päälle ( alk) tonnin- 1700 ja tekevät erittäin tärkeää työtä, myös siellä hoitajien seassa. Milloin he saavat lisää palkkaa ? Jokainen työ on tärkeää, ei ainoastaan hoitajien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menitte uhkailemaan toisten hengellä, laiton henkeen ja terveyteen kohdistuva uhkaus on lain mukaan vakava rikos.

Vierailija
124/130 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niistä hoitajan luvista ole helppo luopua jos on alaakin vaihtanut ja nehän saa anottua takaisinkin?

Vierailija
125/130 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että hoitsut itse hylkäsi heille erityisen edullisen palkkatarjouksen. Viiden vuoden ajan kaksi prosenttia enemmän kuin muilla aloilla. Eli nyt jo nauttivat muita suuremmasta korotuksesta.

Toivottavaa on, että kaikki työt tehdään, vai ?  Luuletko, että esim poliisit tienaavat paljon ja voit vaan kuvitella, mitä elämä täällä olisi ilman heidän työpanostaan ? Ihan yhtä tärkeää työtä kuin sullakin. Siivoojat tienaa vähän päälle ( alk) tonnin- 1700 ja tekevät erittäin tärkeää työtä, myös siellä hoitajien seassa. Milloin he saavat lisää palkkaa ? Jokainen työ on tärkeää, ei ainoastaan hoitajien.

Privaatissa? Vajaalla viikolla? Mun peruspalkkani sairaalahuoltajana oli keväällä 1966/kk, ja se oli pieni. Naapurikunta maksaa nyt 2044. Sotesopimuksella molemmat. En onneksi ole enää niissä hommissa, toivottavasti koskaan. Ei se palkka vaan se raadanta.

Vierailija
126/130 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien tulee hävetä.

Kansalaisetkin nauravat jo heille.

Verorahoin koulutettu sakki, palkka verorahoista ja lisää pitäisi saada.

Vierailija
127/130 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa kukaan, ei kukaan tule kouluttautumaan sairaanhoitajaksi, jos nyt orjatyölaki menee läpi ja siihenhän tuo oikeuden orjapakkopäätös estää lakkoilu on vain alkusoittoa.

Vierailija
128/130 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten saavat lisää kun lakkoilevat ja ajavat omia asioitaan. Ja hehän saavat vielä lakkoilla toisin kuin joku toinen mainitsematon ryhmä.

Vierailija
129/130 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin olen saanut muutamalta hoitajalta hyvän hoidon ja antaneet jopa periksiään.

Vierailija
130/130 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tohon pakkoon auttaa irtisanoutuminen. Kukaan ei normaali ihminen ei tollaseen suotu, että pakotetaan töihin. Täällä loisii moni muukin. Lopputilillä elää sen 3kk karenssin. Sit poistuu valvirasta tai mikä terhikki se nyt onkaan, vaihtaa alaa. Ongelma ratkaistu.

Juuri näin todella moni tekee. Valviraan tulvii jatkuvalla syötöllä pyyntöjä ammattioikeuksien poistamisesta. Hoitajista on jo muutenkin ollut vuosia ihan hälyttävä pula, joten nyt kun moni äänestää jaloillaan ja poistuu alalta, uupuvat jäljelle jäävät hyvin nopeasti lopullisesti. Kun tarpeeksi moni lähtee, ovat käytännössä loputkin pakotettuja lähtemään, koska muuten he nääntyvät työkuorman alle.

Jep. Tänä vuonna ammattioikeuksien poistoa on hakenut n. 500 hoitajaa. Ja koska hoitajia on vain n. 300 000, koko terveydenhoito on vaarassa. Jep jep.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi